라이프스타일에 따른 소비자 쇼핑매체 선택의 적소분석 연구

' 라이프스타일에 따른 소비자 쇼핑매체 선택의 적소분석 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • internet shopping
  • lifestyle
  • mobile shopping
  • niche theory
  • shoppingmedia
  • tv home shopping
  • tv홈쇼핑
  • 라이프스타일
  • 모바일 쇼핑
  • 쇼핑매체
  • 인터넷 쇼핑
  • 적소분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 라이프스타일에 따른 소비자 쇼핑매체 선택의 적소분석 연구' 의 참고문헌

  • 휴대전화, 인터넷, 텔레비전의 미디어 속성 차이와 이용 동기 요인 연구
    박종민 한국언론학보 47 (2) : 9 ~ 249 [2003]
  • 해외 지상파 다채널 플랫폼 정책 사례 연구: 영국 프리뷰(Freeview)를 중심으로
    장병희 사회과학연구 49 (1) : 1 ~ 36 [2009]
  • 케이블 TV에 대한 틈새시장 분석 연구 : 이용과 충족 가설과 적소이론의 적용을 중심으로
    송경희 한국언론학보 42 (3) : 100 ~ 136 [1998]
  • 적소이론 관점에서 대인 뉴미디어의 경쟁휴대전화와 인터넷의 대인 커뮤니케이션 서비스 충족을 중심으로
    권상희 한국방송학보 21 (1) : 47 ~ 97 [2007]
  • 인터넷사용자의 라이프스타일에 따른 정보탐색 및 구매결정에 관한 연구
    민성기 청주대학교 대학원 [2002]
  • 인터넷방송과 텔레비전의 장르별 충족비교 연구
    강명신 한국언론정보학보 19 : 7 ~ 36 [2002]
  • 인터넷 자기효능감으로 인한 웹쇼핑에 대한 태도와 구매행동의도에 관한 연구 - 내재적 동기와 외재적 동기를 중심으로
    이종호 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) (10) : 1 ~ 26 [2002]
  • 인터넷 쇼핑동기에 따른 소비자 감정적 반응의 유형 비교
    이용기 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 18 (1) : 97 ~ 115 [2010]
  • 인터넷 소비자의 행동과 가치관에 대한 연구
    고한준 광고학연구 15 (5) : 279 ~ 295 [2004]
  • 인터넷 사용자의 라이프스타일과 구매의사결정에 관한 탐색적 연구
    김훈 경영학연구 28 (2) : 353 ~ 371 [1999]
  • 스마트폰 이용자들의 이용과 충족, 의존도, 수용자 혁신성이 스마트폰 이용만족에 미치는 영향에 관한 연구
    박인곤 언론과학연구 10 (4) : 192 ~ 225 [2010]
  • 스마트폰 사용자의 라이프스타일 유형에 따른 신문 뉴스 앱 이용동기 및 앱 광고 태도 연구
    김경진 한국디자인포럼 (42) : 55 ~ 66 [2014]
  • 수용자 라이프스타일에 따른 모바일 광고태도 및매체이용에 관한 연구
    안대천 한국광고홍보학보 12 (1) : 185 ~ 221 [2010]
  • 소비자행태조사
  • 소비자의 인터넷쇼핑 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박재진 광고학연구 15 (3) : 289 ~ 315 [2004]
  • 미디어 레퍼토리와 라이프스타일에 관한 연구
    김은실 한국광고홍보학보 11 (1) : 62 ~ 96 [2009]
  • 모바일인터넷 기반 모바일커머스의 특징 분석 및 활성화 방안 연구
    남종훈 한국디지털콘텐츠학회논문지 5 (2) : 133 ~ 142 [2004]
  • 모바일 커머스 특성인식이 모바일 쇼핑 이용의도에 미치는 영향 연구
    김규동 한국인터넷방송통신학회 논문지 13 (6) : 297 ~ 303 [2013]
  • 모바일 커머스 산업에 있어서 정보가치 평가 요인이 무선인터넷 서비스 만족에 미치는 영향 연구
    김민철 디지털융복합연구 8 (3) : 95 ~ 113 [2010]
  • 모바일 커머스 (M-Commerce) 대학생 이용자에 관한 탐색적 연구
    이영철 언론과학연구 12 (4) : 382 ~ 418 [2012]
  • 모바일 쇼핑동기와 패션애플리케이션 수용
    이미진 디지털융복합연구 11 (1) : 153 ~ 163 [2013]
  • 라이프스타일과 다양한 매체의 광고 효과 인식에 관한 연구
    심성욱 광고학연구 15 (2) : 7 ~ 33 [2004]
  • 라이프스타일과 TV시청행동에 관한 연구
    이철우 광고연구 35 : 141 ~ 161 [1997]
  • 라이프 스타일에 따른 텔레비전 시청패턴 연구: 일원 자료를 근거로
    심미선 한국언론학보 48 (2) : 189 ~ 217 [2004]
  • 다매체 환경에서의 미디어 간 경쟁과 대체: 기존의 방송 미디어와 소셜 미디어에 대한 적소분석
    허윤 한국언론학보 56 (4) : 29 ~ 54 [2012]
  • 국내 인터넷 이용자의 시장세분화 연구
    이문규 소비자학연구 13 (4) : 1 ~ 30 [2002]
  • the Internet Shopper
    Donthu, N Journal of Advertising Research 39 (3) : 52 ~ 58 [1999]
