개인과 기기특성이 스마트 워치 사용의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구

논문상세정보
' 개인과 기기특성이 스마트 워치 사용의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 전산공학
  • devicecharacteristics
  • individual characteristics
  • smartwatch
  • technology acceptance model
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,015 9

0.0%

' 개인과 기기특성이 스마트 워치 사용의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구' 의 참고문헌

  • 확장된 혁신기술수용모델을 이용한 웨어러블 컴퓨터의 수용에 관한 연구
    이현미 복식문화연구 17 (6) : 1155 ~ 1172 [2009]
  • 태블릿PC 채택의도에 미치는 영향요인 연구
    문성철 한국언론학보 56 (3) : 320 ~ 346 [2012]
  • 태블릿PC 이용의도에 미치는 영향요인 스마트폰 이용경험의 조절효과
    윤해진 방송통신연구 (79) : 169 ~ 202 [2012]
  • 제품의 심미성이 제품의 사용시간, 몰입도, 정보 기억도에 미치는 영향
    이재화 감성과학 11 (2) : 257 ~ 269 [2008]
  • 스포츠웨어러블제품에 대한 소비자혁신성이 수용의도에 미치는 영향: 기술수용모델(TAM)을 중심으로
    이성진 한국스포츠산업경영학회지 19 (1) : 95 ~ 108 [2014]
  • 스마트폰의 심미성이 사용성에 미치는 영향
    오의택 감성과학 15 (2) : 249 ~ 258 [2012]
  • 스마트웨어의 수용 요인에 대한 연구
    홍지영 감성과학 9 (3) : 235 ~ 241 [2006]
  • 스마트 의류에 대한 혁신기술수용모델(TAM)의 확장
    채진미 Family and Environment Research 47 (4) : 99 ~ 110 [2009]
  • 모바일 쇼핑의 고객만족에 영향을 미치는 가치인식과 긍정적 사용의도에 관한 연구
    김창수 한국정보기술학회논문지 12 (05) : 141 ~ 148 [2014]
  • 대학생들의 N-스크린 유료 서비스 이용의도 결정요인
    백형근 한국방송학보 27 (1) : 94 ~ 130 [2013]
  • 기능적 속성을 고려한 DMB 서비스의 채택 결정요인 분석
    김수현 Journal of Information Technology Applications & Management 14 (4) : 61 ~ 74 [2007]
  • 개인용 클라우드 서비스 이용 의도에 관한 연구: TAM과 PMT 융합 모델을 중심으로
    박이슬 사이버커뮤니케이션학보 30 (2) : 111 ~ 150 [2013]
  • 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
    서창교 성석주 Asia Pacific Journal of Information Systems 14 (3) : 1 ~ 22 [2004]
  • Wearable interfaces for orientation and wayfinding
    R. David Proceedings of the fourth international ACM conference on Assistive technologies. ACM : 193 ~ 200 [2000]
  • Wearable Device Trend and Prospect
    Korea Communication Agency Broadcasting & Communication Technology Issue & Prospect 29 : 1 ~ 14 [2013]
  • Utilization As A Dependent Variable In MIS Research
    A. W. Trice ACM SIGMIS Database 19 (3-4) : 33 ~ 41 [1988]
  • Using the Technology AcceptanceModelto Explain How AttitudesDetermineInternetUsage:TheRoleofPerceived AccessBarriersand Demographics
    Porter Journal of business research 59 (9) : 999 ~ 1007 [2006]
  • The Study on the Acceptance of Wearable Computers and Consumer Segmentation:Based on the TAM
    H. M. Lee Ewha Womans University [2008]
  • Smart Watch Penetration at becoming serious in late 2014 26 : 27 ~ 35
    B. Y. Jeong [2014]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 339 [1989]
  • Overview of the technology acceptance model: Origins, developments and future directions
    C. Mohammad Sprouts 9 : 1 ~ 23 [2009]
  • IT Issues Weekly
    IP Team National Information Society Agency : 1 ~ 8 [2013]
  • Future of wearable, find out the direction in fassion
    J. G. Lee LGeri, LG Business Insight 4 : 1 ~ 15 [2013]
  • Ecosystem Expansion of wearable computer : 1 ~ 10
    S. M. Shim [2013]
  • Diffusion of innovations, 5th Edition
    E. M. Rogers Free Press : 1 ~ 576 [1983]
  • Development Expectation of Wearable Device
    Culture Technology CT Issue Analysis 34 : 29 ~ 47 [2014]
  • Determinant buying attitudes: meaning and measurement
    Myers The Journal of Marketing 32 (4) : 13 ~ 20 [1968]
  • An Empirical Study on Users'Intention to Use Mobile Applications
    S. S. Kim Journal of KIIT 12 (5) : 141 ~ 148 [2014]
  • Ambient Interaction by Smart Wathces
    G. Bieber Proceedings of the 5th International Conference on Pervasive Technologies Related to Assistive Environments, ACM 39 : 1 ~ 6 [2012]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model:four longitudinal field studies
    V. Venkatesh Management Science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A meta-analysis of the technology acceptance model : Investigating subjective norm and moeration effects
    J. Schepers Elsevier, Information & Management 44 (1) : 90 ~ 103 [2007]
  • A industrial white paper of Wearable Device 2014 : 1 ~ 60
    S. M. Shim [2014]
  • A conceptual and operational definition of personal innovativeness in the domain of information technology
    R. Agarwal Information systems research 9 (2) : 204 ~ 215 [1998]
  • A Study on affecting factors to using smartphone satisfaction in Mongol
    J. Suvd-Erdene In proceedings, KMIS : 371 ~ 377 [2012]