연구논문(硏究論文) : 소셜커머스 환경에서 외식상품 소비자의 감정이 충동구매에 미치는 영향

' 연구논문(硏究論文) : 소셜커머스 환경에서 외식상품 소비자의 감정이 충동구매에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • emotion
  • impulse buying
  • restaurantproduct
  • smart tourism
  • social commerce
  • 감정
  • 소셜커머스
  • 스마트 관광
  • 외식상품
  • 충동구매
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' 연구논문(硏究論文) : 소셜커머스 환경에서 외식상품 소비자의 감정이 충동구매에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔고객의 소셜커머스 특성 인식에 따른 브랜드 이미지와 고객충성도의 차이분석
    이채은 호텔경영학연구 22 (3) : 35 ~ 53 [2013]
  • 호텔 레스토랑 고객의 소비감정, 소비가치, 브랜드 이미지, 고객행동의도간의 구조관계 분석: 소셜커머스 사용 여부에 대한 비교를 중심으로
    이채은 호텔경영학연구 23 (1) : 125 ~ 144 [2014]
  • 티몬, 모바일 3.0으로 모바일 쇼핑 대폭 업그레이드
  • 외식소비자의 지각된 위험과 가치가 소셜커머스 이용의도에 미치는 영향: 기술수용모형을 중심으로
    전현모 외식경영연구 16 (6) : 199 ~ 222 [2013]
  • 외식기업의 소셜커머스와 데일리 딜 서비스 가치가 소비자신뢰와 소비행동에 미치는 영향
    조성호 외식경영연구 15 (1) : 155 ~ 176 [2012]
  • 외식 소셜커머스의 서비스편의성과 지각된 가치가서비스 만족에 미치는 영향
    김영국 관광학연구 37 (3) : 83 ~ 102 [2013]
  • 소셜커머스 환경에서 소비자들의 충동구매에 관한 연구: 플로우와 감정의 역할
    이보경 정보시스템연구 21 (3) : 117 ~ 136 [2012]
  • 소셜커머스 특성이 쇼핑 가치와 만족도에 미치는 영향-외식 상품을 중심으로-
    조미나 관광학연구 38 (3) : 33 ~ 56 [2014]
  • 소셜커머스 이용 관련 조사
  • 소셜 커머스, ‘춘추전국시대’ 왔다. 카카오 커머스 급성장...티몬·쿠팡·위메프 등 3강 구도 무너져
  • 부스추천시스템에 대한 저항이 전시장 참관객의 무계획 공간행동에 미치는 영향에 관한 연구
    정남호 e-비즈니스연구 15 (1) : 101 ~ 119 [2014]
  • 박물관의 정보기술 용이성, 상호작용, 즐거움이 방문객의 만족도 및 재방문에 미치는 구조적 영향관계에 관한 연구- 국립 중앙박물관을 중심으로 -
    박영아 관광학연구 35 (9) : 183 ~ 202 [2011]
  • 모바일 쇼핑 이용실태 조사
  • 국내 모바일 소셜커머스
  • What drives social commerce : The role of social support and relationship quality
    Liang, T. International Journal of Electronic Commerce 16 (2) : 69 ~ 90 [2011]
  • Value-driven internet shopping : The mental accounting theory perspective
    Gupta, S. Psychology & Marketing 27 (1) : 13 ~ 35 [2009]
  • User experience in social commerce: In friends we trust
    Shin, D. H. Behavior Information Technology 32 : 52 ~ 67 [2013]
  • User acceptance : The significance of impulse buying today of hedonic information systems
    Van der Heijden, H. MIS Quarterly 28 (4) : 695 ~ 704 [2004]
  • Understanding the adoption of multipurpose information appliances : The case of mobile data services
    Hong, S. J. Information System Research 17 (2) : 162 ~ 179 [2006]
  • Understanding impulsive buying behavior in mobile commerce
    Wu, Y. L. Pacific Asia Conference on Information System. Proceeding : 142 ~ [2003]
  • Toward a consensus structure of mood
    Watson, D. Psychological Bulletin 98 (2) : 219 ~ 235 [1985]
  • The role of impulsiveness in a TAM-based online purchasing behavior model
    Zhang, X. Information Resources Management Journal 19 (2) : 54 ~ 68 [2006]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern Methods for Business Research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The influence of online store beliefs on consumer online impulse buying-A model and empirical application
    Verhagen, T. Information and Management 48 (8) : 320 ~ 327 [2011]
  • The influence of goal-directed and experiential activities on on-line flow experiences
    Novak, T. P. Journal of Consumer Psychology 13 (1,2) : 3 ~ 16 [2003]
  • The effect of humor in electronic service encounters
    Van Dolen, W. M. Journal of Economic Psychology 29 (2) : 160 ~ 179 [2008]
  • The Significance of Impulse Buying Today
    Stern, H. The Journal of Marketing 26 (2) : 59 ~ 62 [1962]
  • The Influence of Website Characteristics on a Consumer’s Urge to Buy Impulsively
    Parboteeah, D. V. Information Syste Research 20 (1) : 60 ~ 78 [2009]
  • Structural Equation Modeling: Concepts, Is-sues and Applications
    West, S. G. Sage [1995]
