소비자 공감반응 척도 개발: 이야기 광고를 중심으로

논문상세정보
' 소비자 공감반응 척도 개발: 이야기 광고를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • advertisingdrama
  • consumerempathy
  • factor analysis
  • narrative advertising
  • scale development
  • 소비자공감
  • 스토리텔링 광고
  • 요인분석
  • 이야기 광고
  • 척도 개발
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,784 2

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' 소비자 공감반응 척도 개발: 이야기 광고를 중심으로' 의 참고문헌

  • 유명인모델에대한호감도및공감정도가금연캠페인효과에미치는영향
    조재현 한국광고홍보학보 10 (3) : 295 ~ 317 [2008]
  • 소비자 공감에 대한 이론적 연구
    남승규 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (4) : 619 ~ 636 [2010]
  • 소비자 공감과 메시지 전략
    김은주 한국심리학회지: 소비자·광고 13 (4) : 729 ~ 750 [2012]
  • 보도사진 속 감정과 댓글이 공감을 통해 태도와 의도에 미치는 영향
    이재신 미디어 경제와 문화 9 (1) : 135 ~ 170 [2011]
  • 교사의 심리적안녕감, 공감능력, 직무효율성이 직무만족도에 미치는 영향
    황인호 한국콘텐츠학회 논문지 12 (2) : 232 ~ 242 [2012]
  • 광고메시지 유형에 따른 정서적 반응에 관한 연구: 동감과 공감반응을중심으로
    유성덕 하계학술대회 발표논문집 [2009]
  • http://stdweb2.korean.go.kr/main.jsp
  • What is empathy and can it be taught?
    H. Spiro Annals of Internal Medicine 116 (10) : 843 ~ 846 [1992]
  • Using Drama to Persuade
    J. Deighton J. of Consumer Research 16 : 335 ~ 343 [1989]
  • The play’s the thing: Elements of Drama in Advertising and Their effects on Audience Response
    B. Englis Advances in Consumer Research 21 [1994]
  • The Role of Empathy in Responses to Persuasive Risk Communications: Overcoming Resistance to HIV Prevention Messages
    R. Campbell Health Communication 16 (2) : 159 ~ 182 [2004]
  • TV드라마 여성음주장면에 대한 공감과 감정이입이 음주의도에 미치는 영향에 관한 성별 비교연구: 관여도의 매개역할을 중심으로
    강두선 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 349 ~ 378 [2011]
  • TV드라마 광고의 광고효과:사실감, 공감, 광고 태도
    안의진 인문연구 53 (53) : 449 ~ 480 [2007]
  • Sympathy and Empathy: Emotional Responses to Advertising Dramas
    J. Escalas J. of Consumer Research 29 : 566 ~ 578 [2003]
  • Responding tp the screen: Reception and Reaction Process
    J. Bryant Lawrence Erlbaum Associates [1991]
  • Projective Identification and the Empathic Process
    M. Tansey Contemporary Psychoanalysis 21 (1) : 42 ~ 69 [1985]
  • Mitigating Psychological Reactance:The Role of Message-Induced Empathy in Persuasion
    L. Shen Human Communication Research 36 : 397 ~ 422 [2010]
  • Measuring individual differences in empathy: Evidence for a multidimensional approach
    M. Davis J. of Personality and Social Psychology 44 : 113 ~ 126 [1983]
  • Measuring Emotional Response to Advertising
    P. Stout J. of Advertising 15 (4) : 35 ~ 42 [1986]
  • Lectures and Dramas, in Cognitive and Affective Responses to Advertising
    W. D. Wells Lexington Books [1989]
  • How to Influence the Brand Attitude of the Audience by Micro-Films
    H. Yu J. of Promotion Management 19 : 674 ~ 686 [2013]
  • Experiencing Ad Meanings: Crucial Aspects of Narrative/Drama Processing
    G. Boller Advances in Consumer Research 18 (1) : 172 ~ 175 [1991]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobserved Variables and Measurement Error
    C. Fornell J. of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Empathy in children: Some theoretical and empirical consideration
    N. Feshbach J. of Counseling Psychologist 5 : 25 ~ 30 [1975]
  • Empathetic Responses to Advertising: Testing a Network of Antecedents and Consequences
    T. Mooradian Marketing Letters 19 : 79 ~ 92 [2008]
  • Development of an empathy scale
    R. Horgan J. of Consulting and Clinical Psychology 33 : 307 ~ 316 [1969]
  • Cyberbullying Among Adolescents: The Role of Affective and Cognitive Empathy, and Gender
    R. Ang Child Psychiatry & Human Development 41 : 387 ~ 397 [2010]
  • Cognitive empathy and emotional empathy in human behavior and evolution
    A. Smith Psychological Record 56 (1) : 3 ~ 21 [2006]
  • Classical and Vignette Television Advertising Dramas: Structural Models, Formal Analysis, and Consumer Effects
    B. Stern J. of Consumer Research 20 : 601 ~ 615 [1994]
  • A measure of emotional empathy
    A. Mehrabian J. of Personality 40 : 525 ~ 543 [1972]
  • A Scale for the Measurement of Empathic Ability
    R. Dymond J. of Consulting Psychology 13 (2) : 127 ~ 133 [1949]