온라인 팬 커뮤니티 특성이 팬 커뮤니티 멤버들의 행동적 변화에 미치는 영향

논문상세정보
' 온라인 팬 커뮤니티 특성이 팬 커뮤니티 멤버들의 행동적 변화에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • behavioral change
  • fandom
  • identification
  • onlinecommunitycharacteristic
  • trust
  • 소녀시대팬클럽
  • 신뢰
  • 온라인 커뮤니티 특성
  • 일체감
  • 팬덤
  • 행동적변화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,790 1

0.1%

' 온라인 팬 커뮤니티 특성이 팬 커뮤니티 멤버들의 행동적 변화에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 컨벤션에 대한 컨벤션기획자의 관계편익지각과 신뢰성지각이 관계지속성에 미치는 영향
    권헌 컨벤션 연구 10 (3) : 7 ~ 26 [2010]
  • 패션 온라인 커뮤니티 특성이 커뮤니티 몰입과 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    고은주 한국의류학회지 30 (4) : 644 ~ 654 [2006]
  • 커뮤니티 사이트 특성과 navigation pattern 연관성의 세분시장별 이질성분석 - 믹스처모델의 구조방정식 적용을 중심으로 -
    김소영 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 13 (13) : 209 ~ 229 [2004]
  • 지식공유 가상커뮤니티에서 사용자의 성과와 행동에 관한 실증연구
    조헌진 Asia Pacific Journal of Information Syste 19 (1) : 63 ~ 82 [2009]
  • 인터넷 커뮤니티의 형성과 마케팅 성과간의 관계에 있어서 신뢰와 몰입의 매개 역할
    송인암 Journal of Information Technology Applications & Management 11 (2) : 125 ~ 148 [2004]
  • 인터넷 커뮤니티의 특성과 개인 특성이 사용자 충성도에 미치는 영향
    서건수 Asia Pacific Journal of Information Syste 13 (2) : 1 ~ 22 [2003]
  • 인터넷 브랜드 커뮤니티 서비스 품질특성과 이용자의 지속성에 관한 연구
    안운석 상품학연구 25 (4) : 99 ~ 112 [2007]
  • 원천 기업에 대한 개인 커뮤니티 몰입과 도덕적 책임감의 역할에 관한 연구
    최낙환 소비문화연구 10 (2) : 53 ~ 75 [2007]
  • 온라인 커뮤니티 형성과 유지에 관한 연구-규범적 몰입과 감성적 몰입의 매개역할을 중심으로-
    강명수 대한경영학회지 18 (1) : 67 ~ 87 [2005]
  • 온라인 커뮤니티 애피커시에 영향을 미치는 요인에 관한 요인
    서문식 소비문화연구 7 (1) : 47 ~ 73 [2004]
  • 사이버 공간에서의 신뢰
    김충영 한국경영정보학회 학술대회 논문집 2001 (1) : 844 ~ 853 [2001]
  • 브랜드개성이 구전과 브랜드애호도에 미치는 영향: 사회적 일체감 이론의 적용
    김정구 소비자학연구 13 (2) : 5 ~ 43 [2002]
  • 브랜드 커뮤니티 활용이 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구: 커뮤니티 이용동기, 몰입, 그리고 상호작용성을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 15 (1) : 61 ~ 89 [2007]
  • 보이는 편간과 안 보이는 전망 : 가능성부터 봉쇄한 한국 대중음악 담론의 허와 실
    이상희 관점21 2 (6) : 135 ~ 144 [1999]
  • 미디어스타의 국가간 일방유통모델과 그 경제적 파급효과에 대한 이론적 고찰
    허행량 한국언론학보 46 (2) : 22 ~ 706 [2002]
  • 미디어 2.0시대: 콘텐츠비즈니스의 진화
    김원제 한양대학교 국제관광대학원 특강자료 [2007]
  • 기업의 사회적 책임활동이 소비자 신뢰형성에 미치는 영향: 韓.中 소비자 비교를 중심으로
    박종철 소비문화연구 15 (4) : 101 ~ 121 [2012]
  • 가상커뮤니티에서 지식공유 행동에 영향을 미치는 요인 분석
    박경수 한국산업정보학회논문지 13 (3) : 38 ~ 53 [2008]
  • 가상커뮤니티 지각특성이 이용자 만족과 몰입행동에 미치는 영향
    이국용 경영연구 20 (2) : 47 ~ 71 [2005]
  • 가상 커뮤니티에서 이용자 만족에 영향을 미치는 선․후행 변수에 관한 연구 : 대학생을 중심으로
    박민영 유통경영학회지 14 (1) : 77 ~ 99 [2011]
  • 가상 커뮤니티 특성이 구매의도에 미치는 영향
    김진세 인터넷비즈니스연구 5 (2) : 77 ~ 102 [2004]
  • eTransQual : A Transaction Processbased Approach for Capturing Service Quality in Online Shopping
    Bauer, H. H. Journal of Business Research 59 (7) : 866 ~ 975 [2006]
  • Your Sister in St. Scully : An Electronic Community of Female Fans of the X-Files
    Wakefield, S. R. Journal of Popular Film and Television 29 (3) : 130 ~ 237 [2001]
  • Virtual Internet Communities and Commercial Success:Individual and Community-Level Theory Grounded in the Atypical Case of TimeZone. com
    Rothaermel, F. T. Journal of Management 27 (3) : 297 ~ 312 [2001]
  • Virtual Communities: Abort, Retry, Failure?
