레스토랑 온라인 이용후기의 메시지측면성이 정보신뢰도와 레스토랑 방문의도에 미치는 영향

' 레스토랑 온라인 이용후기의 메시지측면성이 정보신뢰도와 레스토랑 방문의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • informationtrust
  • message sidedness
  • one-sidedmessage
  • regulatory focus
  • restaurantonlinereviews
  • two-sidedmessage
  • visit intention
  • 메시지 측면성
  • 방문의도
  • 양면적메시지
  • 일면적메시지
  • 정보 신뢰
  • 조절초점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 레스토랑 온라인 이용후기의 메시지측면성이 정보신뢰도와 레스토랑 방문의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지와 조절초점을 활용한 레스토랑 판촉전략에 관한 연구
    이준환 호텔경영학연구 19 (6) : 77 ~ 97 [2010]
  • 호텔 브랜드 블로그 특성이 구매의도 및 온라인 구전 커뮤니케이션에 미치는 영향 : 블로그 태도를 매개변수로 - 20대∼30대 블로그 이용자 중심으로 -
    김윤식 호텔경영학연구 18 (3) : 1 ~ 22 [2009]
  • 패밀리 레스토랑의 온라인 구전, 신뢰성, 구전수용 그리고 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
    조원섭 관광경영연구 14 (2) : 181 ~ 199 [2010]
  • 파워블로그의 소비자문제와개선방안
  • 박사
  • 자기조절초점유형에 따른 레스토랑 선택속성
    송민경 한국식품조리과학회지 25 (6) : 663 ~ 670 [2009]
  • 일면적광고와 양면적 광고의 효과에 관한 연구: 조절초점의 조절효과
    윤태웅 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 261 ~ 282 [2011]
  • 인터넷이용실태조사
  • 외식산업분야에서 기업형 블로그의 구전정보특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향분석 - 신뢰전이를 중심으로 -
    임성택 호텔경영학연구 20 (5) : 165 ~ 180 [2011]
  • 외식고객의 블로그 이용 동기와 서비스 품질 속성 분석
    이선령 호텔경영학연구 19 (6) : 273 ~ 287 [2010]
  • 외식 정보 온라인 구전 특성이 구전 효과에 미치는 영향 -정보원 신뢰도의 매개 역할을 중심으로-
    신서영 한국식품영양학회지 24 (2) : 217 ~ 225 [2011]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인 커뮤니케이션의 구전효과에 관한 실증적 연구
    이기동 청주대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 온라인 사용 후기가 구매의사결정에 미치는 효과: 후기방향성, 브랜드인지도, 제품유형에 따른 차이
    박은아 광고학연구 18 (5) : 7 ~ 22 [2007]
  • 블로그 상품추천 게시글의 효과에 영향을 미치는 요인 탐구: 메시지 측면성, 추천 보상, 지각된 설득의도와 제품블로그 신뢰도를 중심으로
    소현진 광고PR실학연구 5 (2) : 112 ~ 143 [2012]
  • 나는 블로그가 좋다
    김중태 이비컴 [2004]
  • 광고학 개론
    이명천 커뮤니케이션북스 : 185 ~ 193 [2005]
  • 관여도가 메시지 측면성 효과에 미치는 영향
    임동진 언론과학연구 11 (3) : 238 ~ 260 [2011]
  • 관광교육 서비스 평가, 만족, 행동의도에 관한 연구
    최규환 소비문화연구 8 (1) : 135 ~ 152 [2005]
  • 개인적 특성이 온라인 구전 이용 및 효과에 미치는 영향 : 종결욕구와 상품지식을 중심으로
    이영원 한국광고홍보학보 14 (4) : 74 ~ 98 [2012]
  • Who is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process
    McCracken, G. Journal of consumer research : 310 ~ 321 [1989]
  • Understanding digital markets: Review and assessment
    Smith, M. D. MIT press [1999]
  • 박사
  • Two-sided advertising : A metaanalysis
    Eisend, M. International Journalof Research in Marketing 23 (2) : 187 ~ 198 [2006]
  • Two sided versus one-sided appeals: A cognitive perspective on argumentation, source derogation, and the effect of disconfirming trial on belief charge
    Kamins, M. A. Journal of Marketing Research (24) : 29 ~ 39 [1987]
  • The importance of word-of-mouth communications to service buyers
    Alreck, P. L. Proceedings of American Marketing Association : 188 ~ 193 [1995]
  • The impact of regulatory focus on the effects of two-sided advertising
    Florack, A. Social Cognition 27 (1) : 37 ~ 56 [2009]
  • The effects of comparative advertising on attention, memory, and purchase intentions
    Pechmann, C. Journal of Consumer Research : 180 ~ 191 [1990]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of marketing 60 (2) [1996]
  • The Weblog handbook: Practical advice on creating and maintaining your blog
    Blood, R. Perseus Books Group [2003]
  • Some antecedents of consumer trust in B2C e-commerce: Experiment sine-products and e-service
    Gefen, D. [2000]
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer
    Oliver, R. Irwin/McGraw-Hill [1997]
  • Role of electronic trust in online retailing: A reexamination of the commitment-trust theory
    Mukherjee, A. European Journal of Marketing 41 (9) : 1173 ~ 1202 [2007]
  • Residence to persuasion: Inoculation theory in a marketing context
    Szybillo, G. J. Journal of Marketing Research (10) : 396 ~ 403 [1973]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations:Promotion and Prevention in Decision-making
    Crowe, E. Organizational Behavior and Human Decision Processes 69 (2) : 117 ~ 132 [1997]
  • Psychometric methods
    Nunnally, J. McGraw-Hill [1967]
  • Promotion and prevention : Regulatory focus as a motivational principle
    Higgins, E. T Advances in Experimental social psychology (30) : 1 ~ 46 [1998]
  • Promotion and Prevention across Mental Accounts : When Financial Products Dictate Consumers’ Investment Goals
    Zhou, R. Journal of Consumer Research 31 (1) : 125 ~ 135 [2004]
  • Promotion and Prevention Choices between Stability and Change
