정책갈등 관리에 있어 정부 신뢰와 불신의 역할

' 정책갈등 관리에 있어 정부 신뢰와 불신의 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • competence
  • conflictresolutionact
  • distrust
  • integrity
  • trust
  • 갈등대응
  • 능력
  • 불신
  • 신뢰
  • 투명성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,052 1

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' 정책갈등 관리에 있어 정부 신뢰와 불신의 역할' 의 참고문헌

  • 호텔 직원의 개인 성향에 따른 감정 조절전략이 고객지향성에 미치는 영향: 서울과 부산의 특1급 호텔을 중심으로
    민혜선 관광연구 23 (4) : 127 ~ 154 [2009]
  • 한국사회 정책갈등의 이념적 구조 분석논리
    박성복 한국사회와 행정연구 22 (2) : 1 ~ 22 [2011]
  • 한국문화에서 대인관계 신뢰-불신의 기반과 심리적 기능에 대한 문화심리학적 분석
    최상진 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 11 (특) : 1 ~ 20 [2005]
  • 조직의 제도적 정당성과 행동적 정당성이 갈등상황에서 공중 지지 형성에 미치는 영향: 갈등관리전략과 커뮤니케이션 특성을 중심으로
    김태영 한국언론학보 56 (5) : 36 ~ 64 [2012]
  • 조직-공중 관계의 양면성: 부정적 관계특성의 탐색과 측정
    문빛 한국언론학보 55 (5) : 416 ~ 447 [2011]
  • 정치후보에 대한 유권자 감정 유발 요인 및 미디어 캠페인 활동의 효과에 관한 연구
    이강형 한국언론학보 50 (3) : 337 ~ 365 [2006]
  • 정부신뢰의 원인: 정책결과, 과정 및 산출
    박종민 정부학연구 17 (2) : 117 ~ 142 [2011]
  • 정부신뢰의 요인- 정부정책인가? 정치태도인가? -
    박희봉 한국정책학회보 22 (1) : 465 ~ 492 [2013]
  • 정부신뢰의 영향요인에 관한 연구: 부안군 원전수거물처리장 입지사례를 중심으로
    손호중 한국행정학보 39 (3) : 87 ~ 113 [2005]
  • 온라인 시장진입기업의 신뢰관리 메카니즘에서 초기신뢰, 신뢰, 불신의 역할
    이동일 중소기업연구 30 (3) : 99 ~ 120 [2008]
  • 언론보도 대응에 있어서 정부의 메시지 전략 4대강 정책 해명자료를 중심으로
    전형준 홍보학연구 17 (1) : 217 ~ 251 [2013]
  • 시민문화와 정부정책이 정부신뢰에 미치는 영향
    박희봉 한국행정논집 24 (4) : 913 ~ 936 [2012]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    이학식 마케팅연구 17 (3) : 55 ~ 91 [2002]
  • 말하기, 듣기 스타일과 갈등관리유형 간의 관계
    장해순 한국방송학보 21 (1) : 276 ~ 310 [2007]
  • 관계경영의 새로운 효과지표 : 공중의 커뮤니케이션 행동 측정 모델 개발에 관한 연구
    문빛 한국언론학보 56 (2) : 167 ~ 197 [2012]
  • 갈등성격과 갈등관리전략에 관한 연구
    권영규 한국사회와 행정연구 17 (2) : 159 ~ 189 [2006]
  • 갈등 해소에 있어 커뮤니케이션 요소의 역할에 관한 연구: 갈등 유형, 제3자 역할, 사과가 신뢰와 협력의지에 미치는 영향
    임유진 한국언론학보 54 (6) : 229 ~ 260 [2010]
  • Why People don’t Trust Government
    Orren, G Harvard University Press [1997]
  • Trust and power
    Luhman, N John Wiley and sons [1979]
  • Trust and distrust: New relationships and realities
    Lewicki, R. J Academy of Management Review 23 (3) : 438 ~ 458 [1998]
  • Trust and distrust in organizations: Emerging perspectives, enduring questions
    Kramer, R. M Annual Review of Psychology 50 : 569 ~ 598 [1999]
  • Trust and Distrust
    Son, K Journal of Korean Ethics Studies 51 : 401 ~ 423 [2002]
  • The managerial grid
    Blake, R. R Gulf [1964]
  • The Social Desirability Variable in Organizational Research: An Alternative Explanation for Reported Findings
    Thomas, K. W Academy of Management Journal 18 (4) : 741 ~ 752 [1975]
  • The Sinister Attribution Error: Paranoid cognition and collective distrust in organizations
    Kramer, R. M Motivation and Emotion 18 (2) : 199 ~ 230 [1994]
  • The Korean bases of workers’ trust and distrust in their superiors
    KIm, M Korean Journal of Psychological and Social Issue 6 (3) : 99 ~ 120 [2000]
  • Suspicion and dispositional inference
    Hilton, J. L Personality and Social Psychology Bulletin 5 (19) : 501 ~ 512 [1993]
