지휘관의 내부마케팅이 병사의 충성심과 사기에 미치는 영향

' 지휘관의 내부마케팅이 병사의 충성심과 사기에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • adaptation
  • communicationformality
  • empowerment
  • internal marketing
  • loyalty
  • morale
  • participativedecisionmaking
  • satisfaction
  • 공식적의사소통
  • 권한위임
  • 내부마케팅
  • 복무만족
  • 부대적응
  • 사기
  • 참여적 의사결정
  • 충성심
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,635 0

0.0%

' 지휘관의 내부마케팅이 병사의 충성심과 사기에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔에서의 내부마케팅과 시장지향성,그리고 종업원 및 고객만족과의 관계에 관한 연구
    김인섭 Tourism Research 17 : 133 ~ 150 [2002]
  • 호텔기업의 내부마케팅이 직무만족과 고객만족에 미치는 영향: 설악산권 관광호텔을 중심으로
    한진수 호텔관광연구 12 : 259 ~ 285 [2003]
  • 호텔 기업의 내부마케팅이 종사원이 감정노동과 서비스제공 수준에 미치는 영향
    최정순 컨벤션연구 7 : 165 ~ 188 [2004]
  • 합참참고교범 10-2 합동․ 연합작전 군사용어사전
    합참 합동참모본부 : 317 ~ [2010]
  • 피드백추구행동이 직무성과 및 직무만족에 미치는 영향: 육성적 피드백과 상사의 부하신뢰의 역할
    최병권 대한경영학회지 27 (2) : 179 ~ 199 [2014]
  • 특집 논문: 사기 측정도구 개발
    최광현 국방정책연구 66 : 81 ~ 97 [2005]
  • 카지노 기업의 내부마케팅이 조직 동일시와 고객 지향성에 미치는 영향
    강형철 관광레저연구 23 (4) : 293 ~ 312 [2011]
  • 첨단산업의 환경 동태성이 공급업체의 수익성과 결속에 미치는 영향
    김상덕 대한경영학회지 19 (6) : 2261 ~ 2288 [2006]
  • 조직행동론
    이수도 형설출판사 : 65 ~ [2000]
  • 조직평판과 조직동일시가 직무만족에 미치는 영향
    김용재 기업경영연구 20 (6) : 67 ~ 84 [2013]
  • 정신전력이 군 생활 적응에 미치는 영향
    박일 한국심리학회지: 산업 및 조직 25 (1) : 105 ~ 124 [2012]
  • 윤리경영과 조직성과의 관계에서 직무만족과 기업이미지의 매개효과
    김찬중 기업경영연구 20 (1) : 43 ~ 61 [2013]
  • 육군병사 사기 최근 3년간 매년 떨어져
    연합뉴스 연합뉴스, 10월 14일자 [2012]
  • 육군 부사관의 사기와 조직몰입에 관한 연구
    김호용 한국조직학회보 8 (2) : 173 ~ 209 [2011]
  • 육군 부사관의 감성지능이 군 조직유효성에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정노동의 조절효과 -
    남봉우 인적자원관리연구 17 (4) : 197 ~ 224 [2010]
  • 야전교범 지-0 군 리더십
    육군본부 육군본부 : 2 ~ 11 [2012]
  • 야전교범 3-0-1 군사용어사전
    육군본부 육군본부 : 210 ~ 350 [2012]
  • 야전교범 22-101 통솔법
    육군본부 육군본부 : 10 ~ [1990]
  • 신세대 병사의 군 생활 적응에 영향을 주는 요인
    구승신 국방정책연구 21 (2) : 199 ~ 216 [2005]
  • 세무공무원의 상사신뢰가 조직몰입과 직무생산성에 미치는 영향
    박준철 인적자원관리연구 14 (4) : 171 ~ 183 [2007]
  • 서비스마케팅
    이유재 학현사 [2013]
  • 병사들의 군생활 만족에 미치는 영향요인 연구
    유연웅 한국군사회복지학 5 (2) : 5 ~ 30 [2012]
  • 변혁적 리더십이 TMX와 조직몰입을 통해 조직시민행동에 미치는 효과
    김진희 대한경영학회지 26 (8) : 2043 ~ 2067 [2013]
  • 물류기업의 내부마케팅이 조직유효성과 고객지향성에 미치는 영향
    이춘수 물류학회지 19 (2) : 190 ~ 213 [2009]
  • 리더십론
    김명훈 대왕사 : 282 ~ [1988]
  • 내부마케팅이 서비스품질과 고객만족에 미치는 효과에 관한 실증적 연구
    김명학 국제지역연구 10 (1) : 388 ~ 408 [2006]
  • 내부마케팅과 조직 통태성이 시장 지향성에 미치는 영향
    정기한 기업경영연구 12 (1) : 1 ~ 22 [2005]
  • 내부마케팅과 시장지향성의관계에 대한 연구
    정기수 마케팅과학연구 9 : 1 ~ 28 [2002]
  • 내부마케팅, 내부고객만족, 조직몰입, 조직성과 간의 관계 연구
    박은옥 생산성논집 24 (2) : 199 ~ 231 [2010]
  • 군인복무규율 및 군인복무규율 준수생활화 훈령
    해군본부 해군본부 : 4 ~ [2008]
  • 군복무 부적응 실태 및 인권침해 경험과의 관련성
    안현의 상담학연구 8 (2) : 425 ~ 435 [2007]
  • 군 생활 적응에 영향을 주는 위험요인과 보호요인 연구
    최혜란 상담학연구 10 (3) : 1743 ~ 1756 [2009]
  • 군 부대내 부적응 사병들의 역량강화 프로그램(2006년 삼성복지재단 지원프로그램)
    김나경 [2006]
  • 개인과 조직의 가치관 일치가 호텔종사원의 업무성과에 미치는 영향
    우찬복 관광연구저널 23 (3) : 137 ~ 152 [2009]
  • Worker’s Particpation and Industrial Democracy
    Lakshmann, C. Ajanta Books International [1990]
