소비자의 자선적 충동에 관한 측정도구의 개발

논문상세정보
' 소비자의 자선적 충동에 관한 측정도구의 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • evaluationsensitivitycharityimpulse
  • functionalimpulse
  • non-profit organization
  • nonplanningcharityimpulse
  • rewardsensitivitycharityimpulse
  • 기능적충동성
  • 무계획충동성
  • 보상민감충동성
  • 비영리조직
  • 평감민감충동성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,357 0

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' 소비자의 자선적 충동에 관한 측정도구의 개발' 의 참고문헌

  • 박사
  • 자선적 기부행동 및 자원봉사 참여행동에대한 탐색적 연구
    강철희 한국비영리연구 2 (2) : 161 ~ 205 [2003]
  • 자선단체기부자의 기부동기와 기부행동에 관한 실증연구
    김주원 경영학연구 37 (3) : 629 ~ 658 [2008]
  • 비영리조직의 후원금 모금 실태 분석을 통한 마케팅 전략에 관한 연구
    최미경 목원대학교 대학원 [2003]
  • 비영리조직에 대한 기부 행동에 있어서 정체성 일치 효과에 관한 연구
    예종석 한국비영리연구 8 (3) : 69 ~ 102 [2010]
  • 비영리단체의 자선충동 동기에 관한 연구 -자기결정성 이론을 중심으로-
    옥정원 한국콘텐츠학회 논문지 9 (11) : 348 ~ 362 [2009]
  • 비영리단체에 대한 기부충동이 기부의도에미치는 영향에 관한 연구
    서해진 부산대학교 일반대학원 [2012]
  • 박물관 기부 활성화 방안 연구
    김승태 추계예술대학교 문화예술경영대학원 [2007]
  • 동기와 정서의 이해
    Johnmarshall, Reeve 박학사 [2011]
  • 대학기부자의 기부의도, 기부만족, 기부정기성의 결정요인에 관한 실증연구
    김용준 마케팅연구 20 (4) : 57 ~ 89 [2005]
  • 대학 기부금 모금을 위한 마케팅 전략에 관한 연구
    이한섭 광운대학교 대학원 [2010]
  • 기업의 사회적 기부행위에 비추어 본 비영리기관의 마케팅 전략 도입방안에 관한 연구 (96) : 75 ~ 133
    권혁철 [1999]
  • 박사
    기부행위 영향요인에 관한 연구
    고이경 가톨릭대학교 대학원 [2004]
  • 기부참여와 기부규모에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    홍은진 한국사회복지행정학 7 (3) : 123 ~ 152 [2005]
  • 기부중단자의 특성 및 기부행위에 관한 연구
    정정호 사회복지연구 (37) : 241 ~ 266 [2008]
  • 기부노력에 대한 기부동기와 기부대상 인지매체의 상호작용 효과에 관한 연구
    강철희 한국사회복지행정학 11 (2) : 215 ~ 254 [2009]
  • 기부 결정요인에 관한 연구 : 서울특별시를 중심으로
    유수진 연세대학교 대학원 [2001]
  • 개인기부자의 기부 관여수준에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    정수영 성균관대학교 대학원 [2005]
  • Who Gives to Whom? In The Nonprofit Sector. A Research Handbook
    Jencks, C. Powell New Heaven Yale University Press [1987]
  • Volunteer Participation and Withdrawal: A Psychological Contract Perspective on the Role of Expectations and Organization Support
    Farmer, Steven M. Nonprofit Management and Leadership 9 : 349 ~ 367 [1999]
  • The place of impulsiveness and in a dimensional system of personality description
    Eysenck, H. J. British Journal of Personality and Clinical Psychology 16 : 57 ~ 58 [1977]
  • The benefits of being present : Mindfulness and its role in psychological well-being
    Brown, K. W Journal of Personality and Social Psychology 84 : 822 ~ 848 [2003]
  • The Role of Perceptions in Predicting Donor Value
    Sargeant, A. Journal of Marketing Management 17 : 407 ~ 428 [2001]
  • The Private Provision of Public Goods: Altruism and Voluntary Giving
    Smith, V. Journal of Public Economics 58 : 107 ~ 126 [1995]
  • The Marketing of Altruistic Causes : Understanding Why People Help
    Guy. Bonnie S. Journal of Consumer Marketing 6 : 19 ~ 30 [1989]
  • The Contracts of Individuals and Organizations 15 : 1 ~ 43
  • Tax incentives and charitable contributions in the United States : A microeconometric analysis
    Feldstein. Martin S. Journal of Public Economics 5 : 1 ~ 26 [1976]
  • Tax Incentives and Charitable Giving Evidence from a Panel of Taxpayers
    Clotfelter, Charles T Journal of Public Economics 13 : 319 ~ 340 [1980]
  • Taking Giving Seriously
