국내 항공사 서비스품질의 가치혁신을 위한 ERRC 전략

논문상세정보
' 국내 항공사 서비스품질의 가치혁신을 위한 ERRC 전략' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • airlineservicequality
  • blueocean
  • delphi technique
  • errcfamework
  • errc프레임워크
  • value innovation
  • 가치혁신
  • 델파이 기법
  • 블루오션
  • 항공사 서비스품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,664 0

0.0%

' 국내 항공사 서비스품질의 가치혁신을 위한 ERRC 전략' 의 참고문헌

  • 호텔경쟁전략을 위한 Porter의 가치활동과 성공요인의 비교분석
    최기탁 관광학연구 29 (2) : 111 ~ 130 [2005]
  • 항공서비스 관계효익이 장기지향성에 미치는 영향 연구
    윤태연 한국항행학회논문지 16 (3) : 553 ~ 561 [2012]
  • 박사
  • 항공사서비스 품질이 고객만족, 신뢰 및 재이용의도에 미치는 영향: 국제선을 중심으로
    강혜숙 호텔관광연구 13 (3) : 247 ~ 264 [2011]
  • 항공사 이용 고객만족에 영향을 미치는 서비스 요인에 관한 연구 - 프로세스 요인, 기내인적요인, 기내엔터테인먼트 요인 비교 -
    이정현 관광학연구 35 (6) : 343 ~ 358 [2011]
  • 항공사 서비스품질이 가치, 만족 및 충성도에 미치는 영향
    이미혜 관광연구 25 (5) : 101 ~ 122 [2010]
  • 항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
    오정학 호텔경영학연구 19 (6) : 233 ~ 253 [2010]
  • 항공사 서비스 품질 차원의 영향에 관한 연구 : 한국 및 호주 국제선 승객의 차이를 중심으로
    박진우 관광연구 22 (4) : 151 ~ 172 [2008]
  • 항공사 객실 물적서비스 요인에 대한 중요도와 만족도에 관한 연구
    안효정 한국항공대학교 [2012]
  • 항공기 객실 서비스 품질과 고객만족에 관한 연구: 물적, 인적 서비스 중심으로
    박인주 서비스산업연구 8 (1) : 1 ~ 15 [2011]
  • 한국 항공사의 서비스품질 및 가치와 고객만족 및 고객충성도와의 인과관계 연구
    조영희 서비스경영학회지 13 (2) : 1 ~ 23 [2012]
  • 지역사회복지관 서비스 품질관리척도 개발연구
    지은구 사회복지정책 40 (3) : 347 ~ 374 [2013]
  • 저가항공사 서비스품질이 고객만족, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향
    박정향 경영교육연구 26 (1) : 255 ~ 275 [2011]
  • 저가항공사 서비스품질과 서비스가치 및 고객충성도의 관계에 관한 연구
    안희정 관광경영연구 18 (1) : 163 ~ 186 [2014]
  • 유통업에서 후발기업의 추격전략에 관한 탐색적 연구 : -일본 종합디스카운트스토어 ‘돈키호테’를 중심으로-
    요시모토 코지 물류학회지 23 (2) : 143 ~ 170 [2013]
  • 외식업체의 경영전략이 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구: 시장점유율을 중심으로
    김무현 Tourism Research 21 : 83 ~ 104 [2005]
  • 서비스품질 향상을 통한 기내서비스 명품화에 관한 연구 - K항공사 승객과 승무원을 중심으로 -
    나은정 한국항공운항학회지 19 (1) : 74 ~ 87 [2011]
  • 블루오션 전략의 성공적 실행에 관한연구
    김정권 지역발전 6 (2) : 81 ~ 97 [2007]
  • 블루오션 전략, 어떻게 실행할 것인가
    김원제 프린팅코리아 41 : 120 ~ 123 [2005]
  • 마케팅 철학
    정규엽 호텔경영학연구 12 (2) : 125 ~ 142 [2003]
  • 국제경영
    이윤태 학연사 [1996]
  • 국내 항공사 가치혁신을 위한 서비스품질 향상 요인 도출에 관한 연구 : 국내 상용고객을 대상으로 국내항공사와 외국항공사 서비스 품질 비교
    나윤서 세종대학교 대학원 [2014]
  • 국내 저가항공사의 객실서비스 품질이 고객만족도에 미치는 영향
    이명숙 관광연구 26 (5) : 399 ~ 413 [2011]
  • 관광경영론
    김재민 일신사 [2001]
  • 경쟁우위를 위한 레스토랑 포지셔닝전략에 관한 연구 -해운대관광특구를 중심으로-
    홍윤정 한국조리학회지 12 (3) : 219 ~ 236 [2006]
  • passengers' perceptions of airline louges: importance of attributes that determine usage and service quality measurement
    Han, S. Tourism Management 33 : 1103 ~ 1111 [2012]
  • Variable Consistency Dominance-based Rough Set Approach to formulate airline service strategies
    James J. H. L. Applied Soft Computing 11 : 4011 ~ 4020 [2011]
  • Value Innovation: The Strategic Logic of High Growth
    Kim, W. C. Harvard Business Review 75 : 102 ~ 112 [1997]
  • Using a modified grey relation method for improving airline service quality
    James J. H. L. Tourism Management 32 : 1381 ~ 1388 [2011]
  • Two approaches and service quality dimensions
    Lehtinen, U. Service Industry Journal 11 (3) : 287 ~ 303 [1991]
  • Strategy, value innovation and the knowledge economy
    Kim, W. C. Sloan Management Review 40 (3) : 41 ~ 54 [1999]
