SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구

' SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consensus
  • credibility
  • diffusion
  • ewom
  • expertise
  • facebook
  • homophily
  • instrumentality
  • neutrality
  • sns
  • tie strength
  • twitter
  • usefulness
  • vividness
  • 구매영향력
  • 구전수용
  • 구전확산
  • 구전효과
  • 동의성
  • 동질성
  • 생생함
  • 신뢰성
  • 온라인 구전
  • 유대강도
  • 유용성
  • 의존성
  • 이용 경험
  • 전문성
  • 중립성
  • 트위터
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 중국 소비자의 문화적 가치, 통제위치 및 온라인 구전정보 의존도와의 관계에 관한 연구
    채명수 국제통상연구 16 (4) : 165 ~ 196 [2011]
  • 제품 관련 온라인 구전(e-WOM)의 효과: 방향성, 유용성, 상호작용 성향(IR)의 역할
    이진희 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 283 ~ 307 [2011]
  • 정보원, 메시지의 유형 및 수신자 성향에따른 구전효과 연구영화에 대한 온라인 비평을 중심으로
    김세준 광고연구 96 (96) : 100 ~ 136 [2013]
  • 전문가와 네티즌 영화평의 온라인 구전 효과
    이재신 한국방송학보 23 (2) : 449 ~ 484 [2009]
  • 인터넷 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    최현국 연세대학교 [2004]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 광고학연구 16 (2) : 145 ~ 171 [2005]
  • 박사
  • 온라인 상품정보의 특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구: 제품 관여도와 신뢰성향의 매개효과를 중심으로
    양한빈 인터넷전자상거래연구 11 (1) : 31 ~ 53 [2011]
  • 온라인 구전정보는 소비자 설득을 위한 정보인가? 가치 있는 정보인가? 온라인 구전정보에 의해 소비자의 구매의사가 형성될 때 조절초점이 행하는 역할
    김소현 광고연구 (96) : 7 ~ 46 [2013]
  • 온라인 구전정보가 관람 의도에-‘기대’를 중심으로
    성영신 광고연구 57 : 31 ~ 52 [2002]
  • 온라인 구매상황에서 구전 정보의 정보적 특성이 구전 수용에 미치는 영향: 신뢰성과 유용성의 매개적 역할
    이철성 유통경영학회지 16 (3) : 59 ~ 75 [2013]
  • 소비자 구매의사결정에 영향력이 커져가는 자발적 입소문과 지인 추천
  • 서비스산업에서 온라인 구전정보의 효과성에 영향을 미치는 선행 요인들의 관계에 관한 연구
    김영찬 광고학연구 18 (4) : 167 ~ 183 [2007]
  • 사이버 공동체의 사회 자본적 속성에 관한 연구 : 사회 자본에 대한 개념적 탐색을 중심으로
    장용호 미디어 경제와 문화 2 (3) : 55 ~ 96 [2004]
  • 모바일 증강현실에서의 사용자 몰입 체계 구조화 - 모바일의 매체특성과 공간특질을 중심으로
    김재영 기초조형학연구 12 (2) : 137 ~ 148 [2011]
  • 멀티미디어 : 커뮤니케이션 이해총서
    이재현 커뮤니케이션북스 [2012]
  • 대학생 정보탐색자의 성격특성이구전 커뮤니케이션 의존에 미치는 영향
    김영국 관광연구저널 26 (5) : 199 ~ 215 [2012]
  • 누가 이종격투기를 시청하는가?: 수용자의 성격특질이 미디어 폭력물 이용에 미치는 영향
    최명일 한국방송학보 20 (2) : 305 ~ 337 [2006]
  • 국내 광고주의 브랜드 관리실태에 관한 연구
    김유경 광고학연구 17 (5) : 33 ~ 60 [2006]
  • 구전하는 디지털 호모나렌스, 그들은 누구이며, 그들의 영향력은
  • 구전커뮤니케이션이 소비자의 태도변화에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 11 (3) : 7 ~ 34 [2000]
  • 구전커뮤니케이션에 관한 문헌연구
    김창호 광고연구 26 (1) : 55 ~ 84 [1995]
  • 구전정보의 특성과 구전효과의관계
    김창호 광고연구 35 : 55 ~ 77 [1997]
  • 구전정보 탐색동기와 자기효능감이 구전정보에 대한 의존성에 미치는 영향
    최낙환 소비자학연구 12 (2) : 55 ~ 78 [2001]
  • 구전으로서 온라인 사용 후기의 효과에 관한 연구
    이현선 홍보학연구 8 (2) : 234 ~ 268 [2004]
  • 개인적 특성이 온라인 구전 이용 및 효과에 미치는 영향 : 종결욕구와 상품지식을 중심으로
    이영원 한국광고홍보학보 14 (4) : 74 ~ 98 [2012]
  • Word-of-mouth processes within a services purchase decision context
    Bansal, H. S. Journal of Service Research. 3 (2) : 166 ~ 177 [2000]
  • Word-of-Mouth Marketing : An Integrated Model. Ekonomika a Management
    Karliček, M. Ekonomika a Management. 15 (3) [2010]
