호텔레스토랑 총지배인의 변혁적 리더십이 업장지배인의 감정반응과 직무성과에 미치는 영향

' 호텔레스토랑 총지배인의 변혁적 리더십이 업장지배인의 감정반응과 직무성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotion
  • job performance
  • ocb
  • transformational leadership
  • 감정반응
  • 변혁적 리더십
  • 조직몰입
  • 조직시민행동
  • 직무성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔레스토랑 총지배인의 변혁적 리더십이 업장지배인의 감정반응과 직무성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 환경에 대한 객관적, 주관적 지식이 환경 친화적 행동에 미치는 영향 - 환경에 대한 정서의 매개역할 -
    이용기 경영학연구 39 (5) : 1177 ~ 1198 [2010]
  • 호텔직원의 변혁적 리더십이 직무태도에 미치는 영향
    전정아 외식경영연구 15 (5) : 293 ~ 313 [2012]
  • 호텔기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 종사원의 이직의도에 미치는 영향 -조직이미지, 조직신뢰 그리고 직무성과의 매개역할-
    김명희 외식경영연구 16 (4) : 137 ~ 160 [2013]
  • 호텔기업 종사원의 가치의제(EVP:Employee Value Proposition)에 따른 자기효능감이 조직몰입 및 직무성과에 미치는 영향
    임지현 호텔관광연구 16 (3) : 167 ~ 191 [2014]
  • 호텔관리자의 변혁적 리더십이 조직동일시 및 조직시민행동에 미치는 영향- 조직동일시의 매개효과를 중심으로-
    김영표 호텔관광연구 16 (3) : 262 ~ 284 [2014]
  • 호텔 컨벤션 종사원의 변혁적 리더십이 에피커시와 조직 시민 행동에 미치는 영향 -서울 지역 특 1급 호텔을 중심으로-
    조성호 한국조리학회지 14 (4) : 368 ~ 384 [2008]
  • 호텔 직원이 지각한 조직 및 개인 권력이 심리적 수용과 조직몰입에 미치는 영향
    조재근 외식경영연구 17 (2) : 181 ~ 200 [2014]
  • 호텔 직원의 조직몰입이 비재무적 성과에 미치는 영향- 노조윤리 유형에 따른 조절 효과 -
    서재수 호텔관광연구 16 (3) : 304 ~ 333 [2014]
  • 호텔 직원의 시간활용패턴이 직무성과에 미치는 영향
    주희 호텔경영학연구 23 (2) : 133 ~ 150 [2014]
  • 호텔 식음료 직원의 감성지능이 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구
    김현영 호텔경영학연구 23 (1) : 181 ~ 198 [2014]
  • 호텔 식음료 종사원이 지각하는 관리자의 변혁적 리더십이 팔로워십과 조직유효성에 미치는 영향
    안현모 외식경영연구 14 (4) : 447 ~ 466 [2011]
  • 호텔 식음료 종사원의 조직 동일시가 조직시민행동 및 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구
    김성영 관광연구저널 26 (5) : 149 ~ 164 [2012]
  • 호텔 기업 총지배인의 변혁적 리더십이 외식종사원의 직무열의, 직무성과, 그리고 이직의도에 미치는 영향
    김호석 한국외식산업학회지 9 (3) : 29 ~ 43 [2013]
  • 호텔 기업 직원의 윤리경영 지각이 직무성과에 미치는 영향
    이형룡 호텔경영학연구 14 (1) : 19 ~ 38 [2005]
  • 호텔 기업 상사의 변혁적 리더십이 직원의 직무 성과에 미치는 영향 - 직원 창의성의 매개 효과를 중심으로
    이형룡 호텔경영학연구 21 (1) : 97 ~ 114 [2012]
  • 호텔 구성원의 개인-환경적합이 조직감정과종업원 성과에 미치는 영향에 관한 구조모형분석
    이용기 호텔경영학연구 23 (2) : 219 ~ 237 [2014]
  • 프랜차이즈와 체인 커피전문점의 이용경험에 따른 고객만족이 몰입, 충성도, 반복적 이용에 미치는 영향
    양정영 한국조리학회지 19 (5) : 206 ~ 224 [2013]
  • 주제 공원 이용자의 감정 반응에 관한 연구
    오정학 관광학연구 24 (3) : 285 ~ 305 [2001]
  • 의류점포의 VMD와 브랜드 인지도에 따른 구조관계 : 감정 반응, 브랜드 이미지및 태도. 구매의도를 중심으로
    이소은 이화여자대학교 대학원 [2008]
  • 외식 프랜차이즈 종사원들의 공정성이 신뢰와 이직의도에 미치는 영향신뢰전이 이론을 중심으로
    문행우 외식경영연구 17 (4) : 7 ~ 32 [2014]
  • 스키활동에서 위험지각과 감정적 반응이 만족에 미치는 영향
    고동완 관광학연구 27 (2) : 49 ~ 69 [2003]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    이학식 마케팅연구 17 (3) : 55 ~ 91 [2002]
  • 변혁적리더십이 직무만족과 고객지향성에 미치는 영향: 팔로어십의 조절효과를 중심으로
    정혜란 관광경영연구 18 : 277 ~ 298 [2014]
  • 변혁적리더십과 서번트리더십이 직무만족, 조직몰입, 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향
    박희욱 호텔경영학연구 23 (2) : 167 ~ 194 [2014]
  • 변혁적 리더십이 조직시민행동에 미치는 영향과 팀웍의 매개효과에 대한 연구
    김진희 HRD연구 10 (3) : 175 ~ 194 [2008]
  • 변혁적 리더십이 사회적 자본과 지식 공유에 미치는 영향
    설현도 한일경상논집 62 : 45 ~ 70 [2014]
  • 관광호텔 관리자의 변혁적 리더십이 임파워먼트와 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향:지방 1등급 이하의 관광호텔을 중심으로
    조선배 서비스경영학회지 11 (2) : 95 ~ 117 [2010]
  • 개인-환경 적합이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향: 특1급 호텔 식음료 레스토랑을 중심으로
    이용기 관광학연구 30 (5) : 277 ~ 297 [2006]
  • When leaders display emotion : How followers respond to negative emotional expression of male and female leaders
    Lewis, K. M. Journal of Organizational Behavior 21 (2) : 221 ~ 234 [2000]
  • Unlocking the mask:A look at the process by which authentic leaders impact follower attitudes and behaviors