    Liberman, N. Journal of Personality and Social Psychology (77) : 1135 ~ 1145 [1999]
  • Predicting when two-sided ads will be more effective than one-sided ads: The role of correlational and correspondent inferences
    Pechmann, C. Journal of Marketing Research : 441 ~ 453 [1992]
  • Online peer and editorial recommendations, trust, and choice in virtual markets
    Smith, D. Journal of interactive marketing 19 (3) : 15 ~ 37 [2005]
  • Online Trust : A Stakeholder Perspective, Concepts, Implications, and Future Directions
    Shankar, V. The Journal of Strategic Information Syste 11 (3) : 325 ~ 344 [2002]
  • One-sided versus two-sided comparative Message appeals for new brand introductions
    Etgar, M. Journal of Consumer Research 8 (4) : 460 ~ 465 [1982]
  • On-line Trust : Concepts, Evolving Themes, a Model
    Corritore, C. L. International Journal of Human-Computer Studies 58 (6) : 737 ~ 758 [2003]
  • Motivation by positive or negative role models: Regulatory focus determines who will best inspore us
    Lockwood, P. Journal of Personality and Social Psychology 83 (4) : 854 ~ 864 [2002]
  • Introduction To Advertising And Promotion Management
    Belch, G. E. Irwin [1990]
  • Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information
    Bickart, B. Journal of Interactive Marketin 15 (여름) : 31 ~ 52 [2001]
  • Inducing resistance to persuasion: Some contemporary approaches
    McGuire, W. J. Random House : 191 ~ 229 [1964]
  • Ideals and oughts and the reliance on affect versus substance in persuation
    Pham, M. T. Journal of Consumer Reserch 30 (4) : 503 ~ 518 [2004]
  • How to handle opposing arguments in persuasive messages: A meta-analytic review of the effects of one-sided and two-sided messages
    O'Keefe, D. J. Communication Yearbook : 209 ~ 249 [1999]
  • Global On-line Shopping
  • Experiments on mass communication
    Hovland, C. I. Princeton University Press [1949]
  • Enhanced explanations of word of mouth communications: The power of relationships
    Bristor, J. M. Research in consumer behavior 4 (1) : 51 ~ 83 [1990]
  • Emotional Responses to Goal Attainment : Strength of Regulatory Focus as Moderator
    Higgins, E. T Journal of Personality and Social Psychology 72 (3) : 515 ~ 525 [1997]
  • Electronic word-of-mouth via consumer opinion platfoms: What motivates consumers to articulate themselves on the Internet?
    Henning T. T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of marketing research : 347 ~ 356 [1997]
  • Designing a trust-based e-business strategy
    Sultan, F. Marketing Management 10 (4) : 40 ~ 45 [2001]
  • Credibility and computing technology
    Tseng, S. Communications of the ACM 42 (5) : 39 ~ 44 [1999]
  • Consumers’ responses to negative word-of-mouth communication: An attribution theory perspective
    Laczniak, R. N. Journal of Consumer Psychology 11 (1) : 57 ~ 73 [2001]
  • Consumers' Online Information Search for a New Restaurant for Dining-Out: A Comparison of US and Taiwan Consumers
    Bei, L. T. Journal of Foodservice Business Research 6 (3) : 15 ~ 36 [2004]
  • Consumer acceptance of electronic commerce : Integrating trust and risk with the technology acceptance model
    Pavlou, P. A. International Journal of Electronic Commerce 7 (3) : 101 ~ 134 [2003]
  • Consumer Trust in an Internet Store : A Cross-Cultural Validation
    Jarvenpaa, S. L. Journal of Computer-Mediated Communication 5 (1) : 2 ~ 26 [1999]
  • Consumer Behavior
    Engel, B. D. The Deyden Press [1982]
  • Blogs as protected space
    Gumbrecht, M. WWW 2004 workshop on the web logging Ecosystem: Aggregation, Analysis and Dynamics [2004]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ 1300 [1997]
  • Attitudes and Persuasion; Classic and Contemporary Approaches
    Petty, R. E. Wm. C. Brown [1981]
  • Arrivederci CIAO.com, Buongiorno Bing. com-Electronic word-of mouth(eWOM) antecedences and consequences
    Khammash, M. International Journal of Information Management 31 (1) : 82 ~ 87 [2011]
  • An integrative framework for understanding tow-sided persuasion
    Crowley, A. E. Journal of Consumer Research 20 : 561 ~ 574 [1994]
  • Advertising campaign strategy
    Parente, D. General learning Press [2005]
  • A comparison of the behavior of different customer clusters tower towards internet bookstores
    Wu, S. I. Information & Management 43 (8) [2006]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of marketing research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]