사회과 거꾸로 교실 수업 모형 개발

전희옥 2014년
' 사회과 거꾸로 교실 수업 모형 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • flipped classroom
  • instruction
  • student-centered learning
  • thesocialstudies
  • 거꾸로 교실
  • 사회과
  • 수업
  • 학습자-중심학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
520 2

0.1%

' 사회과 거꾸로 교실 수업 모형 개발' 의 참고문헌

  • 한국 (일반)사회교육의 위기와 대처 방안
    이재권 사회과교육연구 21 (3) : 135 ~ 152 [2014]
  • 학습자의 다양성을 고려한 수업 설계방법 탐색
    전희옥 한국다문화교육학회 & 청주교대교육연구원 공동학술대회 [2014]
  • 플립러닝 성공전략-거꾸로 교실 활성화 방안
    정현재 [2014]
  • 플립드 러닝(Flipped Learning)을 기반으로 한역할 교체식 토의 수업 방안 연구
    김백희 우리말연구 37 (37) : 141 ~ 166 [2014]
  • 플립드 러닝(Flipped Learning) 교수학습 설계모형 탐구
    이동엽 디지털융복합연구 11 (12) : 83 ~ 92 [2013]
  • 초등 역사 수업에서의 부진아 지도 및 자료 개발
    최용규 학습자중심교과교육연구 8 (1) : 377 ~ 401 [2008]
  • 초등 사회과의 학습 부진 원인 탐색
    김수미 초등교과교육연구 16 : 55 ~ 74 [2012]
  • 초등 사회 교과서 6-1
  • 초등 사회 6-1 교사용 지도서. 교육심리학 용어사전
  • 왁자지껄 거꾸로 교실 이야기, 함께하는 교단활동
  • 예비교사의 사회과 수업실습에서 나타난언어상호작용의 관찰과 분석
    강창숙 사회과교육연구 21 (3) : 67 ~ 83 [2014]
  • 스마트교육이 가져온 변화 : 교수, 학습의 변신
    한국교원대학교 교육연구원 2014년도제 1학기 스마트교육 워크숍 자료 [2014]
  • 스마트교육동향, 17
  • 수업 설계에서 ‘문화적 다양성’ 고려의 의미
    전희옥 사회과교육연구 21 (2) : 63 ~ 79 [2014]
  • 사회과 학습부진학생지도 전략 및 방법 연구
    남상준 [2011]
  • 사회과 학습부진 학생 지도 전략 및방법 : 49 ~ 98
    남상준 [2012]
  • 교육개혁은 왜 매번 실패하는가?
    정병호 창작과 비평사 [2008]
  • 거꾸로 교실이 한국어교육에 주는시사점
    이혁규 [2014]
  • 거꾸로 교실(Flipped Classroom)의 효과와 의미에 대한 사례 연구
    이민경 한국교육 41 (1) : 87 ~ 116 [2014]
  • 거꾸로 교실(Flipped Classroom). 간단하면서도 혁신적인 교실 개혁의 아이디어
    이혁규 [2014]
  • 거꾸로 교실 공식 사이트
  • ‘좋은 수업’의 의미 탐색과 수업전문성 평가준거로서의 활용 방안- 사회과 수업을 중심으로 -
    허수미 사회과교육연구 20 (4) : 129 ~ 149 [2013]
  • http://ies.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=WWCIRM619
  • Where’s the evidence that active learning works?
    Michael. J. Advance in Physiology Education 30 (4) : 159 ~ 167 [2006]
  • What is Collaborative Learning?, In Collaraborative Learning: A sourcebook for higher education, National Center on Postsecondary Teaching : 10 ~ 30
  • Vygotsky, Piaget, and Bandura: Perspectives on the relations between the social world and cognitive development
    Tudge. J. R. H. Human Development 36 [1993]
  • University of Texas at Austine Center for Teaching and Learning, What is the Flipped Classroom?
  • The psychoeducational basis of peer-assisted-learning, In Peer-assisted-Learning : 27 ~ 43
    Foot. H. [1998]
  • The Flipped Learning Model: A White Paper Based on the literature review titled a Flipped Learning, Pearson
    Hamdan. N. [2013]
  • The Flipped Classroom: Cutting-Edge, Practical Strategies to Successfully “Flip”Your Classroom
  • The Fipped Classroom : A Survey of the Research
    Bishop. J. L. 120th ASSEE Annual Conference & Exposition [2013]
  • The Effects of the Classroom Flip on the Learning Environment: a Comparison of Learning Activity in a Traditional Classroom and a Flip Classroom That Used an Intelligent Tutoring System
    Strayer Ohio State University [2007]
  • The 2 Sigma Problem : The Search for Methods of Group Instruction as Effective as One-to-One Tutoring
    Bloom. B. Educational Researcher 13 (6) : 4 ~ 16 [1984]
  • TV KBS 파노라마, 21세기 교육혁명, 미래교실을 찾아서 1편 거꾸로교실의 비법(2014년 3월 20방영)(2014.5.15.) 2편 가르침 시대의 종말(2014년 4월 3일 방영) (2014.5.17.)
  • Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview : 3 ~ 12
  • Planning differentiated, multicultural instruction for secondary inclusive classroom, Teaching Exceptional Children
    Garderen. D. V. ProQuest Education Journal 38 (3) : 12 ~ 20 [2006]
  • Peer-Assisted Learning Strategies
    U.S. Department of Education Institute of Education Sciences [2013]
  • Peer-Assisted Learning
  • Learning Together and Alone : Overview and Metaanalysis
    Johnson. D. W. Asia Pacific Journal of Education 22 (1) : 95 ~ 105 [2002]
  • Improved Learning In a Large-Enrollment Physics Class
    Deslauriers. L. Science 332 (6031) : 862 ~ 864 [2011]
  • Flipped Classroom Field Guide
  • Flip your Classroom:Reach every student in every class every day
  • Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta Analysis and Review of Online Learning Studies
  • Effects of problem-based learning: Metaanalysis from the angle of assessment
    Gijbels. D. Review of educational research 75 (1) : 27 ~ 61 [2005]
  • Does Active Learning Work? A Review of the Research
    Prince. M. Journal of Engeneering Education 93 : 223 ~ 232 [2004]
  • Differentiation in practice: A resource guide for differentiating curriculum grades 5-9
    Tomlinson. C. Association for supervision and curriculum development [2003]
  • Culturally reponsive teaching: Lesson planning for elementary and middle grade
    Irvine. J. J. McGraw-Hill Companies [2001]
  • Cultural and Linguistic Diversity: Issues in Education, From Special Education for ALL Teachers 5th ed
    Terry. N. P. Colarusso & O’Rourke : 110 ~ 132 [2010]