금연정책관련 온라인 뉴스와 댓글 유형의 내용 분석

' 금연정책관련 온라인 뉴스와 댓글 유형의 내용 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • antismoking policy
  • comments
  • news frame
  • online news
  • 금연 정책
  • 뉴스 프레임
  • 댓글
  • 온라인뉴스
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' 금연정책관련 온라인 뉴스와 댓글 유형의 내용 분석' 의 참고문헌

  • 효과적인 자궁경부암 예방행위 캠페인을 위한 수용자 연구 - 확장된 HBM 적용
    조수영 광고연구 (91) : 348 ~ 377 [2011]
  • 형식 파괴 뉴스 프로그램에서 묘사되는 한국 정치현실에 대한 프레임 분석 : YTN <돌발영상 >을 중심으로
    우형진 한국언론학보 50 (1) : 191 ~ 218 [2006]
  • 한국과 일본신문의 한일강제병합 100주년 뉴스 프레임차이 비교
    오대영 한국언론학보 55 (1) : 140 ~ 168 [2011]
  • 하인스 워드 뉴스 보도의 이데올로기: 뉴스 프레임 분석적 접근
    김한주 한국체육학회지 45 (4) : 123 ~ 138 [2006]
  • 취재원 활용을 통해 살펴본 한국 신문의 보도시각 고찰 : 미국 쇠고기 수입 관련 기사에 나타난 취재원 신뢰도와유인가(Valence) 분석을 중심으로
    이건호 한국언론학보 53 (3) : 347 ~ 369 [2009]
  • 참여정부의 언론정책에 관한 뉴스 프레임 연구 : ‘취재지원시스템 선진화방안’ 보도 분석을 중심으로
    김춘식 한국언론학보 52 (2) : 303 ~ 327 [2008]
  • 정치적 이념, 정부신뢰 그리고 정책지지
    금현섭 행정논총 48 (4) : 201 ~ 228 [2010]
  • 정책홍보의 언론관계 활동에 대한 행정기관 공무원과 기자 집단의 인식도 비교 연구
    이두원 커뮤니케이션학 연구 21 (2) : 93 ~ 111 [2013]
  • 정책PR이 정책지지, 정부신뢰에 미치는 영향 연구
    오경수 한국콘텐츠학회 논문지 13 (7) : 190 ~ 202 [2013]
  • 정신건강 및 정신질환에 대한 지상파 TV 뉴스 분석
    조수영 한국언론학보 54 (5) : 181 ~ 204 [2010]
  • 정부정책의 신뢰도 제고를 위한 SNS활용 PR 전략
    차영란 한국콘텐츠학회 논문지 13 (5) : 103 ~ 116 [2013]
  • 정부신뢰와 정책수용: 전자주민카드 정책을 중심으로
    박정훈 행정논총 46 (1) : 93 ~ 122 [2008]
  • 정보원의 전문성과 시청자의 유행관여도에 따른 간접광고의 효과:TV드라마속 패션상품 PPL을 중심으로
    김재휘 광고학연구 14 (1) : 95 ~ 115 [2003]
  • 저출산 이슈에 대한 언론의 현실 구성 : 보수 대 진보신문의 프레임 비교연구
    황성욱 커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 27 ~ 58 [2010]
  • 읽기의 재발견 : 인터넷 토론 공간에서 커뮤니케이션의 효과
    김은미 한국언론학보 50 (4) : 65 ~ 94 [2006]
  • 인터넷의 매개적 상호작용으로서의 댓글의 찬성과 반대에 대한 분석
    박창호 담론201 16 (2) : 135 ~ 164 [2013]
  • 인터넷 이용자의 여론 지각과 의견 표현-현실공간과 사이버공간의 비교
    한혜경 한국언론정보학보 23 : 189 ~ 221 [2003]
  • 인터넷 신문의 리플 텍스트에 나타난 수용자 반응 분석
    권순희 국어교육 111 (111) : 9 ~ 254 [2003]
  • 인터넷 댓글과 폭력성 : ‘채선당’ 사건의 온라인 뉴스에서
    박창호 사회이론 42 : 93 ~ 120 [2012]
  • 인터넷 뉴스의 정보처리 과정에 관한 연구
    최환진 한국언론학보 48 (1) : 5 ~ 27 [2004]
  • 인터넷 뉴스와 댓글의 뉴스 프레임 융합 효과 연구: 해석의 복잡성 및 태도의 극단성 분석을 중심으로
    김혜미 한국언론학보 55 (2) : 32 ~ 55 [2011]
  • 인터넷 뉴스기사에 달린 댓글의 효과 연구 : 이슈의 관여도와 의견의 일치성 여부를 고려해서
    강재원 한국언론학보 56 (2) : 143 ~ 166 [2012]
  • 인터넷 뉴스 댓글이 여론 및 기사의 사회적 영향력에 대한 지각과 수용자의 의견에 미치는 효과
    이은주 한국언론학보 53 (4) : 50 ~ 71 [2009]
  • 인터넷 뉴스 댓글의 이용과 상호작용성의 만족도에 관한 연구
    김채환 언론과학연구 9 (1) : 5 ~ 44 [2009]
  • 인터넷 뉴스 댓글의 견해와 품질이 독자들의 이슈에 대한 태도에 미치는 영향