  • Usenet groups, virtual community and consumer behaviors
    Okleshen, C. Advances in Consumer Research 25 : 276 ~ 282 [1998]
  • Understanding online community user participation : a social influence perspective
    Zhou, T. Internet Research 21 (1) : 67 ~ 81 [2011]
  • 박사
  • Travelers’ social identification and membership behaviors in online travel community
    Qu, H. Tourism Management 32 (6) : 1262 ~ 1270 [2011]
  • Time Flies when You’re Having Fun: Cognitive Absorption and Beliefs about Information Technology Usage
    Agarwal, R. MIS Quarterly 24 (4) : 665 ~ 694 [2000]
  • Theorizing Fandom: Fans, Subculture and Identity
    MacDonald, A. Hanpton Press [1998]
  • The Value of Brand Equity
    Aaker, D. A Journal of Business Strategy 13 (7) : 27 ~ 32 [1992]
  • The Use of Pledges to Build and Sustain Commitment in Distribution Channels
    Anderson, E Journal of Marketing Research 29 (1) : 18 ~ 34 [1992]
  • The Real Value of On-line Communities
    Armstrong, B. Harvard Business Review 74 (3) : 134 ~ 141 [1996]
  • The Adoring Audience:Fan Culture and Popular Media
    Fiske, J. Routledge [1992]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Structural Equation Models With Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (3) : 382 ~ 388 [1981]
  • Social Present in Distributed Group Environments: The Role of Social Identity
    Roger, P Behaviour & Information Technology 24 (2) : 151 ~ 158 [2005]
  • Social Identify Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Selfcategorization, affective commitment and group self‐esteem as distinct aspects of social identity in the organization
    Bergami, M. British Journal of Social Psychology 39 (4) : 555 ~ 577 [2000]
  • Role of electronic trust in online retailing: A reexamination of the commitment-trust theory
    Mukherjee, A. European Journal of Marketing 41 (9/10) : 1173 ~ 1202 [2007]
  • Relationship Quality Antecedents : The Malaysian Retail Banking Perspective
    Ndubisi, N. O. International Journal of Quality & Reliability Management 24 (8) : 829 ~ 845 [2007]
  • Relationship Marketing Activities, Commitment, and Membership Behaviors in Professional Associations
    Gruen, T. W. Journal of Marketing 64 (3) : 34 ~ 49 [2000]
  • Relational Benefits in Services Industries : The Customer’s Perspective
    Gwinner, K. P. Journal of the Academy of Marketing Science 26 (2) : 101 ~ 114 [1998]
  • Price, authority, and trust: From ideal types to plural forms
    Bradach, J. L Annual Review of Sociology 15 (1) : 97 ~ 118 [1989]
  • Predicting Customer Behavior in the Market-Space: A Study of Rayport and Sviokla’s Framework
    Lu, H Information & Management 40 (1) : 1 ~ 10 [2002]
  • Overall Customer Satisfaction, Trust, and Commitment in Customer Voluntary Performance Behaviors with Travelers in Lodging Services
    Dai, Y. D. The Pennsylvania State University [2002]
  • Organizational Images and Member Identification
    Dutton, J. E. Administrative Science Quarterly 39 (2) : 239 ~ 263 [1994]
  • Online Communities: Designing Usability, Support Sociability
    Preece, J. Wiley [2000]
  • New members’ intention : Key factor of success in online travel communities
    Casalo, L. Journal of Business Research 66 (6) : 706 ~ 710 [2013]
  • Net Gain:Expanding Markets through Virtual Communities
    Hagel, J. Harvard Business Review [1997]
  • Multivariate Data Analysis, 6th ed
