호텔기업의 문화마케팅이 기업브랜드이미지와 관계지속의도에 미치는 영향 연구

논문상세정보
' 호텔기업의 문화마케팅이 기업브랜드이미지와 관계지속의도에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • corporatebrandimage
  • csr
  • culture marketing
  • intenttorelationshipcontinuity
  • philanthropycognition
  • 관계지속의도
  • 기업브랜드이미지
  • 문화마케팅
  • 사회적 책임 활동
  • 자선적책임인식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,285 1

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' 호텔기업의 문화마케팅이 기업브랜드이미지와 관계지속의도에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔의 문화예술적공간 특성이 고객의 호텔 선호도에 미치는 영향
    이충순 호텔경영학연구 23 (2) : 69 ~ 88 [2014]
  • 박사
  • 박사
  • 호텔 웹사이트의 정보 품질이 예약/구매 의도에 미치는 영향: 소비자 정보획득 및 처리능력의 조절효과를 중심으로
    한송이 호텔경영학연구 22 (2) : 55 ~ 72 [2013]
  • 헤럴드경제(2014, 02, 24). 호텔 객실에서 만나는 이색 전시···그랜드 앰배서더 서울 2014 블랑블루 호텔 아트페어
    [2014]
  • 항공사 문화마케팅이 기업이미지와 관계지속의도에 미치는 영향
    곽철우 관광경영연구 17 (1) : 1 ~ 23 [2013]
  • 한국메세나협회(2013, 12, 31). 메세나법 제정, 문화예술후원활동의 지원에 관한 법률
  • 한국기업의 문화마케팅 도입방안
    권선희 단국대학교 대학원 [2003]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 문화마케팅, 브랜드이미지, 브랜드충성도간의 관계
    한수정 GRI연구논총 15 (1) : 157 ~ 183 [2013]
  • 패밀리 레스토랑의 로하스 이미지가 고객가치, 고객만족 및 관계지속의도에 미치는 영향
    신동식 서비스경영학회지 12 (1) : 189 ~ 216 [2011]
  • 커피전문점의 문화마케팅이 브랜드 자산과 충성도에 미치는 영향
    장한별 대구대학교 대학원 [2011]
  • 커피전문점의 문화마케팅이 브랜드 이미지와 재 구매의도에 미치는 영향
    박영제 관광레저연구 25 (2) : 177 ~ 196 [2013]
  • 커피전문점의 문화마케팅에 따른 브랜드 자산과 충성도 간의 구조모형 분석
    노정희 관광학연구 35 (3) : 201 ~ 223 [2011]
  • 캐주얼 브랜드의 사회적 책임과 문화마케팅에 대한 연구
    김은경 한국의류산업학회지 13 (2) : 162 ~ 172 [2010]
  • 카지노 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지 및 브랜드 태도에 미치는 영향
    이려정 관광연구 25 (3) : 161 ~ 182 [2010]
  • 이훈영교수의 통계학
    이훈영 [2010]
  • 외식기업의 문화마케팅이 기업이미지와 구매의도에 미치는 영향
    진양호 한국조리학회지 18 (3) : 58 ~ 71 [2012]
  • 외식기업의 문화마케팅과 외식기업이미지의 정준상관관계에 관한 연구
    신규희 호텔경영학연구 19 (6) : 61 ~ 76 [2010]
  • 여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
    이려정 관광연구 25 (1) : 89 ~ 108 [2010]
  • 아주경제(2013, 04, 17). 플라자호텔, 메세나협회에 ‘퍼플 인 유어 하트’행사 수익금 기부
  • 아시아나항공의 문화마케팅 운영 사례 연구
    권재일 관광연구 27 (4) : 1 ~ 16 [2012]
  • 믹스처 모델(Mixture Model)을 이용한 기업 문화마케팅의 유형화 연구
    이연주 숙명여자대학교 대학원 [2008]
  • 문화일보(2014, 01, 22). 국내 최대 호텔 개발자 문화사업도 지원
    [2014]
  • 박사
  • 문화마케팅이 기업이미지에 미치는 영향에 관한 연구 : 기업업종과의 적합성과 소비자특성에 의한 차이를 중심으로
    서창희 동국대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 문화마케팅 부상과 성공전략
    심상민 [2002]
  • 문화기업의 비밀
    남정숙 한국메세나협의회 : 42 ~ [2008]
  • 매일경제(2014, 01 ,26). 드라마 속 거기가 어느 호텔인고
    [2014]
  • 기업이미지 꽃피우는 문화마케팅 : 143 ~
    김소영 [2003]
  • 박사
  • 박사
  • 기업의 문화마케팅
    진종훈 한국학술정보 [2009]
  • 기업PR로서의 문화마케팅이 기업 및 브랜드 이미지, 구매의사에 미치는 영향
    이수범 광고연구 (66) : 137 ~ 164 [2005]
  • 관광숙박업은 한 국가의 문화적 브랜드 사업이다
    한진수 Hotel & Restaurant 275 : 56 ~ [2014]
  • 박사
  • The role of consumer–brand identification in building brand relationships
    Tuškej, U. Journal of Business Research 66 (1) : 53 ~ 59 [2011]
  • The impact of product knowledge and brand image on purchase intention: The moderating effect of product category [In Chinese]
    Lin, N. H. Marketing Review 4 : 481 ~ 504 [2007]
  • The effects of corporate social responsibility on purchase intention: The mediating effects of brand attachment and brand image
    Koh, T. H. Journal of Business Administration 94 : 41 ~ 68 [2012]
  • The effect of satisfaction, switching costs, and inter-personal bonds on service loyalty
    Gremler, D. D. Arizona State University [1995]
  • The effect of corporate social responsibility(CSR)activities on companies with bad reputations
    Yoon, Y. Journal of Consumer Psychology 16 (4) : 377 ~ 390 [2006]
  • The Relationship between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment
    Peterson, D. K. Business and Society 43 : 296 ~ 319 [2004]
  • The Mediating Effects of Brand Association, Brand Loyalty, Brand Image and Perceived Quality on Brand Equity
    Severi, E. Asian Social Science 9 (3) : 125 ~ [2013]
  • Strategy and Society : The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
    Porter, M. E. Harvard Business Review 84 : 5 ~ 12 [2006]
  • Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 3rd edition
    Keller, K. L. Prentice Hall [2008]
  • Sponsorship and the image of the sponsor
    McDonald, C. European Journal of Marketing 25 (11) : 31 ~ 38 [1991]
  • Social responsibility and market share
    Owen, C. L. Review of Business-Saint Johns University 15 : 11 ~ [1993]
  • Putting the S back in corporate social responsibility : A multilevel theory of social change in organizations
    Aguilera, R. V. Academy of Management Review 32 : 836 ~ 845 [2007]
  • Product Placements in Movies and on Broadway
    Wilson, R. T. International Journal of Advertising 30 (3) : 373 ~ 398 [2011]
  • Marketing Management: Analysis, planing, implementation and control
    Kotler, P. H. Prentice Hall : 592 ~ [1998]
  • Marketing Management: Analysis, Planing, Implementation
    Kotler, P. H. Prentice Hall [1997]
  • Long-Term Manufacturer-Supplier Relationships: Do They Pay Off for Supplier Firms?
    Kalwani, M. U. Journal of Marketing 59 (1) : 1 ~ 16 [1995]
  • K-pop의 성장 지속화 방안 : 가수 싸이(PSY) 성공요인을 중심으로
    이현진 세종대학교 대학원 [2014]
  • Industry image: Its impact on the brand image of potential employees
    Burmann, C. Journal of Brand Management 15 (3) : 157 ~ 176 [2008]
  • How does corporate social responsibility benefit firms? Evidence from Australia
    Galbreath, J. European Business Review 22 : 411 ~ 431 [2010]
  • How corporate social responsibility influences organizational commitment
    Turker, D. Journal of Business Ethics 89 : 189 ~ 204 [2009]
  • Do fans care? Assessing the influence of corporate social responsibility on consumer attitudes in the sport industry
    Walker, M. Journal of Sport Management 23 : 717 ~ 742 [2009]
  • Determinants of corporate social responsibility in professional sport: Internal and external factors
    Babiak, K. Journal of Sport Management 23 : 717 ~ 742 [2009]
  • Customers’ responses to retail brand extensions
    Alexander, N. Journal of Marketing Management 21 (3) : 393 ~ 419 [2005]
  • Customer perceptions of price, quality and value : A means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A. S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Culture is ordinary, in studying culture. McGuiguned
    Raymond Williams McGuiguned, Edwardamold [1993]
  • Cross-Cultural Challenges in Product Placement
    Lee, T. D. Marketing Intelligence & Planning 29 (4) : 366 ~ 384 [2011]
  • Corporate sponsorships of philanthropic activities : When do they impact perception of sponsor brand?
    Menon, S. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 316 ~ 327 [2003]
  • Corporate philanthropy: Insights from the 2008 Wenchuan Earthquake in China
    Gao, F. Pacific-Basin Finance Journal 20 (3) : 363 ~ 377 [2012]
  • Corporate philanthropy in the U.K. 1985-2000: some empirical findings
    Campbell, D. Journal of Business Ethics 39 (1) : 29 ~ 41 [2002]
  • Corporate Social Responsibility, Whether or How?
    Smith, N. C. California Management Review 45 : 1 ~ 25 [2003]
  • Corporate Social Responsibility and Marketing; An Integrative Framework
    Maignan I. Journal of the Academy of Marketing Science 32 (1) : 3 ~ 19 [2004]
  • Corporate Social Responsibility
    Carroll, B. A. Business and Society 28 (2) : 268 ~ 295 [2006]
  • Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity
    Keller, K. J. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Brand Placement Prominence: Good for Memory! Bad for Attitudes?
    Reijmersdal, E. V. Journal of Advertising Research 49 (2) : 151 ~ 153 [2009]
  • Advertising and promotion leverage on arts sponsorship effectiveness
    Quester, P. G. Journal of Advertising Research 41 : 33 ~ 47 [2001]
  • A three dimensional conceptual model of corporate social performance
    Caroll, A. B. Academy of Management of Review 4 : 497 ~ 505 [1979]
  • A Longitudinal Assesment of Customer Satisfaction/Dissatisfaction: The dynamic aspect of the cognitive process
    LaBarbera, P. A. Journal of Marketing Research 20 : 393 ~ 404 [1993]