연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
의료서비스 고객의 관계지속에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
서문식
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
서문식
제어번호
100157840
학술지명
경영과 정보연구
권호사항
Vol. 33 No. 3 [ 2014 ]
발행처
대한경영정보학회
자료유형
학술저널
수록면
35-57 ( 23쪽)
언어
Korean
출판년도
2014
등재정보
KCI등재
판매처
학술교육원
주제어
Medical Service
relationship marketing
Self-Determination
관계몰입
관계지속
의료서비스
자기결정성
참고문헌( 63)
유사주제 논문( 10,376)
경영관리 9,595건
자기결정성 233건
의료서비스 168건
self-determination 162건
관계몰입 85건
medical service 68건
relationship marketing 55건
관계지속 10건
인용/피인용
의료서비스 고객의 관계지속에 영향을 미치는 요인에 ...
' 의료서비스 고객의 관계지속에 영향을 미치는 요인에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
medical service
relationship marketing
self-determination
관계몰입
관계지속
의료서비스
자기결정성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
10,023
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
medical service
69
0
0.0%
relationship marketing
56
0
0.0%
self-determination
163
0
0.0%
관계몰입
86
0
0.0%
관계지속
11
0
0.0%
의료서비스
169
0
0.0%
자기결정성
234
0
0.0%
계
10,384
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 의료서비스 고객의 관계지속에 영향을 미치는 요인에 대한 연구'
의 참고문헌
박사
치과 병·의원의 의료서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 시스템이론을 중심으로
안영송
경희대학교
[2003]
자기결정성 이론에 따른 학습동기유형 분류체계의 타당성
김아영
교육심리연구 16 (4) : 169 ~ 187
[2002]
의료서비스에 대한 마케팅 전략과 조직구조에 관한 연구
박주희
마케팅논집 3 (1) : 77 ~ 98
[1993]
의료서비스 소비자들의 의료 웹사이트 및 어플리케이션 사용확산에 관한 연구
장영일
경영과 정보연구 32 (5) : 19 ~ 43
[2013]
의료서비스 산업 개방효과 분석 : 6 ~ 196
강성원
[2011]
응급실 이용에 대한 만족도 조사 연구
김유정
아주대학교
[2002]
온라인 멤버쉽이 몰입과 일체감의 매개를 통해서 고객 애호도에 미치는 영향
이호배
경영학연구 31 (3) : 10 ~ 815
[2002]
부모자녀관계와 자기결정성 요인들이 대학신입생들의 학교생활 만족도에 미치는 영향
김은주
교육심리연구 21 (3) : 539 ~ 555
[2007]
병원의 서비스품질이 고객만족과 성과에 미치는 영향에 관한 연구-중소병원을 중심으로
강병서
중소기업연구 27 (1) : 57 ~ 88
[2005]
로칼수출업체에 대한 특성인식이 관계품질과 강도에 미치는 영향*- 제공특성, 대인적특성, 관계특성을 중심으로 -
윤만희
아시아마케팅저널 9 (3) : 33 ~ 73
[2007]
디지털 음악서비스의 서비스 충성도에 관한 연구 : 국내 디지털 음악 사이트를 중심으로
변민혜
한양대학교 대학원
[2008]
국제 특송업체의 CRM활동이 소비자 만족과 관계지속의도에 미치는 영향에 관한 연구
양흥모
성균관대학교
[2007]
고객참여와 관계몰입의 구조적 연구-병원서비스를 중심으로-
안진우
경영과 정보연구 32 (5) : 175 ~ 192
[2013]
고객관계관리 시스템을 이용한 의료정보 제공서비스가 관계품질과 관계강도에 미치는 영향분석에 관한 연구
이재경
아주대학교 대학원
[2007]
The"what"and"why"of goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
Deci, E. L.
Psychological Inquiry 11 (4) : 227 ~ 268
[2000]
The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels
Anderson, E.
Journal of Marketing Research 29 (Feb) : 18 ~ 34
[1992]
The structure of commitment in exchange
Gundlach, G. T.
Journal of Marketing 59 (1) : 78 ~ 92
[1995]
The service-quality puzzle
Berry, L. L.
Business Horizons 31 (5) : 35 ~ 43
[1988]
The service revolution
Regan, W. J.
Journal of Marketing 27 (3) : 57 ~ 62
[1963]
The psychology of self-determination
Deci, E. L.
DC Health
[1980]
The commitment, trust theory of relationship marketing
Morgan,R.M
Journal of Marketing 58 (July) : 20 ~ 38
[1994]
Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
Anderson, J. C.
Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423
[1988]
Service providers and customers : social exchange theory and service loyalty
Sierra, J. J.
Journal of Services Marketing 19 (6) : 392 ~ 400
[2005]
Service loyalty: its nature, importance and implications
Gremler, D. D.
American Marketing Association : 171 ~ 180
[1996]
Service Encounters and Service Relationships : Implications for Research
Czepiel, J. A.
Journal of Business Research 20 : 13 ~ 21
[1990]
Service & Non-profit American Marketing
Evans, J. R.
Marcmilan Publishing Company
[1984]
Self-regulation and the problem of human autonomy : Does psychology need choice, self-determination, and will?
Ryan, R. M.
Journal of Personality 74 (6) : 1557 ~ 1585
[2006]
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
Ryan, R. M.
