스마트폰 사용자의 인지적, 감정적, 행동적 반응과정에 대한 OSROR 분석

' 스마트폰 사용자의 인지적, 감정적, 행동적 반응과정에 대한 OSROR 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • brand attitude
  • cognitive dissonance
  • importance-performance analysis
  • osrormodel
  • osror모델
  • positivebehavioralintention
  • 긍정적행동의도
  • 브랜드 태도
  • 인지부조화
  • 중요도 - 만족도 분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,079 2

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' 스마트폰 사용자의 인지적, 감정적, 행동적 반응과정에 대한 OSROR 분석' 의 참고문헌

  • 확장된 계획행동이론(TPB)을 활용한 커피전문점 행동의도 연구
    조원섭 관광연구 28 (6) : 161 ~ 179 [2014]
  • 호텔패키지 상품의 체험(Experience)요소와 즐거움,만족도, 행동의도 간의 관계에 관한 연구
    김지희 소비문화연구 13 (1) : 39 ~ 60 [2010]
  • 호텔 서비스의 물리적 환경, 고객 가치,행동 의도의 구조적 관계에 관한 연구
    현경석 관광학연구 33 (2) : 327 ~ 347 [2009]
  • 쾌락적 제품과 실용적 제품의 소비자 선택에 미치는 죄책감 효과
    박세훈 마케팅연구 20 (2) : 21 ~ 44 [2005]
  • 정치적 소비자운동에 영향을 미치는 예측요인 연구 : O1-S-O2-R 모델의 적용
    김춘식 한국언론학보 53 (4) : 162 ~ 182 [2009]
  • 인터넷건강정보평가기준을 위한 건강소비자의 인터넷이용행태분석
    조경원 보건교육건강증진학회지 24 (2) : 15 ~ 28 [2007]
  • 외식광고로 인한 인지부조화가 소비자의 구매 만족도 및구매 후 행동에 미치는 영향
    고현주 한국식생활문화학회지 28 (6) : 631 ~ 639 [2013]
  • 외식 구매의사결정 후 인지부조화 발생요인 및 인지부조화가 행동의도에 미치는 영향
    남민정 호텔경영학연구 21 (1) : 129 ~ 144 [2012]
  • 온라인쇼핑몰에서 구매고객의 인지부조화가 불만족 및 재구매에 미치는 영향에 관한 연구: e-CRM 구성요소 중 e-Community를중심으로
    이득규 CRM 2 (2) : 71 ~ 88 [2009]
  • 영화 <화려한 휴가 > 관람이 정치태도의 변화에 미치는 영향 : O1-S-O2-R 모델을 중심으로
    금희조 한국언론학보 52 (2) : 70 ~ 95 [2008]
  • 스마트폰의 기능적 속성이 채택 결정요인에 미치는 영향
    배재권 e-비즈니스연구 9 (4) : 337 ~ 361 [2008]
  • 스마트폰 이용만족도 영향요인에 관한 연구
    장은경 소비문화연구 13 (4) : 129 ~ 145 [2010]
  • 스마트폰 U&A 및 LTE 인지도 조사
    트렌드모니터 : 1 ~ 18 [2011]
  • 스마트폰 OS 선호도 조사
    트렌드모니터 : 1 ~ 27 [2011]
  • 소셜 미디어 환경에서 대학생들의 건강정보 요구와 추구행태에 관한 탐험적 연구
    김수정 한국비블리아학회지 23 (4) : 239 ~ 260 [2012]
  • 소비자의 심리학
    Sugimoto, T. 도서출판 훈민 [2009]
  • 브랜드의 자아개입의 요인과 브랜드 애착 및 긍정행동의도
    최낙환 소비자학연구 24 (1) : 251 ~ 272 [2013]
  • 부정적 소비감정의 선행요인과 결과변수에 대한 연구 -후회감, 실망감을 중심으로 -
    이유재 소비자학연구 16 (4) : 103 ~ 128 [2005]
  • 모바일 사용 혜택과 비용이 모바일 기기와의 자아연결에 미치는 영향: 패션 어플리케이션 사용/비사용자 간 비교 고찰
    윤남희 소비자학연구 22 (2) : 227 ~ 252 [2011]
  • 대학생들의 동영상 UCC 이용에 관한 탐색적 연구 : TPB-TAM 통합 모델 적용
    강재원 한국언론학보 53 (1) : 187 ~ 208 [2009]
  • 기술수용모델의 확장과 인터넷 뱅킹 이용행동에 관한 연구: 신뢰와 적합성의 역할을중심으로
    오상현 경제연구 24 (1) : 175 ~ 206 [2006]
  • 기술수용모델(Technology Acceptance Model) 연구에 대한 종합적 고찰
    유재현 Entrue Journal of Information Technology 9 (2) : 31 ~ 50 [2010]
  • 고객만족 분석틀의 이론적 연구
    남승규 사회과학논문집 20 (2) : 109 ~ 123 [2001]
  • 觀光客의 感情反應, 顧客滿足, 再訪問 意圖間의 關係 - 인지부조화 조절효과를 중심으로 -
    문혜영 관광학연구 33 (7) : 317 ~ 333 [2009]
  • e-learning사이트특성과 기술수용모형에 관한 연구: 학습자 스타일을 중심으로
    유시정 e-비즈니스연구 7 (2) : 97 ~ 118 [2006]
  • Why Don’t Men Ever Stop to Ask for Directions? Gender, Social Influence, and Their Role in Technology Acceptance and Usage Behavior
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 4 (1) : 115 ~ 139 [2000]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding citizen perceptions of science controversy : bridging the ethnographic, survey research divide
    Matthew C. N. Public Understand of Science 16 : 421 ~ 440 [2007]
  • The relationship between e-service quality and ease of use on customer relationship management (CRM) performance:An empirical investigation in Jordan mobile phone services
    Wahab, S. Journal of Internet Bank Commerce 15 : 1 ~ 15 [2010]
