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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
증강현실기반 언어치료 프로그램의 교육적 적용
배인호
박희준
김근효
권순복
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
배인호
박희준
김근효
권순복
주제어
augmented reality
learning flow
learninginterest
몰입
증강현실
흥미
참고문헌( 26)
유사주제 논문( 16,798)
교육학 14,718건
증강현실 777건
몰입 772건
augmented reality 291건
흥미 165건
learning flow 59건
learninginterest 16건
인용/피인용
증강현실기반 언어치료 프로그램의 교육적 적용
' 증강현실기반 언어치료 프로그램의 교육적 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
augmented reality
learning flow
learninginterest
몰입
증강현실
흥미
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
16,430
9
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
1
0.0%
주제어
augmented reality
292
1
0.3%
증강현실
778
1
0.1%
learning flow
60
0
0.0%
learninginterest
17
0
0.0%
몰입
773
0
0.0%
흥미
166
0
0.0%
계
16,805
3
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
6
닫기
' 증강현실기반 언어치료 프로그램의 교육적 적용'
의 참고문헌
증강현실기반 학습환경에서 학습자의 현존감, 학습 몰입감, 사용성에 대한 태도, 학업성취도의 관계 연구
서희전
교육정보미디어연구 14 (3) : 137 ~ 166
[2008]
증강현실 콘텐츠 기반 수업이 학업성취, 학습흥미, 몰입에 미치는 효과
노경희
한국콘텐츠학회 논문지 10 (2) : 1 ~ 13
[2010]
증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
이지수
교육의 이론과 실천 15 (1) : 99 ~ 121
[2010]
증강 현실기반 차세대 체험형 학습모형 연구
Ryu, J.
[2006]
동작어휘 상징의 애니메이션 효과성 검증 연구 - 성인, 아동, 지적장애아동을 중심으로
송기범
지적장애연구 14 (4) : 293 ~ 310
[2012]
단순언어장애아동의 음운처리 활동 중재
박은실
언어치료연구 19 (1) : 25 ~ 44
[2010]
Variables related to the word recognition and reading comprehension of korean child with specific language impairment children
Kim, H.
Ewha Womans University
[2005]
Using immersive scientific visualizations for science inquiry: Co-construction of knowledge by middle and high school students
Fruland, R.
Paper presented at the American Educational Research Association
[2002]
Using augmented reality for teaching earth-sun relationships to undergraduate geography students
Shelton, B. E.
Paper presented at The First IEEE International Augmented Reality Toolkit Workshop
[2002]
The effects of the recognition of arts middle & highschool dance education teacher's teaching behavior on students' learning flow
Kim, M
Ewha Womans University
[2007]
The effect of constructivistic instruction on academic achievement, interest and transfer of learning
Noh, K.
Journal of Educational Psychology 15 (1) : 161 ~ 181
[2000]
Structural analysis of factors affecting the participants' learning flow in adult learning programs
Kim, J
Seoul National University
[2003]
Research on using augmented reality for interactive educational digital contents
Kim, J
[2005]
Reconsidering research on learning from media
Clark, R. E.
Review of Educational Research 53 (4) : 445 ~ 459
[1983]
Investigation on the relationships among media characteristics, presence, flow, and learning effects in augmented reality based learning
Kye, B
Ewha Womans University
[2007]
Flow-the psychology of optimal experience
Csikszentmihalyi, M.
Harper Collins
[1990]
Emerging technologies hype cycle for 2013
Gartner, Inc.
Parer presented at Gartner symposium ITxpo
[2013]
Educational comprehension of augmented reality
Kye, B
[2007]
Designing augmented reality interfaces
Billinghurst, M.
SIGGRAPH Computer Graphics 39 (1) : 17 ~ 22
[2005]
Creating next generation blended learning environments using mixed reality, video games and simulations
Kirkley, S.
TechTrends 49 (3) : 42 ~ 89
[2005]
Components of human experience in virtual environments
Takatalo, J.
Computers in Human Behavior 24 (3) : 1 ~ 15
[2008]
Collaborative augmented reality
Billinghurst, M.
Communications of the Association for Compiting Machinery 45 (7) : 64 ~ 70
[2002]
Augmented reality technique's present and future
Lee, G.
TTA journal 133 : 88 ~ 93
[2011]
Augmented Reality
Google trend
An effect analysis of instruction using contents based on augmented reality
Yeo, S.
Wonkwang University
[2009]
A study On augmented reality based cultural properties learning contents design
Kim, J
Kwangwoon University
[2011]
' 증강현실기반 언어치료 프로그램의 교육적 적용'
의 유사주제(
) 논문