영화 흥행성과 예측을 위한 온라인 리뷰 마이닝 연구 : 개봉 첫 주 온라인 리뷰를 활용하여

논문상세정보
' 영화 흥행성과 예측을 위한 온라인 리뷰 마이닝 연구 : 개봉 첫 주 온라인 리뷰를 활용하여' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • discriminant analysis
  • onlinereviewmining
  • predictionmodel.
  • 예측모형
  • 온라인리뷰마이닝
  • 판별분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 영화 흥행성과 예측을 위한 온라인 리뷰 마이닝 연구 : 개봉 첫 주 온라인 리뷰를 활용하여' 의 참고문헌

  • 한국어 문장의 띄어쓰기오류 과정과 최적 형태소 분석을 위한 통합확률 모델
    이동주 한국정보과학회 2011한국컴퓨터종합학술대회 논문집 38 (1) : 237 ~ 240 [2011]
  • 한국 영화시장의 흥행결정 요인에 관한 연구 : 2006-2008년 개봉작품을 중심으로
    박승현 언론과학연구 9 (4) : 243 ~ 276 [2009]
  • 온라인 영화 리뷰의 내용과 품질에 관한 탐색적 연구: <마당을 나온 암탉 >을 중심으로
    박승현 언론과학연구 12 (4) : 221 ~ 256 [2012]
  • 온라인 구전정보가 관람 의도에-‘기대’를 중심으로
    성영신 광고연구 57 : 31 ~ 52 [2002]
  • 온라인 고객 리뷰의 분류 항목별 차이 분석: 채널, 제품속성, 가격을 중심으로
    양소영 아시아마케팅저널 10 (2) : 125 ~ 151 [2008]
  • 예제로 배우는SAS 다변량 자료 분석 입문
    강현철 자유아카데미 : 203 ~ 234 [2011]
  • 영화 평론과 흥행성과 간의 관계-인터넷 시대에도 유효한가?
    박형현 마케팅연구 16 (4) : 71 ~ 85 [2001]
  • 영화 선택 및 평가에 관한 연구
    김광수 Korean Association for Advertising and Public Relations 48 : 139 ~ 164 [2000]
  • 영화 관객의 온라인 평가 분석 - <박쥐 >를 중심으로
    박승현 언론과학연구 10 (4) : 157 ~ 191 [2010]
  • 분산분석과 반복측정자료
    박동권 민영사 : 38 ~ 71 [2002]
  • 베이지안 선택 모형을 이용한 영화흥행 예측
    이경재 장우진 2006년 대한산업공학회 춘계학술대회 논문집 : 1428 ~ 1433 [2006]
  • 미국영화와 한국영화의 흥행요인에 관한 비교연구 - 애국심 유발 요인을 중심으로 -
    고정민 문화산업연구 10 (2) : 71 ~ 96 [2010]
  • 맵리듀스를 이용한 통계적 접근의 감성 분류
    강문수 감성과학 15 (4) : 425 ~ 440 [2012]
  • 네티즌과 영화 평론가의 영화 평가 결정 요인 비교
    오은희 한국방송학보 22 (6) : 267 ~ 289 [2008]
  • Word-of-Mouth for Movies : Its Dynamics and Impact on Box Office Revenue
    Liu, Y. Journal of Marketing 70 : 74 ~ 89 [2006]
  • Thumbs up? Sentiment Classification using Machine Learning Techniques
    Bo, P. Proceedings of EMNLP 2002 : 79 ~ 86 [2002]
  • The Role of actors and actresses in the success of films : How much is a movie star worth?