  • The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioural intentions: an empirical study in a hairdresser's context
    Bloemer, J. Journal of Retailing and Consumer Services 10 (4) : 231 ~ 240 [2003]
  • The handbook of social psychology, 3rd ed
    Markus, H. Random House : 137 ~ 229 [1985]
  • The convergence of customer satisfaction and service quality evaluations with increasing customer patronage
    Dabholkar, P. A. Journal of consumer satisfaction, dissatisfaction and complaining behavior 8 : 32 ~ 43 [1995]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction
    Westbrook, R. A. Journal of consumer research 18 (1) : 84 ~ [1991]
  • Some hedonic consequences of the confirmation and disconfirmation of expectations
    Carlsmith, J. M Journal of Abnormal and Social Psychology 66 : 151 ~ 156 [1963]
  • Smartphone Market Leaders, Samsung and Apple, Both lost share in Q1
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Q1 2014 smartphone market share stats show Samsung still riding high
  • Power Analysis and Determination of Sample Size for Covariance Structure Modeling
    MacCallum, R. C. Psychological Methods 1 (2) : 130 ~ 149 [1996]
  • Post-transaction communications and dissonance reduction
    Hunt, S. D. Journal of Marketing 34 : 46 ~ 51 [1970]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. MIS Quarterly 13 (3) : 318 ~ 339 [1989]
  • POSTDIS : A short rating scale for measuring postpurchase dissonance
    Montgomery, C. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 6 : 204 ~ 216 [1993]
  • On the motivational nature of cognitive dissonance:dissonance as psychological discomfort
    Elliot, A. J Journal of Personality and Social Psychology 67 : 382 ~ 394 [1994]
  • Modified Importance-Performance Analysis (IPA) - An application to festival study -
    임현정 관광레저연구 17 (2) : 117 ~ 136 [2005]
  • Modeling the effects of online information use and expression on young adults political efficacy
    Zhou, Y. paper presented at the annual meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication [2009]
  • Mobile service adoption optimization : A case study
    Vatanparast, R. International Journal of Mobile Marketing 5 : 57 ~ 74 [2010]
  • Media effects:Advances in theory and research, 2nd ed
    McLeod, D. M. Lawrence Erlbaum Associates, Inc : 215 ~ 268 [2002]
  • Media effects:Advances in theory and research
    McLeod, J. M. Lawrence Erlbaum [1994]
  • Measuring cognitive dissonance: A multidimensional scale
    Sweeney, J. C. Psychology and Marketing 17 (5) : 369 ~ 386 [2000]
  • Measurement and evaluation of satisfaction process in retail settings
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 57 (3) : 25 ~ 48 [1981]
  • Intramedia mediation: The cumulative and complementary effects of news media use
    Holbert, R. L. Political Communication 22 : 447 ~ 461 [2005]
  • Intention to use advanced mobile phone services (AMPS)
    Islam, M. Z. Management Decision 51 : 824 ~ 838 [2013]
  • Information and cumsumer behavior
    Nelson, P. J. Journal of Political Economy 78 (2) : 331 ~ 329 [1970]
  • Importance-Performance Analysis
    Martilla, J. A. Journal of marketing 41 (1) : 13 ~ 17 [1977]
  • Extended technology acceptance model of Internet utilization behavior
    Shih, H. Information & Management 41 (6) : 719 ~ 729 [2003]
