글로벌 패스트패션 브랜드 경험과 브랜드 사랑과의 관계

' 글로벌 패스트패션 브랜드 경험과 브랜드 사랑과의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand commitment
  • brandintimacy
  • brandlove
  • brandpassion
  • globalfastfashionbrandexperience
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 글로벌 패스트패션 브랜드 경험과 브랜드 사랑과의 관계' 의 참고문헌

  • 패스트 패션의 가치가 몰입과 재구매 의도에 미치는 영향
    신미향 대한경영학회지 24 (6) : 3505 ~ 3523 [2011]
  • 축제체험과 브랜드자산 간의 영향연구
    이미혜 기업경영연구 19 (1) : 169 ~ 184 [2012]
  • 의류 선도매장(Flagship Store)에서의 브랜드 체험유형이 소비자-브랜드 관계와 브랜드 자산에 미치는 영향
    김지선 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 209 ~ 227 [2009]
  • 소비자의 자아개념과 기업개성의 동일시가 브랜드 애착 및 충성도에 미치는 영향
    박소영 기업경영연구 19 (1) : 25 ~ 40 [2012]
  • 소비자의 브랜드 사랑
    최순화 CEO Information, 542, 삼성경제연구소 [2006]
  • 소비자-브랜드 감성적 관계에 대한 사랑의 삼각이론적 접근 이동통신 서비스와 단말기 브랜드를 중심으로
    최원주 한국언론정보학보 44 (4) : 7 ~ 43 [2008]
  • 소비자 자아-브랜드개성 일치성과 지각된 품질이브랜드 사랑에 미치는 영향에 관한 분석
    안광호 소비자학연구 24 (4) : 125 ~ 146 [2013]
  • 사랑의 와해와 재건
    이중석 협신사 [2002]
  • 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드의 정서적 유대관계에 미치는 영향
    이지은 아시아마케팅저널 12 (2) : 53 ~ 81 [2010]
  • 브랜드 사랑, 브랜드 충성도 및 구전이 브랜드 경영에 미치는 영향
    전홍식 e-비즈니스연구 12 (2) : 199 ~ 227 [2011]
  • 브랜드 사랑, 그 개념적 요인과 합의
    최원주 주관성 연구 17 (17) : 45 ~ 66 [2008]
  • 브랜드 만족과 애호도에 대한 브랜드 경험의 효과
    황윤용 대한경영학회지 23 (6) : 3381 ~ 3399 [2010]
  • 브랜드 경험에 따른 긍정적 감정이 자아인식의 향상과 브랜드 애호도에 미치는 영향
    류주연 마케팅연구 28 (4) : 57 ~ 80 [2013]
  • 브랜드 경험에 대한 개념적 고찰과 실무적 시사점
    이진용 소비자학연구 14 (2) : 10 ~ 242 [2003]
  • 명품브랜드-자아 동일시가 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 조절초점의 조절효과 -
    안광호 아시아마케팅저널 10 (4) : 1 ~ 33 [2009]
  • 다섯 가지 성장코드
    Buchholz, A. 생각의 나무 [2001]
  • 고객의 브랜드 소비경험이 구매 의도에 미치는 영향 -여행사를 중심으로-
    안현영 대한경영학회지 22 (6) : 3767 ~ 3783 [2009]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Where consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 : 33 ~ 43 [1999]
  • When consumers love their brand : Exploring the concept and it's dimensions
    Albert, N. Journal of Business Research 61 (10) : 1062 ~ 1075 [2009]
  • When Good Brands Do Bad
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 31 (1) : 1 ~ 16 [2004]
  • Understanding and measuring romantic brand love
    Sarkar, A. Journal of Consumer Behaviour 11 (4) : 325 ~ 348 [2012]
  • Two studies of consequences and actionable antecedents of brand love
    Bergkvist, L. Brand Management 17 (7) : 504 ~ 518 [2010]
  • Truly, madly, deeply: Consumers in the throes of material possession love
    Lastovicka, J. L. Journal of Consumer Research 38 (2) : 323 ~ 342 [2011]
  • The ties that bind: Measuring the strength of consumer's emotional attachments to brand
    Thomson, M. Journal of Consumer Psychology 15 (1) : 77 ~ 91 [2005]
  • The role of emotional aspects in younger consumer-brand relationships
    Hwang, J. Y. Journal of Product & Brand Management 21 (2) : 98 ~ 108 [2012]
  • The role of customer gratitude in relationship marketing
    Palmatier, R. W. Journal of Marketing 73 (9) : 1 ~ 18 [2009]
  • The role of brand experience and affective commitment in determining brand loyalty
    Iglesias, O. Brand Management 18 (8) : 570 ~ 582 [2011]
  • The love prototype revisited:A qualitative exploration of contemporary folk psychology
  • The effect of brand experience on brand relationship quality
    Lee, H. J. Academy of Marketing Studies Journal 16 (1) : 87 ~ 98 [2012]
  • The chain of effect frombrand trust and brand affects to brand performance : The role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The aesthetics of consumption and the consumer as an aesthetic subject
    Venkatesh, A. Consumption Markets & Culture 11 (1) : 45 ~ 70 [2008]
