연구논문(硏究論文) : 레스토랑의 분위기, 색채, 음악이 감정적 반응, 만족도, 충성도에 미치는 영향에 대한 실험 연구

' 연구논문(硏究論文) : 레스토랑의 분위기, 색채, 음악이 감정적 반응, 만족도, 충성도에 미치는 영향에 대한 실험 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • atmosphere
  • color
  • emotionalresponses
  • loyalty
  • music
  • satisfaction
  • 감정적 반응
  • 만족도
  • 분위기
  • 색채
  • 음악
  • 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 호텔․외식산업 배경음악의 장르와 템포에 따른 무드에관한 연구
    정규엽 「학술연구 발표논문집」한국호텔외식경영학회 학술발표 : 162 ~ 186 [2007]
  • 푸드코트의 서비스스케이프와 혼잡성이 감정 및 만족도에 미치는 영향
    정영우 호텔경영학연구 16 (5) : 221 ~ 236 [2007]
  • 패션점포의 환경요소에 대한 소비자의 감정적 반응
    고순화 김은영(Eun Young Kim) 「학술연구 발표논문집」한국생활과학회 하계학술발표 2013 (0) : 195 ~ 195 [2013]
  • 패션점포 내 배경음악과 광고사진이 소비자의 정서 및 접근행동에 미치는 영향
    기현명 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 16 (3) : 39 ~ 60 [2006]
  • 컬러마케팅
    김훈철 커뮤니케이션북스 [2002]
  • 식공간 연출을 위한 물리적 환경의 기능: 이론적 고찰 및 제안
    전병길 한국식생활문화학회지 20 (6) : 644 ~ 651 [2005]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    이학식 마케팅연구 17 (3) : 55 ~ 91 [2002]
  • 물리적환경의 적합성이 서비스품질 평가에 미치는 영향 -지각된 구매위험과 관여도의 조절효과-
    강은숙 관광학연구 38 (3) : 103 ~ 124 [2014]
  • 만족 및 구매 후 행동의도에 대한 레스토랑 실내음악의 효과
    전병길 관광학연구 27 (4) : 47 ~ 65 [2004]
  • 마케팅 상황에서 음악의 역할: 이론적 고찰 및 제안
    황인석 마케팅연구 19 (3) : 21 ~ 46 [2004]
  • 레스토랑의 분위기(배경음악)가 이용객의 태도와 행동에 미치는 영향에관한 연구
    정익준 여행학연구 10 : 229 ~ 243 [1999]
  • 레스토랑의 물리적 환경지각이 고객 태도형성에 미치는 영향 : 감정반응의 중개역할을 중심으로
    전병길 한국식생활문화학회지 20 (4) : 438 ~ 445 [2005]
  • 레스토랑 실내의 색채와 배경 음악의 조화가 고객의 감정적 반응 및 행동 의도에 미치는 영향
    조미나 감성과학 14 (1) : 27 ~ 38 [2011]
  • 레스토랑 서비스 인카운터에 대한 인지적ㆍ감정적 반응이 서비스 충성도 형성에 미치는 영향
    조미나 관광학연구 30 (5) : 173 ~ 196 [2006]
  • 고급 레스토랑의 물리적 환경이 고객감정반응 및 행동의도에 미치는 영향
    김태희 호텔경영학연구 17 (3) : 71 ~ 85 [2008]
  • Using background music to affect the behavior of supermarket shoppers
    Milliman, R. E. Journal of Marketing 46 (2) : 86 ~ 91 [1982]
  • The two dimensional impact of color on shopping
    Crowley, A. E. Marketing Letter 4 : 59 ~ 69 [1993]
  • The influence of tempo, loudness and gender of listener on responses to music
    Kellaris, J. J. Psychology and Marketing 10 (1) : 15 ~ 29 [1993]
  • The influence of music tempo and musical preference on restaurant patrons' behavior
    Caldwell, C. Psychology and Marketing 19 (11) : 895 ~ 917 [2002]
  • The influence of emotion, locus of emotion and familiarity upon preference in music
    Schubert, E. Psychology of Music 35 (3) : 499 ~ 515 [2007]
  • The effects of music in a retail setting on real and perceived shopping times
    Yalch, R. F. Journal of Business Research 49 (2) : 139 ~ 147 [2000]
  • The effects of color in store design
    Bellizzi, J. A. Journal of Retailing 59 (1) : 21 ~ 45 [1983]
  • The effect of music on atmosphere and purchase intentions in a cafeteria
    North, A. C. Journal of Applied Psychology 28 (24) : 2254 ~ 2273 [1998]
  • The chain of the effects from brand trust and brand affect to brand performance : The role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Use of Music: An Introduction to Music in Contemporary American Life
    Mussulman, J. A. Prentice-Hall [1974]
  • The Musical Mind : The Cognitive Psychology of Music
    Sloboda, J. A. Oxford University Press [1985]
  • The Influence of Multiple Store Environment Cues on Perceived Merchandise V alue and Patronage Intentions
    Baker, J. Journal of Marketing 66 (4) : 120 ~ 141 [2002]
  • The Influence of Background Music on the Behavior of Restaurant Patrons
    Milliman, R. E. Journal of Consumer Research 13 (9) : 286 ~ 289 [1986]
  • The Impact of Music on Consumers’ Reactions to Waiting for Services
    Hui, M. K. Journal of Retailing 73 (1) : 87 ~ 104 [1997]
  • The Effects of Ambience, Servicescape, and Personality Traits on Consumers’ Emotional Responses, Evaluation, and Behavior: From the Concept of Gestalt Psychology
