조선족과 한족의 한국 제품 구매 행태의 매개 변수 효과에 관한 실증 연구

논문상세정보
' 조선족과 한족의 한국 제품 구매 행태의 매개 변수 효과에 관한 실증 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • chineseidentity
  • korean wave
  • koreanchineseconsumers
  • koreanmarketinginchina
  • 조선족소비자
  • 중국마케팅
  • 중국인정체성
  • 한류
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' 조선족과 한족의 한국 제품 구매 행태의 매개 변수 효과에 관한 실증 연구' 의 참고문헌

  • 한류가 한국 화장품 브랜드의 이미지에 미치는 영향: 한류 광고 vs. 국가이미지 효과
    한충민 경영학연구 40 (4) : 1055 ~ 1074 [2011]
  • 한국 TV 드라마 시청이 제작국 이미지에 미치는 영향 :중국과 일본 시청자를 대상으로
    유재웅 홍보학연구 11 (2) : 126 ~ 158 [2007]
  • 중국진출 한국 기업의 마케팅 성공 사례 연구
    한충민 경영학연구 28 (3) : 637 ~ 657 [1999]
  • 중국 연변지역 수용자의 한국 텔레비전 드라마 이용: 한족과 조선족의 차이를 중심으로
    김진 커뮤니케이션과학 (24) : 133 ~ 150 [2005]
  • 중국 연변 조선족의 의식구조에 관한 조사연구
    이장호 심리과학 4 (2) : 31 ~ 46 [1995]
  • 조선족의 도시 이주적응과 다민족 관계
    예동근 디아스포라연구 6 (1) : 39 ~ 60 [2012]
  • 이중언어 사용이 선택적 주의에 미치는 영향: 연변 조선족과 한족아동의 선택적 주의수행 비교
    박혜원 이중언어학 (23) : 113 ~ 136 [2003]
  • 애국심이 제품평가에 미치는 영향: 소비자 자민족중심주의의 매개효과를 중심으로
    홍성태 유통연구 15 (2) : 71 ~ 99 [2010]
  • 백두산과 연변조선족
    유충걸 백산출판사 [1993]
  • 동남아에서의 한․중․일의 문화선호도 비교 연구
    한충민 제4회 한류미래전략연구포럼 [2013]
  • 다문화가정 이주여성의 한국어능력이 자녀의 한국어능력 발달에 미치는 영향
    최현욱 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 315 ~ 329 [2009]
  • 그림 Stroop 과제에 나타난 조선족 고등학생의 한글 및한자어 처리에 관한 연구
    박혜원 이중언어학 (26) : 145 ~ 161 [2004]
  • 국내 체류 외국인의 한국문화 적응과 모국문화 친화도에 영향을 미치는 요인 : 영어권 외국인과 유학생을 중심으로
    조창환 한국언론학보 54 (4) : 374 ~ 397 [2010]
  • 관광마케팅 툴로서 대중스타: 일본대중스타와 한국 대학생 팬을 중심으로
    양승훈 호텔경영학연구 18 (2) : 221 ~ 239 [2009]
  • 결혼이주여성의 한국어 능력, 자아존중감, 문화적응 스트레스가 가족건강성에 미치는 영향 - 부부적응의 매개효과를 중심으로
    이지현 지역사회간호학회지 24 (1) : 87 ~ 98 [2013]
  • Where Consumers Diverge from Others : Identity Signaling and Product Domains
    Berger, J. Journal of Consumer Research 34 (2) : 121 ~ 134 [2007]
  • The social psychology of intergroup relations
    Tajfel, H. 33-48 : 33 ~ 48 [1979]
  • The Role of Consumer Patriotism in The Choice of Domestic versus Foreign Products
    Han, C. M. Journal of Advertising Research 28 (3) : 25 ~ 32 [1988]
  • The Match-up Hypothesis, Physical Attractiveness, Expertise and the Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    Till, B. D. Journal of Advertising 29 (3) : 1 ~ 13 [2000]
  • The Influence of Worldmindedness and Nationalism on Consumer Evaluation of Domestic and Foreign Products
    Rawwas, M. Y. International Marketing Review 13 (2) : 20 ~ 38 [1996]
  • The Impact of Physically Attractive Models on Advertising Evaluations
    Baker, M. J. Journal of Marketing Research 14 (11) : 538 ~ 555 [1977]
  • The Impact of Ethnicity and Ethnic Media on Presidential Voting Patterns
    Jeffres, L. Journalism and Communication Monographs 1 (3) : 197 ~ 262 [1999]
  • The Consumer Affinity Construct:Conceptualization, Qualitative Investigation, and Research Agenda
    Oberecker, E. M. Journal of International Marketing 16 (3) : 23 ~ 56 [2008]
  • The Clash of Civilizations?