  • Using structural equation modelling to investigate the causal ordering of job satisfaction and organizational commitment among staff accountants
    Poznanski, P. J. Behavioral Research in Accounting 9 : 154 ~ 171 [1997]
  • Using job satisfaction and pride as internalmarketing tools
    Arnett, D. B. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (2) : 87 ~ 96 [2002]
  • The relationship between satisfaction with workplace training and overall job satisfaction
    Schmidt, S. W. Human Resource Development Quarterly 18 (4) : 481 ~ 498 [2007]
  • The measurement of organiza- tional commitment
    Mowday, R. T. Journal of Vocational Behavior 14 (2) : 224 ~ 247 [1979]
  • The management of consumer-contact service employees : An empirical investigation
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 60 (4) : 52 ~ 70 [1996]
  • The empowerment process: Integrating theory and practice
    Conger, J. A. Academy of Management Review 13 (3) : 471 ~ 482 [1988]
  • The employee as customer
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  • The Politics of the Federal Bureaucracy
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  • The Measurement of Internal Marketing; A Confirmatory Case Study
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  • The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits and Lasting Values
    Reichheld, F. Harvard Business School Press [1996]
  • The Impact of Internal Marketing Activities on External Marketing Outcomes
    Bansal, H. S. Journal of Quality Management 6 : 61 ~ 71 [2001]
  • The Definition of Loyalty
  • Services marketing starts from within
    Berry, L. L. Marketing Management 1 (1) : 24 ~ [1992]
  • Service Management: A Management Focus for Service Competition
    Gronroos, C. International Journal of Service Industry Management 1 (1) : 6 ~ 14 [1990]
  • Selling jobs in service sector
    Sasser, W. E. Business Horizons 61 [1976]
  • Principal of Marketing
    Kotler, P. Pearson [2010]
  • Performance productivity and quality of frontline employees in service organizations
    Singh, J. Journal of Marketing 64 : 15 ~ 34 [2000]
  • Organizational-professional conflict among US and israeli professional accountants
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  • Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians
    Porter, L. W Journal of Applied Psychology 59 : 603 ~ 609 [1974]
  • Organizational Entry: Recruitment, Selection, and Socialization of Newcomers
    Wanous, J. P Addison-Wesley [1992]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Nurses’s satisfaction with their work situation
    Slavitt, D. B. Nursing Research 27 (2) : 114 ~ 120 [1978]
  • Marketing services: competing through quality
    Berry, L. L. The Free Press [1991]
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice-Hall [1999]
  • Marketing Services by Managing the Environment
    Booms, B. H. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 23 (1) : 35 ~ 40 [1982]