    Avolio, B. J. The Leadership Quarterly 15 (6) : 801 ~ 823 [2004]
  • Understanding transformational leadership-employee performance links : The role of relational identification and self-efficacy
    Walumbwa, F. O. Journal of Occupational and Organizational Psychology 84 (1) : 153 ~ 172 [2011]
  • Trust in leadership : A multi-level review and integration
    Burke, C. S. Leadership Quarterly 18 (6) : 606 ~ 632 [2007]
  • Treating employees fairly and organizational citizenship behavior: Sorting the effects of job satisfaction, organizational commitment, and procedural justice
    Moorman, R. H. Employees Responsibilities and Rights Journal 6 : 209 ~ 225 [1993]
  • Transformational leadership and performance across criteria and levels : A meta-analytic review of 25 years of research
    Wang, G. Group Organization Management 36 (2) : 223 ~ 270 [2011]
  • Transformational and transactional leadership : A meta-analytic test of their relative validity
    Judge, T. A. Journal of Applied Psychology 89 (5) : 755 ~ 768 [2004]
  • Transformational and Transactional Leadership and Salesperson Performance
    MacKenzie, S. B. Journal of the Academy of Marketing Science 29 (2) : 115 ~ 134 [2001]
  • Transformational and Charismatic Leadership: The Road Ahead
    Conelly, S. JAI [2002]
  • Transformational Leadership and Organizational Commitment: Mediating Role of Psychological Empowerment and Moderating Role of Structural Distance
    Avolio, B. J. Journal of Organizational Behavior 25 (8) : 951 ~ 968 [2004]
  • The structural relationships between service orientation, mediators, and business performance in Korean hotel firms
    Lee, Y. K. Asia Pacific Journal of Tourism Research 4 (1) : 59 ~ 70 [1999]
  • The power of being positive: The relation between positive self-concept and job performance
    Judge, T. A. Human Performance 11 (2) : 167 ~ 187 [1998]
  • The motivational basis of organizational behavior
    Katz, D. Behavioral Science 9 : 131 ~ 146 [1964]
  • The missing opportunity in organizational research:Some implications for a theory of work performance
    Blumberg, M. Academy of Management Review 7 (4) : 560 ~ 569 [1982]
  • The measure of organizational commitment
    Mowday, R. Journal of Vocational Behavior 14 : 224 ~ 227 [1979]
  • The impact of organizational citizenship behavior on evaluations of salesperson performance
    MacKenzie, S. B. Journal of Marketing 57 (1) : 70 ~ 80 [1993]
  • The emotional bond : Vision and organizational commitment among high-tech employees
    Dvir, T. Journal of Organizational Change Management 17 (2) : 126 ~ 143 [2004]
  • The effects of job insecurity on job satisfaction, organizational citizenship behavior, deviant behavior, and negative emotions of employees
    Reisel, W. D. International Studies of Management and Organization 40 (1) : 74 ~ 91 [2010]
  • The effects of affective–cognitive consistency and thought on the attitude–behavior relation
    Millar, M. G. Journal of Experimental Social Psychology 25 (2) : 189 ~ 202 [1989]
  • The Measurement and Antecedents of Affective. Continuance and Normative Commitment to the Organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 (1) : 1 ~ 18 [1990]
  • The Many faces of emotional leadership
    Humphrey, R. H. The Leadership Quarterly 13 (5) : 493 ~ 504 [2002]
  • The Customer Orientation of Service Workers: Personality Trait Effects on Self- and Supervisor Performance Ratings
