연구논문 : 과흥분성 조절 전략을 적용한 초등 과학 영재교육 프로그램이 초등과학 영재의 과제 집착력 및 창의적 인성에 미치는 영향

논문상세정보
' 연구논문 : 과흥분성 조절 전략을 적용한 초등 과학 영재교육 프로그램이 초등과학 영재의 과제 집착력 및 창의적 인성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • creative personality
  • elementaryscientificgifted
  • overexcitabilitiy
  • task commitment
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
112 0

0.0%

' 연구논문 : 과흥분성 조절 전략을 적용한 초등 과학 영재교육 프로그램이 초등과학 영재의 과제 집착력 및 창의적 인성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 초등학생의 창의적 인성과 진로인식 및 직업포부의 관계
    조붕환 초등상담연구 11 (3) : 447 ~ 464 [2012]
  • 지역 영재교육원 과학영재교육 담당 교사의 영재교육에 대한 인식 조사
    심규철 생물교육 34 (4) : 479 ~ 484 [2006]
  • 지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사
    김윤화 한국과학교육학회지 30 (2) : 192 ~ 205 [2010]
  • 영재학생과 일반학생의 과흥분성 비교 및 영재의 성별, 학교 급별에 따른 차이 분석
    신원태 영재교육연구 21 (3) : 741 ~ 760 [2011]
  • 과학영재학생의 학습동기와 과제집착력과의 관계
    박미진 영재교육연구 21 (4) : 961 ~ 977 [2011]
  • 과학영재학교 교육프로그램에 대한 학생 및 교사의 인식 분석
    박경희 교육과정연구 23 (3) : 159 ~ 185 [2005]
  • 과학영재교육 관련 국내 연구 동향
    강경희 한국과학교육학회지 30 (1) : 54 ~ 67 [2010]
  • 과학영재 학생들을 대상으로 한 정서지능 프로그램의 효과에 대한 질적 접근
    박은이 영재교육연구 20 (3) : 703 ~ 720 [2010]
  • 과학과 교과교육학 지식 유형별 교사 전문성의 특징 연구
    곽영순 한국과학교육학회지 28 (6) : 592 ~ 602 [2008]
  • 과학고 졸업생들의 과거와 현재: 과학고 학업성취수준에 따른 전문과학분야의 성취 비교
    안도희 영재교육연구 21 (3) : 631 ~ 658 [2011]
  • The social and emotional development of gifted children: what do we know?
    Robinson, N. M. Prufrock Press [2002]
  • The relationship among giftedness, gender, and overexcitability
    Bouchet, N. Gifted Child Quarterly 45 : 260 ~ 267 [2001]
  • The making of a scientist. Wesprot
    Roe, A. Greenwood Press [1973]
  • The identification and development of giftedness as a paradigm for school reform
    Renzulli, J. S. Journal of Science Education and Technology 9 (2) : 95 ~ 114 [2000]
  • The Po wer of Self-esteem
    Branden, N. Florida Gealth Communications [1992]
  • Student differences in selfregulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
    Zimmerman, B. J. Journal of Educational Psychology 82 : 52 ~ 59 [1990]
  • Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications
    Zimmerman, B. J. Erlbaum [1994]
  • Self-efficacy perspective on achievement behavior
    Schunk, D. H. Educational Psychologist 9 (1) : 48 ~ 58 [1984]
  • SSC(Small-Scale Chemistry)실험이 과학영재의 과학적 태도, 창의적 성격 특성 및 과학탐구 능력에 미치는 효과
    유미현 영재교육연구 20 (2) : 487 ~ 502 [2010]
  • Research on the relationship between creativity and self competence of ADHD children
    Lee, Y. Sookmyung Women’s University [2006]
  • Research on motivation in education 3: Goals and cognition
    Schunk, D. H. Academic Press [1989]
  • Psychological intensities in young gifted children
    Tucker, B. Gifted Child Quarterly 41 (3) : 66 ~ 75 [1997]
  • Positive disintegration
    Dabrowski, K. Little, Brown [1964]
  • Personality: Basic aspects and current research
    Epstein, S. Prentice-Hall : 81 ~ 132 [1980]
  • Motivation and self-regulated learning components of classroom academic performance
    Printrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40 [1990]
  • Motivation : What teachers need to know
    Ames, C. A. Teachers College Record 91 (3) : 409 ~ 421 [1993]
  • Misdiagnosis and dual diagnosis of gifted children and adults: ADHD, bipolar, OCD, Asperger’s, depression, and other disorders
    Webb, J. T. Great Potential Press [2005]
  • Living with Intensity: Understanding the sensitivity, excitability, and emotional development of gifted children, adolescents, and adults
    Daniels, S. Great Potential Press [2009]
  • International Handbook for Research on Giftedness and Talent
    Webb, J. T. Pergamon Press : 525 ~ 538 [1993]
  • Identifying gifted adolescents using personality characteristics : Dabrowski's overexcitabilities
    Ackermanm, C. M. Roeper Review 19 : 229 ~ 236 [1997]
  • Encyclopedia of creativity
    Piechowski, M. M. Academic Press : 325 ~ 334 [1999]
  • Education of the gifted and talented
    Davis, G. A Prentice Hall [2004]
  • Discrimination of gifted children and creativity tests.
    Sung, E. The Journal of the Korean Society for the Gifted and Talented 4 (1) : 71 ~ 83 [2005]
  • Dabrowski의 과흥분성에 대한 국내외 연구동향과 방향
    김영아 영재와 영재교육 9 (3) : 79 ~ 116 [2010]
  • Creativity syndrom : Integration, application, and innovation
    Mumford, M. D. Psychological Bulletin 103 : 27 ~ 43 [1988]
  • Creativity
    Runco, M. A. Annual Review of Psychology 55 : 657 ~ 687 [2004]
  • A study on the validation of creativity personality scale for Korean elementary children
    Kim, J. The Journal of Creativity Education 3 (1) : 55 ~ 77 [2000]
  • A comparative study of creativity and cognitive problem-solving strategies of high-IQ and average students
    Russo, C. F. The Gifted Child Quarterly 48 (3) : 179 ~ 190 [2004]