연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
예술 고등학교 음악전공 학생들의 학교생활만족도에 대한 탐색적 연구
연은모 ( Eun Mo Yeon )
신종호 ( Jong Ho Shin )
최효식 ( Hyo Sik Choi )
최예은 ( Ye Eun Choi )
이주연 ( Joo Yeon Lee )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
연은모 ( Eun Mo Yeon )
신종호 ( Jong Ho Shin )
최효식 ( Hyo Sik Choi )
최예은 ( Ye Eun Choi )
이주연 ( Joo Yeon Lee )
주제어
academic achievement
music education
school satisfaction
social relationships
사회적 관계
음악교육
학교생활 만족도
학업성취
참고문헌( 89)
유사주제 논문( 2,137)
academic achievement 655건
학업성취 501건
음악교육 334건
사회적 관계 251건
music education 179건
학교생활 만족도 131건
school satisfaction 46건
social relationships 40건
인용/피인용
예술 고등학교 음악전공 학생들의 학교생활만족도에 대 ...
' 예술 고등학교 음악전공 학생들의 학교생활만족도에 대한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
academic achievement
music education
school satisfaction
social relationships
사회적 관계
음악교육
학교생활 만족도
학업성취
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,143
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
academic achievement
656
0
0.0%
music education
180
0
0.0%
school satisfaction
47
0
0.0%
social relationships
41
0
0.0%
사회적 관계
252
0
0.0%
음악교육
335
0
0.0%
학교생활 만족도
132
0
0.0%
학업성취
502
0
0.0%
계
2,145
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 예술 고등학교 음악전공 학생들의 학교생활만족도에 대한 탐색적 연구'
의 참고문헌
학업중단 청소년 및 대안교육 실태조사
윤여각
한국교육개발원
[2002]
학업수월성에 대한 귀인 유형의 탐색적 연구
신종호
교육심리연구 18 (4) : 261 ~ 277
[2004]
학생-교사관계와 학생의 심리적 탄력성
김종백
교육심리연구 26 (2) : 523 ~ 541
[2012]
학교생활이 즐거우면 성적도 오를까? -학교만족도가 학업성취에 미치는 영향 분석-
이봉주
한국사회복지학 61 (4) : 287 ~ 306
[2009]
학교목표구조, 개인목표성향 및 학업적 자기평가가 학습자의 실수 인식에 미치는 영향
신종호
교육심리연구 28 (1) : 225 ~ 249
[2014]
박사
최근 10년간 국내외 음악대학 바이올린 입시 곡 및 입시제도 비교 연구
조현진
이화여자대학교
[2009]
체육교사의 교수열정과 학생들의 교과 흥미도 및 학습몰입간의 구조적 관계
조홍식
한국스포츠교육학회지 20 (2) : 115 ~ 134
[2013]
청소년의 학교생활 적응 관련변인의 탐색적 고찰
문은식
교육연구논총 23 (1) : 153 ~ 167
[2002]
청소년의 가족건강성에 따른 학교생활만족도와 가정생활만족도
이국화
생활과학연구 21 : 95 ~ 102
[2011]
지각된 교수자 특성과 대학생들의 학업적 흥미, 즐거움, 내재동기, 인지적 학습전략 사용 및 과목만족도의 관계 분석
김현진
교육심리연구 25 (3) : 569 ~ 589
[2011]
중학생의 심리적 안녕에 관련되는 사회·동기적 변인들의 구조적 분석
문은식
교육심리연구 21 (2) : 459 ~ 475
[2007]
중·고등학생이 지각한 사회적 지지와 심리적 안녕 및 학교생활 적응의 관계
문은식
교육심리연구 19 (4) : 1087 ~ 1108
[2005]
일반계 고등학생의 학교만족도 결정요인
황여정
교육사회학연구 16 (3) : 181 ~ 203
[2006]
인지발달수준에 따른 성패귀인과 과학학업성취도에 대한 연구
박영신
교육학연구 24 (2) : 77 ~ 94
[1986]
이러닝에서 학습자의 학습참여 및 학습지속의향에 대한 과제가치와 학업적 자기효능감 변인의 상호작용 효과 탐색
유지원
학습자중심교과교육연구 13 (3) : 91 ~ 112
[2013]
음악재능 청소년의 계획적 연습에 영향을 미치는 요인: 열정과 성취 목적을 중심으로
