대학생의 웨어러블 디바이스 사용의도에 영향을 미치는 요인

논문상세정보
' 대학생의 웨어러블 디바이스 사용의도에 영향을 미치는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • extendedunifiedtheoryofacceptanceanduseoftechnology
  • hedonic motivation
  • price value
  • wearable device
  • 가격효용성
  • 웨어러블 디바이스
  • 쾌락적 동기
  • 확장된utaut이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,362 4

0.1%

' 대학생의 웨어러블 디바이스 사용의도에 영향을 미치는 요인' 의 참고문헌

  • 조절변수 탐색을 위한 기술수용모형 메타분석
    백상용 경영학연구 38 (5) : 1353 ~ 1380 [2009]
  • 인터넷전화 수용 결정요인과 사용자 연령 및 경험 변수의 조절효과 분석
    김기연 정보처리학회논문지D 16 (6) : 945 ~ 960 [2009]
  • 유비쿼터스 컴퓨팅 서비스 수용에 영향을 미치는 요인 연구
    유호선 한국전자거래학회지 13 (2) : 117 ~ 147 [2008]
  • 웨어러블 컴퓨터의 현황과 전망
    한국산업기술평가관리원 PD Issue Reporter 13 (6) : 59 ~ 77 [2013]
  • 웨어러블 디바이스와 프라이버시 침해 (1) : 255 ~ 258
    최용수 [2013]
  • 웨어러블 디바이스 동향과 시사점 25 (21) : 1 ~ 26
    김대건 [2013]
  • 웨어러블 단말에 대한 사용자 기대 조사
    한국방송통신전파진흥원 동향과 전망: 방송·통신·전파 (67) : 69 ~ 78 [2013]
  • 웨어러블 기기, 사생활침해·의료법 한계 넘어야
  • 소셜미디어 혁신저항 결정요인에 관한 연구
    정화섭 한국콘텐츠학회 논문지 13 (6) : 158 ~ 166 [2013]
  • 소셜미디어 이용거부자의 혁신저항에 관한 연구
    김형지 한국언론학보 56 (4) : 439 ~ 464 [2012]
  • 소셜네트워크서비스(SNS) 혁신저항에 관한 연구 : 20대 페이스북 비이용 대학생들을 중심으로
    윤승욱 언론과학연구 13 (3) : 331 ~ 360 [2013]
  • 모바일 앱 이용에 영향을 미치는 요인 :-플로우 이론과 통합기술수용모형을 바탕으로-
    김영채 인터넷정보학회논문지 14 (4) : 73 ~ 84 [2013]
  • 뜨는 ‘웨어러블’ 디바이스 시장, 프라이버시 침해는 ‘숙제’
  • 기업의 RFID 도입에 있어 인지된 위험의 영향
    정석찬 e-비즈니스연구 12 (2) : 411 ~ 429 [2011]
  • 기술수용모형과 기술 사용자수용의 통합이론을 이용한 공공부문 BSC 시스템 수용에 관한 연구 (1) : 680 ~ 688
    권오준 [2008]
  • 국내 스마트폰 사용자들의 앱북 구매행위에 미치는 영향요인 연구
    이종옥 한국전자거래학회지 18 (3) : 45 ~ 67 [2013]
  • 구글 글라스 쓴 여성 폭행당해… 상용화 험로
  • 개인사용자의 클라우드 컴퓨팅사용의도 연구: UTAUT 주요변수의 매개적역할을 중심으로
    박상철 인터넷전자상거래연구 12 (3) : 141 ~ 162 [2012]
  • ‘풍요 속 빈곤’ 웨어러블의 미래를 결정할 3가지 변수
  • ‘웨어러블 디바이스’, 2016년 60억 달러 전망
  • ‘웨어러블 디바이스’ 시장, 3년 후 60억 달러까지 성장
  • u-health 웨어러블 기기 소비자 이용의향 결정요인 분석
    고대영 산업경제연구 24 (3) : 1549 ~ 1569 [2011]
  • [알아봅시다] 웨어러블 컴퓨터
  • Why do people use information kiosks: A validation of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology
    Wang, Y. S. Government Information Quarterly 26 : 158 ~ 165 [2009]
  • Using the technology acceptance model to explain how attitudes determine Internet usage: The role of perceived access barriers and demographics
    Porter, C. E. Journal of Business Research 59 : 999 ~ 1007 [2006]
  • User acceptance of mobile internet based on the unified theory of acceptance and use of technology: Investigating the determinants and gender differences
    Wang, H. Y. Social Behavior and Personality 38 (3) : 415 ~ 426 [2010]
  • User acceptance of information technology: Toward a unified view
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478 [2003]
  • User Acceptance of Hedonic Information Systems
    Van der Heijden MIS Quarterly 28 (4) : 695 ~ 704 [2004]
  • Understanding customers’ repeat purchase intentions in B2C e-commerce: The roles of utilitarian value, hedonic value and perceived risk
    Chiu, C. M. Information Syste Journal 24 : 85 ~ 114 [2014]
  • UTAUT이론을 이용한 u-Healthcare 이용의도에 영향을 미치는 요인 (4) : 280 ~ 288
    장성희 [2011]
  • UTAUT 이론을 기반으로 한 인터넷뱅킹의 이용에 영향을 미치는 요인: 한국과 중국의 비교연구
    이동만 정보시스템연구 19 (4) : 111 ~ 136 [2010]
  • UTAUT 모형을 이용한 항공사 e-서비스의 고객 수용과 이용행태에 대한 연구
    김병헌 관광레저연구 23 (6) : 471 ~ 791 [2011]
  • UTAUT 기반 모바일 신용카드 서비스의 사용자 수용 모형에 관한 연구
    박일순 e-비즈니스연구 13 (3) : 551 ~ 574 [2012]
  • The effects of post-adoption beliefs on the expectation–.confirmation model for information technology continuance
    Thong, J. Y. L. International Journal of Human-Computer Studies 64 (9) : 799 ~ 810 [2006]
  • The Social Fabric of Risk: Towards the Social Transformation of Risk Analysis
    Short Jr, J. F. AM. Social. Review 49 : 711 ~ 725 [1984]
  • Tech-Styles: Are consumers really interested in wearing tech on their sleeves?
  • Tablet personal computer integration in higher education : Applying the unified theory of acceptance and use technology model to understand and supporting factors