  • Support for a Two-Dimensional Model of Conflict Behavior
    Ruble, T Organizational Behavior and Human Performance 16 (1) : 143 ~ 155 [1976]
  • Policy PR
    Shin, H Communication Books [2011]
  • Perceived risk, trust and democracy
    Slovic, P. International Journal of Risk Analysis 13 (6) : 675 ~ 682 [1993]
  • Perceived Leader Integrity Scale
    Craig, S. B Leadership Quarterly 9 : 127 ~ 145 [1998]
  • OPRA: A cross-cultural, multiple-item scale for measuring organization-public relationships
    Huang, Y. H Journal of Public Relations Research 13 (1) : 61 ~ 90 [2001]
  • Managing public disputes: A practical guide for government, business, and citizens’ groups
    Carpenter, S. L Jossey-Bass [2001]
  • Interpersonal Conflict
    Wilmot, W. W McGraw-Hill [2001]
  • Exploring two types of emotion in the situational crisis communication theory model
    Choi, Y Korean Academic Society for Public Relations Annual Conference : 123 ~ 159 [2008]
  • Emotion in the Workplace: Trust and Distrust between Leader and Members
    Lee, J Korean Journal of psychology 20 (1) : 91 ~ 128 [2001]
  • Disaffected Democracies: What‘s troubling the trilateral countries
    Porta, D. D Princeton University Press [2000]
  • Democracy and Trust
    Warren, M. E Cambridge University Press [1999]
  • Consent, dissent, and patriotism
    Levi, M Cambridge University Press [1997]
  • Conflict resolution skills manual
    Kang, Y SungKongHoe University [2000]
  • Confirmatory Factor Analysis of the Styles of Handling Interpersonal Conflict
    Rahim, M. A Journal of Applied Psychology 80 (1) : 122 ~ 132 [1995]
  • Conducting a Conflict Assessment
    Shin, C Wisdom [2005]
  • Competences Found Important for Knowledge Sharing
    Szabo, L Journal of Knowledge Management 9 (3) : 41 ~ 58 [2011]
  • B2B 거래에서 신뢰와 불신에 대한 선행변수 및 결과변수에 대한 연구
    김종근 유통연구 14 (2) : 97 ~ 125 [2009]
  • An exploratory study of stakeholder emotions: Affect and crises
    Coombs, W. T Research on Emotion in Organizations 1 : 263 ~ 280 [2005]
  • An Integrative Model of organizational trust
    Mayer, R. C Academy of Management Review 20 (3) : 709 ~ 734 [1995]
  • An Analysis of Factors Influencing Trust in Government: A Test of Cultural and Institutional Performance approach
    Kim, Y Social Science Research Review 27 (2) : 141 ~ 161 [2011]
  • A measure of styles of handling Interpersonal Conflict
    Rahim, M. A Academy of management Journal 26 (2) : 368 ~ 376 [1983]
  • A conflict resolution approach to public administration
    Lan, Z Public Administration Review 57 (1) : 27 ~ 35 [1997]
  • A Study on the Factors of Locational Conflicts in Unwanted Facilities
    Jeon, J Korean Society and Public Administration 11 (2) : 275 ~ 295 [2000]
  • A Study on the Current Conditions of Public Conflict Management and its Effective Managerment in Korean Central Government
    Lim, D [2010]
  • A Consumer Trust-Distrust Model in Online Environment
    Cho, H E-Business Review 3 (1) : 47 ~ 76 [2002]