  • Where in the World Are the Hottest Social Networking Countries
    eMarketer [2012]
  • Using online conversations to study word-of-mouth communication
    Godes, D. Marketing Science. 23 (4) : 545 ~ 560 [2004]
  • Using is believing : The influence of reliance on the credibility of online political information among politically interested Internet users
    Johnson, T. J. Journalism & Mass Communication Quarterly. 77 (4) : 865 ~ 879 [2000]
  • 박사
  • Theories of Communication Networks
    Monge, P. R. Oxford University Press [2003]
  • The strength of weak ties you can trust : The mediating role of trust in effective knowledge transfer
    Levin, D. Z. Management Science. 50 (11) : 1477 ~ 1490 [2004]
  • The strength of weak ties
    Granovetter, M. S. American Journal of Sociology. 78 : 1360 ~ 1380 [1973]
  • The process of causal attribution
    Kelly, H. H. American Psychologist. 28 (2) : 107 ~ 128 [1973]
  • The effects of incentives, deal proneness, satisfaction and tie strength on word-of-mouth behaviour
    Wirtz, J. International Journal of Service Industry Management. 13 (2) : 141 ~ 162 [2002]
  • The effect of word of mouth on services switching: Measurement and moderating variables
    Wangenheim, F. V. European Journal of Marketing. 38 (9/10) : 1173 ~ 1185 [2004]
  • The effect of electronic word of mouth, Trust and Perceived Value on behavioral intention from the perspective of consumers
    Kamtarin, M. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences. 1 : 56 ~ 66 [2012]
  • The communication of ideas: Religion and civilization series
    Lasswell, H. D. Harper and Row : 37 ~ 51 [1948]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing. 60 : 31 ~ 46 [1996]
  • The Effects of Pro-gressive Levels of Interactivity and Vividness in web Market-ing Sites
    Coyle, J. R. Journal of Advertising. 30 (3) : 65 ~ 78 [2001]
  • The Effect of Word of Mouth on Sales: Online Book Reviews
    Chevalier, J. A. Journal of Marketing Research. 43 (3) : 345 ~ 359 [2006]
  • The Digitization of Word of Mouth:Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms
    Dellarocas, C. Management science. 49 (10) : 1407 ~ 1424 [2003]
  • Testing Structural Models
    Brown, M. W. Sage : 136 ~ 162 [1993]
  • Structure, cooperation, and the flow of market information
    Frenzen, J. K. Journal of Consumer Research. 20 : 360 ~ 375 [1993]
  • Structural equation modeling in practice: A review and recommend two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin. 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Source effects in communication and persuasion research : A meta-analysis of effect size
    Wilson, E. J. Journal of the Academy of Marketing Science. 21 (2) : 101 ~ 112 [1993]
  • Socially embedded consumer transactions : for what kinds of purchases do people most often use networks?