    양혜승 한국언론학보 52 (2) : 254 ~ 281 [2008]
  • 온라인 신문 댓글의 내용분석: 댓글의 유형과 댓글 게시자의 성향
    조수선 커뮤니케이션학 연구 15 (2) : 65 ~ 84 [2007]
  • 온라인 댓글이 기사 평가에 미치는 영향: PR적 관점을 중심으로
    이재신 한국광고홍보학보 9 (4) : 7 ~ 45 [2007]
  • 온라인 댓글 인식과 댓글 활동의 관계에 관한 연구: 댓글의 신뢰도와 인터넷뉴스 수용자의 수용경향 중심으로
    권상희 한국언론정보학보 42 (2) : 44 ~ 78 [2008]
  • 온라인 뉴스 양식과 저널리즘의 변화
    임종수 커뮤니케이션 이론 2 (2) : 37 ~ 73 [2006]
  • 오마이뉴스 독자의견 분석:‘난장으로서의 공론장’가능성 탐색
    김경년 한국방송학보 19 (3) : 7 ~ 41 [2005]
  • 에이즈 뉴스 프레이밍 분석 : 비판적 헬스저널리즘 관점을 중심으로
    정의철 한국언론학보 52 (4) : 223 ~ 249 [2008]
  • 언론의 정치 성향과 프레임:‘이해찬 골프’와 ‘최연희 성추행’ 사건의 보도를 중심으로
    김정아 한국언론정보학보 41 (1) : 232 ~ 267 [2008]
  • 스포츠 영웅의 미디어프레임과 수용 특성 연구
    윤여광 언론과학연구 5 (3) : 373 ~ 410 [2005]
  • 소셜미디어(SNS)를 활용한 기업의 PR 활동에 관한 연구소셜미디어 및 기업 특성을 중심으로
    최영택 홍보학연구 17 (3) : 37 ~ 76 [2013]
  • 생명과학에 대한 한국과 미국의 뉴스 프레임 비교연구
    김수정 한국언론학보 49 (6) : 109 ~ 139 [2005]
  • 사이버모욕죄 보도의 프레이밍 효과: 핵심 가치와 귀인 양식을 중심으로
    허석재 한국언론정보학보 52 (4) : 48 ~ 68 [2010]
  • 북한주민 생활 실태에 관한 국내 신문보도 프레임연구: 조선일보, 동아일보, 한겨레, 경향신문을 중심으로
    하승희 한국언론정보학보 58 (2) : 222 ~ 241 [2012]
  • 부안 원전수거물 관리시설 유치 쟁점에 대한 언론보도 프레임 분석
    이현우 언론과학연구 5 (3) : 516 ~ 547 [2005]
  • 미디어 이용과 공공갈등 인식의 상관관계 분석
    전형준 한국언론학보 54 (3) : 167 ~ 184 [2010]
  • 레이코프와 존슨의 은유 개념을 통한 프레임 분석 :‘사학법 개정’ 관련 갈등 보도를 중심으로
    이병주 한국언론정보학보 39 (3) [2007]
  • 댓글의 논조, 숫자, 사전 태도가 이슈의 합의추정에 미치는 영향
    이미나 사이버커뮤니케이션학보 27 (3) : 47 ~ 87 [2010]
  • 댓글에 대한 노출이 뉴스 수용에 미치는 효과
    김은미 한국언론학보 50 (4) : 33 ~ 64 [2006]
  • 댓글 읽기 효과에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    이재신 한국언론정보학보 42 (2) : 249 ~ 279 [2008]
  • 김대중ㆍ노무현 정부시기 탈북자 문제에 관한언론의 프레임 유형 연구 : 「조선일보」ㆍ「한겨레」 등 5대 일간지 사설을 중심으로
    곽정래 한국언론학보 53 (6) : 196 ~ 217 [2009]
  • 기업의 위기 커뮤니케이션 전략과 정보원, 메시지 전달 유형에 따른 커뮤니케이션 효과
    천정호 광고연구 91 (91) : 378 ~ 414 [2011]
  • 기사 프레임과 장르가 댓글 유형에 미치는 영향
    이재신 한국언론학보 54 (2) : 116 ~ 137 [2010]
  • 기사 주제에 따른 댓글 읽기와 관여도가 댓글과 기사 평가에 미치는 영향
    이재신 스피치와 커뮤니케이션 20 ( ) : 50 ~ 88 [2013]
  • 국내 신문의 환경 이슈 보도에 대한 프레이밍 연구
    한균태 한국방송학보 19 (3) : 288 ~ 324 [2005]
  • 공중 의견과 행동에 대한 의제설정 효과 모형의 검증 : 부동산 이슈 보도를 중심으로
    최원석 한국언론학보 50 (1) : 409 ~ 435 [2006]
  • Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process
    McCracken, G Journal of Consumer research 16 (3) : 310 ~ 321 [1989]
  • Voices of the marginalized on the Internet: Examples from a Website for women of South Asia
    Mitra, A Journal of Communication 54 : 492 ~ 510 [2004]
  • Value words and lizard brains : Do citizens deliberate about appeals to their core values?