  • With the benefit of hindsight: Reflections on uses and gratifications research
    McQuail, D. Critical Studies in Media Communication : 177 ~ 193 [1984]
  • What Makes Consumers Buy from Internet? A Longitudinal Study of Online Shopping
    Limayem, M. IEEE Transaction on Syste, Man and Cybernetics-Part A: Syste and Humans 30 (4) : 421 ~ 432 [2000]
  • Web vs. Campus Store? Why Students Buy Textbooks Online
    Foucault, B. Journal of Consumer Marketing 19 (5) : 409 ~ 423 [2002]
  • Uses and gratifications research
    Katz, E. Public opinion quarterly : 509 ~ 523 [1973]
  • Uses and Gratifications of Television Home Shopping
    Cortese, Juliann Atlantic Journal of Communication 18 : 89 ~ 109 [2010]
  • U-book 이용에 관한 기대가치론적 연구
    성동규 한국출판학연구 (51) : 173 ~ 202 [2006]
  • The use of life style segmentation to determine if CATV subscribers are really different
    Binkert, Brunner Journal of the Academy of Marketing Science 3 (2) : 129 ~ 136 [1975]
  • The role of theory in uses and gratifications studies
    Blumler, J. G. Communication research 6 (1) : 9 ~ 36 [1979]
  • The mobile commerce value chain; analysis and future developments
    Barnes, S. J. International of Information Management 22 (2) : 91 ~ 108 [2002]
  • The Effects of Web Atmospherics on Entertainment Gratification and Web Irritation : Some Empirical Evidence from Online Shopping
    Lim, W. M. Modern Applied Science 7 (12) : 15 ~ [2013]
  • Technology collides with relative constancy : The pattern of adoption for a new medium
    Fullerton, H. S. Journal of Media Economics 1 (2) : 75 ~ 84 [1988]
  • TV홈쇼핑 채널의 이용과 구매의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    이상봉 성균관대학교 대학원 [2009]
  • Sociology of mass communications: selected readings. 961
    McQuail, D. Penguin books [1972]
  • Shopping Online for Freedom, Control, and Fun
    Wolfinbarger, M California Management Review 43 (2) : 34 ~ 56 [2001]
  • Segmenting Internet Shoppers based on their web-usage-related lifestyle : A cross-cultural validation
    Brengman, M Journal of Business Research 58 (1) : 79 ~ 88 [2005]
  • Remediation : Understanding new media
    Bolter, J. The MIT Press [1999]
  • More than just talk on the move : Uses and Gratifications of the cellular phone
    Leung, L. Journalism & Mass Communication Quarterly 77 (2) : 308 ~ 320 [2000]
  • Mobile shopping motivation: an application of multiple discriminant analysis
    Kiseol Yang International Journal of Retail & Distribution Management 40 (10) : 778 ~ 789 [2012]
  • Mobile commerce report
  • Media Competition and Coexistence: The Theory of the Niche
    Dimmick, J. Routledge [2003]
  • Measuring the Customer Experience in Online Environments: A Structural Modeling Approach
