항공사 마일리지 프로그램의 브랜드 태도와제휴사로의 로열티 전이 연구

논문상세정보
' 항공사 마일리지 프로그램의 브랜드 태도와제휴사로의 로열티 전이 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • behavior intention
  • ffp
  • negative emotions
  • royaltyprogram
  • 로열티 프로그램
  • 로열티전이
  • 브랜드 태도
  • 항공사 마일리지 프로그램
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 항공사 마일리지 프로그램의 브랜드 태도와제휴사로의 로열티 전이 연구' 의 참고문헌

  • 항공사승무원의 감성지능, 사회적지원, 조직몰입, 친사회적 행동영향 연구
    차민영 경기대학교 관광전문대학원 [2013]
  • 항공사 제휴 마일리지와 고객의 반복구매에 대한 상관관계 연구
    김석완 한국항공경영학회 2013년 추계학술 대회 발표논문집 : 3 ~ 12 [2012]
  • 항공사 상용고객우대제도에 대한 가치지각이 고객충성도에 미치는 영향:마일리지에 따른 고객특성 차이검증 중심으로
    조현주 관광연구저널 28 (7) : 167 ~ 179 [2014]
  • 항공사 상용고객 우대제도의 고객 지향적 운용전략 연구 : 고객 인지가치와 고객가치를 중심으로
    박광식 한국항공대학교 항공경영대학원 [2010]
  • 항공 서비스품질과 소비관련 감정이 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    어문영 한국항공경영학회지 8 (3) : 149 ~ 165 [2010]
  • 한국소비자원 홈페이지
  • 패션제품의 e-CRM에 관한 연구(1보) : 신뢰와 관계 몰입을 중심으로
    이지현 한국의류학회지 27 (6) : 685 ~ 695 [2003]
  • 통합 로열티 프로그램의 구조와 특성에 관한 연구 - 항공사 마일리지 프로그램과의 비교를 중심으로 -
    김규배 한국항공경영학회지 11 (4) : 151 ~ 171 [2013]
  • 컨벤션 호텔 이용자의 지각된 가격과 가치, 만족, 이용태도, 애호도의 구조적인 관계 연구
    박동균 컨벤션연구 6 (3) : 209 ~ 228 [2006]
  • 박사
  • 원월드 홈페이지
  • 외식업체의 마일리지 프로그램과 브랜드 충성도와의 관계 - 신뢰와 관계몰입의 매개적 효과 -
    박봉규 관광레저연구 17 (2) : 155 ~ 172 [2005]
  • 외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도,브랜드 애호도에 미치는 영향-패밀리레스토랑,피자전문점,패스트푸드점을 중심으로-
    송정선 유영진 관광연구 25 (1) : 127 ~ 146 [2010]
  • 온라인 쿠폰 혜택이 소비감정, 브랜드 태도 및 재방문에 미치는 영향
    이종석 한국호텔 외식경영학회 추계 학술대회 발표논문집 : 227 ~ 245 [2007]
  • 아시아나 홈페이지
  • 스타얼라이언스 홈페이지
  • 스카이팀 홈페이지
  • 수도권과 수도권이외 지역 커피전문점의 브랜드이미지와 브랜드충성도 간 신뢰와 관계몰입의 매개효과에 관한 연구
    강병남 한국조리학회지 18 (1) : 182 ~ 198 [2012]
  • 소비자의 항공마일리지 효익에 대한 지각과 사용행동에 관한 연구
    홍성표 조선대학교 대학원 [2009]
  • 서울경제신문, 4월 21일자
    [2013]
  • 서비스기업의 로열티 프로그램이 고객의 서비스가치 지각에 미치는 영향
    조상리 부산대학교 대학원 [2004]
  • 상징적 관여 및 기능적 관여 상황에서 상표 태도 형성에 대한연구
    전선규 현용진 마케팅연구 12 (1) : 77 ~ 95 [1997]
  • 브랜드 선호에 따라 제휴 로열티 프로그램 가입이 가맹점 브랜드 충성도에 미치는 영향
    이진화 유통연구 17 (1) : 87 ~ 115 [2012]
  • 부티크 호텔의 브랜드 가치가 브랜드 이미지, 브랜드 태도, 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    장병주 대한경영학회지 24 (2) : 817 ~ 835 [2011]
  • 보상 프로그램의 보상유형과 보상시기가 소비자의 지각가치와 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    최소영 중앙대학교 대학원 [2007]
  • 박사
  • 대한항공 홈페이지
  • 구매자-판매자 관계에서 소비자 몰입:다차원적 접근
    이성수 한국심리학회지 2 (2) : 1 ~ 60 [2001]
  • 공항면세점 VMD(Visual Merchandising) 구성 요인이 브랜드 태도를 매개로 하여 고객충성도에 미치는 영향에 대한 실증연구
    김택준 한국항공대학교 대학원 [2013]
  • 박사
  • e-Business에서의 마일리지프로그램이 신뢰와 관계몰입을 통해 브랜드애호도에 미치는 영향
    박봉규 한국콘텐츠학회 논문지 5 (4) : 28 ~ 35 [2005]
  • Why Satisfied Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review 73 (6) : 88 ~ 99 [1995]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 (5) : 33 ~ 45 [2010]
  • Understanding the Customer Base of Service Providers : An Examination of the Differences between Switchers and Stayers
    Ganesh, J. Journal of Marketing 64 (3) : 65 ~ 87 [2000]
  • The utility selected personal an marketing characteristics in explaining consumer loyalty to selected recreation services
    Backman, S. J. Texas A & M University College [1988]
  • The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channel
    Anderson, E. Journal of Marketing Research 29 : 18 ~ 34 [1992]
  • The social psychology of leisure and recreation
    Iso-Ahola, S. E Wm.C. Brown [1980]
  • The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 (1) : 1 ~ 18 [1990]
  • The importance of customer satisfaction in explaining brand and dealer
    Bloemer, J. M. Journal of Marketing Management 8 : 351 ~ 364 [1992]
  • The impact of technology on the quality-value-loyalty chain: A research agenda
    Parasuraman A Journal of Academy Marketing Science 4 (2) : 102 ~ 110 [2000]
  • The effective of satisfaction, switching costs, and interpersonal bonds on service loyalty
    Gremler, D. D. Arizona State University [1995]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Services Challenge:Integration for Competitive Advantage