안도희
영재교육연구 20 (3) : 947 ~ 966
[2010]
박사
음악영재 교육프로그램의 개선에 관한 연구 : 정부(지자체)와 대학협력 음악영재 교육프로그램을 중심으로
한정섭
중앙대학교
[2011]
음악교육전공 대학원생들의 교육대학원 교과과정 운영체제에 대한 만족도 조사
최진호
음악교육연구 38 : 149 ~ 171
[2010]
박사
예술고등학교 무용전공자의 만족도 관계 : 무용전공만족, 학교생활만족 중심
주슬아
우석대학교
[2014]
박사
예술고등학교 무용전공 학생의 교우관계와 학교생활만족도에 관한 연구
이소연
이화여자대학교
[2009]
여고생의 정서표현 갈등과 외로움의 관계에서 수치심의 매개효과 검증
윤희옥
상담학연구 11 (2) : 525 ~ 538
[2010]
성취목표지향성, 학교소속감 및 학교생활만족도 간의 관계 분석
신종호
아시아교육연구 12 (4) : 271 ~ 292
[2011]
사회적 기술, 따돌림 피해경험, 내면화 문제행동간의 인과적 모형 탐색
최수미
상담학연구 13 (1) : 135 ~ 148
[2012]
부모⋅친구⋅교사와의 사회적 관계와 고등학생의 학교생활만족도
김두환
한국사회학 45 (4) : 128 ~ 168
[2011]
마이스터고 학생의 가정배경 및 정서적.학습심리적 특징 분석 : 전문계 및 일반계고 학생과 비교를 중심으로
배상훈
열린교육연구 19 (3) : 149 ~ 175
[2011]
대학생의 학습참여에 영향을 주는 사회적 요인, 심리적 욕구 요인, 동기 요인 간의 구조적 관계
유지원
교육학연구 49 (4) : 55 ~ 85
[2011]
대학생의 수업 참여에 영향을 미치는 변인 탐색
정은이
교육방법연구 24 (2) : 355 ~ 378
[2012]
기본심리욕구와 수업참여를 매개로 한 학생-교사애착관계와 학업성취도의 관계: 교사지지와 학생-교사애착관계의 의미와 역할의 차이를 중심으로
김남희
교육심리연구 25 (4) : 763 ~ 789
[2011]
고교생의 진로발달, 학교생활만족도, 학업성취도의 종단적 변화와 구조적 관계
조명희
進路敎育硏究 26 (2) : 91 ~ 112
[2013]
간추린 교육통계 2010
한국교육개발원
[2010]
What teachers say and do to support students' autonomy during a learning activity
Reeve, J.
Journal of Educational Psychology 98 (1) : 209 ~ 218
[2006]
To cultivate the positive : Introduction to the special issue on schooling and mental health issues
Roeser, R. W.
Journal of School Psychology 39 (2) : 99 ~ 110
[2001]
The thrill of victory, the complexity of defeat : Self-esteem and people's emotional reactions to success and failure
Brown, J. D.
Journal of Personality and Social Psychology 68 (4) : 712 ~ 722
[1995]
The social context of school satisfaction among urban, low-income, African-American students
Baker, J. A.
School Psychology Quarterly 13 (1) : 25 ~ 44
[1998]
The role of demographics, personality variables and school stress on predicting school satisfaction/dissatisfaction : Review of the literature and research findings
Karatzias, A.
Educational Psychology 22 (1) : 33 ~ 50
[2002]
The impact of emotions on learning and achievement : Towards a theory of cognitive/motivational mediators
Pekrun, R.
Applied Psychology 41 (4) : 359 ~ 376
[1992]
The benefits of frequent positive affect. Does happiness lead to success?
Lyubomirsky, S.
Psychological Bulletin 131 (6) : 803 ~ 855
[2005]
The ambitious generation : America’s teenagers, motivated but directionless
Schneider, B. L.