    DiMaggio, P. American Sociological Review. 63 : 619 ~ 637 [1998]
  • Social ties and online word of mouth
    Steffes, E. M. Internet Research. 19 (1) : 42 ~ 59 [2009]
  • Social network sites : Definition, history, and scholarship
    Ellison, N. B. Journal of Computer‐Mediated Communication. 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Social cognition
    Fiske, S. T. McGraw-Hill [1991]
  • Social Ties and Word-of-Mouth Referral Behavior
    Brown, J. J. Journal of Consumer Research. 14 : 350 ~ 362 [1987]
  • Should a company have message boards on its web sites?
    Chiou, J. S. Journal of Interactive Marketing. 17 (3) : 50 ~ 61 [2003]
  • SNS상의 콘텐츠품질이 사용자의 수용태도와 구전활동에 미치는 영향
    이지원 지식경영연구 12 (5) : 1 ~ 10 [2011]
  • SNS를 통한 구전정보의 특성이 구전 효과에 미치는 영향
    박진영 관광연구 27 (6) : 385 ~ 408 [2013]
  • SNS(소셜네트워크서비스) 이용 현황 : 11 ~ 15
    신선 [2013]
  • SNS 이용자들의 온라인 구전(eWOM) 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 개인적 특성, SNS 특성, 대인적 영향, 사회적 자본을 중심으로
    이시내 한국광고홍보학보 15 (4) : 273 ~ 315 [2013]
  • SK planet M&C Trend Train
    황인실 3 미디어 X 선택의 순간 [2013]
  • Role of product-related conversations in the diffusion of a new product
    Arndt, J. Journal of Marketing Research. 4 : 291 ~ 295 [1967]
  • Purchasing Behaviour in Embedded Markets
    Frenzen, J. K. Journal of Consumer Research. 17 : 1 ~ 12 [1990]
  • Published word of mouth : Referable, consumer-generated information on the Internet
  • Personality and Susceptibility to Social Influence
    McGuire, W. J. Rand-McNally : 1130 ~ 1187 [1968]
  • Perception of internet information credibility
    Flanagin, A. Journalism & Mass Communication Quarterly. 77 (3) : 515 ~ 540 [2000]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly. 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Overlap of Opinion Leadership Across Consumer Product Categories
    King, C. W. Journal of Marketing Research. 7 : 43 ~ 50 [1970]
  • Online reviews : do consumers use them?
    Chatterjee, P. Advances in Consumer Research. 28 : 129 ~ 133 [2001]
  • Online news credibility: An examination of the perceptions of newspaper journalists
    Cassidy, W. P. Journal of Computer-Mediated Communication. 12 : 144 ~ 164 [2007]
  • Online consumer psychology: Understanding and influencing consumer behavior in the virtual world
    Schindler, R. M. Erlbaum : 35 ~ 61 [2005]
  • On the evaluation of structural equation model
    Bagozzi, R. Journal of Academy of Marketing Science. 16 (4) : 257 ~ 269 [1988]
  • Interorganizational exchange behavior in marketing channels: a broadened perspective
    Frazier, G. L. The Journal of Marketing : 68 ~ 78 [1983]
  • In eWOM we trust : A framework of factors that determine the eWOM credibility(Research Paper)
    Lis, B. Business & Information Syste Engineering. 5 (3) : 129 ~ 140 [2013]
  • Human inference: Strategies and shortcomings of social judgment
    Nisbett, R. E. Prentice-Hall [1980]
  • How credibility affects eWOM reading: The influences of expertise, trustworthiness, and similarity on utilitarian and social functions
    Reichelt, J. Journal of Marketing Communications : 1 ~ 17 [2013]
  • Homophily-heterophily : Relational concepts for communication research
    Rogers, E. M. Public Opinion Quarterly. 34 : 523 ~ 538 [1970]
  • Gender and homophily : Differences in male and female association in Blau space
    Brashears, M. E. Social Science Research. 37 (2) : 400 ~ 415 [2008]
  • Friendship as a social process : A substantive and methodological analysis
    Lazarsfeld, P. F. Freedom and Control in Modern Society. 18 (1) : 18 ~ 66 [1954]
  • Factors affecting the use of market research information : A path analysis
    Deshpande, R. Journal of Marketing Research. 19 : 14 ~ 31 [1982]
  • Every blog has its day : Politically-interested Internet users’ perceptions of blog credibility
    Johnson, T. J. Journal of Computer-Mediated Communication. 13 (1) : 100 ~ 122 [2007]
  • Evaluating Structural Equation Model with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research. 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Establishing trust in electronic commerce through online word of mouth : An examination across genders
    Awad, N. F. Journal of Management Information Syste. 24 (4) : 101 ~ 121 [2008]
  • Electronic word of mouth via consumer-opinion platforms : what motives consumers to articulate themselves on the internet?
