외식업체 종사원의 인적·구조적 자산이 지식공유활동, 조직몰입 및 직무만족에 미치는 영향

' 외식업체 종사원의 인적·구조적 자산이 지식공유활동, 조직몰입 및 직무만족에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • foodservice industry
  • human capital
  • knowledge sharing
  • organizationalcommitmentandjobsatisfaction
  • structural capital
  • 구조적자산
  • 외식산업
  • 인적자산
  • 조직몰입
  • 지식공유 활동
  • 직무만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,594 0

0.0%

' 외식업체 종사원의 인적·구조적 자산이 지식공유활동, 조직몰입 및 직무만족에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 지식경영 핵심요인과 지식공유문화가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    이호길 관광연구 17 (2) : 5 ~ 108 [2002]
  • 호텔기업의 지식 공유 영향요인과 지식공유가조직성과에 미치는 영향
    진양호 관광연구저널 24 (4) : 259 ~ 274 [2010]
  • 호텔기업에서의 지식경영 순환활동에 대한 탐색적 접근
    권순재 호텔경영학연구 18 (6) : 107 ~ 127 [2009]
  • 호텔기업 종사원의 내부 서비스환경 지각이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    김미경 호텔경영학연구 17 (4) : 57 ~ 71 [2008]
  • 평가와 보상이 지식경영 참여의지에 미치는 영향에 관한 연구
    김준영 Journal of information syste 11 (4) : 63 ~ 79 [2001]
  • 특급호텔의 지식경영시스템, 직원의 목표지향성과 성과의 관계분석
    유희경 호텔경영학연구 19 (1) : 159 ~ 178 [2010]
  • 지식공유의 영향요인 –연구동향과 과제
    박문수 지식경영연구 2 (1) : 1 ~ 23 [2001]
  • 지식공유 의도와 지식관리시스템의 사용
    김경규 Asia Pacific Journal of Information Syste 15 (3) : 65 ~ 90 [2005]
  • 지식경영의 성공요인에 관한 실증적 연구:기업규모 및 업종별 비교를 중심으로
    서도원 지식경영연구 7 (2) : 69 ~ 96 [2006]
  • 지식경영의 성공요인에 관한 실증적 연구
    김상수 경영학연구 29 (4) : 585 ~ 616 [2000]
  • 지식경영의 관광 산업적 성과에 관한 연구:문화관광 축제를 중심으로
    안현모 호텔관광연구 12 (2) : 207 ~ 219 [2010]
  • 지식경영연구의 개관및 향후 연구과제
    김효근 지식경영연구 1 (1) : 19 ~ 46 [2000]
  • 지식경영(Knowledge Management)의 핵심성공요인에 관한 이론적 연구
    박기동 산업경제연구 12 (4) : 497 ~ 515 [1999]
  • 지식경영 핵심요인과 조직유효성의 관계 : 병원조직을 중심으로
    황운순 대구대학교 [2001]
  • 지식 경영 활동의 혁신 역량으로의 연계 : IT 서비스 산업 중심으로
    김병수 지식경영연구 11 (1) : 97 ~ 113 [2010]
  • 인적자원관리가 지식공유에 미치는 영향 : 공유비전과 코드의 매개효과를 중심으로
    허문구 지식경영연구 11 (2) : 57 ~ 73 [2010]
  • 인간존종의 경영
    신유근 다산출판사 [1997]
  • 이벤트업 종사자의 업무수행능력에 관한 중요도-성과 연구
    이경모 이벤트컨벤션연구 2 : 21 ~ 35 [2006]
  • 외식산업실무론
    김만희 현학사 : 50 ~ 51 [2005]
  • 외식기업의 지식공유 저해요인이 개인 및 조직 업무성과와 기업의 경영성과에 미치는 영향
    김장익 외식경영연구 10 (4) : 319 ~ 340 [2007]
  • 외식 프랜차이즈 본부와 가맹점간의 지식경영(KM)에 관한 연구 - 커뮤니케이션 중심으로 -
    문혜영 외식경영연구 14 (5) : 305 ~ 321 [2011]
  • 여행업의 지식경영 성공요인이 지식경영활동에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
    천덕희 관광연구 26 (5) : 473 ~ 493 [2011]
  • 성과평가의 절차공정성에 대한영향요인: 상황적 요인 및 평가시스템 특성을 중심으로
    이진규 인사․조직연구 9 (1) : 109 ~ 136 [2001]
  • 비영리조직의 지식경영 현황 및 비영리조직간 지식경영 핵심성공요인
    조대연 지식경영연구 9 (2) : 35 ~ 61 [2008]
  • 나와 우리를 위한 지식이전 이론:지식을 이전(Knowledge Transfer)하는 조직구성원의심리적 상태에 관한 근거이론적 접근
    강소라 경영학연구 34 (3) : 739 ~ 781 [2005]
  • 기업의 핵심은 지식경영에서
    신원무 주간경제 (456) [1998]
  • 기업-NGO 파트너쉽의 현황과 전망
    이덕로 조효제(토론자) 최숙희 한국사회학회 심포지움 논문집 : 75 ~ 100 [2004]
  • 국내 지식경영프로젝트 동향 및 장애요인에 관한 연구: 해외 기업과의 비교연구
    권태형 지식경영 학술심포지엄 논문집 3 : 445 ~ 462 [1999]
  • 공공기관 내 구성원간의 지식공유에 관한 연구: 사회교환이론 관점에서
    마은경 Information Syste Review 7 (1) : 195 ~ 217 [2005]
  • 고객만족론
    강영신 한국학술정보 [2008]
  • Trust expectations, information sharing, climate of trust, and negotiation effectiveness and efficiency
    Bulter JK Group & Organization management 24 (2) : 217 ~ 238 [1999]
  • Trust and tacit knowledge sharing and use
    Holste JS Journal of knowledge management 14 (1) : 128 ~ 140 [2010]
  • Toward a knowledge-based theory of the firm
    Grant RM Strategic management journal 17 : 109 ~ 122 [1996]
  • The state of the notion: Knowledge management in practice
    Ruggles R California Management Review 33 : 89 ~ 113 [1998]
  • The role of weak ties in sharing knowledge across organization subunits
    Hansen MT Administrative science quarterly 44 : 82 ~ 411 [1999]
  • The knowledge creating company
    Nonaka I․ Oxford University Press : 21 ~ 55 [1995]
