한국 노인요양시설의 서비스 질 관리

' 한국 노인요양시설의 서비스 질 관리' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지방자치 및 행정
  • evaluation
  • long-term care insurance
  • nursing homes
  • regulation
  • service quality
  • 노인요양시설
  • 노인요양시설평가
  • 서비스 질
  • 장기요양보험제도
  • 정부규제
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,910 1

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' 한국 노인요양시설의 서비스 질 관리' 의 참고문헌

  • 정부규제와 경제성장: 이론적 배경에 기초한 실증분석
    김상헌 행정논총 48 (3) : 59 ~ 82 [2010]
  • 정부규제론
    최병선 법문사 [1992]
  • 재가장기요양기관 평가체계 개선방안
    이정석 [2011]
  • 재가 장기요양서비스 품질이 서비스 만족에 미치는 영향: 방문요양서비스를 중심으로
    박정호 사회복지정책 38 (1) : 227 ~ 246 [2011]
  • 장기요양기관 시설급여 평가지표 개선방안
    이정석 [2013]
  • 시장원리 확대를 통한 노인장기요양서비스의 효과성 평가
    이진숙 보건사회연구 31 (4) : 5 ~ 33 [2011]
  • 서비스 관리자가 인식한 장기요양서비스의 질에 대한 질적 연구: 서비스의 질 개념, 방해요인 및 질 평가를 중심으로
    이지영 노인복지연구 53 (53) : 27 ~ 48 [2011]
  • 사회복지행정론(제2판)
    성규탁 법문사 [1994]
  • 사회복지행정론
    황성철 학현사 [2009]
  • 사회복지분야의 평가 경향과 과제
    최재성 한국사회복지행정학 4 : 89 ~ 115 [2001]
  • 방문요양서비스에 대해 인지하는 서비스의 질과 만족도, 재이용의사 간의 관계 분석
    권진희 한국노년학 30 (2) : 355 ~ 368 [2010]
  • 노인장기요양서비스 품질관리 체계화 방안
    이윤경 보건사회연구 32 (4) : 66 ~ 93 [2012]
  • 노인장기요양서비스 질 관리방안
    박능후 [2010]
  • 노인장기요양보험제도의 시설 및 인력 인프라 개선
    김철수 보건복지포럼 168 : 10 ~ 15 [2010]
  • 노인장기요양보험제도의 서비스 질 향상 방안
    엄기욱 보건복지포럼 142 : 38 ~ 46 [2008]
  • 노인장기요양보험제도 현황 및 정책과제
    이윤경 보건복지포럼 156 : 23 ~ 31 [2009]
  • 노인장기요양보험제도 서비스 질 관리체계개선에 관한 연구
    최은희 한국노년학 30 (2) : 401 ~ 419 [2010]
  • 노인장기요양보험의 공공성 확보 방안
    이미진 월간 복지동향 130 : 21 ~ 25 [2009]
  • 노인장기요양보험 재가서비스의 문제점과 개선방안
    이준우 한국노년학 29 (1) : 149 ~ 175 [2009]
  • 노인요양시설의 서비스품질이 서비스만족과 의사결정에 미치는 영향
    김인 한국노년학 29 (2) : 579 ~ 591 [2009]
  • 노인요양시설 평가체계 개선방안 연구
    최재성 [2013]
  • 노인 장기요양서비스의 질 측정상의 쟁점에 대한 고찰
    이미진 사회복지정책 38 (1) : 141 ~ 165 [2011]
  • 규제정책론
    배용수 대영문화사 [2006]
  • 공급자 관점에서의 노인장기요양보험제도의 개선방안
    석재은 보건복지포럼 168 : 34 ~ 44 [2010]
  • What "patient-centered" should mean: Confessions of an extremist
    Berwick, D. M. Health Affairs 28 : w555 ~ w565 [2009]
  • Voluntary accreditation, government regulation, and nursing home quality
    Griffin, K. M. Quality Review Bulletin 13 : 2 ~ 3 [1987]
  • The value and impact of accreditation in health care: A review of the literature
    Nicklin, W. Accreditation Canada [2009]
  • The political economy of regulation : Creating, designing, and removing regulatory forms
    Mitnick, B, M. Columbia University Press [1980]
  • The patient as pivot point for quality in health care delivery
    Lengnick-Hall, C. A. Hospital & Health Service Administration 40 (1) : 25 ~ 39 [1995]
  • The effect of state regulatory stringency on nursing home quality
    Mukamel, D. Health Service Research 47 (5) : 1791 ~ 1813 [2012]
  • The Quality of Care:How Can It Be Assessed?
    Donabedian, A. Journal of American Medical Association 260 (12) : 1743 ~ 1748 [1988]
  • SERVQUAL 모형에 근거한 사회서비스 품질의구성차원과 서비스 만족도: 노인돌보미 바우처서비스를 중심으로
    김은정 사회복지정책 36 (2) : 191 ~ 217 [2009]
  • SERVQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perceptions of service quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Relationship between staff-reported culture change and occupancy rate and organizational commitment among nursing homes in South Korea
    Lee, M. The Gerontologist 53 (2) : 235 ~ 245 [2013]
  • Regulation of Nursing Facilities in the United States : An analysis of Resources and Performance of State Survey Agencies
    Walshe, K. The Gerontologist 42 (4) : 475 ~ 486 [2002]
  • Quality of life : Its meaning to the long-term care resident
    Aller, L. J. Journal of Gerontological Nursing 21 (2) : 20 ~ 25 [1995]
