초등학생의 ADHD 성향 유병률과 ADHD 성향, 환경적 변인들 및 또래관계 간의 관계

논문상세정보
' 초등학생의 ADHD 성향 유병률과 ADHD 성향, 환경적 변인들 및 또래관계 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • adhd symptoms
  • adhd성향
  • elementary school students
  • environmentalcontext
  • peer relationships
  • prevalence
  • 또래관계
  • 유병률
  • 초등학생
  • 환경적맥락
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,884 0

0.0%

' 초등학생의 ADHD 성향 유병률과 ADHD 성향, 환경적 변인들 및 또래관계 간의 관계' 의 참고문헌

  • 한국어판 부모, 교사 ADHD 평가 척도의 신뢰도와 타당도 연구
    소유경 신경정신의학 41 (2) : 283 ~ 289 [2002]
  • 한국어판 부모 및 교사용 ADHD 평가 척도(K-ARS)의 규준연구
    김영신 신경정신의학 42 (3) : 352 ~ 359 [2003]
  • 학습준비도가 높은 아동과 낮은 아동의생태학적 비교 연구: 도시와 농촌 아동을 중심으로
    정계숙 유아교육연구 10 : 119 ~ 138 [1990]
  • 초등학생의 자기보고 된 ADHD 성향과 우울과의 관계에서 스트레스의 조절효과
    김홍석 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 25 (2) : 331 ~ 350 [2013]
  • 초등학생의 ADHD증상에 따른 오프라인, 온라인 학교폭력 피해수준
    최진오 특수아동교육연구 14 (3) : 191 ~ 210 [2012]
  • 초등학생의 ADHD 증상 유병율 및 우울, 불안, 스트레스, 학교부적응과의 관계
    이동훈 상담학연구 10 (4) : 2397 ~ 2419 [2009]
  • 초등교사의 ADHD에 대한 지식수준, ADHD아동 통합에 대한 태도 및 생활지도방법 활용에 대한 분석
    정종성 특수교육저널:이론과 실천 11 (3) : 371 ~ 393 [2010]
  • 청소년의 인기도에 영향을 미치는 생태학적 변인
    도금혜 경북대학교 대학원 [2007]
  • 청소년의 또래집단이 지각한 인기도에영향을 미치는 생태학적 변인
    도금혜 한국청소년연구 18 (1) : 107 ~ 134 [2007]
  • 청소년의 공격성에 영향을 미치는 생태학적 변인
    박민정 경북대학교 대학원 [2003]
  • 청소년의 ADHD 성향이 학교폭력 가해 행동에 미치는 영향에서 학교폭력 피해경험의 매개효과
    이희정 한국아동복지학 42 (42) : 83 ~ 108 [2013]
  • 지역사회에서의 주의력결핍-과잉행동장애 선별기준에 대한 연구
    김재원 신경정신의학 43 (2) : 200 ~ 208 [2004]
  • 박사
  • 주의력결핍 과잉행동장애(ADHD) 아동 부모의 양육 경험: 정상에 다가가기
    오원옥 Journal of Korean Academy of Nursing 37 (1) : 91 ~ 104 [2007]
  • 주의력결핍 과잉행동장애 아동을 위한 가족상담 접근에 대한 고찰 및 제안
    이성직 가족과 상담 3 (1) : 1 ~ 14 [2013]
  • 주의력결핍 과잉행동장애 아동에서 집단따돌림 양상
    신동원 소아 청소년 정신의학 20 (2) : 90 ~ 96 [2009]
  • 주의력결핍 과잉행동장애 아동에서 어머니의 대상관계가 양육태도와 아동의 자아존중감에 미치는 영향
    고명정 소아 청소년 정신의학 22 (4) : 219 ~ 227 [2011]
  • 주의력결핍 과앙행동장애 아동의 연령에 따른 특성비교
    정영철 생물치료정신의학 7 (1) : 137 ~ 146 [2001]
  • 주의력 결핍 과잉 행동 아동을 위한 학교기반 개입의 예비 연구
    장은진 열린교육연구 13 (1) : 63 ~ 84 [2005]
  • 아동의 스트레스 및 사회적 지지 지각과 행동문제
    한미현 서울大學校 大學院 [1996]
  • 또래관계기술 척도의 개발: 초등학교 4학년 - 중학교 3학년 학생용
    양윤란 Korean Journal of Clinical Psychology 24 (4) : 961 ~ 971 [2005]
  • 도시지역 초등학생에서 주의력결핍 과잉행동장애의 유병률
    표경식 조선대학교 의대논문집 : 262 ~ [2001]
  • 교사가 지각한 ADHD 아동의 또래, 교사, 부모 관계 특성
    이동훈 재활심리연구 18 (3) : 341 ~ 360 [2011]
  • 경제위기하에서 아동의 스트레스에 영향을 미치는 생태학적 변인의 구조분석
    최명선 淑明女子大學校 大學院 [1998]
  • 경기 초등1년 1만 212명 ‘ADHD’ 의심
  • The prevalence and co-morbidity of subthreshold psychiatric conditions
    Lewinsohn, P. M. Psychological Medicine 34 (4) : 613 ~ 622 [2004]
  • The ecology of human development, experiments by nature and design
    Bronfenbrenner, U. Harvard University Press [1979]
  • The attributions of children with attentiondeficit/hyperactivity disorder for their problem behaviors
    Kaidar, I. Journal of Attention Disorders 6 (3) : 99 ~ 109 [2003]
  • Teacher ratings of attention-deficit/ hyperactivity disorder : factor structure and normative data
