PPL 효과 측정을 위한 방법론적 탐색 MCQ 척도에 의한 제품의 재인, 회상, 선택의도의 측정

논문상세정보
' PPL 효과 측정을 위한 방법론적 탐색 MCQ 척도에 의한 제품의 재인, 회상, 선택의도의 측정' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • ppl
  • ppladvertising
  • ppleffectiveness
  • ppl기억단서
  • ppl효과
  • productinplacement
  • recallcue
  • 간접 광고
  • 간접광고효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' PPL 효과 측정을 위한 방법론적 탐색 MCQ 척도에 의한 제품의 재인, 회상, 선택의도의 측정' 의 참고문헌

  • 패션 브랜드 구매경험이 PPL(Product Placement) 커뮤니케이션 효과에 미치는 영향
    신수연 한국의류학회지 31 (8) : 1222 ~ 1230 [2007]
  • 텔레비전 프로그램의 PPL에 대한 시청자 인식에 관한 연구 : 텔레비전 시청량, 선호 장르의 비교를 중심으로
    이철성 한양대학교 [2008]
  • 텔레비전 드라마에 노출되는 간접광고에 대한 시청자의 태도연구
    이용재 스피치와 커뮤니케이션 (12) : 132 ~ 169 [2009]
  • 지상파 방송 PPL 규제 현황과 개선방향 연구: 시청자 만족도 및 해외시장 경쟁력 강화 방안을 중심으로
    양문희 방송과 커뮤니케이션 8 (1) : 39 ~ 63 [2007]
  • 제품배치형태와 적합성에 따른 PPL효과 : 설득의도에 대한 프라이밍의 조절 효과를 중심으로
    권영진 서강대학교 [2009]
  • 우리나라 PPL 규제에 관한 재논의 및 발전적인 방향성 연구 : 전문가 델파이 서베이 및 심층집단인터뷰 결과를 중심으로
    박종민 광고학연구 20 (1) : 7 ~ 21 [2009]
  • 온라인 게임의 PPL 효과에 관한 연구 : '피파온라인2'와 '서든어택'의 PPL을 중심으로
    김정국 건국대학교 [2008]
  • 영화 속 PPL의 배치 유형과 PPL 관련 퍼블리시티가 광고 효과에 미치는 영향 : 영화 <뜨거운 것이 좋아 >에 배치된 PPL 브랜드를 중심으로
    최지원 한국광고홍보학보 11 (4) : 241 ~ 274 [2009]
  • 영상매체의 PPL이 의복 구매에 끼치는 영향에 대하여
    송재욱 감성과학 9 (4) : 331 ~ 339 [2006]
  • 소비자 인지욕구와 일치성(프로그램 맥락-브랜드)이 PPL 효과에 미치는 영향
    나준희 상품학연구 26 (3) : 59 ~ 67 [2008]
  • 서브브랜드의 인지도와 현출성에 따른 PPL식 협동광고의 효과 연구
    정만수 한국광고홍보학보 10 (1) : 292 ~ 316 [2008]
  • 방송광고산업 활성화를 위한 간접광고
    이희복 한국콘텐츠학회 논문지 10 (10) : 128 ~ 139 [2010]
  • 무버셜의 수용자 경험과 해석에 관한 탐색적 연구- PPL과의 비교연구를 중심으로
    이현우 디자인학연구 17 (3) : 303 ~ 312 [2004]
  • 몰입 정도가 온라인 게임 내 PPL 인지에 미치는 영향에 대한 연구
    박성민 한국게임학회 논문지 6 (3) : 67 ~ 76 [2006]
  • 드라마 애착관계가 관광목적지 PPL 효과에 미치는 영향
    정성애 관광학연구 33 (5) : 433 ~ 451 [2009]
  • 국내 영화 속 패션 제품의 PPL 커뮤니케이션 효과 - 배치 유형과 노출 시간을 중심으로 -
    신수연 복식문화연구 15 (1) : 13 ~ 24 [2007]
  • 게임내 간접광고(PPL)가 브랜드 회상과 재인에 미치는 효과
    김효규 광고학연구 20 (1) : 205 ~ 219 [2009]
  • 게임 속 PPL의 효과에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김영락 멀티미디어학회논문지 13 (8) : 1256 ~ 1262 [2010]
  • 간접광고, 방송사를 중심으로 한 자율규제 메커니즘이 효율적으로 작동할 수 있는 장치 마련해야
    김봉현 광고동향 [2013]
  • Viewers' recognition of brands placed within a film
    Babin, L. A. International Journal of Advertising 15 (2) : 140 ~ 151 [1996]
  • Tobacco group ends paid placements
    Colford, Steven W Advertising Age 17 : 31 ~ [1990]
  • The influence of classical conditioning procedures on subsequent attention to the conditioned brand
    Janiszewski, Chris Journal of Consumer Research 20 : 171 ~ 189 [1993]
  • The frequency and context of alcohol and tobacco cues in daytime soap opera programs: Fall 1986 and Fall 1991
    Diener, Betty J Journal of Public Policy &Marketing 12 (2) : 252 ~ 260 [1993]
  • The cost efficiency and communication effect associated with brand name exposure within motion pictures
    Steortz, Eva Marie West Virginia University [1987]
  • TV드라마에 의해서 유발된 정서가 PPL효과에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (2) : 23 ~ 40 [2003]
  • TV 드라마 속의 PPL 규제 개선방안 연구
    한성희 소비자정책교육연구 3 (2) : 43 ~ 62 [2007]
  • TV 드라마 PPL에 대한 수용자태도 연구
    이용재 언론과학연구 6 (2) : 323 ~ 355 [2006]
  • TV 광고 내 PPL의 설득효과와 실현가능성 검증을 위한 실험연구
    김태용 광고학연구 21 (3) : 125 ~ 156 [2010]
  • Product placement in movies: The effect of prominence and mode on recall
    Gupta, Pola B Journal of Current Issues and Research in Advertising 20 (1) : 47 ~ 59 [1998]
  • Product placement in movies: A cross-cultural analysis of Austrian, French, American consumers’ attitudes toward this emerging, international promotional medium
    Gould, S. J Journal of Advertising 29 (4) : 41 ~ 58 [2000]
  • Product placement in movies: A comparison of Chinese and American consumer’s attitudes
    McKechnie, Sally A International Journal of Advertising 22 : 349 ~ 374 [2003]
  • Product Placement
  • Practitioners’ evolving views on product placement effectiveness
    Karrh J. A. Journal of Advertising Research : 138 ~ 149 [2003]