American Psychologist 55 : 68 ~ 78
[2000]
Self-determination theory and basic need satisfaction : Understanding human development in positive psychology
Deci, E. L.
Ricerche di Psicologia 27 (10) : 23 ~ 40
[2004]
Research Perspectives on Consumer Complaining Behavior
Day, R.
[1980]
Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
Crosby, L. A.
Journal of Marketing 54 (July) : 68 ~ 81
[1990]
Relationship Marketing of Services : Growing interest, Emerging Perspective
Berry, L. L.
Journal of the Academy of Marketing Science 23 (4) : 236 ~ 245
[1995]
Relation of reward contingency and interpersonal context to intrinsic motivation : A review and test using cognitive evaluation theory
Ryan, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 45 : 736 ~ 750
[1983]
Personal causation
De Charms, R.
Academic Press
[1968]
Origins and pawns in the classroom : self-report and projective assessment of individual differences in children’s perceptions
Ryan, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 50 : 550 ~ 558
[1986]
New Paradigm Approaches in Strategic Human Resource Management
Scarpello, V.
Group & Organization Management 19 (2) : 160 ~ 164
[1994]
Multivariate Date Analysis with Readings
Hair, J.
Prentice Hall
[1998]
Modeling Relationship Strength across Service Types in an Eastern Culture
Patterson, P. G.
International Journal of Service Industry Management 12 (2) : 90 ~ 113
[2001]
Measuring the Quality of Relationships in Consumer Services : An Empirical Study
Robert, K.
European Journal of Marketing 37 (1) : 169 ~ 196
[2003]
Marketing for Service Industries-A Review
Edgett, S.
The Service Industries Journal 13 (3) : 19 ~ 29
[1993]
Intrinsic motivation and self determination in human behavior
Deci, E. L.
Plenum Press
[1985]
Intrinsic and extrisic motivations : Classic definition and new direction
Ryan, R. M.
Contemporary Educational Psychology 25 : 54 ~ 67
[2000]
Interorganizational exchange behavior in marketing channels: a broadened perspective
Frazier, G. L.
Journal of Marketing 47 (fall) : 68 ~ 78
[1983]
How Customer Self-Determination Influence Relationship Marketing Outcomes : Evidence from Longitudinal Field Studies
Dholakia, U. M.
Journal of Marketing Research 43 : 109 ~ 120
[2006]
Handbook of self-determination
Deci, E. L.
The University of Rochester Press : 431 ~ 441
[2002]
Handbook of personality. Theory and research
Koestner, R.
Guilford : 527 ~ 548
[1990]
From marketing mix to relationship marketing : towards a paradigm shift in marketing
Gronroos, C.
Management Decision 32 (2) : 4 ~ 20
[1994]
Effects of Relationship Marketing on Satisfaction, Retention, and Prices in the Life Insurance Industry
Crosby, L. A.
Journal of Marketing Research 24 (Nov) : 404 ~ 411
[1987]
Developing Buyer–Seller Relationships
Dwyer, F. R.
Journal of Marketing 51 (April) : 11 ~ 27
[1987]
Definitions and Theoretical Perspectives on maintaining relationships
Dindia, K.
Journal of Social and Personal Relationships 10 : 163 ~ 173
[1993]
Daily well-being : The role of autonomy, competence, and relatedness
Reis, H. T.
Personal and Social Psychology Bulletin 26 : 419 ~ 435
[2000]
Customer-Sales Associate Retail Relationships
Beatty, S. E.
Journal of Retailing 72 (3) : 223 ~ 247
[1996]
Customer Loyalty : Toward and Integrated Conceptual Framework
Dick, A. S.
Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113
[1994]
Customer Benefits and Company consequences of salesperson relationship in retailing
Reynolds, K. E.
Journal of Retailing 75 : 11 ~ 31
[1991]
Classifying Services to Gain Strategic Marketing Insights
Lovelock, C. H.
Journal of Marketing 47 (Summer) : 9 ~ 20
[1983]
Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
Fishbein, M.
Addison Weslry
[1975]
Autonomy and competence in German and American university students : A comparative study based on self-determination theoty
Levesque, C.
Journal of Educational Psychology 96 : 68 ~ 84
[2004]
Approach-avoidance Temperaments and Goals
Elliot, A. J
Journal of Personality and Social Psychology 82 : 804 ~ 818
[2002]
An investigation into the antecedents of organizational citizenship behaviors in a personal selling context
Netemeyer, R. G.
Journal of Marketing 61 (3) : 85 ~ 98
[1997]
An Integrated Model of Buyer-Seller Relationship
Wilson, D. T.
Journal of Academy of Marketing Science 23 (4) : 335 ~ 345
[1995]
An Affect Theory of Social Exchange
Lawler, E. J.
American Journal of Sociology 107 (2) : 321 ~ 352
[2001]
A three-component conceptualization of or-ganizational commitment
Meyer, J. P.
Human Resource Management Review 1 : 61 ~ 89
[1991]
A model of contextual motivation in physical education : Using constructs from self-determination and achievement goal theories to predict physical activity intentions
Standage, M.
Journal of Educational Psychology 95 : 97 ~ 110
[2003]
' 의료서비스 고객의 관계지속에 영향을 미치는 요인에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문