표본 개념에 대한 고찰: 역사적 분석을 중심으로

' 표본 개념에 대한 고찰: 역사적 분석을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 수학
  • historicalanalysis(역사적분석)
  • sample representativeness(표본대표성)
  • sample(표본)
  • sampling variability(표집변이성)
  • sampling(표집)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
985 1

0.0%

' 표본 개념에 대한 고찰: 역사적 분석을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학교에서 어떤 통계를 배워야 하지? 통계적 소양의 성장과 목표
    Watson, J. M. 경문사 [2013]
  • 표본표준편차의 교수학적 분석
    이경화 수학교육학연구 15 (4) : 445 ~ 459 [2005]
  • 표본 개념의 교육적 의의와교수학적 변환
    이경화 수학교육학논총 26 : 173 ~ 192 [2004]
  • 표본 개념의 교육적 의의와 인식 특성 연구
    이경화 수학교육학연구 15 (2) : 177 ~ 196 [2005]
  • 통계학의 이해와 요점
    유동선 홍릉과학출판사 [2009]
  • 통계학: 개념과 논쟁거리
    Moore, D. S. 홍릉과학출판사 [2003]
  • 통계학
    류근관 법문사 [2013]
  • 통계적 사고의의미와 교육
    Watson, J. M. 경문사 : 329 ~ 351 [2010]
  • 통계적 사고의의미와 교육
    Gal, I. 경문사 : 55 ~ 93 [2010]
  • 통계적 사고의 의미와 교육
    Ben-Zv, D. 경문사 [2010]
  • 통계적 사고
    허명회 교우사 [2006]
  • 통계적 사고
    남궁평 박영사 [2005]
  • 초·중·고등학교 확률과 통계 단원에 나타난 표본개념에 대한 분석
    이영하 수학교육학연구 21 (4) : 327 ~ 345 [2011]
  • 일반학급 학생들과의 비교를 통한 수학영재학급 학생들의 표본 개념 이해 수준 연구
    고은성 영재교육연구 21 (2) : 287 ~ 307 [2011]
  • 예비교사와 현직교사를 위한 수학교육과정과 교재연구
    김남희 경문사 [2011]
  • 수학적 개념의 역사적 발달과 인식론적 장애
    이종희 교과교육학연구 6 (2) : 23 ~ 36 [2002]
  • 수학영재학급 학생들과 일반학급 학생들의 통계적 사고 수준 비교 연구: 변이성 모델링과 표집분포 이해 능력 중심으로
    고은성 영재교육연구 22 (3) : 503 ~ 525 [2012]
  • 수학 학습-지도 원리와 방법
    우정호 서울대학교출판문화원 [2000]
  • 손 안의 통계
    이정진 한국통계진흥원 : 6 ~ 40 [2011]
  • 손 안의 통계
    김규영 한국통계진흥원 : 64 ~ 92 [2011]
  • 고등학교 통계교육과정
    신보미 수학교육학논총 46 : 215 ~ 231 [2014]
  • 개념을 이해하는 기초통계학
    김성철 시그마프레스 [2013]
  • What I see is not quite the way it really is: students’ emergent reasoning about sampling variability
    Maxine Pfannkuch Educational Studies in Mathematics 88 (3) : 343 ~ 360 [2015]
  • The use of the analysis of variance in enumeration by sampling
    Cochran, W. G. Journal of the American Statistical Association 34 (207) : 492 ~ 510 [1939]
  • The representative method of statistical surveys
    Kiær, A. N. Norwegian Academy of Science and Letters, II The Historical, philosophical Section 4 : 37 ~ 56 [1897]
  • The estimation of the yields of cereal experiments by sampling for the ratio of grain to total produce
    Cochran, W. G. The Journal of Agricultural Science 30 (02) : 262 ~ 275 [1940]
  • The Assessment Chanllenge in Statistics Education
    Watson, J. M. IOS Press : 107 ~ 121 [1997]
  • Statistical literacy: A complex hierarchical construct
    Watson, J. M. Statistics Education Research Journal 2 (2) : 3 ~ 46 [2003]
  • Statistical Methods for Research Workers
    Fisher, R. A. Hafner Publishing Company [1925]
  • Some history and reminiscences on survey sampling
    Hansen, M. H. Statistical Science 2 (2) : 180 ~ 190 [1987]
  • Report on the representative method in statistical surveys and the representative method in practice
    Jensen, A. Proceedings of the International Statistical Institute 22 : 357 ~ 380 [1926]
  • Report on the representative method in practice
    Jensen, A. Proceedings of the International Statistical Institute 22 : 381 ~ 439 [1926]
  • On the two different aspects of the representative method: The method of stratified sampling and the method of purposive selection
    Neyman, J. Journal of the Royal Statistical Society 97 : 558 ~ 625 [1934]
  • On the History of Statistics and Probability
    Owen, D. B. Dekker [1976]
  • On the History of Statistics and Probability
    Hansen, M. H. Dekker : 75 ~ 102 [1976]
  • Learning about sampling: Trouble at the core of statistics
    Rubin, A. Proceedings of the third international conference on teaching statistics : 314 ~ 319 [1990]
  • Handbook of Statistics, Vol. 6
    Bellhouse, D. R. Elsevier Science Publishers : 1 ~ 14 [1988]
  • Guidelines for assessment and instruction in statistics education (GAISE) report
  • Development of understanding of sampling for statistical literacy
    Watson, J. M. Journal of Mathematical Behavior 19 : 109 ~ 136 [2000]
  • Developing students’ statistical reasoning: Connecting research and teaching practice
    Garfield, J. Springer [2008]
  • Developing students’ reasoning about samples and sampling variability as a path to expert statistical thinking
    Joan Garfield Educational Studies in Mathematics 88 (3) : 327 ~ 342 [2015]
  • Developing students’ reasoning about samples and sampling in the context of informal inferences
    Maria Meletiou-Mavrotheris Educational Studies in Mathematics 88 (3) : 385 ~ 404 [2015]
  • Developing concepts of sampling
    Watson, J. M. Journal for Research in Mathematics Education 31 : 44 ~ 70 [2000]
  • Conceptions of sample and their relationship to statistical inference
    Saldanha, L. Educational Studies in Mathematics 51 : 257 ~ 270 [2002]
  • Building sampling concepts for statistical inference: A case study
    Pfannkuch, M. ICME-11 Proceedings [2008]
  • Balancing statistical theory, sampling concepts, and practicality in the teaching of survey sampling
    O’Muircheartaigh, C. Proceedings of the International Statistical Institute [2005]