    DuPaul, G. J. Psychological Assessment 9 (4) : 436 ~ 444 [1997]
  • Soial context influences on children’s rejection by their peers
    Mikami, A. Y. Child Development Perspectives 4 (2) : 123 ~ 130 [2010]
  • Social skills training reconsidered: what role should peers play?
    Antshel, K. M. ADHD Report 13 (1) : 1 ~ 5 [2005]
  • Social incompetence in children with ADHD : Possible moderators and mediators in social-skills training
    de Boo, G. M. Clinical Psychology Review 27 (1) : 78 ~ 97 [2007]
  • School–based intervention for children with attention deficit hyperactivity disorder : effects on academic, social, and behavioral functioning. International Journal of Disability
    DuPaul, G. J. Development and Education 53 (2) : 161 ~ 176 [2006]
  • Resilient adolescent adjustment among girls : Buffers of childhood peer rejection and Attention–deficit/hyperactivity disorder
    Mikami, A. Y. Journal of Abnormal Child Psychology 34 (6) : 823 ~ 837 [2006]
  • Psychiatric, psychosocial, and cognitive functioning of female adolescents with ADHD
    Rucklidge, J. J. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry 40 (7) : 530 ~ 540 [2001]
  • Peer-based differences among boys with ADHD
    Hodgens, J. B. Journal of Clinical Child Psychology 29 (3) : 443 ~ 452 [2000]
  • Peer-assessed outcomes in the multimodal treatment study of children with attention deficit hyperactivity disorder
    Hoza, B. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology 34 (1) : 74 ~ 86 [2005]
  • Peer victimization in children with attention-deficit /hyperactivity disorder
    Wiener, J. Psychology in the Schools 46 (2) : 116 ~ 131 [2009]
  • Peer rejection and friendships in children with attention-deficit/hyperactivity disorder : contributions to long-term outcomes
    Murg, S. Journal of Abnormal Child Psychology 40 (6) : 1013 ~ 1026 [2012]
  • Peer problems in ADHD : current status and future directions
    McQuade, J. D. Developmental Disabilities Research Reviews 14 (4) : 320 ~ 324 [2008]
  • Peer functioning in children with ADHD
    Hoza, B. Ambulatory Pediatrics 7 (1) : 101 ~ 106 [2007]
  • Parental influences on children with ADHD : I. Parental behaviors associated with children’s peer relationships
    Mikami, A. Y. Journal of Abnormal Child Psychology 38 (6) : 721 ~ 736 [2010]
  • Parental correlates of children’s peer relations : An empirical test of a tripartite model
    McDowell, D. J. Developmental Psychology 45 (1) : 224 ~ 235 [2009]
  • Parent and Teacher Rating of ADHD symptoms : psychometric properties in a community-based sample
    DuPaul, G. J. Journal of Clinical Child Psychology 20 (3) : 245 ~ 253 [1991]
  • Manual for the Social Support Scale for Children
    Harter, S. University of Denver [1985]
  • Is there a need to reformulate attention deficit hyperactivity disorder criteria in future nosologic classification?
