기술집약형 중소기업의 국제기업가정신, 기술 및 마케팅 역량, 국제화 성과 간 관련성에 관한 연구

' 기술집약형 중소기업의 국제기업가정신, 기술 및 마케팅 역량, 국제화 성과 간 관련성에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • internationalentrepreneurship
  • internationalperformance
  • marketingcapacities
  • technology-focusedsmes
  • technologycapacities
  • 국제기업가정신
  • 국제화성과
  • 기술역량
  • 기술집약형중소기업
  • 마케팅역량
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 기술집약형 중소기업의 국제기업가정신, 기술 및 마케팅 역량, 국제화 성과 간 관련성에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국 벤처기업의 글로벌화 정도와 성과에 관한 연구
    윤기창 국제경영연구 20 (2) : 29 ~ 63 [2009]
  • 한국 벤처기업의 경영성과에 미치는 영향요인에 관한 연구 - 국제적 기업가정신과 기업역량을 중심으로 -
    윤기창 국제지역연구 13 (2) : 405 ~ 432 [2009]
  • 최고경영자의 글로벌 경험에 따른 본 글로벌(Born Global) 기업의 기술적 특성과 국제화 성과에 관한 연구
    이희용 무역연구 9 (1) : 237 ~ 261 [2013]
  • 중소기업의 국제화 결정요인이 국제화 성과에 미치는 영향 - 대구․경북지역의 수출중소기업을 중심으로 -
    이희용 통상정보연구 13 (4) : 433 ~ 460 [2011]
  • 사업 유사성, 창업자 능력 및 연구개발의 상호작용이 벤처기업의 초기 성과에 미치는 영향 분석
    윤문섭 기업가정신과 벤처연구 7 (2) : 133 ~ 166 [2004]
  • 본(Born) 글로벌 기업의 신속한 국제화 결정요인에 관한 사례 연구 - 바이오기업 사례를 중심으로 -
    신윤식 무역학회지 39 (2) : 111 ~ 138 [2014]
  • 본 글로벌(Born Global) 기업의 국제화 동인에 관한 사례 연구
    박태경 기업가정신과 벤처연구 14 (2) : 71 ~ 89 [2011]
  • 벤처기업의 환경이 전략 및 성과에 미치는 영향에 관한 연구
    황경연 기업가정신과 벤처연구 9 (2) : 3 ~ 32 [2006]
  • 벤처기업의 특성과 본 글로벌성향: 한국 벤처기업의 창업자, 기술자원, 네트워크를 중심으로
    강정은 국제경영연구 21 (3) : 21 ~ 46 [2010]
  • 마케팅 표준화와 기업 성과의 비선형적 관계에 대한 연구
    정인식 국제경영연구 23 (2) : 59 ~ 78 [2012]
  • 동적역량의 결정요인과 경쟁우위 및 해외시장성과와의 관계
    허영호 국제경영연구 23 (1) : 33 ~ 73 [2012]
  • 기업가정신과 보유역량의 국제신벤처기업 수출성과에 관한 연구
    조연성 국제경영리뷰 14 (4) : 119 ~ 143 [2010]
  • 기업가정신, IT능력, 시장지향성, 기업성과의 관계: 외국인투자기업을 대상으로 한 실증연구
    이형택 국제통상연구 12 (3) : 205 ~ 229 [2007]
  • 기업가 지향성과 시장 지향성이조직유효성과 사업성과에 미치는 영향
    정대용 기업가정신과 벤처연구 10 (2) : 69 ~ 93 [2007]
  • 기술개발·네트워크 역량과 경영성과간 관계에서 국제마케팅 활동의 매개적 역할에 관한 연구
    윤기창 국제지역연구 14 (2) : 181 ~ 204 [2010]
  • 국제기업가정신, 핵심역량 그리고 국제화 간 관련성에 관한 연구
    이재훈 대한경영학회지 24 (6) : 3247 ~ 3271 [2011]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. Mcgraw-Hill [1978]
  • The mediating effect of learning competence between the entrepreneurship and export performance of international new ventures in global trade environment
    조연성 통상정보연구 16 (2) : 23 ~ 44 [2014]
  • The Internationalization of Born Globals : An Evolutionary Process
    Madsen, T. K. International Business Review 6 (6) : 561 ~ 583 [1997]
  • The Capabilities of Marketdriven Organizations
    Day, G. S. Journal of Marketing 58 : 37 ~ 52 [1994]
  • The Born Globals A new generation of small European exporters
    Moen, Ø. International Marketing Review 19 (2) : 156 ~ 175 [2002]
  • Technology Capability and the Internationalization of New Ventures
    Zou, H. Organizations and Markets in Emerging Economics 1 (1) : 100 ~ 119 [2010]
  • Sociological methodology
    Sobel, M. E. Jossey-Bass : 290 ~ 312 [1982]
  • Selfreports in Organizational Research: Problems and Prospects
    Podsakoff, P. M. Journal of Management 12 (4) : 531 ~ 544 [1986]
  • Review on the Effect of SME’s Entrepreneurship on Firm’s Growth and Globalization Strategy
    박남규 중소기업연구 30 (4) : 157 ~ 170 [2008]
  • Overcoming Export Manufacturers'Dilemma in International Expansion
    Wu, F. Journal of International Business Studies 38 (2) : 283 ~ 302 [2007]
  • Organizational Entertainment and the Internationalization of New Ventures from Emerging Markets
    Khavul, S. Journal of Business Venturing 25 (1) : 104 ~ 119 [2010]
  • Marketing and Entrepreneurship in SMEs:An Innovative Approach
    Carson, D. Prentice Hall [1995]
  • Marketing Strategy-Performance Relationship, An Investigation of the Empirical Link in Export Market Ventures
    Cavusgil, S. T. Journal of Marketing 58 : 1 ~ 21 [1994]
