중국어 학습자의 의사소통 능력 향상을 위한 회화교재에 쓰인 반응 발화에 대한 고찰

이지원 2014년
논문상세정보
' 중국어 학습자의 의사소통 능력 향상을 위한 회화교재에 쓰인 반응 발화에 대한 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • chineselanguagetextbook
  • communication
  • interaction
  • listener
  • reactivetoken
  • 반응발화
  • 상호작용
  • 의사소통
  • 중국어 교재
  • 청자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,588 1

0.0%

' 중국어 학습자의 의사소통 능력 향상을 위한 회화교재에 쓰인 반응 발화에 대한 고찰' 의 참고문헌

  • 중국어뱅크 한어구어1
    戴桂芙 중국어뱅크 [2011]
  • 중국어뱅크 한어구어 6
    劉德聯 중국어뱅크 [2010]
  • 중국어뱅크 한어구어 5
    劉德聯 중국어뱅크 [2012]
  • 중국어뱅크 한어구어 4
    戴桂芙 중국어뱅크 [2011]
  • 중국어뱅크 한어구어 3
    戴桂芙 중국어뱅크 [2011]
  • 중국어뱅크 한어구어 2
    戴桂芙 중국어뱅크 [2010]
  • 의사소통 중심의 교수법의 학습효과에 대한 실험적 연구 ― 초급중국어 교실수업을 중심으로
    이옥주 중국어문학논집 (52) : 217 ~ 242 [2008]
  • 신공략중국어 프리토킹편
    馬箭飛 다락원 [2013]
  • 신공략중국어 실력향상편 下
    馬箭飛 다락원 [2011]
  • 신공략중국어 실력향상편 上
    馬箭飛 다락원 [2011]
  • 신공략중국어 기초편
    馬箭飛 다락원 [2011]
  • 신공략중국어 고급편
    陳若君 다락원 [2013]
  • 대화분석과 중국어 교재분석 ― 말하기 교재를 중심으로
    박찬욱 중국문학연구 (41) : 281 ~ 314 [2010]
  • 다락원 중국어 마스터 6
    박정구 다락원 [2012]
  • 다락원 중국어 마스터 4
    박정구 다락원 [2010]
  • 現代漢語詞典
  • 現代漢語肯定性言語反饋成分研究
    吳青 華東師範大學 [2008]
  • 漢語會話中的反饋信號
    吳平 當代語言學 3 (2) [2001]
  • You just don't understand: women and men in conversation
    Tannen, D William Morrow [1990]
  • When listeners talk: Response tokens and listener stance
    Gardner, R. John Benjamins Publishing Company [2001]
  • Turn-taking in English conversation
    Orestrom, B Gleerup [1983]
  • Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing
    Canale, M. Applied Linguistics 1 : 1 ~ 47 [1980]
  • The use of listener responses in Mandarin Chinese and Australian English conversations
    Deng, X Pragmatics 18 (2) : 303 ~ 328 [2008]
  • The conversational use of reactive tokens in English, Japanese, and Mandarin
    Clancy, P. M. Journal of Pragmatics 26 : 355 ~ 387 [1996]
  • The Structure of English
    Fries, C. G Harcourt Brace [1952]
  • Structures of Social Action: Studies in Conversation Analysis
    Heritage, J Cambridge University Press : 299 ~ 345 [1984]
  • Opening up closings
    Schegloff, E. A. Semiotics Ⅷ-4 : 289 ~ 327 [1973]
  • On getting a word in edgewise. Papers from the Sixth Regional Meeting of the Chicago Linguistic Society
    Yngve, V. H Chicago Linguistic Society : 567 ~ 577 [1970]
  • Linguistics in context: Connecting observation and understanding
    Hopper, P. Ablex : 117 ~ 134 [1988]
  • Interaction and grammar
    Ford, C. E. Cambridge University Press : 134 ~ 184 [1996]
  • Face-to-face interaction: Research, methods, and theory
    Duncan, S. Lawrence Erlbaum [1977]
  • English backchannels in Mandarin conversations: A case study of superstratum pragmatic ‘interference.’
    Tao, H. Journal of Pragmatics 16 (3) : 209 ~ 233 [1991]
  • Discourse and context in language teaching
    Celce-Murcia, M. Cambridge University Press [2000]
  • Concurrent operations on talk: Notes on the interactive organization of assessments
    Goodwin, C IPRA Papers in Pragmatics 1 (1) : 1 ~ 54 [1987]
  • Caveat speaker: Preliminary notes on recipient topic-shift implicature
    Jefferson, G Research on Language and Social Interaction 26 : 1 ~ 30 [1993]
  • Between and within : Alternative sequential treatments of continuers and assessments
    Goodwin, C Human Studies 9 : 205 ~ 217 [1986]
  • Analyzing discourse: Text and talk. Georgetown University Round Table on Language and Linguistics
    Schegloff, E. A. Georgetown University Press : 71 ~ 93 [1982]