대학평생교육을 위한 성인대학생 핵심역량모델 개발 및 교육요구도 분석 : 학생-교수간 인식 비교,분석을 중심으로

논문상세정보
' 대학평생교육을 위한 성인대학생 핵심역량모델 개발 및 교육요구도 분석 : 학생-교수간 인식 비교,분석을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • adultuniversitystudents
  • corecompetencemodel
  • educational needs
  • 교육요구도
  • 성인대학생
  • 핵심역량모델
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
378 3

0.0%

' 대학평생교육을 위한 성인대학생 핵심역량모델 개발 및 교육요구도 분석 : 학생-교수간 인식 비교,분석을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학교행정가 핵심역량강화 프로그램 개발을 위한 요구분석
    조경원 교육행정학연구 24 (2) : 249 ~ 272 [2006]
  • 평생교육사의 전문적 역량 성격과 특성 탐색
    김경희 평생교육학연구 15 (4) : 357 ~ 386 [2009]
  • 직업능력의 요소로서 핵심역량 분석
    박성미 직업교육연구 30 (3) : 327 ~ 351 [2011]
  • 지역대학 성인대학생의 대학생활적응에 대한 사회적지원, 학업탄력성, 자아존중감의 영향력 분석
    박진영 한국지방자치연구 14 (3) : 47 ~ 75 [2012]
  • 지식경제와 핵심역량
  • 지방대학 전업주부 대학생들의 대학생활 경험
    박진영 지역사회연구 15 (1) : 95 ~ 123 [2007]
  • 수용적인 다연령 혼합 대학환경 조성을 위한 성인대학생-일반대학생간의 상호작용 탐색: 일반 4년제 대학을 중심으로
    박진영 평생교육학연구 13 (3) : 55 ~ 87 [2007]
  • 성인의 대학평생교육 요구분석
    박소연 한국정책연구 14 (2) : 45 ~ 61 [2014]
  • 성인대학생의 학업탄력성 및 대학생활적응 연구
    박진영 평생교육학연구 16 (4) : 1 ~ 29 [2010]
  • 성인대학생용 학업탄력성 척도 개발 및 타당화 연구
    박진영 한국교육학연구 15 (3) : 215 ~ 239 [2009]
  • 성인대학생용 대학생활적응 척도 개발 및 타당화 연구
    박진영 평생교육학연구 15 (3) : 111 ~ 135 [2009]
  • 사회복지기관 사회복지사의 역량분석 및 교육방향성
    안정선 임상사회연구 6 (2) : 67 ~ 84 [2009]
  • 방송통신대학생들의 교육참여 관련 변인의 주관적 삶의 질에 대한 영향력 분석
    박진영 평생교육학연구 11 (1) : 43 ~ 67 [2005]
  • 미래의 평생학습사회에서 요구하는 핵심역량 연구
  • 만학도의 대학생활 경험에 대한 질적 연구
    이정희 평생교육학연구 13 (3) : 89 ~ 116 [2007]
  • 대학평생학습의 모형개발 및 지원전략 연구
    최상덕 [2009]
  • 대학생이 인식하는 핵심역량과 교육요구도 분석
    김연희 교육방법연구 22 (4) : 1 ~ 20 [2010]
  • 대학생의 핵심역량과 학업성취도 관계성에 대한 분석연구
    이장익 직업교육연구 31 (2) : 227 ~ 246 [2012]
  • 대학생용 학습역량 검사(LCT-CMB) 개발 및 타당화
    이경화 교육심리연구 25 (4) : 791 ~ 809 [2011]
  • 대학생들의 핵심능력 개발에 영향을 미치는개인 및 환경 요인 분석
    김안나 한국교육 30 (1) : 367 ~ 392 [2003]
  • 대학 교수가 바라본 고등교육에서의 대학생 핵심역량: 서울대학교 사례를 중심으로
    김동일 아시아교육연구 10 (2) : 195 ~ 214 [2009]
  • 농촌관광마을 리더의 역량분석과 역량모델 개발
    박한식 관광연구 23 (3) : 239 ~ 256 [2008]
  • 국내 HRD 담당자들에게 필요한 역량은 무엇인가: ASTD 역량모델 기반 요구분석을 중심으로
    조대연 기업교육연구 14 (1) : 155 ~ 175 [2012]
  • 국내 4년제 대학교 대학생의 역량모델 구축 사례: D여대를 중심으로
    노윤신 기업교육연구 15 (1) : 79 ~ 101 [2013]
  • 국가 수준의 생애능력 표준 설정 및 학습체제 질 관리 방안연구
    유현숙 [2002]
  • 교육통계 연보
  • 교육기본통계 2008~2013
    교육부
  • 건설사업관리자 역량 모형 개발 및 역량 요구 분석: D社 사례를 중심으로
    김대영 직업교육연구 33 (3) : 37 ~ 56 [2014]
  • ‘비전통적 학습자’의 고등교육기회 분석 : 대학입학전형제도를 중심으로
    손준종 평생교육학연구 13 (2) : 141 ~ 163 [2007]
  • an alternative perspective on empowerment of adult undergraduates
    Kasworm, C. Contemporary Education 64 (3) : 162 ~ 165 [1993]
  • The needs of adult university students : A case study
    O’Connor, P. J. College and University 69 (2) : 84 ~ 86 [1994]
  • The influence of he knowledgd society : Trends in adult higher education
    Kasworm, C. Journal of Continuing Higher Education 59 (2) : 104 ~ 107 [2011]
  • The definition and selection of key competencies:Executive summary. Obtenido el, 14
  • The big five of school leadership competences in the Netherlands
    Krüger, M. School Leadership and Management 29 (2) : 109 ~ 127 [2009]
  • The adult college student: What development educational services do they desire?
    Suddick, D. E. College Student Journal 16 (1) : 89 ~ 91 [1982]
  • Testing student and university performance globally: OECD'S AHELO