  • Managing Internal Corporate Entrepreneurship : An Agency Theory Perspective
    Jones, G. R. Journal of Management 18 (4) : 733 ~ 749 [1992]
  • International Venturing by Emerging Economy Firms : The Effect of Firm Capabilities, Home Country Networks, and Corporate Entrepreneurship
    Yiu, D. W. Journal of International Business Studies 38 : 519 ~ 540 [2007]
  • International Marketing Strategy of SMEs: A Comparison of Born-global vs Non Born-global Firms in Australia
    Kandasaami, S. ICSB Conference [2000]
  • Internal capabilities, external networks, and performance: A study on technology-based ventures
    Lee, C. Strategic Management Journal 22 : 615 ~ 640 [2001]
  • Innovation, Organization Capabilities, and the Born-Global Firm
    Knight, G. A. Journal of International Business Studies 35 : 124 ~ 141 [2004]
  • Growing the Entrepreneurial Firm : Networking for International Market Development
    Coviello, N. E. European Journal of Marketing 29 (7) : 49 ~ 61 [1995]
  • Firm resources and sustained competitive advantage
    Barney, J. Journal of Management 17 (1) : 99 ~ 120 [1991]
  • Export Competitive Advantages: The Relevance of Firm Characteristics
    Katsikeas, C. S. International Marketing Review 11 (3) : 33 ~ 53 [1994]
  • Explicating Dynamic Capabilities : The Nature and Microfoundations of (Sustainable) Enterprise Performance
    Teece, D. J. Strategic Management Journal 28 (13) : 1319 ~ 1350 [2007]
  • Estimating non-response bias in mail surveys
    Armstrong, J. S. Journal of Marketing Research 14 : 396 ~ 402 [1977]
  • Environmental Management: Revising the Marketing Perspective
    Zeithaml, C. P. Journal of Marketing 48 (Spring) : 46 ~ 53 [1984]
  • Entrepreneurship and Marketing Strategy : The SME under Globalization
    Knight, G. A. Journal of International Marketing 8 (2) : 12 ~ 32 [2000]
  • Dynamic Capabilities:What are They?
    Eisenhardt, K. M. Strategic Management Journal 21 (10-11) : 1105 ~ 1121 [2000]
  • Does intrinsic motivation fuel the prosocial fire? Motivational synergy in predicting persistence, performance, and productivity
    Grant, A. M Journal of Applied Psychology 93 (1) : 48 ~ [2008]
  • Defining International Entrepreneurship and Modeling the Speed of Internationalization
    Oviatt, B. M. Entrepreneurship Theory & Practice 29 (5) : 537 ~ 553 [2005]
  • Conceptualizing Accelerated Internationalization in the Born Global Firm; A Dynamic Capabilities Perspective
    Weerawardena, J. Journal of World Business 42 (3) : 294 ~ 306 [2007]
  • Born Globals versus Gradually Internationalising Firms: An Analysis Based on Italian Case Studies
    Zucchella, A. Paper Presented At the European International Business Academy (EIBA) annual 28th Conference [2002]
  • Antecedents of Export Venture Performance, A Theoretical Model and Empirical Assessment
    Morgan, N. A. Journal of Marketing 68 (1) : 90 ~ 108 [2004]
  • An Introduction to Social Psychology
    Mcdougall, W. Courier Dover Publications [2003]
  • An Inquiry Into Born-global Firms in Europe and the USA
    Knight, G. International Marketing Review 21 (6) : 645 ~ 665 [2004]
  • Adapting to Foreign Markets : Explaining Internationalization
    Calof, J. L International Business Review 4 (2) : 115 ~ 131 [1995]
  • Absorptive capacity;A review reconceptualization and extension
    Zahra, S. A. Academy of Management Review 27 (2) : 185 ~ 203 [2002]
  • A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behavior
    Covin, J. G. Entrepreneurship Theory and Practice 16 (1) : 7 ~ 25 [1991]
  • A Comparison of International and Domestic New Ventures
    Mcdougall, P. P. Journal of International Entrepreneurship 1 : 59 ~ 82 [2003]