    Huntington, S. P. Foreign Affairs 72 (3) : 22 ~ 49 [1993]
  • The Changing Flow of Television
    Pool, I. Journal of Communication 27 (2) : 139 ~ 149 [1977]
  • The Cambridge encyclopedia of language
    Crystal, D. Cambridge University Press [1997]
  • The Bridging Role of Television in Immigrant Political Socialization
    Chaffee, S. H. Human Communication Research 17 (2) : 266 ~ 288 [1990]
  • TV드라마 시청이 국가에 대한 이미지 및 제품 평가에 미치는 영향: 일본인들의 한국 TV 드라마 시청효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (3) : 379 ~ 398 [2007]
  • Shadows of the Rising Sun
    Taylor, J. Charles E. Tuttle Press [1982]
  • SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models
    Preacher, K. J Behavior Research Methods, Instruments, &Computers 36 (4) : 717 ~ 731 [2004]
  • Responsiveness to Global and Local Consumer Culture Positioning: A Personality and Collective Identity Perspective
    Westjohn, S. A. Journal of International Marketing 20 (1) : 58 ~ 73 [2012]
  • National Pride in the Developed World: Survey Data from 24 Nations
    Evans, M. D. R International Journal of Public Opinion Research 14 (3) : 303 ~ 338 [2002]
  • National Identity:Belonging to a Cultural Group? Belonging to a Polity
    Kirloskar-Steinbach, M. Journal for the Study of Religions and Ideologies 3 (8) : 31 ~ 42 [2010]
  • National Identity and NATID: An Assessment in Yemen
    Cui, C. C. International Marketing Review 19 (6) : 637 ~ 662 [2002]
  • National Identity
    Smith, A D. University of Nevada Press [1993]
  • NATID: The Development and Application of a National Identity Measure for Use in International Marketing
    Keillor, B. D. Journal of International Marketing : 57 ~ 73 [1996]
  • Motion Picture Impacts on Destination Images
    Kim, H Annals of Tourism Research 30 (1) : 216 ~ 237 [2003]
  • Latins and Television in The United States: Relationships among Genre Identification, Acculturation and Acculturation Stress
    Johnson, M. The Howard Journal of Communication 7 (4) : 289 ~ 313 [1996]
  • Language and Minority Rights:Ethnicity
    May, S. Nationalism and the Politics of Language 4 [2001]
  • Language and Exclusion:The Consequences of Language Policies in Africa
    Bamgboṣe, A. LIT Verlag Münster 12 [2000]
  • Language Policy and Nationbuilding in Post-apartheid South Africa, Vol. 10
    Orman, J. Springer [2008]
  • Knowing Me, Knowing You:Aboriginal and European Concepts of Nature as Self and Other
    Strang, V. Worldviews : Global Religions, Culture, and Ecology 9 (1) : 25 ~ 56 [2005]
  • Identity, Demographics, and Consumer Behaviors: International Market Segmentation Across Product Categories
    Cleveland, M. International Marketing Review 28 (3) : 244 ~ 266 [2011]
  • How Country Characteristics Affect the Perceived Value of Web Sites
    Steenkamp, J. B. E Journal of Marketing 7 (7) : 136 ~ 150 [2006]
  • Home Country Bias in Product Evaluation: The Complementary Roles of Economic and Socio-psychological Motives
    Verlegh, P. W. Journal of International Business Studies 38 (3) : 361 ~ 373 [2007]
  • Folkways: A Study of the Sociological Importance of Usages, Manners, Customs, Mores, and Morals
    Sumner, W. G. Ginn [1906]
  • Experiences of Brands and National Identity
    Bulmer, S Australasian Marketing Journal(AMJ) 18 (4) : 199 ~ 205 [2010]
  • Culture and Interpersonal Communication
    Gudykunst, W. B. Sage Publications, Inc [1988]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorser’s perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, R. Journal of Advertising 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Communication Imperialism and Dependency: a Conceptual Clarification
    Lee, P. S. Gazette: The International Journal of Mass Communication Studies 41 (2) : 69 ~ 83 [1988]
  • Changing Media Consumption in a New Home: Acculturation Patterns among Hong Kong Immigrants to Canada
    Lee, W. N. Journal of Advertising 23 (1) : 57 ~ 70 [1994]
  • Asymptotic Confidence Intervals for Indirect Effects in Structural Equation Models
    Sobel, M. E. Sociological methodology 13 (1982) : 290 ~ 312 [1982]
  • Assessing National Identity in Russia between Generations Using the National Identity Scale
    Thelen, S. T Journal of International Marketing 12 (2) : 58 ~ 81 [2004]
  • A Five-Country Study of National Identity: Implications for International Marketing Research and Practice
    Keillor, B. D. International Marketing Review 16 (1) : 65 ~ 84 [1999]