연구논문(硏究論文) : 브랜드 개성이 소비자-브랜드 관계와 소비자만족 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 -스타벅스를 중심으로-

' 연구논문(硏究論文) : 브랜드 개성이 소비자-브랜드 관계와 소비자만족 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 -스타벅스를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand loyalty
  • brand personality
  • consumer satisfaction
  • consumer-brandrelationship
  • 브랜드 개성
  • 브랜드 충성도
  • 소비자-브랜드 관계
  • 소비자만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 호텔 레스토랑 브랜드개성이 소비자-브랜드 관계의 질과 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
    박선희 호텔경영학연구 14 (4) : 99 ~ 115 [2005]
  • 테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
    최성수 호텔관광연구 12 (4) : 211 ~ 228 [2010]
  • 테이크아웃 커피전문점 브랜드 개성이 고객만족 및브랜드 충성도에 미치는 영향
    김경희 한국식생활문화학회지 28 (5) : 473 ~ 479 [2013]
  • 박사
  • 커피전문점 이용고객의 자아 일치성과 기능적 일치성이브랜드 태도와 행동의도에 미치는 영향
    강지원 호텔경영학연구 22 (6) : 233 ~ 252 [2013]
  • 커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
    최형민 관광학연구 35 (3) : 243 ~ 266 [2011]
  • 커피전문점 브랜드 이미지, 관계품질 및 브랜드 충성도의 구조적 관계
    김문명 호텔경영학연구 22 (6) : 175 ~ 191 [2013]
  • 커피전문점 대명사 ‘스타벅스‘ 충성도 1위
  • 소비자-브랜드 관계의 선행 후행 변인들의 관계에 관한 연구
    김정현 한국광고홍보학보 10 (1) : 33 ~ 57 [2008]
  • 소비자-브랜드 관계(Brand Relationship) 유형과 영향요인에 관한실증연구
    김유경 광고연구 54 : 7 ~ 32 [2002]
  • 브랜드자산 구성 확인모델 개발과 태도, 방문의도간의 구조적 관계에 관한 연구: - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
    현용호 관광학연구 30 (6) : 339 ~ 360 [2006]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 브랜드 커피전문점의 지각된 품질과 브랜드 이미지가 지각된 가치와 충성도에 미치는 영향 -소비자 지식의 조절효과를 중심으로-
    기명옥 외식경영연구 11 (3) : 49 ~ 72 [2008]
  • 브랜드 커피전문점의 공간 이미지와 사용색채 비교분석- 엔젤리너스, 카페베네, 스타벅스, 커피빈을 중심으로 -
    한귀연 한국색채학회논문집 28 (1) : 219 ~ 228 [2014]
  • 브랜드 이미지와 자아이미지 일치성이 브랜드 태도와 선택의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 스타벅스를 중심으로 -
    김태희 호텔경영학연구 18 (1) : 171 ~ 185 [2009]
  • 브랜드 동일시의 매개효과를 중심으로 한 커피전문점 브랜드 개성이 만족과 충성도에 미치는 영향
    김상희 관광학연구 35 (3) : 57 ~ 83 [2011]
  • 브랜드 경험, 브랜드 애착, 브랜드 충성도의 관계 - 커피전문점을 중심으로 -
    김영국 관광학연구 36 (8) : 249 ~ 267 [2012]
  • 브랜드 개성과 자아이미지의 일치성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    박주영 아시아마케팅저널 3 (2) : 92 ~ 114 [2001]
  • 브랜드 개성과 자아이미지 일치성이 소비자 만족, 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 : 한국 소비자들의 브랜드 개성과 소비자-브랜드 관계 유형 인식을 중심으로
    박성연 광고학연구 17 (1) : 7 ~ 24 [2006]
  • 브랜드 개성과 자아이미지 일치성이 소비자 만족 및 소비자-브랜드 관계에 미치는 영향에 관한 연구 - 커피전문점을 중심으로 -
    서지연 외식경영연구 14 (4) : 145 ~ 167 [2011]
  • 브랜드 개성, 소비자-브랜드 관계의 질, 재구매 의도의 구조적 관계 연구 : 국내 피자 시장을 중심으로
    김민정 한국조리학회지 19 (2) : 130 ~ 148 [2013]
  • 명품브랜드-자아 동일시가 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 조절초점의 조절효과 -
    안광호 아시아마케팅저널 10 (4) : 1 ~ 33 [2009]
  • 레스토랑 브랜드 개성에 관한 연구동향 및 기여의 고찰 - 한국연구재단에 등재된 호텔․외식 및 관광관련 학술지를 중심으로 -
    한성호 관광학연구 35 (2) : 337 ~ 353 [2011]
  • 국내 5대 커피전문점 SNS 평판
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 16. 0
    이학식 법문사 [2009]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • ‘My’ Brand or ‘Our’ Brand : The Effects of Brand Relationship Dimensions and Self-Construal on Brand Evaluations
    Swaminathan, V. Journal of Consumer Research 34 (8) : 248 ~ 258 [2007]
  • When Good Brands Do Bad
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 31 (6) : 1 ~ 16 [2004]
  • The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty : An empirical study of toys and video games buyers
    Lin, L-Y. Journal of Product and Brand Management 9 (1) : 4 ~ 17 [2010]
  • The relationship among overall quick-causal restaurant image, perceived value, customer satisfaction, and behavioral intentions
    Ryu, K. S. International Journal of Hospitality Management 27 (3) : 459 ~ 469 [2008]
  • The influence of metaphors and product type on brand personality perceptions and attitudes