  • Structural equation modeling in practice: A review and recommend two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (2) : 411 ~ 423 [1988]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice Hall [1998]
  • Some antecedents and outcomes of brand love
    Carroll, B. Marketing Letter 17 (2) : 79 ~ 89 [2006]
  • Social-Cognitive Conceptualization of Attachment Working Models : Availability and Accessibility Effects
    Baldwin, M. W. Journal of Personality and Social Psychology 71 (1) : 94 ~ 109 [1996]
  • Out with the news, In with the old
    Gordon, W. International Journal of Market Research 48 (1) : 7 ~ 25 [2006]
  • Online satisfaction, trust and loyalty, and the impact of the offline parent brand
    Horppu, M. Journal of Product &Brand Management 17 (6) : 403 ~ 413 [2008]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall : 654 ~ 667 [1995]
  • Measuring emotions in consumption experience
    Richins, M. L. Journal of Consumer Research 24 (2) : 127 ~ 146 [1997]
  • Measurement of romantic love
    Rubin, Z. Journal of Personality and Social Psychology 16 (2) : 265 ~ 273 [1974]
  • Lovemark: The Future Beyond Brand
    Robert, K. Powerhouse Cultural Entertainment Inc [2004]
  • In good and bad times: The interpersonal nature of brand love in service relationships
    Long-Tolbert, S. J. Journal of Services Marketing 26 (6) : 391 ~ 402 [2012]
  • Holistic package design and consumer brand impressions
    Orth, U. R. Journal of Marketing 72 (5) : 64 ~ 81 [2008]
  • Experiental Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your Company and Brands
    Schmitt, B. H. The Free Press [1999]
  • Experience Marketing
    O' Sullivan, E. Venture Publishing. Inc [1998]
  • Effects of consumer perceptions of brand experience on the web : Brand familiarity, satisfaction, and brand trust
    Ha, H. Y. Journal of Consumer Behaviour 4 (6) : 438 ~ 452 [2005]
  • Development of the brand experience scale
    Zarantonello, L. Advances on Consumer Research 34 : 580 ~ 582 [2007]
  • Customer Experience Management
    Schmitt, B. H. John Wiley & Sons [2003]
  • Cross-category effect of induced arousal and pleasure on the internet shopping experience
    Menon, S. Journal of Retailing 78 (1) : 31 ~ 40 [2002]
  • Consumer and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 (4) : 343 ~ 372 [1998]
  • Building the service brand by creating and managing and emotional brand experience
    Morrison, S. Journal of Brand Management 14 (5) : 410 ~ 421 [2007]
  • Brands, consumers and relationships: A review
    Patterson, M. Irish Marketing Review 18 (1) : 10 ~ 20 [2006]
  • Brand Love
    Batra, R. Journal of Marketing 76 (3) : 1 ~ 16 [2012]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Beyond technology acceptance : Brand relationships and online brand experience
    Morgan-Thomas, A. Journal of Business Research 7 : 1 ~ 7 [2011]
  • Beyond attitudes: Attachment and consumer behavior
    Park, C. W. Seoul Journal of Business 12 (2) : 3 ~ 35 [2006]
  • Attentive and contented:Relationship commitment and attention to alternatives
    Miller, R. S. Journal of Personality and Social Psychology 73 (4) : 758 ~ 766 [2013]
  • An investigation of young fashion consumers' disposal habits
    Morgan, L. R. International Journal of Consumer Studies 33 (2) : 190 ~ 198 [2009]
  • An empirical model for brand loyalty measurement
    Punniyamoorthy, M. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing 15 (4) : 222 ~ 233 [2007]
  • All you need is love: Assessing consumers'brand love
    Albrecht, C.-M. Bauer, H. Heinrich, D. Proceedings of the American Marketing Association Summer Educators Conference : 252 ~ 253 [2009]
  • A triangular theory of love
    Sternberg, R. Psychological Review 93 (2) : 119 ~ 135 [1986]