    Hair, J. F. Prentice Hall [2006]
  • Look to Consumers to Increase Productivity
    Lovelock, C. H. Harvard Business Review 57 (3) : 168 ~ 179 [1979]
  • Knowledge Sharing in Virtual Communities: An E-Business Perspective
    Koh, J. Expert Syste with Applications 26 (2) : 155 ~ 166 [2004]
  • Influences on exchange process : Buyers perconceptions of a sellers trustworthiness and bargaining toughness
    Schurr, P. H. Journal of Consumer Research 11 (4) : 939 ~ 957 [1985]
  • Hitching a Ride on a Star : Celebrity, Fandom, and Identification on the World Wide Web
    Soukup, C. Southern Communication Journal 71 (4) : 319 ~ 337 [2006]
  • Getting Return on Quality: Revenue Expansion Cost Reduction, or Both?
    Rust, R. T. Journal of Marketing 66 (4) : 7 ~ 24 [2002]
  • Four Smart Ways To Run Online Communities
    Williams, R. L. Sloan Management Review 41 (4) : 81 ~ 91 [2000]
  • Fostering Sustainable Behavior: An Introduction to Community-Based Social Marketing
    McKenzie-Mohr, D. New Society Publishers [2013]
  • Fandom in the Digital Era, Popular Communication
    Pearson, R. The International Journal of Media and Culture 8 (1) : 84 ~ 95 [2010]
  • Effects of an Online Virtual Community on Customer Loyalty and Travel Product Purchases
    Kim, W. G Tourism Management 25 (3) : 343 ~ 355 [2004]
  • Do Emotions Play a Mediating Role in the Relationship between Owner Leadership Styles and Manager Customer Orientation, Performance in Service Environment?
    Lee, Y.-K International Journal of Hospitality Management 30 (4) : 942 ~ 952 [2011]
  • Distributed fascinating Knowledge Over An Online Travel Community
    Ku, E. C. S International Journal of Tourism Research 16 (1) : 33 ~ 43 [2014]
  • Deny All Knowledge: Reding the X Files
    Clerc, S. J. Syracus University Press [1996]
  • Customer’s motivations for maintaining relationships with service providers
    Bendapudi, N. Journal of Retailing 73 (1) : 15 ~ 37 [1997]
  • Customer Voluntary Performance : Customers as Partners in Service Delivery
    Bettencourt, L. A. Journal of Retailing 73 (3) : 383 ~ 406 [1997]
  • Consumption Values and Relationships: Segmenting the Market for Frequency Programs
    Long, M. M Journal of Consumer Marketing 17 (3) : 214 ~ 232 [2000]
  • Consumer Behavior in Online Game Communities : A Motivational Factor Perspective
    Hsu, C. L Computers in Human Behavior 23 (3) : 1642 ~ 1659 [2007]
  • Celebrating the Study the Way It Is : Cultural Studies, Corporate Media and the Contested Utility of Fandom
    Murray, S. Journal of Media & Cultural Studies 18 (1) : 7 ~ 25 [2004]
  • Building Stronger Brands through Online Communities
    McWilliam, G. Sloan Management Review 41 (3) : 43 ~ 54 [2000]
  • Alumni and their Alma Mater: A Partial Test of the Reformulated Model of Organizational Identification
    Ashforth, B. E. Journal of Organizational Behavior 13 (2) : 103 ~ 123 [1992]
  • Alumni and Their Alma Mater : A Partial Test of the Reformulated Model or Organizational Identification
    Mael, F. Journal of Organizational Behavior 13 (2) : 103 ~ 123 [1992]
  • Affinity-Marketing:What Is It and How Does It Work?
    Macchiette, B. Journal of Services Marketing 6 (3) : 47 ~ 57 [1992]
  • A Model of Distributor Firm and Manufacturer Firm Working Partnership
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 54 (1) : 42 ~ 58 [1990]