    Brown, T. J. Journal of Marketing Research 39 (1) : 110 ~ 119 [2002]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Servant Leadership: Development of a Multidimensional Measure and multilevel Assessment
    Liden, R. C. The Leadership Quarterly 19 (2) : 161 ~ 177 [2008]
  • Role of procedural justice, trust, job satisfaction, and organizational commitment in organizational citizenship behavior(OBC)of teachers : Proposing a modified social exchange model
    Zeinabadi, H. Procedia-Social and Behavioral Sciences 29 : 1472 ~ 1481 [2012]
  • Relations between leadership styles and followers’ emotional experience and effectiveness in the voluntary sector
    Rowold, J. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 38 (2) : 270 ~ 286 [2009]
  • Putting appraisal in context : Toward a relational model of appraisal and emotion
    Smith, C. A. Cognition and Emotion 23 (7) : 1352 ~ 1372 [2009]
  • Positive organizational behavior : Engaged employees in flourishing organizations
    Bakker, A. B. Journal of Organizational Behavior 29 (2) : 147 ~ 154 [2008]
  • Organizational commitment, job satisfaction, and effort in the service environment
    Testa, M. R. The Journal of Psychology : Interdisciplinary and Applied 135 (2) : 226 ~ 236 [2001]
  • Organizational citizenship behaviours in relation to job status, job insecurity, organizational commitment and identification, job satisfaction and work values
    Feather, N. T. Journal of Occupational and Organizational Psychology 77 (1) : 81 ~ 94 [2004]
  • Organizational citizenship behavior, its nature and antecedents
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  • Organizational Citizenship Behavior
    Organ, D. W. Lexington Books [1988]
  • Multiple Intelligences and Leadership
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  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1995]
  • Learned Optimism
    Seligman, P. Knopf [1991]
  • Leading from within : The effects of emotion recognition and personality on transformational leadership behavior
    Rubin, R. S. Academy of Management Journal 48 (5) : 845 ~ 858 [2005]
  • Leadership: The Multiple-level Approaches. Monographs in Organizational Behavior and Industrial Relations, 24 : 53 ~ 76
  • Leadership and performance beyond expectations
    Bass,B.M. The Free Press [1985]
  • Leader-member exchange as a mediator of the relationship between transformational leadership and followers’ performance and organizational citizenship behavior
    Wang, H. Academy of Management Journal 48 (3) : 420 ~ 432 [2005]
  • Leader-member exchange and affective organizational commitment : The contribution of supervisor’s organizational embodiment
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 95 (6) : 1085 ~ 1103 [2010]
  • Job satisfaction, organizational commitment turnover intention and turnover:Path analysis based on meta-analytic findings
    Tett, R. P Personal Psychology 46 (2) : 259 ~ 293 [1993]
  • Job satisfaction and the Good Soldier: The Relationship Between Affect and Employee “Citizenship”
    Bateman, T. S. Academy of Management Journal 26 (4) : 587 ~ 595 [1983]
  • Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship and in-role behaviors
    Williams, L. J. Journal of Management 17 (3) : 601 ~ 617 [1991]
  • Influencing factors on restaurant customers' revisit intention : The role of emotions and switching barriers
    Han, H. S. International Journal of Hospitality Management 28 (4) : 563 ~ 572 [2009]
  • Impact of Leadership Style and Emotions on Subordinate Performance
