소비자의 브랜드 에반젤리즘에 관한 실증연구: 소비자 개성-브랜드 에반젤리즘-가치공동창출 및 브랜드 컬티즘 모형과 자아일치성의 조절효과

' 소비자의 브랜드 에반젤리즘에 관한 실증연구: 소비자 개성-브랜드 에반젤리즘-가치공동창출 및 브랜드 컬티즘 모형과 자아일치성의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brandcultism
  • brandevangelism
  • co-creation
  • extroversion
  • flow
  • openness
  • 가치 공동창출
  • 개방성
  • 브랜드 에반젤리즘
  • 브랜드컬티즘
  • 외향성
  • 플로우
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,120 1

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' 소비자의 브랜드 에반젤리즘에 관한 실증연구: 소비자 개성-브랜드 에반젤리즘-가치공동창출 및 브랜드 컬티즘 모형과 자아일치성의 조절효과' 의 참고문헌

  • 프로슈머의 개념화와 성향측정도구 개발
    백혜란 소비자학연구 20 (3) : 135 ~ 161 [2009]
  • 프로슈머가 정보제공의 채널로서 소비자 구매행동에 미치는 영향에 관한 연구 : 국내 자동차 소비자를 대상으로
    지희권 홍익대학교 대학원 [2007]
  • 컬트브랜드로 장수하라
  • 박사
  • 체험 마케팅의 효과에 관한 연구: 스타벅스 커피(Starbucks coffee) 소비자 분석을 중심으로
    권현수 연세대학교대학원 [2003]
  • 정서적 유대가 소비자를 움직이게 한다
  • 인터넷상에서 지각된 플로우와 실용적 가치가 구매의도에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
    이명수 마케팅관리연구 6 (1) : 61 ~ 84 [2001]
  • 왜 그들은 할리와 애플에 열광 하는가
    Atkin, D. 세종서적 [2005]
  • 온라인 커뮤니티 활동과 개인 특성이 구전 효과에 미치는 영향에 관한 연구
    이선로 경영학연구 37 (4) : 957 ~ 988 [2008]
  • 애플의 경쟁우위에 관한 연구
    천만봉 경영사학 26 (2) : 225 ~ 255 [2011]
  • 소비자의 개인적성격 특성이 휴먼 브랜드 애착에 미치는 영향: 빅 파이브 (Big Five) 성격 모형을 중심으로 한 탐색적 고찰
    김봉철 한국광고홍보학회 춘계학술발표논문집 (단일) : 45 ~ 53 [2007]
  • 소비자-브랜드 관계의 질이 브랜드충성도와브랜드커뮤니티 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 커뮤니티 규모와 브랜드지식수준의 조정효과
    안광호 소비자학연구 17 (4) : 193 ~ 215 [2006]
  • 박사
    소비자-기업 가치공동창출 활동에 관한 연구
    구혜경 한국소비자학회 추계학술대회 : 82 ~ 89 [2010]
  • 박사
  • 소비자 체험마케팅의 핵심적 특성들과 기여에 대한 고찰
    김우성 한국생활과학회지 16 (1) : 89 ~ 102 [2007]
  • 소비자 구매행동에 대한 브랜드의 태도 : 소비자-브랜드 관계에서의 역할
    이학식 소비자학연구 15 (2) : 85 ~ 108 [2004]
  • 성별 차이를 중심으로 본 이러닝 만족도 영향요인에 관한 연구
    엄명용 경영학연구 35 (1) : 51 ~ 80 [2006]
  • 브랜드개성이 구전과 브랜드애호도에 미치는 영향: 사회적 일체감 이론의 적용
    김정구 소비자학연구 13 (2) : 5 ~ 43 [2002]
  • 브랜드 개성과 자아이미지의 일치성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    박주영 아시아마케팅저널 3 (2) : 92 ~ 114 [2001]
  • 구전커뮤니케이션에 관한 문헌연구
    황의록 광고연구 26 (1) : 55 ~ 84 [1995]
  • 消費者知識과 關與가 口傳情報에 미치는 영향에 관한 연구
    金韓秀 성균관대학교 대학원 [1993]
  • ‘Tests tell’: Constitutive legitimacy and consumer acceptance of the automobile: 1895–1912
    Rao, Hayagreeva Advances in Strategic Management 19 : 307 ~ 335 [2002]
  • Word-of-Mouth: The Real Action is Offline
    Keller, Ed Advertising Age 77 (49) : 20 ~ [2006]
  • Word of Mouth Communication and their Effects in Consumer Network
    Brister J. M. Advances in Consumer Research 18 : 155 ~ 169 [1990]
  • Who is spreading the word? The positive influence of extraversion on consumer passion and brand evangelism 18 (4) : 25 ~ 32
    Matzler, K. [2007]
  • Who is Spreading the Word? the Positive Influence of Extraversion on Consumer Passion and Brand Evangelism
    Pichler, Elisabeth A. Marketing Theory and Applications : 25 ~ 32 [2007]
  • Towards deconstructing customer evangelism
    Collins, Nathalie Harvard Business School Press [2010]
  • The soul of the new consumer: Authenticity -what we buy and why in the new economy
    Lewis, David Nicholas Brealey Publishing [2000]
  • The meaning of things: Domestic symbols and the self
    Csikszentmihalyi, Mihaly Cambridge University Press [1981]
  • The cult of iPod
    Kahney, Leander No Starch Press [2005]
  • The Ties that Bind : Measuring the Strength of Consumers; Emotional Attachments to Brands
    Thomson, Matthew Journal of Consumer Psychology 15 (1) : 77 ~ 91 [2005]
  • The Relationship of Consumer Personality Trait, Brand Personality and Brand Loyalty: An Empirical Study of Toys and Video GamesBuyers
    Lin, Long-Yi Journal of Product & Brand Management 19 (1) : 4 ~ 17 [2010]
  • The Relationship between sensationseeking and Eysenck’s Dimensions of Personality
    Eysenck, Sybil British Journal of Psychology 69 (4) : 483 ~ 487 [1978]
  • The NEO Personality Inventory: Manual, Form S and Form R
    Costa, Paul T. Psychological Assessment Resources [1985]
  • The Impact Of Origin On Creating A Cult Brand: The Case Of Apple 2 (1) : 123 ~ 134
  • The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage
    Pine, B. Joseph Harvard Business Press [1999]
  • The Big Five and Brand Personality: Investigating the Impact of Consumer Personality on Preferences Towards Particular Brand Personality
