연구논문 : 뇌 기반 진화적 접근법을 적용한 초등학교 학생의 과학 자유탐구에서 행동 영역 분석

논문상세정보
' 연구논문 : 뇌 기반 진화적 접근법을 적용한 초등학교 학생의 과학 자유탐구에서 행동 영역 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • achievement
  • behavioral domain
  • brain-basedevolutionaryapproach
  • freeinquiry
  • inquirymethods
  • science attitude
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
199 0

0.0%

' 연구논문 : 뇌 기반 진화적 접근법을 적용한 초등학교 학생의 과학 자유탐구에서 행동 영역 분석' 의 참고문헌

  • 초등학교 과학과 자유탐구 활동에서 교사와 학생이 겪는 어려움 분석
    신현화 초등과학교육 29 (3) : 262 ~ 276 [2010]
  • 초등학교 과학 영재 학생의 탐구 수행 능력 분석
    홍준의 초등과학교육 26 (3) : 267 ~ 275 [2007]
  • 초등학교 과학 수업에서 활용할 수 있는 과학 탐구 능력수행 평가 자료 개발
    채동현 초등과학교육 26 (3) : 341 ~ 358 [2007]
  • 초등 교과서에서 제시된 과학 탐구 활동의 분석
    심규철 초등과학교육 26 (1) : 24 ~ 31 [2007]
  • 뇌기반 진화적 접근법에 따른 창의적 과학 문제해결 지도 모형 개발
    임채성 생물교육 40 (4) : 429 ~ 452 [2012]
  • 뇌기반 진화적 과학 교수학습 모형의 개발
    임채성 한국과학교육학회지 29 (8) : 990 ~ 1010 [2009]
  • 뇌 기반 진화적 과학 교수학습 모형을 적용한 초등학교 학생의 자유 탐구 활동에서 과학 태도와 흥미 주제 영역 분석
    임채성 초등과학교육 31 (4) : 541 ~ 554 [2012]
  • 교실에서의 실질적 과학 탐구를 위한 과학적 논증 기회에 대한 이론적 고찰
    박영신 한국지구과학회지 27 (4) : 401 ~ 415 [2006]
  • 과학적 증거 근거의 제시를 강조하는 과학 대화를 사용한 수업에 대한 예비 초등 교사들의 인식
    장신호 초등과학교육 25 (1) : 96 ~ 108 [2006]
  • Variation and selection : The evolutionary analogy and the convergence of cognitive and behavioral psychology
    Morgan, D. L. The Behavior Analyst 15 (2) : 129 ~ 138 [1992]
  • The philosophy of Karl Popper
    Campbell, D. T. Open Court : 413 ~ 463 [1974]
  • The logic of scientific discovery
    Popper, K. R. Harper and Row [1968]
  • The effects of cognitive style and gender of elementary school children on the observation of living things
    Lim, C. S. The Korean Journal of Biology Education 27 (2) : 143 ~ 150 [1999]
  • The change of middle school students' motivation for investigation through the extended science investigations
    Yoon, H. G. Journal of the Korean Association for Science Education 20 (1) : 137 ~ 154 [2000]
  • Science as a process: an evolutionary account of the social and conceptual development of science
    Hull, D. L. The University of Chicago Press [1998]
  • Reforming cookbook labs
    Peters, E. Science Scope 29 (3) : 16 ~ 21 [2005]
  • Real science: What it is, and what it means
    Ziman, J. Cambridge University Press [2000]
  • Practical work in school science: Which way now?
    Hodson, D. Routledge : 93 ~ 108 [1998]
  • Introduction to science education
    Kim, C. J. BooksHill [1999]
  • In search of a better world lecture and essays from thirty year
    Popper, K. R. Routledge [1994]
  • Epistemologically authentic inquiry in schools : A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
    Chinn, C. A Science Education 86 (2) : 175 ~ 218 [2002]
  • Defining inquiry
    Martin-Hansen, L. The Science Teacher 69 : 34 ~ 37 [2002]
  • Creativity and discovery as blind variation : Campbell’s(1960)BVSR model after the half-century mark
    Simonton, D. K. Review of General Psychology [2011]
  • Conjectures and Refutations: The Growth of Scientific Knowledge
    Popper, K. R. Routledge and Kegan Paul [1972]
  • Characteristics of achievement trend in Korea's middle and high school students from International Achievement Assessment(TIMSS/PISA)
    Kim, K. [2008]
  • Blind variation and selective retention in creative thought as in other knowledge processes
    Campbell, D. T. Psychological Review 67 (6) : 380 ~ 400 [1960]
  • Analysis of nine high school biology laboratory manuals : Promoting science inquiry
    Germann, P. J. Journal of Research in Science Teaching 33 (5) : 475 ~ 499 [1996]