    Ang, S. Journal of Advertising 35 (2) : 39 ~ 50 [2006]
  • The impact of customer satisfaction and relationship quality on customer retention : A critical reassessment and model development
    Henning-Thurau, T. Psychology & Marketing 14 : 737 ~ 764 [1997]
  • The effects of customers’perceptions of brand personality in casual theme restaurants
    Kim, D. International Journal of Hospitality Management 30 (2) : 448 ~ 458 [2011]
  • The brand personality scale: An application for restaurants
    Siguaw, J. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 40 (3) : 48 ~ 55 [1999]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Pearson Education India [1998]
  • Self-concept in consumer behavior : A critical review
    Sirgy, J. Journal of Consumer Research 9 : 287 ~ 300 [1982]
  • Relationship marketing in consumer market : Antecedents and consequences
    Sheth, J. Journal of Academy of Marketing Science 23 (4) : 225 ~ 271 [1995]
  • Reassessment of expectations as a comparison standard in measuring service quality : Implication for future research
    Parasuraman, A. Journal of Marketing 58 (1) : 201 ~ 230 [1994]
  • Out of the closet and out of the street: Gay men and their brand relationship
    Kates, S. Psychology Marketing 17 (6) : 493 ~ 513 [2000]
  • Observations: Building brand equity by managing the brand‘s relationship
    Blackstone, M. Journal of Advertising Research : 101 ~ 105 [2000]
  • Marketing Management Analysis, Planning Implementation, and Control
    Kotler, P. Prentice Hall [1988]
  • Impact of brand personality on PALI : A comparative research between two different brands
    Mengxia, Z. International Management Review 3 (3) : 36 ~ 46 [2007]
  • Identifying the dimensions of the product-brand and consumer Relationship
    Veloutsou, C. Journal of Marketing Management 23 (1/2) : 7 ~ 26 [2007]
  • From relationship to experiences in retail financial services
    O'Laughlin, D. International Journal of Bank Marketing 22 (7) : 522 ~ 540 [2004]
  • Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty
    Kressmann, F. Journal of Business Research 59 : 955 ~ 964 [2006]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, J. Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Determinants of relationship quality and loyalty in personalized services
    Shamdasani, P. Asia Pacific Journal of Management 17 : 399 ~ 422 [2000]
  • Customer response to intangible and tangile service factors
    Wakefield, K. Psychology and Marketing 16 (1) : 51 ~ 69 [1999]
  • Converting image into equity
    Biel, A. L. Brand equity and advertising: Advertising's role in building strong brands : 67 ~ 81 [1993]
  • Consumer and their brand : Developing relationship theory in consumer research
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 (4) : 343 ~ 373 [1998]
  • Consumer Behavior
    Berkman, H. NTC Business Books, Illinois [1996]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (3) : 418 ~ 430 [1993]
  • Building customer based brand equity
    Keller K. L. Marketing Management 10 (7/8) : 14 ~ 19 [2001]
  • Brand experience
    Brakus, J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Brand Babble : Sense and Nonsense About Branding
    Schultz, D. South-Western [2004]
  • Beyond brand personality: building Brand relationships
    Blackston, M. Brand equity and advertising: Advertising's role in building strong brands : 113 ~ 124 [1993]
  • An examination of the differences in restaurant brand personality across cultures
    Murase, H. Journal of Hospitality and Leisure Marketing 11 (2/3) : 97 ~ 13 [2004]