SNS의 게임성 연구: 클래식 게임 모델의 테트래드적 분석

권보연 2014년
논문상세정보
' SNS의 게임성 연구: 클래식 게임 모델의 테트래드적 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 오락
  • classicgamemodel
  • gameness
  • juul
  • mcluhan
  • sns
  • social media
  • tetrad
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,189 1

0.0%

' SNS의 게임성 연구: 클래식 게임 모델의 테트래드적 분석' 의 참고문헌

  • 행위서사로서의 게임스토리텔링의 본질
    길태숙 한국게임학회 논문지 11 (3) : 31 ~ 42 [2011]
  • 추상미술, 그 의미의 다의성
    마순자 서양미술사학회 논문집 (24) : 129 ~ 151 [2005]
  • 소셜네트워크서비스(SNS)의 탐닉적 이용동기 및 확산에 관한 연구
    박찬욱 생산성논집 27 (2) : 331 ~ 354 [2013]
  • 게임디자인을 위한 형식적 요소로서의 ‘경계’ 연구
    이준희 한국게임학회 논문지 10 (2) : 3 ~ 10 [2010]
  • Video games
    Neman James CommunicationBooks : 112 ~ 141 [2008]
  • Understanding media:the extension of man
    McLuhan Marshall CommunicationsBooks [2011]
  • The video game theory reader
    Robinett, Warren Routledge : 7 ~ 19 [2003]
  • The video game theory reader
    Frasca, Gonzalo Routlege : 221 ~ 235 [2003]
  • The global village :transformations in world life and media in the 21st century
    McLuhan Marshall CommunicationBooks [2005]
  • Study on motivation and gratification of mobile SNS users: centering on Twitter and Me2day
    Gah-young Nai Sogang university [2010]
  • Step
  • Social network sites: definition, history and scholarship
    boyd. d. Journal of computer-mediated communication 210 (230) : 210 ~ 230 [2008]
  • Service philosophy of the Cyworld
  • Seoul National University journalism research center edition
    Jae-hyun Lee CommunicationBooks : 2 ~ 3 [2012]
  • Play and Narrative in Video game : 208 ~ 242
  • Path
  • My tiny life: crime and passion in a virtual world
    Dibbell Jullian Holt paperbacks [1999]
  • Moves
  • Media, media arts and philosophy
    Young-wook Park Hyangyun : 54 ~ 55 [2009]
  • Kakao story
  • Interactive media and play
    Young-yong Kim CommunicationBooks [2012]
  • Ian became a fan of Marshall McLuham on facebook and suggested you became a fan too
    Bogost Ian facebook and philosophy, Open court : 21 ~ 32 [2012]
  • Homo ludens : A study of the play Element in Culture
    Huizinga, Johan Kkachi : 27 ~ 30 [1993]
  • Heyday
  • Half-real: Video games between real rules and fictional worlds
    Jesper Juul MIT Press : 36 ~ 43 [2005]
  • Global web index 2014
    GWI social
  • Game, gamer and play
    Sang-woo Lee Jaum gua moeum : 119 ~ 141 [2012]
  • Facebook
  • Daybe
  • Close
  • Band
  • Analysis of the novel
    M., Boulton Dongchunsa [1984]
  • ARGUS
  • A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players
    Jesper Juul MIT Press [2009]