온라인 공동체 규범인식과 몰입이 운영방식 만족, 지각된 가치, 오프라인 모임의 참여에 미치는 영향관계

논문상세정보
' 온라인 공동체 규범인식과 몰입이 운영방식 만족, 지각된 가치, 오프라인 모임의 참여에 미치는 영향관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • flow
  • participationinofflinemeeting
  • perceived value
  • perceivednormofonlinecommunity
  • satisfaction
  • 몰입
  • 오프라인참여
  • 온라인공동체규범인식
  • 운영방식만족
  • 지각된 가치
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 온라인 공동체 규범인식과 몰입이 운영방식 만족, 지각된 가치, 오프라인 모임의 참여에 미치는 영향관계' 의 참고문헌

  • 한국 자율규제의 특성에 관한 연구: 자율규제 유형화를 중심으로
    최성락 한국공공관리학보 21 (4) : 73 ~ 96 [2007]
  • 포털 뉴스 이용이 전통 미디어 이용에 미치는 영향에 관한 연구 : 대학생 집단을 중심으로
    원숙경 한국언론정보학보 38 (2) : 40 ~ 72 [2007]
  • 청소년의 사이버커뮤니티 참여와 사회관계 특성에 관한 연구
    조혜영 한국청소년연구 17 (1) : 227 ~ 261 [2006]
  • 청소년 유도선수들의 올림픽 유도중계방송 시청몰입과 동일시 및 운동수행능력과의 관계
    공성배 한국체육과학회지 21 (6) : 391 ~ 400 [2012]
  • 인터넷 커뮤니티 개설자의 개설동기와 커뮤니티 속성에 대한 연구
    김경희 사이버커뮤니케이션 학보 (13) : 5 ~ 38 [2004]
  • 온라인 커뮤니티 형성과 유지에 관한 연구-규범적 몰입과 감성적 몰입의 매개역할을 중심으로-
    강명수 대한경영학회지 18 (1) : 67 ~ 87 [2005]
  • 온라인 커뮤니티 이용을 통한 사회적 자본이에너지 절약 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    신경아 한국광고홍보학보 11 (3) : 126 ~ 158 [2009]
  • 온라인 커뮤니티 몰입에 미치는 영향 연구: 만족과 커뮤니티 신뢰를 매개로
    문영주 정보시스템연구 16 (1) : 23 ~ 45 [2007]
  • 온라인 커뮤니티 마케팅 활동과 친커뮤니티 행동간의 관계에 있어서 몰입의 매개역할
    김재욱 마케팅연구 17 (4) : 77 ~ 98 [2002]
  • 온라인 시민 사회운동의 공론화 과정에 관한 탐색적 연구 : 안티닉스운영 게시판 분석을 중심으로
    정재철 한국언론정보학보 33 : 253 ~ 285 [2006]
  • 온라인 공동체 구성원이 지각하는 기능이 공동체와 오프라인 모임에 대한 태도에 미치는 영향
    황영현 관광레저연구 17 (4) : 141 ~ 159 [2005]
  • 오프라인 모임을 통한 온라인 커뮤니티 애착에 관한 탐색적 연구
    박성복 언론과학연구 6 (3) : 179 ~ 203 [2006]
  • 소셜네트워크(SNS) 상에서의 정보전달과 시민참여의 권유 및 참여결정 특성에 관한 연구: 촛불집회 참여와 On-Line 커뮤니티 단체들의 성격 분석
    유영철 한국지역정보화학회지 15 (2) : 105 ~ 122 [2012]
  • 생활체육 동호인의 여가활동 참가정도와 조직동일시 및 조직몰입의 관계: 자전거 동호인을 중심으로
    이연주 한국콘텐츠학회 논문지 12 (12) : 427 ~ 438 [2012]
  • 사이버공간의 특성과 의제 전개과정-일반네티즌공간과 참여네티즌 공간의 차이
    박은희 한국언론정보학보 18 : 99 ~ 130 [2002]
  • 사이버 커뮤니티의 몰입과 정체성이 친커뮤니티행동 및 만족도에 미치는 영향
    박유진 사이버커뮤니케이션학보 19 (1) : 41 ~ 78 [2006]
  • 비주얼스토리텔링의 몰입을 위한 동일시 패턴 -디즈니 애니메이션을 중심으로-
    김영아 한국콘텐츠학회 논문지 12 (7) : 54 ~ 64 [2012]
  • 라인 브랜드 커뮤니티의 이용 동기, 플로우(Flow), 커뮤니티 동일시, 브랜드 애착 간의 구조적 관계에 관한 연구
    한광석 경영과 정보연구 29 (2) : 27 ~ 52 [2010]
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS통계분석방법, 개정 2판
    송지준 21세기사 [2013]
  • 구조방정식모델 : 개념과 이해
    우종필 한나래아카데미 [2012]
  • 건전한 인터넷 커뮤니티 운영 문화 확산방안 연구
    원용진 [2012]
  • Why people use social networking sites : An empirical study integrating network externalities and motivation theory
    Lin, K. -Y. Computers in Human Behavior 27 (3) : 1152 ~ 1161 [2011]
  • We create, we connect, we respect, therefore we are: Intellectual, social, and cultural value in online communities
    Seraj, M. Journal of Interactive Marketing 26 (4) : 209 ~ 222 [2012]
  • Virtual community informatics : A review and research agenda
    Lee, F. S. L. Journal of Information Technology Theory and Application 5 (1) : 47 ~ 61 [2003]
  • Usenet groups, virtual community and consumer behaviors
    Okleshen, C. Advances in Consumer Research 25 : 276 ~ 282 [1998]
  • Understanding online community user participation : a social influence perspective
    Zhou, T. Internet Research 21 (1) : 67 ~ 81 [2011]
  • Understanding knowledge-sharing in online communities of practice
    Sharratt, M. Electronic Journal on Knowledge Management 1 (2) : 187 ~ 196 [2003]
  • The virtual community: homesteading on the electronic frontier
    Rheingold, H. Addison-Wesley Longman Publishing [1993]
  • The role of perceived social capital and flow experience in building users' continuance intention to social networking sites in China
    Chang, Y. P. Computers in Human Behavior 29 (3) : 995 ~ 1001 [2012]
  • The relationship between affective and normative commitment : review and research agenda
    Bergman, M. E. Journal of Organizational Behavior 27 (5) : 645 ~ 663 [2006]
  • The real-virtual dichotomy in online interaction: New media uses and consequences revisited
    Papacharissi, Z. Lawrence Erlbaum Associates : 215 ~ 238 [2005]
  • The real value of on-line communities
    Armstrong, A. Harvard Business Review 74 (3) : 134 ~ 141 [1996]
  • The psychology of the Internet
    Wallace, P. Cambridge University Press [2001]
  • The networked nature of community : Online and offline
    Wellman, B. It & Society 1 (1) : 151 ~ 165 [2002]