    OECD
  • Testing for competence rather than for intelligence
    McClelland, D. C. American psychologist 28 (1) : 1 ~ 14 [1973]
  • Strategies for recruiting and retaining nontraditional student
    Bauer, W. K. College Student Journal 15 (3) : 234 ~ 238 [1981]
  • Retention, academic success, and progress among adult returning students:A comparison of the effects of institutional and external factors
    Shields, N. Nacasda Journal 14 (1) : 13 ~ 24 [1994]
  • Reconstructing Self Through Learning: Adults' Learning Experience in Higher Education
    홍아정 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 12 (4) : 185 ~ 218 [2009]
  • Professional competence standards and frameworks in the United Kingdom
    Lester, S. Assessment & Evaluation in Higher Education 39 (1) : 38 ~ 52 [2014]
  • Persistence and the Adult Learner
    Castle, J. Active Learning in Higher Education 5 (2) : 166 ~ 179 [2004]
  • Paradoxical understandings regarding adult undergraduate persistence
    Kasworm, C. The Journal of Continuing Higher Education 62 : 67 ~ 77 [2014]
  • OECD 고등교육 학습성과 평가사업 연구(I) - OECD AHELO 사업 참여를 위한실천전략 탐색-
    최정윤 [2009]
  • Keynote 대학생 핵심역량 진단 시스템 K-CESA
    진미석 대학교육개발센터협의회 10주년기념 동계심포지움 [2012]
  • Key competences for lifelong learning: A European Reference Framework
    European Parliament Official Journal of the European Union [2007]
  • K-CESA 진단지원사업
    진미석 한국직업능력개발원 [2011]
  • Integrating into higher education: Understanding adult students’ motivation from their life stories
    홍아정 교육학연구 48 (3) : 159 ~ 186 [2010]
  • Instructor competencies standards for face-to-face online and blended settings
    Klein IAP [2004]
  • Higher education for the second half of life : The state of the art and future perspectives
    Jacobowitz, J. Educational Gerontology 6 : 545 ~ 564 [1982]
  • Higher Education and Lifelong Learners: International Perspectives on Change
    Trow, M. Routledge [2006]
  • Establishing a competence profile for the role of student-centred teachers in higher education in Belgium
    Gilis, A. Research in Higher Education 49 (6) : 531 ~ 554 [2008]
  • Core competence, distinctive competence, and competitive advantage : What is the difference?
    Mooney, A. Journal of education for business 83 (2) : 110 ~ 115 [2007]
  • Core competence and education
    Holmes, G. Higher Education 40 (3) : 247 ~ 258 [2000]
  • Comparing teacher and student responses to the mixed-age college classroom
    Bishop-Clark, C. Community College Review 25 (4) : 21 ~ 34 [1998]
  • An exploration of the perceived academic and non-academic experiences of adult students in the school of continuing education
    Glick, M. A. Columbia University Teachers College [1999]
  • Adult student identity in an intergenerational college classroom
    Kasworm, C. Adult Education Quarterly 56 (1) : 3 ~ 20 [2005]
  • Adult meaning making in the undergraduate classroom
    Kasworm, C. Adult Education Quarterly 53 (2) : 81 ~ 98 [2003]
  • Adult learners on campus: An examination of higher education
    Chao, Chang-Ning The University of Wisconsin-Madison [1999]
  • A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences : Implications for national curriculum policies
    Voogt, J. Journal of Curriculum Studies 44 (3) : 299 ~ 321 [2012]