  • Exploring Chinese Users’ Acceptance of Instant Messaging Using the Theory of Planned Behavior, the Technology Acceptance Model, and the Flow Theory
    Lu, Y. Computer in Human Behavior 25 : 29 ~ 39 [2009]
  • Experimental social psychology: Text with illustrative readings
    Insko, C. A Academic Press [1972]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Decisions with multiple objectives: preferences and value trade-offs
    Keeney, R. L. Cambridge University Press [1993]
  • Decision making:Descriptive, normative, and prescriptive interactions
    Keeney, R. L. Cambridge University Press : 465 ~ 494 [1988]
  • Decision making under uncertainty:Models and choices
    Holloway, C. A. Prentice-Hall [1979]
  • DMB의 수용결정요인에 관한 연구
    김광재 한국언론학보 53 (3) : 297 ~ 324 [2009]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis, Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. Structural Equation Modeling 6 (1) : 1 ~ 55 [1999]
  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A. S. Journal of the academy of marketing science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Consumer choice between hedonic and utilitarian boods
    Dhar, R. Journal of Marketing Research 37 (1) : 60 ~ 71 [2000]
  • Consumer behavior, 4th ed
    Mowen, J. C. Prentice Hall [1995]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing 77 : 203 ~ 220 [2001]
  • Conceptualization and measurement of Consumer Satisfaction and dissatisfaction
    Hunt, H. K. Marketing Science Institute : 455 ~ 488 [1977]
  • Cognitive dissonance and consumer behavior: a review of the evidence
    Cummings, W. H. Journal of Marketing Research 13 : 303 ~ 308 [1976]
  • Campaigns, reflection, and celiberation : Advancing an O-S-R-O-R model of communication effects
    Cho, J. Communication Theory 19 : 66 ~ 88 [2009]
  • Campaign ads, online messaging, and participation : Extending the communication mediation model
    Shah, D. V. Journal of Communication 57 : 676 ~ 703 [2007]
  • Belief, attitude, intention and behavior. An introduction to theory and research, Reading
    Fishbein, M Addison-Wesley [1975]
  • Assessing causality in the cognitive mediation model a panel study of motivations, information processing, and learning during campaign 2000
    Eveland, W. P. Communication Research 30 (4) : 359 ~ 386 [2003]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Olson, J. C Advertising & Society Review 1 (1) : 318 ~ 332 [2000]
  • An experimental study of cognitive dissonance, product involvement, expectations, performance and consumer judgment of product performance
    Korgaonkar, P. K. Journal of Advertising 11 : 32 ~ 44 [1982]
  • Afield test of the relationship between cognitive dissonance and state anxiety
    Menasco, M. B Journal of Marketing Research 15 : 650 ~ 655 [1978]
  • Advances in experimental social psychology
    Cooper, J Academic Press : 229 ~ 266 [1984]
  • Advances in consumer research
    Oliver, R. L. Association for Consumer Research : 16 ~ 22 [1994]
  • A theory of cognitive dissonance
    Festinger, L. Stanford University Press [1957]
  • A meta-analysis of the technology acceptance model
    King, W. R. Information & Managemement 43 : 740 ~ 755 [2006]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]
  • 2011 갤럭시S vs 아이폰 사용자비교 조사
    트렌드모니터 : 1 ~ 38 [2011]