형성평가와 교사교육

박정 2014년
논문상세정보
' 형성평가와 교사교육' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • assessment for learning
  • assessmentliteracy
  • formativeassessment
  • practiceofassessment
  • teacher education
  • 교사교육
  • 교실 평가
  • 평가 전문성
  • 학습을 위한 평가
  • 형성평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,645 9

1.9%

' 형성평가와 교사교육' 의 참고문헌

  • 형성평가탐구 50가지 이야기
    김진규 교육과학사 [2010]
  • 형성평가의 재등장과 교육 평가적 시사
    박정 교육평가연구 26 (4) : 719 ~ 738 [2013]
  • 형성평가에 대한 과학교사들의 인식 및 실태
    남정희 대한화학학회지 43 (6) : 720 ~ 727 [1999]
  • 형성평가 101가지 기법
    김진규 교육과학사 [2013]
  • 현장교사의 평가전문성 연구
    김신영 교육평가연구 15 (1) : 67 ~ 85 [2002]
  • 현대교육평가
    이종승 교육과학사 [2009]
  • 현대교육평가
    성태제 학지사 [2011]
  • 현대 교육평가의 이해
    강승호 교육과학사 [2012]
  • 초등학교 사회 수업에서 교사의 형성평가 실행에 관한 연구
    박영석 시민교육연구 41 (4) : 51 ~ 79 [2009]
  • 초등 예비교사의 학생평가 전문성 분석
    박정 교육평가연구 26 (1) : 15 ~ 33 [2013]
  • 즁학교 과학수업에서 형성평가의 실제
    성을선 한국과학교육학회지 20 (2) : 455 ~ 467 [2000]
  • 김교수의 형성평가 이야기
    김진규 강현출판사 [2008]
  • 교육과정, 교수․학습 및 평가의 연계: 학습을 위한 평가
    김명숙 교수-학습 혁신세미나: 교수-학습과 평가의 연계 : 29 ~ 48 [2008]
  • 교수-학습 혁신 세미나: 교수-학습과 평가의 연계
  • 교사의 학생평가 전문성 신장 모형과 기준
    이인제 [2004]
  • 교과 수업에서의 평가와 학습의 연계. 교수-학습 혁신세미나: 교수-학습과 평가의 연계 : 49 ~ 77
    황윤한 [2008]
  • classroom assessment : Minute-by-minute and day-by-day
    Leahy, S. Educational leadership 63 (3) : 18 ~ 24 [2005]
  • Transformative Assessment
    Popham, W. ASCD [2008]
  • Tight but loose: Scaling up teacher professional development in diverse contexts. (ETS Research Rep. No. RR-08-29)
    Thomson, M. ETS [2008]
  • The role of assessment in a learning culture
    Shepard, L. A Educational Leadership 29 (7) : 4 ~ 14 [2000]
  • The political dilemmas of formative assessment
    Dorn, S. Exceptional Children 76 (3) : 325 ~ 337 [2010]
  • The future of assessment: Shaping teaching and learning
    Wiliam, D. Eelbaum : 53 ~ 82 [2007]
  • The development of project 1
    Clark, I. Current Issues in Education 13 (3) : 1 ~ 33 [2011]
  • Teachers developing assessment for learning : impact on student achievement
    Wiliam, D. Assessment in Education 11 (1) : 49 ~ 65 [2004]
  • Preparing teachers to make the formative assessment process intrgral to science teaching and learning
    Buck, G. A. Journal of Science teacher education 20 : 475 ~ 494 [2009]
  • Preparing teachers for a change world: What teachers should learn and be able to do
    Shepard, L. A Jossey-Bass : 2750326 ~ [2005]
  • Perspectives on Curricular Evaluation. AERA Monograph Series on Curriculum Evaluation. No1
    Scriven, M. Rand McNally : 39 ~ 83 [1967]
  • Moving toward a comprehensive assessment system : A framework for considering interim assessments
    Perie, M. Educational Measurement : Issues and Practice 28 (3) : 5 ~ 13 [2009]
  • Leading in a culture of change
    Fullan,M. Jossey-Bass [2001]
  • Inside the black box: Raising standards through classroom assessment
    Black, P. J. Phi Delta Kappan 80 (2) : 139 ~ 148 [1998]
  • Handbook of Formative Assessment
    Andrade, H. L. NY. Routledge [2010]
  • From formative assessment to assessment FOR learning : A path to success in standards-based schools
    Stiggins, R. Phi Delta Kappan 87 (4) : 324 ~ 328 [2005]
  • Formative classroom assessment: Theory into practice
    Brookhart, S. M. Teachers College Press : 43 ~ 62 [2007]
  • Formative assessment: Improving learning in secondary classroom
    OECD OECD [2005]
  • Formative assessment techniques to support student motivation and achievement
    Cauley, K. M,. The clearing house 83 (1) : 1 ~ 6 [2010]
  • Formative assessment and the design of instructional systems
    Sadler, D. R. Instructional Science 18 : 119 ~ 140 [1989]
  • Formative Assessment: Making it happen in the classroom
    Harritage, M. Corwin [2010]
  • Formative Assessment in the secondary classroom
    Clarke, S. Hodder Education [2007]
  • Embedded formative assess
    Wiliam, D. Soluton Tree Press [2011]
  • Developing the theory of formative assessment
    Black, P. J. Educational Assessment, Evaluation and Accountability 21 (1) : 5 ~ 31 [2009]
  • Commentary : Evaluating the Validity of Formative and Intrim Assessment
    Shepard, L. A Educational Measurement : Issue and Practice 28 (3) : 32 ~ 37 [2009]
  • Classroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction
    McMillan, J. H. PEARSON Education, Inc [2011]
  • Assessment for learning: Putting it into practice
    Black, P. J. Open University Press [2003]
  • Assessment for learning: 10 Principles
    ARG Assessment Reform Group
  • Assessment competencies of teachers : A national survey
    Plake, B. S. Educational Measurement : Issues and Practice 12 (1) : 10 ~ 12 [1983]
  • Assessment and classroom learning
    Black, P. J. Assessment in Education 5 (1) : 7 ~ 73 [1998]
  • Assessment and Learning
    James, M. SAGE : 27 ~ 44 [2005]
  • Assessing educational achievement
    Black, P. J. Falmer Press : 7 ~ 18 [1986]
  • 2020 한국 초․중등교육의 향방과 과제: 교육과정, 교수․학습, 교육평가
    성태제 학지사 [2013]
  • 2010 KICE-CRESST 공동 연구: CRESST 형성평가 프로그램 적용을 통한 효과적인 교육 방안 연구
    이봉주 [2010]