Yale University Press
[1999]
Teacher-Student Interaction in Urban At-risk Classroom : Differential Behavior, Relationship Quality, and Student Satisfaction with School
Baker, J. A.
Elementary School Journal 100 (1) : 57 ~ 70
[1999]
Teacher influences on students’ attachment to school
Hallinan, M. T.
Sociology of Education 81 (3) : 271 ~ 283
[2008]
Students, tasks and emotions: Identifying the contribution of emotions to students' reading of popular culture and popular science texts
Ainley, M.
Learning and Instruction 15 (5) : 433 ~ 447
[2005]
Student attitudes toward high school and educational expectations
Boesel, D.
Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Seattle, WA, April 10-14, 2001)
[2001]
Structural cohesion and embeddedness : A hierarchical concept of social groups
Moody, J.
American Sociological Review 68 (1) : 103 ~ 127
[2003]
Some methodological pitfalls in attribution research
Weiner, B.
Journal of Educational Psychology 75 (4) : 530 ~ 543
[1983]
Social support networks and school outcomes : The centrality of the teacher
Rosenfeld, L. B.
Child and Adolescent Social Work Journal 17 (3) : 205 ~ 226
[2000]
Social support from parents, friends, classmates, and teachers in children and adolescents aged 9 to 18 years : Who is perceived as most supportive?
Bokhorst, C. L.
Social Development 19 (2) : 417 ~ 426
[2010]
Social support from parents and friends and emotional problems in adolescence
Helsen, M.
Journal of Youth and Adolescence 29 (3) : 319 ~ 335
[2000]
Social cognitive and demographic factors related to adolescents’ intrinsic satisfaction with school
Briones, E.
Social Psychology of Education 15 (2) : 219 ~ 232
[2012]
Sense of relatedness as a factor in children’s academic engagement and performance
Furrer, C.
Journal of Educational Psychology 95 (1) : 148 ~ 162
[2003]
Self-regulatory mechanism governing the impact of social comparison on complex decision making
Bandura.A
Journal of Personality and Social Psychology 60 (6) : 941 ~ 951
[1991]
Self-efficacy, interest, and task performance
Niemivirta, M.
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 21 (3) : 241 ~ 250
[2007]
Self-efficacy : An essential motive to learn
Zimmerman, B. J.
Contemporary educational psychology 25 (1) : 82 ~ 91
[2000]
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
Ryan, R. M.
American Psychologist 55 (1) : 68 ~ 78
[2000]
Self efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
Bandura.A
Psychological Review 84 (2) : 191 ~ 215
[1977]
School satisfaction of elementary school children : The role of performance, peer relations, ethnicity and gender
Verkuyten, M.
Social Indicators Research 59 (2) : 203 ~ 228
[2002]
School related social support and student's perceived life satisfaction
Danielsen, A. G.
The Journal of Educational Research 102 (4) : 303 ~ 320
[2009]
School context, student attitudes and behavior, and academic achievement : An exploratory analysis
Akey, T. M.
MDRC
[2006]
Residential mobility, self-concept, and positive affect in social interactions
Oishi, S.
Journal of personality and social psychology 93 (1) : 131 ~ 141
[2007]
Repeated success and failure influences on self-efficacy and personal goals
Spieker, C. J.
Social Behavior and Personality 32 (2) : 191 ~ 198
[2004]
Repeated failure : A source of helplessness or a factor irrelevant to its emergence?
Kofta, M.
Journal of Experimental Psychology : General 118 (1) : 3 ~ 12
[1989]
Preliminary development and validation of a multidimensional life satisfaction scale for children
Huebner, E. S.
Psychological Assessment 6 (2) : 149 ~ 158
[1994]
Positive affect and health
Cohen, S.
Current Directions in Psychological Science 15 (3) : 122 ~ 125
[2006]
Parents, Teachers and Peer Relations as Predictors of Risk Behaviors and Mental Well-being among Immigrant and Israeli Born Adolescents
Walsh, S. D.
Social Science &Medicine 70 (7) : 976 ~ 984
[2010]
Multidimensional scales of perceived self-efficacy
Bandura.A
Standford University
[1990]
Measuring school‐related subjective well‐being in adolescents
Long, R. F.
