호텔종사원의 임파워먼트, LMX, 심리적 주인의식과 심리적 자본이 고객지향성 관계에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔종사원의 임파워먼트, LMX, 심리적 주인의식과 심리적 자본이 고객지향성 관계에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • lmx(leader-member exchange)
  • 고객지향성(customer orientation)
  • 심리적 자본(psychological capital)
  • 심리적 주인의식(psychological ownership)
  • 임파워먼트(empowerment)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔종사원의 임파워먼트, LMX, 심리적 주인의식과 심리적 자본이 고객지향성 관계에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔현장종사원의 심리적 자본이 서비스회복, 서비스품질 및 고객관계의 질에 미치는 영향
    박대환 관광레저연구 23 (8) : 61 ~ 80 [2011]
  • 호텔종사원의 심리적자본이 임파워먼트 및 조직유효성에 미치는 영향
    안대희 호텔관광연구 14 (2) : 172 ~ 189 [2012]
  • 호텔종사원의 심리적자본이 LMX와 고객지향성에 미치는 영향
    최훈태 관광연구저널 27 (6) : 395 ~ 409 [2013]
  • 호텔기업의 리더십 유형이 구성원의 임파워먼트와 조직몰입에 미치는 영향
    백종철 관광학연구 26 (1) : 73 ~ 95 [2002]
  • 항공사 종사자의 셀프리더십, 조직시민행동, 심리적 자본의 관계 연구
    김지윤 한국항공경영학회지 10 (1) : 111 ~ 129 [2012]
  • 항공사 객실 승무원의 임파워먼트에 관한 연구: 국내 K 항공사를 중심으로
    이형룡 관광레저연구 18 (3) : 99 ~ 119 [2006]
  • 팀활동에 기반한 협동학습에서 변혁적 리더십, LMX(leader-member exchange), 리더신뢰와 팀몰입
    한주희 직업교육연구 28 (3) : 111 ~ 132 [2009]
  • 지방공무원의 심리적자본이 직무만족과 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구
    이병철 지방정부연구 13 (3) : 67 ~ 85 [2009]
  • 임파워먼트가 호텔 조직구성원에 미치는 영향에 관한 연구
    이철우 관광레저연구 13 (1) : 225 ~ 240 [2001]
  • 임파워먼트 유형이 종사원의 직무만족 과 종사원의 고객만족에 대한 지각에 미치는 구조적 관계연구-호텔산업종사자를 중심으로
    이애주 호텔경영학연구 15 (1) : 249 ~ 267 [2006]
  • 외식 프랜차이즈 선택동기, 지원 서비스, 브랜드 자산이 LMX의 질과 재계약에 미치는 영향에 관한 연구
    이행순 관광레저연구 18 (2) : 97 ~ 115 [2006]
  • 심리적 자본이 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향과 내재적 직무동기의 매개효과
    양필석 인적자원관리연구 18 (4) : 149 ~ 172 [2011]
  • 심리적 계약위반이 근로의욕 및 직무태도에 미치는 영향 - 상사지원의 조절효과 -
    정영미 인적자원관리연구 18 (1) : 111 ~ 128 [2011]
  • 교환관계에서 느끼는 감정노동이 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향 : 병원 종사자 대상으로
    류재룡 한양대학교, 대학원 [2010]
  • Transformational leadership, positive psychological capital and performance
    Janaki G. G. Journal of Leadership & Organizational Studies 15 (4) : 353 ~ 367 [2009]
  • The state of psychological ownership : integrating and extending a century of research
    Piece, J. L. Review of Genera Sychology 7 : 84 ~ 107 [2003]
  • The need for and meaning of positive organizational behavior
    Luthans, F. Journal of Organizational Behavior 23 (6) : 695 ~ 706 [2002]
  • The Point of Positive Organizational Behavior
    Luthans, F. Journal of Organizational Behavior 30 : 291 ~ 307 [2009]
  • The Customer Orientation of Service Workers Personality Trait Determinants and Effects on an and Supervisor Performance Ratings
    Brown, T. J. Journal of Marketing Research 39 (2) : 110 ~ 119 [2002]
  • Psychological ownership: An empirical examination of its consequences
    Vandewalle, D. Group and Organization Management 20 (2) : 210 ~ 226 [1995]
  • Psychological ownership and feelings of possession: Three field studies predicting employee attitudes an organizational citizenship behavior
    Van Dyne, L. Journal of Organizational Behavior 25 (4) : 439 ~ 460 [2004]
  • Psychological ownership and feeling of possession: three field stdies predicting employee attitudes and organizational behavior
    Van Dyne, L. Journal of Organizational behavior 25 : 439 ~ 459 [2004]