    Moran, M. Journal of Educational and Computing Research 42 (1) : 79 ~ 101 [2010]
  • SNS 사용 만족에 영향을 미치는 요인 연구
    이문봉 한국산업정보학회논문지 17 (5) : 61 ~ 73 [2012]
  • Risk Assessment and Perception
    Michalsen, A. Injury Control and Safety Promotion 10 : 201 ~ 204 [2003]
  • Research note: E-store image, perceived value and perceived risk
    Chang, E. C. Journal of Business Research 66 (7) : 864 ~ 870 [2013]
  • Preservice teachers’ acceptance of learning management software: An application of the UTAUT2 model
    Raman, A. International Education Studies 6 (7) [2013]
  • Perceived usefulness easy of use, and the user acceptance of information technology
    Escobar-Rodriguez, T. Journal of Air Transport Management 32 : 58 ~ 64 [2013]
  • Perceived usefulness easy of use, and the user acceptance of information technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 318 ~ 581 [1989]
  • PR메시지 유형, 준거점 설정, 지각된 위험이의사 결정에 미치는 영향 : 전망이론을 중심으로
    이세영 한국언론학보 53 (2) : 70 ~ 95 [2009]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, J. Prentice Hall [2006]
  • Model of Adoption of Technology in the Household: A Baseline Model Test and Extension Incorporating Household Life Cycle
    Brown, S. A. MIS Quarterly 29 (4) : 399 ~ 426 [2005]
  • Market sizing: How big is the wearables market today?
  • Internet Weekly 7월 2주
  • Internet & Security Weekly 3월 4주 (3/28)
  • Integrating TTF and UTAUT to explain mobile banking user adoption
    Zhou, T. Computers in human behavior 26 (4) : 760 ~ 767 [2010]
  • Influence of the user’s psychological factors on the online purchase intention in rural tourism: Integrating innovativeness to the UTAUT framework
    Martín, H. S. Tourism Management 33 : 341 ~ 350 [2012]
  • How Fair Is Safe Enough? The Cultural Approach to Societal Technology Choice
    Rayner, S. Risk Anal 7 : 3 ~ 9 [1987]
  • Factors influencing health information technology adoption in Thailand’s community health centers: Applying the UTAUT model
    Kijsanayotin. B. International Journal of Medical Informatics 7 (38) : 404 ~ 416 [2009]
  • Factors affecting 3G adoption: An empirical study
    Agarwal, N. K. 11th Pacific-Asia conference on information syste : 255 ~ 270 [2007]
  • Exploring digital music online: User acceptance and adoption of online music services
    Martins, C. Instituto Superior de Economia Gestão [2013]
  • Exploring Factors Affecting Tablet PC Users’ Intention to Purchase
    Lee, S. W. Paper presented at the annual meeting of the International Communication Association [2013]
  • Enhancing trust or reducing perceived risk, what matters more when launching a new product?
    Nienaber A. M. International Journal of Innovation Management 18 (1) [2014]
  • Dynamics between the trust transfer process and intention to use mobile payment services: A cross-environment perspective
    Lu, Y. B. Information and Management 48 (8) : 393 ~ 403 [2011]
  • Dynamic marketing for a changing world
    Bauer, R. A. America Marketing Association : 389 ~ 398 [1960]
  • DMB의 수용결정요인에 관한 연구
    김광재 한국언론학보 53 (3) : 297 ~ 324 [2009]
  • Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 36 (1) : 157 ~ 178 [2012]
  • An Empirical Study on User Acceptance of Mobile Payment in China: Based on UTAUT Model
    장예민 인터넷전자상거래연구 13 (2) : 187 ~ 215 [2013]
  • Adoption of ICT in a government organization in a developing country: An empirical study
    Gupta, B. Strategic Information Syste 17 : 140 ~ 154 [2008]
  • Adoption of 3G services among Malaysian consumers: An empirical analysis
    Chong, A. Y. L. International Journal of Mobile Communications 8 : 129 ~ 149 [2010]
  • A model for 3G adoption
    Xin, X. Americas conference on information syste 10 : 2755 ~ 2762 [2004]
  • 3G services adoption among university students: Diffusion of innovation theory
    Ong, J. Communications of the IBIMA 3 : 114 ~ 121 [2008]
  • 3DTV 수용 저항에 영향을 미치는 요인 혁신확산이론과 혁신저항모형의 결합
    이호규 방송통신연구 (80) : 78 ~ 111 [2012]