호텔 기업의 내·외부적 CSR 활동이 종사원의 공정성 인식과 조직 신뢰, 조직 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔 기업의 내·외부적 CSR 활동이 종사원의 공정성 인식과 조직 신뢰, 조직 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • externalcsr
  • internalcsr
  • organizational loyalty
  • organizational trust
  • overalljustice
  • 내부적csr
  • 외부적csr
  • 전반적 공정성
  • 조직 신뢰
  • 조직충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,861 0

0.0%

' 호텔 기업의 내·외부적 CSR 활동이 종사원의 공정성 인식과 조직 신뢰, 조직 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔종사원이 지각하는 공정성이 조직몰입에 미치는 영향과 조직후원인식의 매개역할
    서철현 호텔경영학연구 14 (2) : 133 ~ 149 [2005]
  • 호텔조직의 사회적책임활동과 조직몰입의 관계
    이종욱 관광연구 27 (4) : 353 ~ 373 [2012]
  • 호텔의 사회적 책임활동 핵심성공요인 탐색 및 중요도-수행도 분석
    정규엽 호텔경영학연구 20 (1) : 203 ~ 224 [2011]
  • 호텔소식: 콘래드서울, 영등포구지역사회공헌 협약
  • 호텔기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 종사원의 이직의도에 미치는 영향 -조직이미지, 조직신뢰 그리고 직무성과의 매개역할-
    김명희 외식경영연구 16 (4) : 137 ~ 160 [2013]
  • 호텔기업에서의 상사지원이 상사신뢰, 조직신뢰, 조직몰입에 미치는 영향
    전희원 관광연구 25 (5) : 1 ~ 19 [2010]
  • 호텔 직원이 지각하는 조직공정성이 조직 냉소적 태도에 미치는 영향: 조직신뢰의 매개효과를 중심으로
    김민우 호텔경영학연구 22 (4) : 137 ~ 157 [2013]
  • 호텔 종사원이 지각하는 신뢰가 조직성과에 미치는 영향
    김상진 호텔경영학연구 17 (4) : 41 ~ 55 [2008]
  • 항공사 CSR에 대한 승무원의 인식과 조직몰입의 관계에서 조직동일시의 매개효과
    강상묵 관광경영연구 17 (3) : 1 ~ 19 [2013]
  • 컨벤션센터의 사회적 책임활동이 직원의 조직충성도에 미치는 영향*: 조직동일시와 조직만족도의 매개효과
    조현철 관광레저연구 23 (1) : 515 ~ 534 [2011]
  • 카지노 종사자의 공정성 지각과 조직몰입, 직무만족 및 이직의도와의 관계 연구
    육풍림 호텔경영학연구 22 (1) : 233 ~ 251 [2013]
  • 지각된 기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 조직구성원의 정서적 웰빙에 미치는 영향과 조직 상황의 조절효과
    고민정 경영교육연구 27 (4) : 55 ~ 85 [2012]
  • 조직 내 신뢰와 조직 성과간의 관계에 관한 연구
    이인석 서강경영논총 16 (2) : 227 ~ 250 [2005]
  • 외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
    정효선 호텔경영학연구 18 (6) : 129 ~ 152 [2009]
  • 서비스기업의 사회적 책임활동이 종업원의 조직신뢰와 서비스몰입에 미치는 영향
    지성구 대한경영학회지 19 (5) : 1867 ~ 1893 [2006]
  • 기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식과 조직 동일시, 그리고 조직신뢰 간 구조관계 연구 -카지노 고객접점 종사원 대상-
    이혜미 관광학연구 37 (7) : 195 ~ 216 [2013]
  • 기업윤리: 윤리경영의 이론과 실제
    이종영 삼영사 [2013]
  • 감성리더십과 조직충성도의 관계에서 신뢰의 매개효과
    하용규 관광경영연구 17 (1) : 257 ~ 274 [2013]
  • updated paradigm for scale development incorporating unidimensionality and its assessment
    Gerbing, D. W. Journal of Marketing research : 186 ~ 192 [1988]
  • Virtual teams: The new way to work
    Lipnack, J. Strategy & Leadership 27 (1) : 14 ~ 19 [1999]
  • Understanding procedural justice and its impact on business organizations
    Konovsky, M. A. Journal of Management 26 (3) : 489 ~ 511 [2000]
  • Understanding employees' responses to corporate social responsibility: mediating roles of overall justice and organizational identification
    Roeck, K. D. The International Journal of Human Resource Management 25 (1) : 91 ~ 112 [2014]
  • Trust: The connecting link between organizational theory and philosophical ethics
    Hosmer, L. T. Academy of management Review 20 (2) : 379 ~ 403 [1995]
  • Trust as a social reality
    Lewis, J. D. Social forces 63 (4) : 967 ~ 985 [1985]
  • Trust and Tam in Online shopping: An Intergrated Model
    Gefen, D. MIS quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • Toward the differentiation of trust in supervisor and trust in organization
    Tan, H. H. Genetic, Social, and General Psychology Monographs 126 (2) : 241 ~ 260 [2000]
  • The role of overall justice judgments in organizational justice research: A test of mediation
    Ambrose, M. L. Journal of Applied Psychology 94 (2) : 491 ~ [2009]
  • The impact of CSR on relationship quality and relationship outcomes : A perspective of service employees
    Lee, Y. K. International Journal of Hospitality Management 31 (3) : 745 ~ 756 [2013]
  • The impact of CSR on casino employees’organizational trust, job satisfaction, and customer orientation: An empirical examination of responsible gambling strategies
    Lee, C. K. International Journal of Hospitality Management 33 : 406 ~ 415 [2013]
  • The effect of the performance appraisal system on trust for management: A field quasi-experiment
    Mayer, R. C. Journal of applied psychology 84 (1) : 123 ~ [1999]
  • The Social Psychology of Procedural Justice
    Lind, E. A. Springer [1988]
  • The Relationship between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment
    Peterson, D. K. Business Society 43 (3) : 296 ~ 319 [2004]
  • Strategic management: A stakeholder approach
    Freeman, R. E. Pitman [2010]
  • Stakeholders Influence Capacity and the Variability of Financial Returns to Corporate Social Responsibility
