' 간호대학생의 성별에 따른 간호전문직관의 차이와 영향 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 임상의학
  • emotional intelligence
  • gender
  • professionalism
  • studentnurses
  • 간호대학생
  • 간호전문직관
  • 감성지능
  • 성 정체감
  • 전공 만족도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
7,688 1

0.0%

' 간호대학생의 성별에 따른 간호전문직관의 차이와 영향 요인' 의 참고문헌

  • 졸업학년 간호학생이 지각하는 간호전문직관 영향 요인
    함연숙 한국간호교육학회지 17 (3) : 538 ~ 546 [2011]
  • 대학생의 성역할정체감 유형과 성 고정관념
    남승희 성인간호학회지 17 (4) : 561 ~ 572 [2005]
  • 남자간호사의 성 고정관념과 직무만족에 관한 연구
    안은성 간호행정학회지 17 (1) : 14 ~ 21 [2011]
  • 남성지배 학과 선택 남학생과 여성지배 학과 선택 남학생의 성역할, 성역할 갈등, 진로미결정과 진로정체감
    김지현 청소년상담연구 12 (1) : 132 ~ 142 [2004]
  • 교사의 성역할정체감 유형과 양성성 증진을 위한 의식향상 교육프로그램 효과에 관한 예비연구
    김영희 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 8 (1) : 1 ~ 22 [2005]
  • 간호학생의 간호전문직관과 전공만족, 사회성, 자아존중감간의 관계
    권영미 간호행정학회지 13 (3) : 285 ~ 292 [2007]
  • 간호학 전공 여학생과 문과계 전공 여학생의 성 고정관념 비교
    박정모 지역사회간호학회지 20 (4) : 412 ~ 420 [2009]
  • 간호전문직관 측정도구 개발
    윤은자 Journal of Korean Academy of Nursing 35 (6) : 1091 ~ 1100 [2005]
  • 간호대학생의 전공 및 진로에 대한 인식
    방경숙 한국간호교육학회지 15 (1) : 22 ~ 31 [2009]
  • 간호대학생의 대인관계에 영향을 미치는 요인
    김희숙 한국간호교육학회지 12 (2) : 229 ~ 237 [2006]
  • 간호 전문직관에 미치는 영향 요인
    한상숙 한국간호교육학회지 14 (1) : 73 ~ 79 [2008]
  • The relationships among satisfaction in major, gender identity, and gender stereotypes of male nursing students
    Lee, D. J. Yonsei University, Seoul [2004]
  • The effect of nursing professionalism and career identity on career preparation behavior in nursing students
    Seong, J. A. Journal of Holistic Health Science 2 (2) : 29 ~ 39 [2012]
  • The association between self-esteem, relationship style, and etiquette implementation in adolescence
    Chang, H. S. Sungshin Women’s University, Seoul [2006]
  • The Effects of Leader and Follower Emotional Intelligence on Performance and Attitude: An Exploratory Study?
    Wong, C. S. The Leadership Quarterly 13 : 243 ~ 274 [2002]
  • Study on job satisfaction and intentions of turnover of male nurse
    Lee, S. Y. Hanyang University, Seoul [2004]
  • Sex role adaptability : One consequence of psychological androgyny
    Bem, S. L. Journal of personality and Social Psychology 31 : 634 ~ 643 [1975]
  • Service and education share responsibility for nurse, value development
    Schank, M. J. Journal of Nursing Staff Development 17 (5) : 226 ~ 233 [2001]
  • Perceptions of nursing profession and learning experiences of male students in baccalaureate nursing program in Changsha, China
    Wang, H. Nurse Education Today 31 : 36 ~ 42 [2011]
  • Over 1000 male students have passed the national nursing exam this year
  • Nursing instructors’ and male nursing students’ perceptions of undergraduate, classroom nursing education
    Dyck, J. M Nurse Education Today 29 (6) : 649 ~ 653 [2009]
  • Nurse–physician workplace collaboration
    Lindeke, L. L. Online Journal of Issues in Nursing 10 (1) [2005]
  • Nurse Image, Satisfaction of Major effect on Nursing Professionalism of Male Students in Nursing
    Lee, S. R. Ahju University, Suwon [2011]
  • Measuring the emotional intelligence of clinical staff nurses : An approach for improving the clinical care environment
    Codier E. Nursing Administration Quarterly 32 : 8 ~ 14 [2008]
  • Issues in the socialisation process of the male student nurse : Implications for retention in undergraduate nursing courses
    Stott, A. Nurse Education Today 24 : 91 ~ 97 [2004]
  • Gender differences in the academic and clinical performances of undergraduate nursing students : A systematic review
    Chan, Z. C. Y. Nurse Education Today 34 (3) : 377 ~ 388 [2014]
  • Emotional intelligence and nursing performance among nursing students
    Beauvaris, A. M. Nurse Education Today 31 : 396 ~ 401 [2011]
  • A study on the relationship between gender stereotypes and authoritarianism
    Kim, D. I. Research Institute of Korean Culture 63 (2) : 45 ~ 58 [1993]
  • A study on the influence of an employee's emotional intelligence on organizational effectiveness
    Hwang, P. J. Seogang University [2007]
  • 3년제 간호학 전공 남학생과 여학생이 지각한 간호이미지와 간호전문직관
    주미경 한국간호교육학회지 18 (3) : 510 ~ 521 [2012]