    Schervish, P. G. Indiana University Press : 85 ~ 104 [1993]
  • Social and Personality Development
    Shaffer, David. R. Brooke Cole [1994]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, Blake E Academy of Management Review 14 : 20 ~ 39 [1989]
  • Social Identification: A Social Psychology of Intergroup Relations and Group Processes
    Hogg, Michael A. Routledge [1988]
  • Reflectivity and learning from aversive events: toward a psychological mechanism for the syndromes of disinhibition
    Patterson, C. Mark Psychological review 100 (4) : 716 ~ [1993]
  • Reflective and impulsive determinants of social behavior
    Strack, Fritz Personality and social psychology review 8 (3) : 220 ~ 247 [2004]
  • Quantitative structure activity relationships for skin permeability
    Barratt, M. D. Toxicol. Vitro 9 : 27 ~ 37 [1995]
  • Public charity offer as a proximate factor of evolved reputationbuilding strategy: an experimental analysis of a real-life situation
    Bereczkei, T. Evolution and Human Behavior 28 : 277 ~ 284 [2007]
  • On the evalution of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Motivation and work behavior
    Steers, R. M McGraw-Hill [1991]
  • Mindfulness : Theoretical Foundations and Evidence for its Salutary Effects
    Brown, K. W Psychological Inquiry [2007]
  • Is empathic emotion a source of altruistic motivation?
    Batson, C. Daniel. Journal of Personality and Social Psychology 40 : 290 ~ 302 [1981]
  • In the mood: Impulse buying's affective antecedents
    Rook, D. W. Research in Consumer Behavior 6 : 1 ~ 28 [1993]
  • Impulsivity and time of day: Is rate of change in arousal a function of impulsivity?
    Anderson, Kristen Joan Journal of Personality and Social Psychology 67 : 334 ~ 344 [1994]
  • Implicit Motives Modulate Attentional Orienting to Facial Expressions of Emotion
    Schultheiss, O. C. Motivation and Emotion 31 (1) : 13 ~ 24 [2007]
  • Human motivation
    McClelland, D. C. Scott, Foresman [1985]
  • Functional and dysfunctional impulsivity : personality and cognitive correlates
    Dickman, S. J Journal of Personality and Social Psychology 58 : 95 ~ 102 [1990]
  • Enhancing Helping Behavior: An Integrative Framework for Promotion Planning
    Bendapudi Neeli The Journal of Marketing 60 : 33 ~ 49 [1996]
  • Emotion and Social Life : A Symbolic Interactionist Analysis
    51. Shott, S American Journal of Sociology 84 : 1317 ~ 1334 [1979]
  • Charity giving : towards a model of donor behaviour
    Sargeant, A. Journal of Marketing Management 15 (4) : 215 ~ 238 [1999]
  • Behavioral inhibition, behavioral activation, and affective responses to impending reward and punishment
    Carver, C. S. The BIS/BAS scales (in press) [1994]
  • BUYING: ITS RELATION TO PERSONALITY TRAITS AND CUES in Advances in Consumer Research Vol.27, eds
    Youn, Seounmi. Association for Consumer Research : 179 ~ 185 [2000]
  • Altruistic and Joy‐of‐Giving Motivations in Charitable Behavior
    David C. Ribar Journal of Political Economy 110 (2) : 425 ~ 457 [2002]
  • A model for personality
    Gray, J. A. Springer : 246 ~ 276 [1981]
  • A Brief Version of the Fear of Negative Evaluation Scale
    Leary Mark P Personality and Social Psychology Bulletin 9 (3) : 371 ~ 375 [1983]