  • Psychological Empowerment in the Workplace: Dimension < Measurement, Validation
    Spreizer, G. M. Academy of Management Journal 38 (5) : 1442 ~ 1465 [1995]
  • Psychological Capital: Investing and Developing Positive Organizational Behavior. In D. L
    Luthans, F. [2007]
  • Psychological Capital: Investing and Developing Positive Organizational Behavior. In D
    Luthans, F. [2007]
  • Psychological Capital
    Luthans, F. Oxford University Press [2007]
  • Predigesting Psychological Among Service Workers: The Effects of Support- based relations
    Corsun, D. L. Human Relation 52 (2) : 205 ~ 224 [1999]
  • Possessions and the Extended Self
    Belk, R. W. Journal of Consumer Research 15 : 139 ~ 168 [1988]
  • Perceived organizational support and leader–member exchange: A social exchange perspective
    Wayne, S. J. Academy of Management Journal 40 (1) : 82 ~ 111 [1997]
  • Meta- analytic review of leader-member exchange theory: Correlates and construct issues
    Gerstner, C. R. Journal of Applied Psychology 82 (6) : 827 ~ 844 [1997]
  • Marketing Management 11 : 491 ~ 511
    Kotler, P. [2003]
  • Learned optimism
    Seligman, M. E. P. Pocket Books [1998]
  • Leadermember exchange model of leadership: a critique and further development
    Dienesch, R. M. The Academy of Management Review 11 (3) : 618 ~ 634 [1986]
  • Internal benefits of service-worker customer orientation, job satisfaction, commitment and organizational citizenship behaviors
    Donavan, D. J. Journal of Marketing 68 (1) : 128 ~ 146 [2004]
  • Internal Benefits of Service-worker, Customer Orientation Citizenship Behavior
    Donavan, D. T. Journal of Marketing 68 (1) : 128 ~ 146 [2004]
  • In the Eyes of the Beholder Transformational Leadership, Positive Psychological Capital, and Performance
    Gooty, J. Journal of Leadership and Organizational Studies 15 : 353 ~ 367 [2009]
  • Exploring Salespersons' Customer Orientation as a Mediator of Organizational Culture's Influence on Buyer-Seller Relationships 16 (4) : 33 ~ 52
  • Empowering Leadership
  • Employee ownership : A conceptual model of process and effects
    Pierce, J. L. Academy of Management Review 16 (1) : 121 ~ 144 [1991]
  • Delivering customer-orientation behavior through empowerment: An empirical test of HRM assumption
    Peggei R. Journal of Management Studies 38 (6) : 831 ~ 857 [2001]
  • Delegation and leader-member exchange: Main effects, moderators, and measurement issues
    Schriesheim, C. A. Academy of Management Journal 41 (3) : 298 ~ 318 [1998]
  • Customer Orientation Effects on Customer Service Perceptions and Outcomer Behaviors
    Brady, M. K. Journal of Service Research 3 (3) : 341 ~ 251 [2001]
  • Cognitive elements of empowerment : An interpretative model of intrinsic task motivation
    Thomas, K. W. Academy of Management Review 15 : 666 ~ 681 [1990]
  • Authentic Happiness
    Seligman, M. Free Press [2002]
  • A vertical dyad linkage approach to leadership in formal organization
    Dansereau, F. Organizational Behavior and Human Performance 13 : 46 ~ 78 [1975]
  • A managerial measure of organizational service-orientation
    Lytle R. S. Journal of Retailing 74 (4) : 455 ~ 489 [1998]