  • Leadership & Performance beyond Expectations
    Bass, Bernard M. Free Press : 44 ~ 49 [1985]
  • Leadership
    Burns, J. M. Harper & Row [1978]
  • Job Satisfaction and Organizational Commitment as Predictors of Organizational Citizenship and In‐role Behavior
    Williams, L. J. Journal of Management 17 (3) : 601 ~ 617 [1991]
  • Internal marketing orientation construct and consequences
    Lings, I. N. Journal of Business Research 57 (4) : 405 ~ 413 [2004]
  • Internal Marketing. A Competitive Strategy for the Long-Term Care Industry
    Cooper, J. Journal of Business Research 48 : 177 ~ 181 [2000]
  • Improving retailer capability for effective consumerism response
    Berry, L. L. Journal of Retailing 52 (3) : 11 ~ [1976]
  • Impact of transformational leadership on follower development and performance : A field experiment
    Dvir, T. Academy of Management Journal 45 (4) : 735 ~ 744 [2002]
  • How Critical is Internal Customer Orientation to market Orientation?
    Conduit, J. Journal of Business Research 51 (1) : 11 ~ 24 [2001]
  • Handbook of Organizational Measurement
    Price, J. L. Pitman [1986]
  • Handbook of Industrial & Organization Psychology
    Locke, E. A. McNally College Publishing Co [1976]
  • Corridors of Influence in the Dissemination of Customer-Oriented Strategy to Customer Contact Service Employees
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 64 (2) : 35 ~ 50 [2000]
  • Commentary Internal Marketing Issues and Challenges
    Ahmed, P. K. European of Marketing, 37(9), 1 37 (9) : 177 ~ 186 [2003]
  • Building organizational commitment : a multi-firm study
    Caldwell, D. F. Journal of Occupational and Organizational Psychology 63 (3) : 245 ~ 261 [2011]
  • Building loyalty
    Cole, C. L. Workforce Magazine 79 (8) : 44 ~ 48 [2000]
  • Behaviorally anchored scales for measuring morales in military unit
    Motowidlo, S. J. Journal of the Applied Psychology 62 (2) : 177 ~ 184 [1977]
  • Assessment for the US army comprehensive soldier fitness program: The global assessment tool
    Peterson, C. American Psychologist 66 (1) : 10 ~ 18 [2011]
  • Antecedents of internal marketing practice: Some preliminary empirical evidence
    Gounaris, S. International Journal of Service Industry Management 19 (3) : 400 ~ 434 [2008]
  • Antecedence and outcomes of organizational commitment
    Steers, R. M. Administrative Science Quarterly 22 (1) : 46 ~ 47 [1977]
  • An assessment of Meyer & Allen's(1991)three-component model of organizational commitment and turnover intentions
    Jaros, S. J. Journal of Vocational Behavior 51 (3) : 319 ~ 337 [1997]
  • Advances in the internal marketing concept: definition, synthesis and extension
    Rafiq, M. Journal of Services Marketing 14 (6) : 449 ~ 462 [2000]
  • 'Internal marketing' as an approach to human resource management: A new perspective or a metaphor too far?
    Hales, C. Human Resource Management Journal 5 (1) : 50 ~ 71 [1994]