  • The contribution of shared knowledge to IS group performance
    Nelson KM․ MIS Quarterly : 409 ~ 429 [1996]
  • The commitmenttrust theory of relationship marketing
    Morgan RM Journal of marketing 58 (3) [1994]
  • Strategy, value innovation and knowledge economy
    Kim WC Sloan management review 40 (3) : 41 ~ 54 [1999]
  • Social capital and value creation: The role of intrafirm networks
    Tsai W Academy of management journal 41 : 464 ~ 476 [1998]
  • Qualitative knowledge capturing and organizational learning: Two case studies in Taiwan hotels
    Yang JT Tourism Management 25 : 421 ~ 428 [2004]
  • Psychometric methods
    Nunnally J McGraw-Hill [1978]
  • Practical Knowledge management: A model that works
    Probst GB Prism [1997]
  • Overcoming cultural barriers to sharing knowledge
    McDermott R Journal of knowledge management 5 : 76 ~ 85 [2001]
  • Organizational memory
    Walsh JP Academy of management review 16 (1) : 57 ~ 91 [1991]
  • Organizational learning: The contributing process and the literatures
    Huber G Organization Science 2 (1) : 88 ~ 115 [1991]
  • Organizational knowledge management: A contingency perspective
    Becerra-Fernadez I Journal of management information syste 18 (1) : 23 ~ 55 [2001]
  • Multivariate data analysis(7th edition)
    Hair JF Person [2010]
  • Motivation and Work behavior: 5th ed
    Steers RM McGraw-Hill Inc [1991]
  • Managing knowledge in organizations: An integrative framework and review of emerging themes
    Argote L Management Science 49 (4) : 571 ~ 582 [2003]
  • Knowledge management: Where did it come from and where will it go?
    Wiig KM Expert syste with applications 13 (1) : 15 ~ 27 [1997]
  • Knowledge management systems: issues, challenges, and benefits
    Alavi M Communications of the AIS 1 (2) : 1 ~ [1999]
  • Internal learning climate, knowledge management process and perceived knowledge management satisfaction
    Chou PTC Journal of information science 31 (4) : 283 ~ 396 [2005]
  • Information ecology: Mastering the information and knowledge environment
    Davenport TH Oxford University Press [1997]
  • Influences on exchange processes: Buyers' preconceptions of a sellers' trustworthiness and bargaining toughness
    Schurr PH Journal of consumer research 11 : 939 ~ 953 [1985]
  • If only we knew what we know: Identification and transfer of internal best practices
    O'Dell C California Management Review 40 (3) : 154 ~ 174 [1998]
  • Human resource management and knowledge management: Enhancing knowledge sharing in a pharmaceutical company
    Currie G The international journal of human resource management 14 (6) : 1027 ~ 1045 [2003]
  • Human capital. Intellectual capital
    Stewart TT Doubleday : 79 ~ 106 [1997]
  • How knowledge management adds critical value to distribution channel management
    Saint-Onge H Journal of systemic knowledge management [1998]
  • Financial risk and the need for superior knowledge management
    Marshall C California management review 38 : 77 ~ 101 [1996]
  • Empowering leadership in management teams: Effects on knowledge sharing, efficacy, and performance
    Srivastava A․ Academy of management journal 49 (6) : 1239 ~ 1251 [2006]
  • CoP유형에 따른 지식공유태도 및 의도 형성
    전수환 제 16회 한국지식경영학회 춘계학술심포지엄 [2006]
  • Behavioral intention formation in knowledge sharing: Examining the role of extrinsic motivators, social-psychological forces, and organizational climate
    Bock GW․ MIS Quarterly 29 (1) : 87 ~ 112 [2005]
  • Application of knowledge management in public administration
    Wiig KM Paper prepared for Public administrators of the city of Taipei [2000]
  • A reexamination of the determinants of consumer satisfaction
    Spreng RA Journal of marketing 60 (3) : 15 ~ 32 [1996]