  • The effect of online community on offline community in Saudi Arabia
    Al-Saggaf, Y. Electronic Journal of Information Syste in Developing Countries 16 (2) : 1 ~ 16 [2004]
  • The effect of members’ satisfaction with a virtual community on member participation
  • The Internet in everyday life. Oxford
    Wellman, B. Blackwell [2002]
  • Structural equation modeling with AMOS:Basic concepts, applications, and programming
    Byrne, B. M. Routledge [2013]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Sample size requirements for structural equation models : An evaluation of power, bias, and solution propriety
    Wolf, E. J. Educational and Psychological Measurement 73 (6) : 913 ~ 934 [2013]
  • Regulating behavior in online communities
  • Public discourse, community concerns, and civic engagement : Exploring black social networking traditions on BlackPlanet. com
    Byrne, D. N. Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 319 ~ 340 [2008]
  • Principles and practice of structural equation modeling(2nd ed)
    Kline, R. B. Guilford Press [2005]
  • Primary issues in internet use: access, civic and community, involvement, and social interaction and expression
    Rice, R. E. Sage Publications : 105 ~ 129 [2002]
  • Playing online games : Flow experience
    Voiskounsky, A. E. PsychNology Journal 2 (3) : 259 ~ 281 [2004]
  • Online learning communities revisited
    Palloff, R. the 21st annual conference on Distance Teaching and Learning : 1 ~ 5 [2005]
  • Online communities: Designing usability and supporting sociability
    Preece, J. John Wiley & Sons [2000]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • On and Off the’ Net: Scales for Social Capital in an Online Era
    Williams, D. Journal of Computer Mediated Communication 11 (2) : 593 ~ 628 [2006]
  • Networked sociability online, off-line
    Hampton, K. N. Edward Elgar Publishing : 217 ~ 232 [2004]
  • Justice at the Millennium : A Meta-Analytic Review of 25 Years of Organizational Justice Research
    Colquitt, J. A. Journal of Applied Research 86 (3) : 425 ~ 445 [2001]
  • Journalism 2
    Briggs, M. The Institute for Interactive Journalism [2007]
  • IBM SPSS Amos 21 user’s guide. Amos Development Corporation
  • Group dynamics
    Forsyth, D. R. Wadsworth, Cengage Learning [2005]
  • From Vir tual Communit y Members to C2C e-commerce Buyers: Trust in Virtual Communities and its Effect on Consumers’Purchase Intention
    Lu, Y. Electronic Commerce Research and Applications 9 (4) : 346 ~ 360 [2010]
  • Finding Flow:The Psychology of Engagement with Everyday Life
    Csikszentmihalyi, M. Basic Books [1997]
  • Facilitating virtual learning groups : A practical approach
    McFadzean, E. Journal of Management Development 20 (6) : 470 ~ 494 [2001]
  • Exploring the theoretical foundations of playfulness in computer interactions
    Woszczynski, A. B. Computers in Human Behavior 18 (4) : 369 ~ 388 [2002]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Enacting norms: Mushrooming and the culture of expectations and explanations
    Fine, G. A. Russell Sage Foundation : 139 ~ 164 [2001]
  • Consumer engagement in a virtual brand community : An exploratory analysis
    Brodie, R. J. Journal of Business Research 66 (1) : 105 ~ 114 [2013]
  • Confronting ghosts: Lessons in empowerment and action. Unpublished dissertation, Human and Organizational Systems
    Palloff, R. [1996]
  • Communitymetaphors online : A critical and rhetorical study concerning online groups
    Brown, N. R. Business Communication Quarterly 65 (2) : 92 ~ 100 [2002]
  • Commitment to organizations and occupations extension and test of a three-component conceptualization
    Meyer, J. P. Journal of Applied Psychology 78 (4) : 538 ~ 551 [1993]
  • Can a community of practice exist online?
    Nichani, M. R. Educational Technology 42 (4) : 49 ~ 54 [2002]
  • Brand community
    Muniz Jr, A. M. Journal of Consumer Research 27 (4) : 412 ~ 432 [2001]
  • Beyond the diluted community concept : a symbolic interactionist perspective on online social relations
    Fernback, J. New Media & Society 9 (1) : 49 ~ 69 [2007]
  • Best practices in structural equation modeling
    Mueller, R. O. SAGE Publications : 488 ~ 508 [2008]
  • 2013년 인터넷이용실태조사 요약보고서