연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
조직의 서비스지향성이 이직의도 및 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정노동의 매개효과를 중심으로
강은구
김은경
소병삼
윤광식
이선규
이선규,정영근,강은구,조용화,김은경,소병삼,윤광식
정영근
조용화
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
강은구
김은경
소병삼
윤광식
이선규
이선규,정영근,강은구,조용화,김은경,소병삼,윤광식
정영근
조용화
주제어
emotional labor
organizational commitment
Service-Orientation
turn over intention
감정노동
서비스지향성
이직의도
조직몰입
참고문헌( 22)
유사주제 논문( 8,977)
조직몰입 2,560건
이직의도 1,919건
감정노동 1,227건
organizational commitment 1,065건
공익사업 798건
turn over intention 767건
emotional labor 542건
서비스지향성 96건
service-orientation 3건
인용/피인용
조직의 서비스지향성이 이직의도 및 조직몰입에 미치 ...
' 조직의 서비스지향성이 이직의도 및 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정노동의 매개효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공익사업
emotional labor
organizational commitment
service-orientation
turn over intention
감정노동
서비스지향성
이직의도
조직몰입
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
8,985
1
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공익사업
799
0
0.0%
주제어
emotional labor
543
0
0.0%
organizational commitment
1,066
0
0.0%
service-orientation
4
0
0.0%
turn over intention
768
0
0.0%
감정노동
1,228
0
0.0%
서비스지향성
97
0
0.0%
이직의도
1,920
0
0.0%
조직몰입
2,561
0
0.0%
계
8,986
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 조직의 서비스지향성이 이직의도 및 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정노동의 매개효과를 중심으로'
의 참고문헌
The service organization; Climate is crucial
Schneider, B.
organizational Dynamics 9 (2) : 52 ~ 65
[1980]
The measurement of organizational commitment
Mowday, R T
Journal of Vocational Behavior 14 : 224 ~ 247
[1979]
The managed Heart
Hochschild, A. R.
University of California Press
[1983]
The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
Morris, J. A.
Academy of Management Review 21 : 986 ~ 1010
[1996]
The Effects of Perceived Co-worker Involvement and Supervisor Support on Service Provider Role Stress, Performance and Job Satisfaction
Babin, Barry J
Journal of Retailing 72 : 57 ~ 75
[1996]
The Effect of a Market Orientation on Business Profitability
Narver, J
Journal of Marketing 54 : 20 ~ 35
[1990]
Services Marketing
Zeithaml, V.A.
McGraw-Hill
[1996]
Service orientation of restaurant employees
Dienhart, J. R.
International Journal of Hospitality Management 11 (4) : 331 ~ 346
[1993]
Service orientation in transitional markets: does it matter?
Monty L. Lynn
European Journal of Marketing 34 (3/4) : 279 ~ 298
[2000]
Service Orientation and its Impact on Turn-over and Profitability-An Exploratory Study
Schlegelmilch, B.
[2006]
SERVQUR: A Managerial Measure of Organizational Service-Orientation
Lytle, R. S
Journal of Retailing 74 (4)
[1998]
Review and Conceptual Analysis of the Employee Turnover Process
Mobley, W. H.
Psychological Bulletin 86 : 93 ~ 522
[1979]
Notes on the concept of commitment
Becker, H S
American Journal of Sociology 66 : 32 ~ 42
[1960]
Managing emotions on the job and at home: Understanding the consequences of multiple emotional roles
Wharton, S, Amy
Academy of Management Review 18 (3) : 457 ~ 495
[1993]
Galaxy Interactions at Low and High Redshifts
Abraham R. G.
IAU Symp : 186 ~
[1998]
Employee behavior and relationship quality
Beatson, A.
The Service Industries Journal 28 (2) : 211 ~ 223
[2008]
Emotional Regulation in the Workplace : A New Way to Conceptualize Emotional Labor
Grandey, A. A.
Journal of Occupational Health Psychology 5 : 95 ~ 110
[2000]
Development and validation of the emotional labour scale
Brotheridge, C. M.
Journal of Occupational and Organizational Psychology 76 : 365 ~ 379
[2003]
Customer satisfaction is rooted in employee satisfaction
Schlesinger, L. A.
Harvard Business Review 69 (6) : 148 ~ 149
[1991]
Customer intimacy and other value disciplines
Treacy, M.
Harvard business review 71 (1) : 84 ~ 93
[1993]
Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings From Sweden
Anderson, Eugene W
Joumat of Marketing 58 : 53 ~ 66
[1994]
Actors in Search of a Character: Student Social Workers' Quest for Professional Identity
Loseke, D.
Symbolic Interaction 9 : 245 ~ 2589
[1986]
' 조직의 서비스지향성이 이직의도 및 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정노동의 매개효과를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문