음악놀이활동이 만 3세 유아의 음악적 능력과 놀이성에 미치는 영향 - 악기활동을 중심으로 -

논문상세정보
' 음악놀이활동이 만 3세 유아의 음악적 능력과 놀이성에 미치는 영향 - 악기활동을 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 및 초등교육
  • musical ability
  • musicalplayactivity
  • playfulness
  • 놀이성
  • 음악놀이활동
  • 음악적 능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,689 3

0.0%

' 음악놀이활동이 만 3세 유아의 음악적 능력과 놀이성에 미치는 영향 - 악기활동을 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 박사
  • 음악놀이 프로그램이 유아의 발달에 미치는 영향에 관한 연구
    남은열 가야대학교 행정대학원 [2009]
  • 유아의 음악게임 오디
    Gordon, E. E. IEC Music English 출판부 [2002]
  • 박사
  • 유아의 리듬악기 활동을 통한 통합적 음악교육의 의미 고찰
    고영자 열린유아교육연구 15 (6) : 273 ~ 293 [2010]
  • 유아의 놀이성이 음악적 성향과 음악적성에 미치는 영향
    황인주 유아교육학논집 14 (5) : 55 ~ 78 [2010]
  • 유아음악교육
    안재신 교육과학사 [2004]
  • 악기를 활용한 표현활동이 유아의 음악적 능력과 신체표현 능력에 미치는 영향
    박은영 음악교육연구 36 : 59 ~ 83 [2009]
  • 악기를 활용한 음악감상활동이 유아의 음악적성과 음악적 표현력에 미치는 영향
    박형신 음악교육연구 43 (2) : 1 ~ 23 [2014]
  • 생활용품으로 만든 악기의 음악활동 활용 및 음률영역 비치가 유아의 음악성 발달과 음률영역 참여도에 미치는 영향
    강미희 열린유아교육연구 16 (6) : 69 ~ 92 [2011]
  • 리듬악기를 활용한 유아 음악활동
    임혜정 파란마음 [2009]
  • 리듬노래와 리듬패턴을 활용한 악기활동이 유아의 리듬감과 음악표현력에 미치는 영향
    윤은미 유아교육학논집 16 (1) : 49 ~ 68 [2012]
  • 리듬과 멜로디를 게임으로 적용한 음악적 놀이가 유아의 놀이성 및 음악적 능력에 미치는 영향
    고은정 미래유아교육학회지 20 (3) : 23 ~ 44 [2013]
  • 국악요소의 이해 및 표현에 대한 유아의 발달적 특성 분석
    박형신 열린유아교육연구 11 (3) : 47 ~ 75 [2006]
  • ‘악기’ 프로젝트 과정에서 나타난 유아와 교사의 태도 및 역할이 유아음악교육에 주는 의미
    안경숙 유아교육·보육복지연구 15 (2) : 81 ~ 106 [2011]
  • Wanted : Advocates for play in the primary grades
    Stone, S. J. Young Children 50 (6) : 45 ~ 54 [1995]
  • The school music program: A new vision
    Music Educators National Conference
  • The power of musical play : The value of play-beased, child-centered curriculum in early childhood music education
    Niland, A. General Music Today 23 (1) : 17 ~ 21 [2009]
  • The new handbook of research on music teaching and learning
    Gembris, H. Oxford University Press : 487 ~ 508 [2002]
  • The nature, description, measurement and evaluation of music aptitude
    Gordon, E. E. GIA [1987]
  • The local musical style of kindergarten children : A description and analysis of its natural variables
    Gluschankof, C. Music Education Research 4 (1) : 37 ~ 50 [2002]
  • The importance of musical play centers for young children
    Dorman, P. E. General Music Today 3 (3) : 15 ~ 17 [1990]
  • The challenges of teaching and assessing creative activities
    Rohwer, D. A. Applications of Research in Music Education 15 (2) : 8 ~ 11 [1997]
  • The Musical Lives of Young Children
    Flohr, J. Pearson, Prentice Hall [2005]
  • Strategies for teaching young children
    Schickedanz, J. Prentice Hall [1990]
  • Pretend play as improvisation: Conversations in the preschool classroom
    Sawyer, R. K. Lawrence Erlbaum [1997]
  • Play and early childhood development
    Johnson, J. E. Longman [1999]
  • Play and child development
    Frost, J. Pearson, Prentice Hall [2001]
  • Musical play and young children
    Tarnowski, S. M. Music Educators Journal 86 (1) : 26 ~ 29 [1999]
  • Musical play : A case study of preschool children and parents
    Berger, A. A. Journal of Research in Music Education 51 (2) : 151 ~ 165 [2003]
  • Music, mind and education
    Swanwick, K. Routledge [1988]
  • Music play: Creating centers for musical play and exploration
    Kemple, K. M. Young Children 59 (4) : 30 ~ 37 [2004]
  • Music learning and child’s play
    Littleton, J. D. General Music Today 12 (1) : 8 ~ 15 [1998]
  • Music in childhood from preschool through elementary grades
    Campbell, P. S. Schirmer [2010]
  • Integrated curriculum and developmentally appropriate practice
    Kenney, S. H. SUNY Press : 103 ~ 144 [1997]
  • Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school?
    Stipek, D. J. Journal of Applied Developmental Psychology 19 : 41 ~ 66 [1998]
  • Developmentally appropriate music practice: Children learn what they live
    Neelly, L. P. Young Children 56 (3) : 32 ~ 37 [2001]
  • Developmentally Appropriates Practices in Early Childhood Programs
    Bredekamp, S. NAEYC [1997]
  • Developing musicianship through musical play. In Spotlight on early childhood music education
    Taggart, C. C. MENC : 23 ~ 26 [2000]
  • Developing Reflective Practice in the Early Years
    Paige-Smith, A. McGraw Hill, Open University [2011]
  • Cultivating music play; The need for changed teaching practice
    Morin, F. L. General Music Today 14 (2) : 24 ~ 29 [2001]
  • Creative expression and play in the early childhood curriculum
    Isenberg, J. P. Macmillan [1993]
  • Children’s natural and necessary musical play: Global contexts, local applications
    Lew J. C. -T. Music Educators Journal 91 (5) : 57 ~ 62 [2005]
  • Children, play, and development
    Hughes, F. P. Allyn and Bacon [2010]
  • Building musical bridges: Early childhood learning and musical play
    Fox, D. B. Israel Studies in Musicology Online 10 : 57 ~ 67 [2012]
  • Awaken the muse : Teaching music to young children
    Tsunady, M. Canadian Children 26 (2) : 8 ~ 11 [2001]
  • Aboriginal music, education for living: Crosscultural experience
    Ellis, C. J. University of Queensland [1985]
  • 3-5세 연령별 누리과정 지침서
    교육과학기술부 보건복지부 교육과학기술부 [2013]