    Wallace, W. T. Journal of Cultural Economics 17 (1) : 1 ~ 27 [1993]
  • The Nature of Statistical Learning Theory, Chapter 5
    Vapnik, V. Springer-Verlag [1995]
  • The Digitization of Word of Mouth:Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms
    Dellarocas, C. Management Science 49 (10) : 1407 ~ 1424 [2003]
  • The Antecedents and Consequences of Customer Satisfaction for Firms
    Eugene, W. A. Marketing Science 12 (2) : 125 ~ 143 [1993]
  • TF‐IDF의 변형을 이용한 전자뉴스에서의 키워드 추출 기법
    이성직 한국전자거래학회지 14 (4) : 59 ~ 73 [2009]
  • Sentiment classification of movie reviews using linguistic parsing
  • Sentiment classification of movie reviews using contextual valence shifters
    Alistair, K. Computational Intelligence 22 : 110 ~ 125 [2006]
  • Semi-Supervised Learning with Graphs
    Xiaojin, Z. Language Technologies Institute, CMU-LTI-05-192, School of Computer Science, Carnegie Mellon University [2005]
  • Sales through Sequential Distribution Channels : An Application to Movies and Videos
    Lehmann, D. R. Journal of Marketing 64 (3) : 18 ~ 33 [2000]
  • Relationships Among Indicators of Success in Broadway Plays and Motion Pictures
    Hirschman, E. Journal of Cultural Economics 9 : 35 ~ 63 [1985]
  • Principal component analysis
    Addi, H Wiley Interdisciplinary Reviews: Computational Statistics 2 (4) : 433 ~ 459 [2010]
  • Predicting the semantic orientation of adjectives
    McKeown, K. R. Hatzivassiloglou, V ACL '98 Proceedings of the 35th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics and Eighth Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics : 174 ~ 181 [1997]
  • Predicting Financial Success of Motion Pictures: The Early ‘80s experience
    Litman, B Journal of Media Economics 2 : 35 ~ 50 [1989]
  • Negative Word-of-Mouth by Dissatisfied Consumers: A Pilot Study
    Marsha L. Richins Journal of Marketing 47 (1) : 68 ~ [1983]
  • Movie Review Mining and Summarization
    Jing, F. Zhu, X.-Y. Zhuang, L. CIKM '06Proceedings of the 15th ACM international conference on Information and knowledge management : 43 ~ 50 [2006]
  • Managing Customer-Initiated Contacts with Manufacturers : The Impact on Share of Category Requirements and Word-of-Mouth Behavior
    Bowman, D. Journal of Marketing Research 38 (3) : 281 ~ 297 [2001]
  • How critical are review? The box office effects of film critics, star, power, and budget
    Bausuroy, S. Journal of Marketing 67 (4) : 103 ~ 117 [2003]
  • Forms of soil phosphorus in selected hydrologic units of the Florida Everglades
    Reddy K. R. Soil Science Society of America Journal 62 : 1134 ~ 1147 [1998]
  • Exploring the value of online product reviews in forecasting sales : The case of motion pictures
    Dellarocas, C. Journal of interactive marketing 21 (4) : 23 ~ 45 [2007]
  • Do online reviews matter? : An empirical investigation of panel data
    Duan, W. [2008]
  • Demand and Supply Dynamics for Sequentially Released Products in International Markets : The Case of Motion Pictures
    Elberse, A. Marketing Science 22 (3) : 329 ~ 354 [2003]
  • Current research in film: Audiences, economics, and law, Vol.4
    Linton, J. Ablex : 24 ~ 44 [1988]
  • Consumer Evaluations of Movies on the Basis of Critics’ Judgments
    d’Astous, A. Psychology and Marketing 16 (8) : 677 ~ 694 [1999]
  • Consumer Choice Process for Experience Goods: An Econometric Model and Analysis
    Neelamegham, R Journal of Marketing Research 36 : 373 ~ 386 [1999]
  • Class Imbalances versus Small Disjuncts
    Jo, T. ACM SIGKDD Exploration 6 : 40 ~ 49 [2004]
  • Bose-Einstein dynamics and adaptive contraction in the motion picture industry
    De Vany, A. The Economic Journal 106 : 1493 ~ 1524 [1996]
  • Bankruptcy Prediction Using Support Vector Machine with Optimal Choice of Kernel Function Parameters
    Min, J. H. Expert Systems with Applications 28 : 603 ~ 614 [2005]
  • An Empirical Study of Determinants of Revenues and Marketing Expenditures in the Motion Picture Industry
    Prag, J. Journal of Cultural Economics 18 : 217 ~ 235 [1994]
  • "Film Critics: Influencers or Predictors?"
    Eliashberg, J. Shugan,S. Journal of Marketing 61 : 68 ~ 78 [1997]