    Hennig-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing. 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Effects of word-of-mouth and product attribute information on persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective
    Herr, P. M. Journal of Consumer Research. 17 (4) : 454 ~ 462 [1991]
  • E-complaining : A Content Analysis of an Internet Complaint Forum
    Harrison-Walker, L. J. Journal of Services Marketing. 15 (5) : 397 ~ 412 [2001]
  • Different questions, different answers? : Media use and media credibility
    Rimmer, T. Journalism & Mass Communication Quarterly. 64 : 28 ~ 44 [1987]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising. 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Defining virtual reality dimensions determining telepresence
    Steuer, J. Journal of Communication. 42 (4) : 73 ~ 93 [1992]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling
    Hu, L. T. A Multidisciplinary Journal. 6 : 1 ~ 55 [1999]
  • Cruising is believing: Comparing Internet and traditional sources on media credibility measures
    Johnson, T. J. Journalism & Mass Communication Quarterly. 75 (2) : 325 ~ 340 [1998]
  • Credibility and computing technology
    Tseng, S. Communication of the ACM. 42 (5) : 39 ~ 44 [1999]
  • Consumer Behavior: An Applied Approach
    Hanna, N. Prentice-Hall, Inc [2001]
  • Consumer Behavior and Marketing Action(Vol. 3)
    Assael, H. Kent Publishing Company [1987]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorser’s perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, R. Journal of Advertising. 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Conflict Aversion : Preference for Ambiguity vs Conflict in Sources and Evidence
    Smithson, M. Organizational Behavior and Human Decision Processes. 79 (3) : 179 ~ 198 [1999]
  • Comprehension’s role in persuasion : The case of its moderating effect on the persuasive impact of source cues
    Ratneshwar, S. Journal of Consumer Research. 18 : 52 ~ 62 [1991]
  • Comparative analysis of the relative effectiveness of one and two-sided communication for contrasting product
    Golden, L. L. Journal of Advertising. 16 (1) : 18 ~ 23 [1987]
  • Birds of a feather : homophily and social networks
    McPherson, M. Annual Review of Sociology. 27 : 415 ~ 444 [2001]
  • Believe it or not : factors influencing credibility on the Web
    Wathen, C. N. Journal of the American Society for Information Science and Technology. 53 (2) : 134 ~ 144 [2002]
  • An investigation of consumer reaction to negative word of mouth on the internet
    Newman, J. R. University of Illinois [2003]
  • An integrative framework for understanding two-sided persuasion
    Crowley, A. E. Journal of Consumer Research. 20 (4) : 561 ~ 574 [1994]
  • An exploratory study comparing amount-of-search measures to consumers’ reliance on each source of information
    Blodgett, J. Advances in Consumer Research. 18 : 773 ~ 779 [1991]
  • An empirical examination of the structural antecedents of attitude toward the ad in an advertising pretesting context
    MacKenzie, S. B. The Journal of Marketing. 53 : 48 ~ 65 [1989]
  • Always on: advertising, marketing, and media in an era of comsumer control
    Vollmer, C. McGraw-Hill [2008]
  • A structural model of eWOM effects in china
    Park, C. International Conference on Social Science and Humanity : 5 ~ [2011]
  • 'Reinstatement' of the Communicator in Delayed Measurement of Opinion Change
    Kelman, H. C. The Journal of Abnormal and Social Psychology. 48 (3) : 327 ~ 335 [1953]