    Novak, T. P. Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 42 [2000]
  • Lifestyles and use of new media technology in urban China
    Leung, L. Telecommunication Policy [1998]
  • Lifestyle and new media : Adoption and use of wireless communication tecnologies in China
    Wei, R. New Media & Scoiety 8 (6) : 991 ~ 1008 [2006]
  • Life style concepts and marketing in toward scientific marketing : 140 ~ 151
    Lazer, W. [1963]
  • Life style analysis as a basis for media selection
    Tigert, D. J. WD Wells : 179 ~ 194 [1974]
  • LOV를 이용한 한국인의 라이프스타일과 인터넷, TV이용패턴
    박종민 광고연구 52 : 167 ~ 197 [2001]
  • Intrinsic motivation
    Deci, E. L. Plenum Press [1975]
  • Individual characteristics associatied with world wide web use: an empirical study of playfulness and motivation
    Atkinson, M. A. Database for Advances in Information Syste 28 (2) : 53 ~ 62 [1997]
  • 박사
    IP TV 이용동기와 충족에 관한 연구
    송은영 홍익대학교 광고홍보대학원 [2005]
  • Hedonic and Utilitarian Motivations for Online Retail Shopping Behavior
    Childers, T. Journal of Retailing 77 : 511 ~ 535 [1975]
  • Emerging Value Propositions for M-Commerce
    Irvine C. III. Journal of Business Strateges 18 (2) : 133 ~ 148 [2001]
  • Ecology, economics, and gratification utility
    Dimmick, J. Media Economics [1993]
  • E-shopping : an analysis of the uses and gratifications theory
    Lim, W. M. Modern Applied Science 6 (5) : 48 ~ [2012]
  • Comsumer Behavior and Marketing Action
    Assael, H. Kent Publishing [2005]
  • Competitive displacement in the communication industries : New media in old environment
    Dimmick, J. The new media : 287 ~ 304 [1984]
  • Browsers or buyers in cyberspace? An investigation of factors influencing electronic exchange
    Swaminathan, V. E. Journal of Computer‐Mediated Communication 5 (2) [1999]
  • Beyond buying : Motivations behind consumers' online shopping cart use
    Close, A. G. Journal of Business Research 63 (9) : 986 ~ 992 [2010]
  • Audience activity and media use
    Rubin, Alan M. Communications Monographs 60 : 98 ~ 105 [1993]
  • An Experimental Examination of Alternative Forms of Web Assurance for Business-To-Consumer E-Commerce
    Mauldin, e Journal of Information Syste 16 (1) : 33 ~ 55 [2002]
  • An EXAMINATION OF THE DETERMINANTS OF MOBILE SHOPPING CONTINUANCE
    Hung, M. C International Journal of Electronic Business Management 10 (1) : 29 ~ 37 [2012]
  • A comparison of Attitudes towards Internet advertising among lifestyle segments in Taiwan
    Yang, K. Journal of Marketing Communication 10 (3) : 195 ~ 212 [2004]
  • A Multivariate Analysis of Web Usage
    Koragaonkar, P.K Journal of Advertising Research 39 (2) : 53 ~ 68 [1999]