    Lin, Y. H. Pennsylvania:The Pennsylvania State University [2003]
  • Store atmosphere: An experimental psychology approach
    Donovan, R. J. Journal of Retailing 58 (Spring) : 34 ~ 57 [1982]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 56 (4) : 57 ~ 71 [1992]
  • Service Loyalty 형성과정의 Dual Path 모형에 관한 연구: Intrinsic Path와 Extrinsic Path의 상대적 영향을 중심으로
    라선아 서울대학교 대학원 [2003]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • SPSS 14.0 매뉴얼
    이학식 보문사 [2008]
  • Relationships between expressed and felt emotions in music
    Evans, P. Musicae Scientiae 12 (1) : 75 ~ 99 [2008]
  • Purchase occasion influence on the role of music in advertising
    Alpert, M. I. Journal of Business Research 58 (3) : 369 ~ 376 [2005]
  • Perceived control and the effects of crowding and consumer choice on the service experience
    Hui, M. K. Journal of Consumer Research 18 (9) : 174 ~ 184 [1991]
  • Perceived appropriateness and its effect on quality, affect and behavior
    Babin, B. J. Journal of Retailing and Consumer Services 3 : 89 ~ 102 [2003]
  • Model of marketing mix, brand switching, and competition
    Carpenter, G. S. Journal of Marketing Research 22 (8) : 318 ~ 329 [1985]
  • Male brain, female brain : The hidden difference
    Kimura, D. Psychology Today 19 (1) : 50 ~ 58 [1985]
  • Improving the store environment: Do olfactory cues affect evaluations and behaviors?
    Spangenberg, E. R. Journal of Marketing 60 (2) : 67 ~ 80 [1996]
  • Exploring tempo and modality effects on consumer response to music
    Kellaris, J. J. Advances in Consumer Research 18 : 243 ~ 248 [1991]
  • Experimental aesthetics of popular music recordings : Pleasingness, Familiarity and chart performance
    Russell, P. A. Psychology of Music 14 (1) : 33 ~ 43 [1986]
  • Excitement at the mall: Determinants and effects on shopping response
    Wakefield, K. Journal of Retailing 74 (4) : 515 ~ 539 [1998]
  • Environmental colour impact upon human behavior : A review
    Nurlelawati, A. J. Procedia-Social and Behavioral Sciences 35 : 54 ~ 62 [2012]
  • Environmental color, consumer feelings and purchase likehood
    Bellizzi, J. A. Psychological Marketing 9 (5) : 347 ~ 363 [1992]
  • Effects of indoor color on mood and cognitive performance
    Yildirim, K. Building and Environment 42 (9) : 3233 ~ 3240 [2007]
  • Effects of color on emotion
    Valdez, P. Journal of Experimental Psychology 123 (4) : 394 ~ 409 [1994]
  • Cortisal, biochemical and galvanic skin responses to musical stimuli of different preference value by college students in biology and music
    Vanderark, S. D. Perceptual Motor Skills 77 : 227 ~ 234 [1993]
  • Congruency of Scent and Music as a Driver of In-Store Evaluations and Behavior
    Mattila, A. S. Journal of Retailing 77 : 273 ~ 289 [2001]
  • Color and shopping intentions : the intervening effect of price fairness and perceived affect
    Babin, B. J. Journal of Business Research 56 : 541 ~ 551 [2003]
  • Color and Personality
    Schaie, K. M. Hans Huber [1964]
  • Atmospherics as a Marketing Tool
    Kotler, P. Journal of Retailing 49 (4) : 48 ~ 64 [1973]
  • An environmental psychological study of foreground and background music as retail atmospheric factors
    Yalch, R. F. AMA Educators’ Conference Proceedings : 106 ~ 110 [1988]
  • An Experimental Approach to Making Retail Store Environmental Decisions
    Baker, J. Journal of Retailing 68 (4) : 445 ~ 460 [1992]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian, A. MIT Press [1974]
  • A model of consumer response to advertising music
    Lantos, G. P. Journal of Consumer Marketing 29 (1) : 22 ~ 42 [2012]
  • A Critical Review of Consumer Satisfaction. In review of marketing
    Yi, Y. American Marketing Association [1990]