  • Quality of everyday life in long stay institutions for the elderly. An observational study of long stay hospital and nursing home care
    Clark, P. Social Science and Medicare 30 : 1201 ~ 1210 [1990]
  • Quality Assurance for Long-Term Care: The Experiences of England, Australia, Germany and Japan
    Wiener, J, M. AARP [2007]
  • Private accreditation as a substitute for direct government regulation in public health insurance programs : When is it appropriate?
    Kinney, E, D. Law and Contemporary Proble 57 (4) : 47 ~ 74 [1994]
  • Person-centered care for nursing home residents : The culture-change movement
    Koren, M. J. Health Affairs 29 (2) : 1 ~ 6 [2010]
  • Performance Measurement : The NewAccountability
    Martin, L. L. Administration in Social Work 21 (1) : 17 ~ 29 [1997]
  • Patient-centered care : Understanding its interpretation and implementation in health care
    Lutz, B. J. Scholarly Inquiry for Nursing Practice : An International Journal 14 : 165 ~ 182 [2000]
  • Patient satisfaction and the elderly
    Owens, D. J. Social Science and Medicine 42 : 1483 ~ 1491 [1996]
  • Nursing home residents’ functional ability and perceptions of choice
    Jirovec, M. M. Journal of Gerontological Nursing 19 (9) : 10 ~ 14 [1993]
  • Markets of Governments: Choosing between Inperfect Alternatives, 2nd(ed)
    Wolf, C. Jr. MIT Press [1993]
  • Managing the human service market: The case of Long-term care in Japan
    Kadoya, Y. University of Sydney [2011]
  • Long-Term Care and a Good Quality of Life : Bring Them Closer Together
    Kane, R. A. The Gerontologist 41 (3) : 293 ~ 304 [2001]
  • Involving consumers in quality of care assesment
    Davies, A. R. Health Affairs 7 : 33 ~ 48 [1988]
  • Indicators of quality in long-term care facilities
    Grant, N. K. International Journal of Nursing Studies 33 : 469 ~ 478 [1996]
  • Improving the quality of long-term care
    Wunderlich, G. S. National Academy of Science, Institute of Medicine [2001]
  • Impact of voluntary accreditation on deficiency citations in U. S. nursing homes
    Wagner, L. M. The Gerontologist 52 (4) : 561 ~ 570 [2012]
  • Health sector accreditation research : A systematic review
    Greenfield, D. International Journal of Quality in Health Care 20 : 172 ~ 183 [2008]
  • Foundations of an Institutional Theory of Regulation
    Reynolds, L. Journal of Economic Issues 15 (3) : 641 ~ 656 [1981]
  • Everyday matters in the lives of nursing home residents : Wish for and perception of choice and control
    Kane, R. A. Journal of the American Geriatrics Society 45 : 1086 ~ 1093 [1997]
  • Evaluation(2nd ed)
    Weiss, C. H. Prentice-Hall Inc [1998]
  • Elderly patients’ and their informal caregivers’ perception of care given : The studycontrol ward design
    Laitinen, P. Journal of Advanced Nursing 20 : 71 ~ 76 [1994]
  • Effectiveness As Paradox : Consensus and Conflict in Conceptions of Organizational Effectiveness
    Cameron, K, S. Management Science 32 (5) : 539 ~ 553 [1986]
  • Commissioning for Quality: Ten Years of Social Care Markets in England
    Knapp, M. Journal of Social Policy 30 (2) : 283 ~ 306 [2001]
  • Care-as-service, care-as-relating, care-as-comfort : understanding nursing home residents’ definition of quality
    Bowers, B. J. The Gerontologist 41 (4) : 539 ~ 545 [2001]
  • Can accreditation work in public health? Lessons learned from other service industries
    Mays, G, P. [2004]
  • Annual Report and Account 2011/12
    CQC [2012]
  • Advancing nursing home quality through quality improvement itself
    Werner, R. M. Health Affairs 29 : 81 ~ 86 [2010]
  • 2011년 노인복지시설 현황