American Journal of Orthopsychiatry 82 (1) : 50 ~ 60
[2012]
Measuring cognitive and psychological engagement : Validation of the student engagement instrument
Appleton, J. J.
Journal of School Psychology 44 (5) : 427 ~ 445
[2006]
Longitudinal relations of self-efficacy to outcome expectations, interests, and major choice goals in engineering students
Lent, R. W.
Journal of Vocational Behavior 73 (2) : 328 ~ 335
[2008]
Improving self-efficacy and motivation what to do, what to say
Margolis, H.
Intervention in School and Clinic 41 (4) : 218 ~ 227
[2006]
Handbook of Positive Psychology in Schools
Baker, J. A.
Routledge : 189 ~ 196
[2009]
Gifted students’perceptions of the academic and social/emotional effects of homogeneous and heterogeneous grouping
Adams-Byers, J.
Gifted Child Quarterly 48 (1) : 7 ~ 20
[2004]
Emotions and classroom talk : Toward a model of the role of affect in students' experiences of classroom discussions
Do, S. L.
Journal of Educational Psychology 96 (4) : 619 ~ 634
[2004]
Early adolescents' perceptions of the classroom social environment, motivational beliefs, and engagement
Patrick, H.
Journal of Educational Psychology 99 (1) : 83 ~ 98
[2007]
Conceptualizing the role and influence of student teacher relationships on children’s social and cognitive development
Davis, H. A.
Educational Psychologist 38 (4) : 207 ~ 234
[2003]
Classroom social experiences as predictors of academic performance
Flook, L.
Developmental Psychology 41 (2) : 319 ~ 327
[2005]
Children's social and scholastic lives in kindergarten : related spheres of influence
Ladd, G. W.
Child Development 70 (6) : 1373 ~ 1400
[1999]
Children's initial sentiments about kindergarten: is school liking an antecedent of early classroom participation and achievement?
Ladd, G. W.
Merrill-Palmer Quarterly 46 (2) : 255 ~ 279
[2000]
Can students be too happy in school? The optimal level of school satisfaction
Whitley, A. M.
Applied Research in Quality of Life 7 (4) : 337 ~ 350
[2012]
Biographical precursors of musical excellence : An interview study
Sloboda, J. A.
Psychology of Music 19 (1) : 3 ~ 21
[1991]
Beyond coping: Meeting goals, visions, and challenges
Pekrun, R.
Oxford University Press : 149 ~ 173
[2002]
Beyond GPA : Toward more comprehensive assessments of students’ school experiences
Zulling, K. J.
Child Indicators Research 2 (1) : 95 ~ 108
[2009]
An ecological view of school satisfaction in adolescence: Linkages between social support and behavior problems
King, A. L. D.
Applied Research in Quality of Life 1 (3-4) : 279 ~ 295
[2006]
Adolescents' satisfaction with school experiences : Relationships with demographics, attachment relationships, and school engagement behavior
Elmore, G. M.
Psychology in the Schools 47 (6) : 525 ~ 537
[2010]
Adolescents' perceptions of school environment, engagement, and academic achievement in middle school
Wang, M. T.
American Educational Research Journal 47 (3) : 633 ~ 662
[2010]
Achievement goals and discrete achievement emotions : A theoretical model and prospective test
Pekrun, R.
Journal of Educational Psychology 98 (3) : 583 ~ 597
[2006]
Accuracy of self-assessment and task performance : Does it pay to know the truth?
Försterling, F.
Journal of Educational Psychology 94 (3) : 576 ~ 585
[2002]
A study of well-being and school satisfaction among academically talented students attending a science high school in Korea
Jin, S. U.
Gifted Child Quarterly 50 (2) : 169 ~ 184
[2006]
A study of individual and situational antecedents of violent victimization
Schreck, C. J.
Justice Quarterly 19 (1) : 159 ~ 178
[2002]
2014 청소년 통계
통계청
통계청
[2014]
2010 청소년 통계
통계청
통계청
[2010]
' 예술 고등학교 음악전공 학생들의 학교생활만족도에 대한 탐색적 연구'
의 유사주제(
) 논문