    Rohde, L. A. Child and Adolescent Psychiatry Clinics of North America 17 (2) : 405 ~ 420 [2008]
  • Hyperactive children grown up: ADHD in children, adolescents and adults
    Weiss, G. Guilford Press [1993]
  • Handbook of self and identity
    Harter, S. The Guilford Press : 680 ~ 715 [2003]
  • Full syndrome and subthreshold attention-deficit/hyperactivity disorder in a Korean community sample : comorbidity and temperament findings
    Cho, S. C. European Child and Adolescent Psychiatry 18 (7) : 447 ~ 457 [2009]
  • Family and peers: linking two social worlds
    Mounts, N. S. Praeger [2000]
  • Executive Functioning in Hyperactive Children as Young Adults : Attention, Inhibition, Response Perseveration
    Fischer, M. Developmental Neuropsychology 27 (1) : 107 ~ 133 [2005]
  • Effects of a teacher professional development intervention on peer relationships in secondary classrooms
    Mikami, A. Y. School Psychology Review 40 (3) : 367 ~ 385 [2011]
  • Effectiveness of a school-based multicomponent program for the treatment of children with ADHD
    Miranda, A. Journal of Learning Disabilities 35 (6) : 546 ~ 562 [2002]
  • Educational outcomes of a collaborative school-home behavioral intervention for ADHD
    Pfiffner, L. J. School Psychology Quarterly 28 (1) : 25 ~ 36 [2013]
  • Diagnostic and statistical manual of mental disorders
    American Psychiatric Association American Psychiatric Association [1994]
  • Children’s perceptions of their ADHD symptoms : positive illusions, attributions, and stigma
    Wiener, J. Canadian Journal of Social Psychology 27 (3) : 217 ~ 242 [2012]
  • Bullying and attention-deficit hyperactivity disorder in 10-year-olds in a Swedish community
    Holmberg, K. Developmental Medicine and Child Neurology 50 (2) : 134 ~ 138 [2008]
  • Buffers of peer rejection among girls with and without ADHD : the role of popularity with adults and goal-directed solitary play
    Mikami, A. Y. Journal of Abnormal Child Psychology 31 (4) : 381 ~ 397 [2003]
  • Attention deficit hyperactivity symptoms and Internet addiction
    Yoo, H. J. Psychiatry and Clinical Neurosciences 58 (5) : 487 ~ 494 [2004]
  • Attention deficit hyperactivity disorder; a handbook for diagnosis and treatment
    Barkley, R. A. Guilford [1990]
  • Attention deficit disorder : A review of the past 10 years
    Cantwell, D. P. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry 35 (8) : 978 ~ 987 [1996]
  • Assessing social support in elementary school children : The survey of children’s social support
    Dubow, E. F. Journal of Child clinical Psychology 18 (1) : 52 ~ 64 [1989]
  • ADHD아동의 사회적 유능성과 영향요인간의 관계
    이미아 특수교육학연구 43 (1) : 17 ~ 35 [2008]
  • ADHD아동 부모의 통합학급 교사와의 협력에 대한 만족도와 방해요인 탐색
    황순영 특수아동교육연구 13 (1) : 45 ~ 61 [2011]
  • ADHD 학생을 경험한 초등학교 교사의태도 구성요인에 관한 연구
    최연숙 특수아동교육연구 16 (1) : 255 ~ 278 [2014]
  • ADHD 아동의 학교적응을 위한 부모-교사의 협력적 관계형성 방안에 관한 연구
    김남형 임상사회사업연구 6 (3) : 19 ~ 48 [2009]
  • ADHD 아동의 학교기반 중재를 위한 교사교육 프로그램 구성의 예비연구
    이정은 열린교육연구 17 (4) : 343 ~ 364 [2009]
  • ADHD 아동의 또래관계 어려움에 대한 생태학적 관점에서의 이해
    송연주 열린교육연구 21 (2) : 307 ~ 330 [2013]
  • ADHD 아동에 대한 초등교사의 인식
    서석진 학습전략중재연구 4 (1) : 79 ~ 102 [2013]
  • ADHD 및 우울/불안장애 아동의 문제행동에 대한 부모-교사간 평정 일치도
    송수미 Korean Journal of Clinical Psychology 21 (4) : 859 ~ 869 [2002]
  • ADHD symptoms and peer relations of children in a community sample : Examining associated problems, self-perceptions, and gender differences
    Diamantopoulou, S. International Journal of Behavioral Development 29 (5) : 388 ~ 398 [2005]
  • ADHD subtype differences in motivational responsivity but not inhibitory control : Evidence from a reward-based variation of the stop signal paradigm
    Huang-Pollock, C. L. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology 36 (2) : 127 ~ 136 [2009]