    Mulyanegara, Riza Casidy Journal of Brand Management 16 (4) : 234 ~ 247 [2009]
  • Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach
    Anderson, James C. Psychological bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Selling the Dream(종교적 열정을 활용한 비즈니스 전략)
    Kawasaki, G. 네오넷 코리아 [1992]
  • Self-Concept in Consumer Behavior: A Critical Review
    Sirgy, M. Joseph Journal of consumer research 9 : 287 ~ 300 [1982]
  • Religions, Values, and Peak-Experiences, Vol 35
    Maslow, Abraham Harold University Press Columbus [1964]
  • Possessions and Self
    Belk, Russell John Wiley & Sons Ltd [1988]
  • Personality and Susceptibility to Positive and Negative Emotional States
    Larsen, Randy J. Journal of personality and social psychology 61 (1) : 132 ~ 140 [1991]
  • Personality and Motivation Structure and Measurement
    Cattell, Raymond B. World Book Co [1957]
  • Personality Structure: Emergence of the Five-Factor Model
    Digman, John M. Annual Review of Psychology 41 (1) : 417 ~ 440 [1990]
  • Passion, Intimacy, and Time: Passionate Love as a Function of Change in Intimacy
    Baumeister, R. F. Personality and social psychology review : an official journal of the Society for Personality and Social Psychology Inc 3 (1) : 49 ~ 67 [1999]
  • On the Evaluation of Structural Equation Models
    Bagozzi, Richard P. Journal of the academy of marketing science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • On Traits and Temperament: General and Specific Factors of Emotional Experience and their Relation to the five factor Model
    Watson, David Journal of personality 60 (2) : 441 ~ 476 [1992]
  • Language and Individual Differences: The Search for Universals in Personality Lexicons
    Goldberg, Lewis R. Review of personality and social psychology 2 (1) : 141 ~ 165 [1981]
  • Image Congruence Effects on Product Evaluations: The Role of self‐monitoring and public/private Consumption
    Graeff, Timothy R. Psychology & Marketing 13 (5) : 481 ~ 499 [1996]
  • Goal Setting and Goal Striving in Consumer Behavior
    Bagozzi, Richard P. The Journal of Marketing 63 : 19 ~ 32 [1999]
  • Flow and Education
    Csikszentmihalyi, Mihaly NAMTA journal 22 (2) : 2 ~ 35 [1997]
  • Extraversion, Neuroticism, and Susceptibility to Positive and Negative Affect: A Test of Two Theoretical Models
    Rusting, Cheryl L. Personality and Individual Differences 22 (5) : 607 ~ 612 [1997]
  • Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act, relate
    Schmitt, Bernd H. Simon and Schuster [2000]
  • Evangelism in the Early Church
    Green, Michael William B, Michigan, U.S.A., Eerdmans Publishing Company [1991]
  • Enjoy! Hedonic Consumption and Compliance with Assertive Messages
    Kronrod, Ann Journal of Consumer Research 39 (1) : 51 ~ 61 [2012]
  • Does Size Matter? an Examination of Small and Large Web- Based Brand Communities
    Scarpi, Daniele Journal of Interactive Marketing 24 (1) : 14 ~ 21 [2010]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, Jennifer L. Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Consumers and their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, Susan Journal of consumer research 24 (4) : 343 ~ 353 [1998]
  • Cognitive Determinants of Emotion: A Structural Theory
    Roseman, Ira J. Review of Personality & Social Psychology 5 : 11 ~ 36 [1984]
  • Broad Dispositions, Broad Aspirations: The Intersection of Personality Traits and Major Life Goals
    Roberts, Brent W. Personality andSocial Psychology Bulletin 26 (10) : 1284 ~ 1296 [2000]
  • Branding and Religion; an Exploratory Study on Retention within Megachurches
    Michael, A. Copenhagen Business School [2010]
  • Brand equity and advertising: Advertising’s role in building strong brands
    Blackston, Max Lawrence Erlbaum Associates, Inc [1993]
  • Brand Community Members as a Source of Innovation
    Füller, Johann Journal of Product Innovation Management 25 (6) : 608 ~ 619 [2008]
  • Apple’s Secret of success: Traditional marketing vs. cult marketing
    Schneiders, Sascha Diplomica Verlag GmbH [2011]
  • A Social Psychology of Leisure
    Mannell, Roger C. Venture Publishing Inc [1997]
  • 5 Gadget Trends to Watch at CES, 2011.01.05