    Barnett, M. L. Academy of Management Review 32 : 794 ~ 816 [2007]
  • Social responsibilities of the businessman (No. 3)
    Bowen, H. R. Harper & Brothers [1953]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 29 [1989]
  • Procedural justice: An interpretive analysis of personnel systems
    Folger, R. Research in personnel and human resources management 3 : 141 ~ 183 [1985]
  • Procedural justice in performance evaluation: The role of instrumental and non-instrumental voice in performance appraisal discussions
    Korsgaard, M. A. Journal of Management 21 (4) : 657 ~ 669 [1995]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the academy of marketing science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • On the dimensionality of organizational justice : A construct validation of a measure
    Colquitt, J. A. Journal of Applied Psychology 86 : 386 ~ 400 [2001]
  • Not so different after all, a cross-discipline view of trust
    Rousseau, D. M. Academy of management review 23 (3) : 393 ~ 404 [1998]
  • New work attitude measures of trust, organizational commitment and personal need nonfulfilment
    Cook, J. Journal of occupational psychology 53 (1) : 39 ~ 52 [1980]
  • Modelling the role of organizational justice: effects on satisfaction and unionization propensity of Canadian
    Tremblay, M. International Journal of Human Resource Management 12 (5) : 717 ~ 737 [2001]
  • Market Signaling: Informational Transfer in Hiring and Related Screening Processes
    Spence, A. M. Harvard University Press [1974]
  • Job attitudes and organizational justice in joint venture hotels in China : the role of expatriate managers
    Leung, K. International Journal of Human Resource Management 12 (6) : 926 ~ 945 [2001]
  • Interactional justice: Communication criteria of fairness
    Bies, R. J. Research on negotiation in organizations 1 (1) : 43 ~ 55 [1986]
  • Inequity in Social Exchange
    Adams, J. S. Advances in experimental social psychology 2 : 267 ~ 299 [1965]
  • How does distributive justice affect work attitudes? The moderating effects of autonomy
    Haar, J. M. The International Journal of Human Resource Management 20 (8) : 1827 ~ 1842 [2009]
  • How corporate social responsibility influences organizational commitment
    Turker, D. Journal of Business Ethics 89 (2) : 189 ~ 204 [2009]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of marketing research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Drivers of corporate social responsibility attitudes: The demography of socially responsible investors
    Cheah, E. T. British Journal of Management 22 (2) : 305 ~ 323 [2011]
  • Dispelling the modern myth: Employee satisfaction and loyalty drive service profitability
    Silvestro, R. International Journal of Operations & Production Management 22 (1) : 30 ~ 49 [2002]
  • Developing a trust culture: to survive in the 1990s
    Higginson, T. J. Industrial Management 31 (6) : 27 ~ 32 [1989]
  • Designing and Implementing Corporate Social Responsibility: An Integrative Framework Grounded in Theory and Practice
    Maon, F. Journal of Business Ethics 87 (1) : 71 ~ 89 [2009]
  • Corporate social responsibility:A theory of the firm perspective
    McWilliams, A. Academy of Management Review 26 (1) : 117 ~ 127 [2001]
  • Corporate social performance as a competitive advantage in attracting a quality workforce
    Greening, D. W. Business & Society 39 (3) : 254 ~ 280 [2000]
  • Citizenship behavior and social exchange
    Konovsky, M. A. Academy of management journal 37 (3) : 656 ~ 669 [1994]
  • Building organizational commitment: A multiform study
    Caldwell, D. F. Journal of Occupational Psychology 63 : 245 ~ 261 [1990]
  • Breaking the mold: Women, men, and time in the new corporate world
    Bailyn, L. Simon and Schuster [1993]
  • Assessing dimensions of organizational trust across cultures: A comparative analysis of US and Indian full service hotels
    Chathoth, P. K. International Journal of Hospitality Management 30 (2) : 233 ~ 242 [2011]
  • An Employee-Centered Model of Organizational Justice and Social Responsibility
    Rupp, D. E. Organizational Psychology Review 1 (1) : 72 ~ 94 [2011]
  • Affect and cognition based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations
    McAllister, D. J. Academy of management journal 38 (1) : 24 ~ 59 [1995]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate performance
    Carroll, A. B. The Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]