환경라벨링에 대한 소비자 혼란이 부정적 감정을 매개로 부정적 구전, 불신에 미치는 영향과 소비자의 내적 귀인의 조절효과

' 환경라벨링에 대한 소비자 혼란이 부정적 감정을 매개로 부정적 구전, 불신에 미치는 영향과 소비자의 내적 귀인의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumerconfusion
  • distrust
  • eco-labelling
  • moderationeffectsofinternalattribution
  • negative emotion
  • negativewordofmouth
  • 내적귀인의조절효과
  • 부정적 구전
  • 부정적감정
  • 불신
  • 소비자혼란
  • 환경라벨링
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 환경라벨링에 대한 소비자 혼란이 부정적 감정을 매개로 부정적 구전, 불신에 미치는 영향과 소비자의 내적 귀인의 조절효과' 의 참고문헌

  • 환경마크를 통한 수단-목적 연쇄 모형 기반의 소비자 커뮤니케이션 연구
    강성중 한국디자인문화학회지 15 (4) : 1 ~ 12 [2009]
  • 패션제품 중독구매성향이 구매 후 감정 및 행동에 미치는 영향
    이진화 경영과 정보연구 30 (4) : 195 ~ 227 [2011]
  • 친환경 표지인증 무단사용업체 적발
  • 제품실패에 대한 귀인이 소비자 불만족과 불평행동에 미치는 영향
    권신원 조선대학교 [2000]
  • 정보 제공자와 정보수용자의 특성이 부정적 구전의 수용성에 미치는 영향
    이학식 소비자학연구 5 (2) : 33 ~ 44 [1994]
  • 인터넷 쇼핑몰 이용에 따른 불만족 귀인과 구매 후 행동의 관계
    박석철 사이버커뮤니케이션학보 26 (2) : 85 ~ 116 [2009]
  • 우리나라 환경상품의 표시․광고실태와 개선방향
    노영화 광고연구 (봄) : 99 ~ 122 [1998]
  • 온라인 환경에서의 소비자 신뢰-불신 모델
    조호현 인터넷비즈니스연구 3 (1) : 47 ~ 76 [2002]
  • 영국-조사결과, 식품라벨제로 혼란을 느끼는 도덕적 소비자
  • 소비자의 의류상품 혼동과 혼동 감소행동
    김하나 서울대학교 [2005]
  • 소비자 행동 마케팅 전략적 접근
    이학식 법문사 [1992]
  • 소비자 만족 형성 과정에 대한 감정 반응의 역할
    김광수 한국마케팅저널 1 (1) : 1 ~ 38 [1998]
  • 소구속성유형별로 유발되는 감정과 마음가짐의 제품평가효과
    최낙환 소비자학연구 22 (2) : 23 ~ 59 [2011]
  • 세계 각국 환경보호 목적 라벨링시향현황
    환경부 [2005]
  • 서비스접점에서 발생한 부정적 감정이 고객의 관계단절행동에 미치는 영향
    서문식 마케팅관리연구 11 (2) : 55 ~ 80 [2006]
  • 부정적 소비감정의 선행요인과 결과변수에 대한 연구 -후회감, 실망감을 중심으로 -
    이유재 소비자학연구 16 (4) : 103 ~ 128 [2005]
  • 모든 고객은 판매원의 서비스실패에 대해 분노하는가? : 판매원의 서비스 실패에 대한 고객귀인이 고객의 감정적 반응과 행동적 반응에 미치는 영향
    김상희 마케팅연구 27 (2) : 27 ~ 52 [2012]
  • 농림축산식품부
  • 귀인이론의 비평적 고찰 및 개인-사회적 수준으로의 확대모형 제안
    최순영 한국심리학회지 사회 및 성격 3 (2) : 281 ~ 295 [1987]
  • 구전정보 발신자와 수신자의 전문성이 구전정보에 대한 태도에 미치는 영향: 유대강도의 조절역할
    윤한성 마케팅관리연구 16 (2) : 83 ~ 112 [2011]
  • 고객의 자기조절성향이 서비스 실패에 따른부정적 감정과 고객반응에 미치는 영향 -귀인과정에 따른 조정적 역할을 중심으로-
    성형석 아시아마케팅저널 12 (2) : 83 ~ 110 [2010]
  • Word-of-mouth : Understanding and managing referral marketing
    Buttle, F. A. Journal of Strategic Marketing 6 (3) : 241 ~ 254 [1998]
  • Varieties of environmental labelling, market structures, and sustainable consumption across Europe : A comparative analysis of organizational and market supply determinants of environmental-labelled goods
    Koos, S. Journal of Consumer Policy 34 (1) : 127 ~ 151 [2011]
  • Using strategic alliances to develop credible green marketing
    Mendleson, N. Journal of Consumer Marketing 12 (2) : 4 ~ 18 [1995]
  • Towards a Conceptual Model of Consumer Confusion
    Mitchell, V-W Advances in Consumer Research 32 : 143 ~ 150 [2005]
  • The psychology of interpersonal relations
    Heider, F. Wiley [1958]
  • The Sinister Attribution Error: Paranoid Cognition and Collective Distrust in Organizations
    Kramer, R. M. Motivation and Emotion 18 (2) : 199 ~ 230 [1994]
  • The Processes of Causal Attribution
    Kelly, H. H. American Psychologist 28 (2) : 107 ~ 128 [1973]
  • The Influence of Affect on Attributions for Product Failure
    Manrai, L. A. Advances in Consumer Research 18 : 249 ~ 254 [1991]
  • The Effect of Motivational Orientation upon Trust and Suspicion
    Deutsch, M. Human Relations 13 : 123 ~ 139 [1960]
  • The Effect of Consumer Confusion Proneness on Word of Mouth, Trust, and Customer Satisfaction
    Walsh, G. European Journal of Marketing 44 (6) : 838 ~ 859 [2010]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect Brand Performance: The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • Search Regret : Antecedents and Consequences