    McColl-Kennedy, J. R. Leadership Quarterly 13 (5) : 545 ~ 559 [2002]
  • How emotional is transformational leadership really? Some suggestions for a necessary extension
    Kupers, W. Leadership & Organization Development Journal 27 (5) : 368 ~ 383 [2006]
  • Handbook of Emotions
    Izard, C. E. Guilford Press [1993]
  • Feeling and believing : The influence of emotion on trust
    Dunn, J. R. Journal of Personality and Social Psychology 88 (5) : 736 ~ 748 [2005]
  • Factors influencing productivity in small island hotels : Evidence from Northern Cypus
    Kilic, H. International Journal of Contemporary Hospitality Management 17 (4) : 315 ~ 331 [2005]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Employee positive emotion and favorable outcomes at the workplace
    Staw, B. M. Organization Science 5 (1) : 51 ~ 71 [1994]
  • Emotions in the workplace : A reappraisal
    Ashforth, B. E. Human Relations 48 (2) : 97 ~ 125 [1995]
  • Emotions in The Workplace: Research, Theory and Practice
  • Emotional labour, job satisfaction and organizational commitment amongst clinical nurses : A questionnaire survey
    Yang, F. H. International Journal of Nursing Studies 45 (6) : 879 ~ 887 [2008]
  • Effectiveness correlates of transformational and transactional leadership : A meta-analytic review of the MLQ literature
    Lowe, K. B. Leadership Quarterly 7 (3) : 385 ~ 425 [1996]
  • Doing well and doing good : The relationship between leadership practices that facilitate a positive emotional climate and organizational performance
    Ozcelik, H. Journal of Managerial Psychology 23 (2) : 186 ~ 203 [2008]
  • Does the transactional-transformational leadership paradigm transcend organizational and national boundaries?
    Bass,B.M. American Psychologist 52 (2) : 130 ~ 139 [1997]
  • Do emotions play a mediating role in the relationship between owner leadership styles and manager customer orientation, and performance in service environment?
    Lee, Y. K. International Journal of Hospitality Management 30 (4) : 942 ~ 952 [2011]
  • Developing Buyer–Seller Relationships
    Dwyer, F. R. Journal of Marketing 51 (2) : 11 ~ 27 [1987]
  • Consequences of positive and negative feedback : The impact on emotions and extra-role behaviors
    Belschak, F. D. Applied Psychology 58 (2) : 274 ~ 303 [2009]
  • Beliefs about power and its relation to emotional experience : A comparison of Japan, France, Germany, and the United States
    Mondillon, L. Personality and Social Psychology Bulletin 31 (8) : 1112 ~ 1122 [2005]
  • Are emotional display rules formal job requirements? Examination of employee and supervisor perceptions
    Diefendorff, J. M. Journal of Occupational and Organizational Psychology 79 (2) : 273 ~ 298 [2006]
  • Applying learned optimism to increase sales productivity
    Schulman, P. Journal of Personal Selling and Sales Management 19 (1) : 31 ~ 37 [1999]
  • An integrative model of work attitudes, motivation, and performance
    Katzell, R. A. Human Performance 3 (2) : 63 ~ 85 [1990]
  • An emotion-centered model of voluntary work behavior: Some parallels between counterproductive work behavior and organizational citizenship behavior
    Spector, P. E. Human Resource Management Review 12 (2) : 269 ~ 292 [2002]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian, A. MIT press [1974]
  • A study of organizational citizenship behaviors in a retail setting
    Ackfeldt, A. L. Journal of Business Research 58 (2) : 151 ~ 159 [2005]