    Czepiel, J. A. American Marketing Association [1987]
  • The Service Profit Chain
    Heskett, J. L. The Free Press [1997]
  • The Impact of Employee Performance Cues on Guest Loyalty Perceived Value and Service Quality
    Julian, G. W. The Service Industries Journal 19 (3) : 97 ~ 118 [1999]
  • The Commitment-trust Theory of Relation ship Marketing
    Morgan, R. E. Journal of Marketing 58 : 36 ~ 37 [1994]
  • Service Quality in Hospitality Organizations
    Randall, L. Cassell : 164 ~ 182 [1996]
  • SPSS/AMOS 통계분석 방법
    송지준 21세기사 [2009]
  • Returns on business-to- business relationship marketing investments: strategies for leveraging profits
    Palmatier, R. W. Marketing Science 25 (5) : 477 ~ 493 [2006]
  • Relationship Marketing Activities, Commitment, and Membership Behaviors in Professional Associations
    Gruen, T. W. Journal of Marketing 64 (3) : 34 ~ 49 [2000]
  • Quality and value in the consumption experience: Phaedrus rides again
    Holbrook, M. B. Lexington MA : 31 ~ 57 [1985]
  • Principles of marketing, (10th ed.)
    Kotler, P. Prentice-Hall [2004]
  • Pattern of brand loyalty : Their determinants and their role for leading brand
    Transberg, H. European Journal of Marketing 20 (3) : 75 ~ 92 [2001]
  • Navigating world history: Historians create a global past
    Patrick, M. Palgrave Macmillan [2003]
  • Management Customer Value: creating quality and service that customers can see
    Gale, B. The Free Press [1994]
  • Loyalty transfer from offline to online stores in the UK grocery industry
    Mohammed, R. International Journal of Retail & Distribution Management 33 (6) : 444 ~ 460 [2005]
  • Industrial Buyer Resources and Responsibilities and the Buyer-Seller Relationships
    Hardwick, B. Industrial Marketing and Purchasing 1 : 3 ~ 25 [1986]
  • Hedonic Consumption : Emerging Concepts, Methods and Propositions
    Hirschman, S. E. Journal of Retailing 46 (2) : 92 ~ 101 [1982]
  • Goal control of attention to advertising : The yarbus implication
    Peters, R. Journal of Consumer Research 34 (2) : 224 ~ 233 [2007]
  • Do rewards really create loyalty
    O’Brien, L. Havard Business Review 3 : 75 ~ 82 [1995]
  • Development of the Psychological Commitment Instrument(PCI) for Measuring Travel Service Loyalty
    Pritchard, M. P. University of Oregon [1991]
  • Customer Loyalty: Toward an Integrated Framework
    Dick, A. S Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Mean-end Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Categories of Customer Loyalty : An Application of the Customer Loyalty Classification Framework in the Fast Food Hamburger Market
    Heiens, R. A. Journal of food Products Marketing 2 (1) : 1 ~ 12 [1996]
  • Can you bribe your way to customer loyalty? Frequency marketing strategies
    Smith, R. [1998]
  • CRM이 고객의 행동의도에 미치는 영향: 고객의 지각된 관계적 편익과 관계몰입의 매개적 역할
    이학식 경영학연구 32 (5) : 5 ~ 1347 [2003]
  • Brand loyalty : The link between attitude and behavior
    Baldinger, A. A. Journal of Advertising Research 36 (6) : 22 ~ 34 [1996]
  • Belief, Attitude, Intention and Behavior An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M Addison-Wesley [1975]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]
  • An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty
    Selnes, F. European Journal of Marketing 27 (9) : 109 ~ 120 [1993]
  • Affective and semantic components in political person perception
    Abelson, R. P. Journal of Personality and Social Psychology 42 : 619 ~ 630 [1982]
  • A Multistage Model of Customers' Assessment of Service Quality and Value
    Bolton, R. N. Journal of Consumer Research 54 (4) : 69 ~ 82 [1991]
  • A Multiple Discriminant Approach to Identifying Frequent Fliers in Airline Travel : Some Implications for Market Segmentation, Target Marketing and Product Differentiation
    Toh, R. S. Logistics and Transportation Review 26 (2) : 179 ~ 197 [1990]
  • 박사