컨설티-중심 학습컨설팅을 통한 창의·인성 프로젝트가 초등학생의 창의성 효능감과 배려행동에 미치는 효과

이명숙 2014년
' 컨설티-중심 학습컨설팅을 통한 창의·인성 프로젝트가 초등학생의 창의성 효능감과 배려행동에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • carebehavior
  • consultee-centeredlearningconsultation
  • creativity-personalityeducationproject
  • creativityefficacy
  • 배려행동
  • 창의·인성프로젝트
  • 창의성효능감
  • 컨설티-중심학습컨설팅
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,386 2

0.0%

' 컨설티-중심 학습컨설팅을 통한 창의·인성 프로젝트가 초등학생의 창의성 효능감과 배려행동에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학습컨설팅의 중요성과 학습컨설턴트의 역할
    김정섭 학교심리와 학습컨설팅 1 (1) : 19 ~ 33 [2009]
  • 학교심리학 : 과거, 현제, 미래
    이명숙 아카데미프레스 [2012]
  • 초등학생용 배려 척도 개발
    김성회 이연수 상담학연구 10 (4) : 2479 ~ 2493 [2009]
  • 창의적 인성 검사 개발
    하주현 교육심리연구 14 (2) : 187 ~ 210 [2000]
  • 창의와 배려의 조화를 통한인재 육성 , 창의인성교육기본 방안 /
    교과부 [2009]
  • 창의성의 개념과 이론
    성은현 영재와영재교육 2 (1) : 25 ~ 61 [2003]
  • 창의․인성교육의 유기적 관계성 분석
    최석민 초등도덕교육 (41) : 285 ~ 314 [2013]
  • 전문가 모형의 학교기반 학습컨설팅 적용이 학습전략에 미치는 효과
    윤채영 교육심리연구 25 (3) : 545 ~ 567 [2011]
  • 인성교육의 교수-학습 방안 : 대화, 참여, 공동체에 대한 토론문
    이명숙 한국교육심리학회 연차학술대회 : 99 ~ 104 [2013]
  • 예방적 학습컨설팅이 전환기 중학생의 학업동기에 미치는 효과
    윤채영 중등교육연구 58 (3) : 381 ~ 408 [2010]
  • The nature of creativity : Contemporary psychological perspectives
    Sternberg, R. J Cambridge University Press [1988]
  • The handbook of school psychology
    Gutkin, T. B. Wiley : 598 ~ 637 [1982]
  • The creativity research handbook
    Cropley, A. J. Hampton Press : 81 ~ 112 [1997]
  • The challenge to care in schools: An alternative approach to education
    Noddings, N Teachers College Press [1992]
  • School consultation: Conceptual and empirical bases of practice
    Erchul, W. P Plenum Press [2012]
  • Psychological consultation and collaboration in school and community settings
    Daugherty, A. M Brooks/Cole [2009]
  • Prevention and consultation
    Daugherty, A. M Sage Publications, Inc [2013]
  • Preparing psychologists for evidence-based school practice: Lessons learned and challenges ahead
    Kratochwill, T. R American Psychologist 62 : 829 ~ 843 [2007]
  • Nurturing creativity in the classroom
    Baer, J Cambridge University Press [2010]
  • Nurturing creativity in the classroom
    Renzulli, J. S Cambridge University Press [2010]
  • Nurturing creativity in the classroom
    Sternberg, R. J Cambridge University Press : 394 ~ 414 [2010]
  • Has consultation achieved its primary prevention potential
    Zins, J. E Journal of Primary Prevention 15 : 285 ~ 301 [1995]
  • Handbook of research in school consultation
    Erchul, W. P Lawrence Erlbaum : 293 ~ 322 [2008]
  • Handbook of research in school consultation
    Meyers, J Lawrence Erlbaum : 89 ~ 114 [2008]
  • Handbook of research in school consultation
    Noell, G. H Lawrence Erlbaum : 323 ~ 341 [2008]
  • Handbook of research in school consultation
    Schulte, A. C Lawrence Erlbaum : 33 ~ 61 [2008]
  • Enterpreneurial creativity through motivational synergy
    Amabile, T. M. Journal of Creative Behavior 31 (1) : 18 ~ 26 [1997]
  • Education for character
    Lickonoa, T Bantam Books [1991]
  • Educating moral people
    Noddings, N Teachers College Press [2002]
  • Divergent thinking, creativity, and giftedness
    Runco, M. A Gifted Child Quarterly 37 (1) : 16 ~ 22 [1993]
  • Discovery-oriented behavior and originality of creativity products: A study with artists
    Csikszentmihalyi, M Journal of Personality and Social Psychology 19 (1) : 47 ~ 52 [1971]
  • Creativity in education & learning a guide for teachers and educators
    Cropley, A. J. Routledge Falmer [2001]
  • Creative Self-Efficacy : Correlates in Middle and Secondary Students
    Beghetto, R. A. Creativity Research Journal 18 (4) : 447 ~ 457 [2006]
  • Consulteecentered consultation
    Gongora, J. N Lawrence Erlbaum : 171 ~ 185 [2004]
  • Collaborative consultation in schools: Effective practices for students with learning and behavior problems
    Kampwirth, T. J. Pearson Education, Inc [2006]
  • Best practices in school psychology III
    Reschly, D. J National Association of School Psychologists : 17 ~ 31 [1995]
  • Behavioral consultation: A five year evaluation of consultant and client outcomes
    Kratochwill, T. R School Psychology Quarterly 10 : 87 ~ 117 [1995]
  • 21세기를 위한 학교심리학
    이승연 시그마프레스 [2008]