    Reynolds, K. E. Journal of Retailing 82 (4) : 339 ~ 348 [2006]
  • Satisfaction emotions and consumer behavioral intentions
    White, C. Journal of Service Marketing 19 (6) : 411 ~ 420 [2005]
  • Product-related Environmental Information to Guide Consumer Purchases A Review and Analysis of Research on Perceptions, Understanding and Use Among Nordic Consumers
    Leire, C. Journal of Cleaner Production 13 (10) : 1061 ~ 1070 [2005]
  • Modeling the Cognitive Antecedents of Post-Consumption Emotions
    Nyer, P. U. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 10 : 80 ~ 90 [1997]
  • Mobility as an Influence on Retail Patronage Behavior of the Elderly: Testing Conventional Wisdom
    Lumpkin, J. R. Journal of the Academy of Marketing Science 17 : 1 ~ 12 [1989]
  • Marketing Causes and Implications of Consumer Confusion
    Mitchell, V-W Journal of Product & Brand Management 8 (4) : 319 ~ 339 [1999]
  • Label Confusion: The Groucho Effect of Uncertain Standards : 0 ~ 33
  • KC(Korea Certificate) 마크 도입이 소비자에게 미치는 영향 분석
    전병호 소비자학연구 20 (4) : 27 ~ 47 [2009]
  • Informing the green consumer
    Salzman, J. Journal of Industrial Ecology 1 (2) : 12 ~ 13 [1997]
  • Individual and Situational Factors Influencing Negative Word-of-Mouth Behavior
    Lau, G. T. Canadian Journal of Administrative Sciences 18 (3) : 163 ~ 178 [2001]
  • German Consumer Decision-Making Styles with an Emphasis on Consumer Confusion
    Walsh, G. UMIST [1999]
  • Feeling and believing : The influence of emotion on trust
    Dunn, J. R. Journal of Personality and Social Psychology 88 (5) : 736 ~ 748 [2005]
  • Feeling Bad: Antecedents and Consequences of Negative Emotions in Ongoing Change
    Kiefer, T. Journal of Organizational Behavior 26 : 875 ~ 897 [2005]
  • Explaining the limited effectiveness of legalistic ‘remedies’ for trust/distrust
    Sitkin, S. B. Organization Science 4 (3) : 367 ~ 392 [1993]
  • Effects of word-of-mouth and product attribute information on persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective
    Herr, P. M. Journal of Consumer Research 17 (4) : 454 ~ 462 [1991]
  • Eco-Labels: Making Environmental Purchasing Easier?
    Case, S. Green Procurement 12 : 32 ~ 35 [2004]
  • Customer Satisfaction and Word-of-Mouth
    Anderson, E. W. Journal of Services Research 1 (1) : 5 ~ 17 [1998]
  • Customer Confusion:: The Mobile Phone Market
    Turnbull, P. W. Journal of Marketing Management 16 : 143 ~ 163 [2000]
  • Coping With Negative Emotions in Purchase-Related Situations
    Yi, S. Journal of Consumer Psychology 14 (3) : 303 ~ 317 [2004]
  • Consumer confusion in the Chinese personal computer market
    Leek, S. Journal of Product & Brand Management 15 (3) : 184 ~ 193 [2006]
  • Consumer Confusion Proneness: Scale Development, Validation, and Application
    Walsh, G. Journal of Marketing Management 23 (7) : 697 ~ 721 [2007]
  • Communicating environmental information : Are marketing claims on packaging misleading
    Polonsky, M. J. Journal of Business Ethics 17 : 281 ~ 294 [1998]
  • Beyond Valence in Customer Dissatisfaction : A Review and New Findings on Behavioral Responses to Regret and Disappointment in Failed Services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 : 445 ~ 455 [2004]
  • An Empirical Study on the Influence of Environmental Labels on Consumers
    D’Souza, C. Corporate Communications: An International Journal 11 (2) : 163 ~ 173 [2006]