  • Structural Equation Modeling and Regression: Guidelines for Research Practice
    Gefen, D. Communications of the AIS 4 (7) : 2 ~ 76 [2000]
  • Shopping value in online auctions:Their antecedents and outcomes
    Lee, M. Journal of Retail Consumer Services 16 (1) : 75 ~ 82 [2009]
  • Shopping online for freedom, control and fun
    Wolfinbarger, M. F. California Management Review 43 (2) : 34 ~ 55 [2001]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford [2005]
  • Online store perceptions : How to turn browsers into buyers
    Lepkowska, W. E Journal of Marketing Theory and Practice 12 (3) : 36 ~ 47 [2004]
  • On the use, usefulness, and ease of use of structural equation modeling in MIS research, A note of caution
    Chin, W. W. MIS Quarterly 19 (2) : 237 ~ 246 [1995]
  • On the Negative Effects of e-Commerce: A Sociocognitive Exploration of Unregulated on-line Buying
    LaRose, R. Journal of Computer Mediated Communication 6 (3) [2001]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Pearson Prentice Hall [1995]
  • Interface design and emotions experienced on B2C web sites : Emperical testing of a research model
    Ethier, J. Computer in Human Behavior 24 (6) : 2771 ~ 2791 [2008]
  • Information response models : An integrated approach
    Smith, R. E. Journal of Marketing 45 : 81 ~ 93 [1982]
  • Individual Differences in Impulse Buying Tendency: Feeling and No Thinking
    Verplanken, B. European Journal of Personality 15 (1) : 71 ~ 83 [2001]
  • Impulsive consumer buying as result of emotions
    Weinberg, P. Journal of Business Research 10 (2) : 43 ~ 57 [1982]
  • Impulse buying: Mod-eling its precursors
    Beatty, S. E. Journal of Retailing 74 (2) : 169 ~ 191 [1998]
  • Impulse buying on the internet : Encouraging and discouraging factors
    Koski, N. Frontiers of E-Business Research 4 : 23 ~ 35 [2004]
  • Impulse buying in restaurant food consumption
    Miao, L. Journal of Foodservice Business Research 16 (5) : 448 ~ 467 [2013]
  • Extrinsic and intrinsic motivation for using a booth recommender system service on exhibition attendees’ unplanned visit behavior
    Chung, N. Computer in Human Behavior 30 : 59 ~ 68 [2014]
  • Exploring Impulse Purchasing on the Internet
    Madhavaram, S. R. Exploring Impulse Purchasing on the Internet 31 (1) : 59 ~ 66 [2004]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Effects of media formats in emotions & impulse buying intent
    Adelaar, T. Journal of Information Technology 18 (4) : 247 ~ 266 [2003]
  • Effects of impulse purchases on consumers’ affective states
    Gardner, M. P. Consumer Research 15 : 127 ~ 130 [1988]
  • Development and validation of brief measures of positive and negative affect. The PANAS scales
    Watson, D. Journal of personality and social psychology 54 (6) : 1063 ~ 1070 [1988]
  • Consumer impulses
    Rook, D. W. Advance in Consumer Research 12 (1) : 23 ~ 27 [1985]
  • Are all facets of impulsivity related to self-reported compulsive buying behavior?
    Billieux, J. Personality and Individual Differences 44 (6) : 1432 ~ 1442 [2008]
  • Apparel product attributes, web browsing, and e-impulse buying on shopping websites
    Park, E. J. Journal of Business Research 65 (11) : 1583 ~ 1589 [2012]
  • A structural model of fashion oriented impulse buying behavior
    Park, E. Journal of Fashion Marketing and Management 10 (4) : 433 ~ 446 [2006]
  • A research framework for social commerce adoption
    Hajli, M. Information and Knowledge Management 21 (3) : 144 ~ 154 [2013]
  • 2014년 1분기 온라인쇼핑동향 보도자료
    통계청 [2014]
  • 2013년 연간 및 4분기 전자상거래 및 사이버쇼핑동향 보도자료
    통계청 [2014]