초등학생의 독자로서의 자기 인식 발달 연구

논문상세정보
' 초등학생의 독자로서의 자기 인식 발달 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • readerperception
  • reading practice
  • readingefficacy
  • readingpreference
  • 독서실행
  • 독자인식
  • 읽기 효능감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
46 2

0.0%

' 초등학생의 독자로서의 자기 인식 발달 연구' 의 참고문헌

  • 초등학생의 학교 밖 문식 활동 조사 연구
    정혜승 독서연구 (30) : 287 ~ 336 [2013]
  • 초등학생의 독서 동기에 대한 교사의 인식 및 지도 실태
    진선희 한국초등국어교육 (49) : 211 ~ 256 [2012]
  • 청소년의 독자 인식과 독서 실행의 관계 연구
    류보라 독서연구 (24) : 256 ~ 284 [2010]
  • 중학생 읽기 동기의 구성 요인
    박영민 독서연구 (16) : 293 ~ 331 [2006]
  • 읽기 교과서의 설명 텍스트 난도에 대한 교사와 학생의 인식 차이에 관한 연구
    김지은 한국초등국어교육 (49) : 33 ~ 64 [2012]
  • 독자의 정의적 영역 발달
    윤준채 독서연구 (17) : 231 ~ 261 [2007]
  • 독서 동기와 몰입에 영향을 주는 요인에 관한 이론적 고찰
    이순영 독서연구 (16) : 357 ~ 379 [2006]
  • 고등학생의 독자로서의 자기 인식 연구
    류보라 새국어교육 (97) : 37 ~ 58 [2013]
  • ‘Statistical Power analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. Erlbaum [1988]
  • self-efficacy: The exercies of control
    Bandura, A. W. H. Freeman [1997]
  • The role of reading identities and reading abilities in students’ discussions about texts and comprehension strategies
    Hall, L. A. Journal of Literacy Research 44 (3) : 239 ~ 272 [2012]
  • The initial development of a scale to measure "perception of self as reader."
    Henk W. A. 41st Yearbook of the National Reading Conference : 111 ~ 117 [1992]
  • The cultural work of Learning Disabilities
    McDermott, R. Educational Researcher 35 (6) : 12 ~ 17 [2006]
  • The Reader Self-perception Scale(RSPS): A New Tool for Measuring How Children Feel about Themselves as Readers
    Henk W. A. The Reading Teacher 48 (6) : 470 ~ 482 [1995]
  • Social Foimdations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory
    Bandura, A. Prentice-Hall [1986]
  • Relations of children's motivation for readingto the amount and breadth of their reading
    Guthrie Wigfield Wigfield, A. Journal of educational psychology 89 : 420 ~ 432 [1997]
  • Reading Engagement: Motivating Readers Through Instruction
    Guthrie, J. T. International Reading Associations [1997]
  • More on the "literacy crisis":Do children like to read?
    Chatz, A. Knowledge Quest 37 : 70 ~ 71 [2008]
  • Measuring reading activity: An inventory
  • Literacy and Identity: Examining the Metaphors in History Contemporary Research
    Moje, E. B. Reading Research Quarterly 44 (4) : 415 ~ 437 [2009]
  • High school students’ literacy practices and identities, and the figured world of school
    Luttrell, W. Journal of Research in Reading 24 (3) : 235 ~ 247 [2001]
  • Exploring the literature of fact: Children's nonfiction trade books in the elementary classroom
    Moss Guilford [2003]
  • Dimentions of children's motivations for reading: An initial study
  • Children's attitudes toward reading: A national survey
    McKenna, M. C. Reading Research Quarterly 30 : 934 ~ 956 [1995]
  • Changes in children's competence beliefs and subjective task values across the elementary school years: A three-year study
    Wigfield, A. Journal of Educational Psychology 89 : 451 ~ 469 [1997]
  • Age and gender differences children's self and task perceptions during elementary school
    Eccles, J. S. Child development 64 : 830 ~ 847 [1998]