  • Popular films do not reflect current tabacco use
    Hazan, Anna Russo American Journal of Public Health 84 (6) : 998 ~ 1000 [1994]
  • Nonconscious memory processes in marketing:A historical perspective and future directions
    Krishnan, H. S Psychology and Marketing 16 : 451 ~ 457 [1999]
  • Moviegoers’ experience and interpretation of brands in films revisited
    DeLorme, D. E. Journal of Advertising 28 (2) : 71 ~ 95 [1999]
  • Making your product the star attraction
    Fischer, Blair R. Promo : 42 ~ 47 [1996]
  • Know the name, forget the exposure: Brand familiarity versus memory of exposure context
    Holden, S. J. S Psychology and Marketing 16 : 479 ~ 496 [1999]
  • I'll have what she’s having: Gauging the impact of product placements on viewers
    Law, Sharmistha Psychology & Marketing 17 (12) : 1059 ~ 1075 [2000]
  • How should we plug our brand? A study of factors affecting consumer evaluations and memory of product placements in movie. In Evrard, Y., Hoyer, W. D. & Strazzieri, A. (Eds. ). Proceedings of the third international research seminar on markeing communications and consumer behaviour(104~117)
    d’Astous, A Proceedings of the third international research seminar on markeing communications and consumer behaviour : 104 ~ 117 [1999]
  • Gimme a bud! The feature film product placement industry
    Turcotte, Samuel The University of Texas at Austin [1995]
  • Endorser effectiveness by product type
    Friedman, Herold H Journal of Advertising Research 19 (5) : 63 ~ 71 [1979]
  • Effects of brand placement in motion pictures
    Karrh, James A Paper presented at the Conference of the American Academy of Advertising. Athens : 90 ~ 96 [1994]
  • Consumer’s perceptions of the ethics and acceptibility of product placement in movies: Product category and individual differences
    Gupta, Pola B Journal of Current Issues and Research in Advertising 19 (1) : 37 ~ 50 [1997]
  • Consumers’ attitudes toward product placement in movies
    Nebenzahl, Israel D International Journal of Advertising 12 (1) : 1 ~ 11 [1993]
  • Consumers' attitudes toward product placement in movies
    Nebenzahl, I. D. International Journal of Advertising 12 : 1 ~ 11 [1993]
  • Brands in films: young moviegoers’ experiences and interpretations
    DeLorme, D. E. Reid, L. N. Zimmer, M. R. Paper presented to the 1994Conference of the American Academy of Advertising [1994]
  • Brand recall for product placements in promotion pictures: A memory-based perspective
    Saberwahl, S Working Paper presented to AEJMC 1994 Ad Division-Research Track [1994]
  • Brand placement: a review
    Karrh, James A Journal of Current Issues and Research in Advertising 20 (2) : 31 ~ 49 [1998]
  • Beyond advertising and publicity: the domain of hybrid messages
  • Beyond advertising and publicity: hybrid messages and public policy issues
    Balasubramanian, Siva K Journal of Advertising 23 (4) : 29 ~ 46 [1994]
  • Audience Attitudes towards Brand(Product)Placement : Singapore and the United States
    Karrh J. A. International Journal of Advertising 20 (1) : 3 ~ 24 [2001]
  • Advertising via the box office: Is product placement effective?
    Babin, L. A. Journal of Promotion Management
  • Advertising via box office: Is product placement effective?
    Babin, L. A. Journal of Promotion Management 3 (1/2) : 31 ~ 51 [1996]
  • A study of factors affecting consumer evaluations and memory of product placement in movies
    d’Astous, A Journal of Current Issues and Research in Advertising 28 (2) : 31 ~ 40 [2000]
  • A review and investigation into the effectiveness of product placements in films
    Vollmers, S. Conference proceedings of the 1994. GA: American Academy of Advertising : 97 ~ 102 [1994]
  • A qualitative analysis into the effectiveness of product placements in movies
    Richmond, J Nottingham University Business School [2000]
  • A product-placement hall of fame
    Buss, D Business Week