  • Service quality of low-cost long-haul airlines: The case of Jetstar Airways and AirAsia X
    Jiang, H. Journal of Air Transport Management 26 : 20 ~ 24 [2013]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 39 [1988]
  • Perceptions of Airline Service Quality
    Lawrence F. Public Works Management & Policy 9 (1) : 10 ~ 25 [2004]
  • Passenger perceptions of service quality: Korean and Australian case studies
    Park, J. W. Journal of Air Transport Management 13 : 238 ~ 242 [2008]
  • Measuring service quality: a reexamination and extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Measuring service quality and a comparative analysis in the passenger carriage of airline industry
    Sabri T. E. Procedia-Social and Behavioral Sciences 24 : 1232 ~ 1242 [2011]
  • Measuring service quality and a comparative analysis in airline industry
    Kuimars, B. Management Science Letters 3 : 275 ~ 280 [2013]
  • Evaluation of customer perceptions on airline service quality in uncertainty
    Wang, R. Procedia-Social and Behavioral Sciences 25 : 419 ~ 437 [2011]
  • Creating New Market Space
    Kim, W. C. Havard Business Review 77 : 83 ~ 93 [1999]
  • Consumer perception of service quality: An assessment of SERVQUAL dimensions
    Carman, J. Journal of Retailing 66 (1) : 33 ~ 55 [1990]
  • Competitive Strategy Techniques for Analyzing Industries and Competitors
    Porter, M. E. Free Press [1980]
  • Comment on “Using a modified grey relation method for improving airline service quality
    Kudou, A. Tourism Management 33 (3) : 717 ~ 718 [2012]
  • Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
    Kim, W. C. Harvard Business School Press [2005]
  • Blue Ocean Strategy
    Kim, W. C. Harvard business review 82 (10) : 76 ~ 85 [2005]
  • Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on customer behavioral intentions in service in service environment
    Cronin, J. J. Journal of retailing 76 (2) : 193 ~ 217 [2000]
  • Analyzing the effect of preference heterogeneity on willingness to pay for improving service quality in an airline choice context
    Espino, R. Transportation Research Part E 44 : 593 ~ 606 [2008]
  • An evaluation of the SERVQUAL scales in a retailing setting
    Finn, D. W. Advances in consumer research 18 (1) : 483 ~ 490 [1991]
  • An evaluation of airline service quality using the fuzzy weighted SERQUAL method
    Chou, C. C. Applied Soft Computing 11 : 2117 ~ 2128 [2011]
  • Airline service quality in South Africa and Italy
    De Jager, J. W. Journal of Air Transport Management 25 : 19 ~ 21 [2012]
  • A study on service quality and passenger satisfaction on indian airlines
    Archana, R. Inteernational Journal of Multidisciplinary Research 2 (2) : 50 ~ 63 [2012]
  • A novel interval-valued fuzzy MCDM method for improving airlines' service quality in chinese cross-stait airlines
    Kuo, M. S. Transportation Research 47 : 1177 ~ 1193 [2011]
  • A modified VIKOR multiple-criteria decision method for improving domestic airlines service quality
    JJH Liou Journal of Air Transport Management 17 (2) : 57 ~ 61 [2011]
  • A modified VIKOR method for improving domestic airlines service quality
    James J. H. L. Journal of Air Transport Management 17 : 57 ~ 61 [2011]
  • 2등 기업에게 배우는 성장 전략
    조원영 [2011]
  • 2013년 9월 항공운송시장 동향