    Brewer, P. R Political Psychology 22 : 45 ~ 64 [2001]
  • Understanding and utilization of the Internet media : Internet newspaper, Internet TV, Internet advertising, Internet public relations
    Park, S. H communication books [2002]
  • Theoretical conceptualization of interactivity
    Song, M. Z Korean Journal of Journalism & Communication Studies 46 (3) : 116 ~ 152 [2002]
  • The whole world is watching: Mess media in the making and unmaking of the new life
    Gitlin, T University of California Press [1980]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The people’s choice : How the voter makes up his mind in a presidential campaign
    Lazarsfeld, P Columbia University Press [1968]
  • The neglect of power in recent framing research
    Carragee, K. M Journal of Communication 54 (2) : 214 ~ 233 [2004]
  • The measurement of observer agreement for categorical data
    Landis, J. R Biometrica 33 : 159 ~ 174 [1977]
  • The korean news coverage of Asia : A case study of Chosun and Hankyoreh
    Kim, S. J Journal of Institute for Social Sciences 19 (3) : 1 ~ 20 [2008]
  • The information processing of pictures in print advertisements
    Edell, J. A Journal of Consumer Research 10 (1) : 45 ~ 61 [1983]
  • The impacts of smoking bans on smoking in Korea : 127 ~ 153
    Kim B. S [2009]
  • The impact of message framing and theme type on public campaign advertising focused on elemantary school student
    Kim, S. P Public Relations Research 17 (2) : 5 ~ 39 [2013]
  • The impact of celebrity spokespersons’ perceived image on consumers’intention to purchase
    Ohanian, R Journal of Advertising Research 31 (1) : 46 ~ 54 [1991]
  • The effects of expertise and physical attractiveness upon opinion agreement and liking
    Horai, J Sociometry 37 (4) : 601 ~ 606 [1974]
  • The effect of issue involvement on attitude change via perceived argument quality and perceived source credibility
    Sung, E. C Public Relations Research 16 (4) : 213 ~ 246 [2012]
  • The effect of On-line word-of-mouth:Focusing on the valance and objectivity of information
    Ryu, H. Y Korea Universuty [2001]
  • The Internet as mass medium
    Morris, M McQuail's Reader in Mass Communication Theory 1 (4) : 134 ~ 145 [2002]
  • The AIDS story and moral panic : How the Euro-African press constructs AIDS
    Lester, E Howard Journal of Communication 6 : 1 ~ 10 [1992]
  • Switching trains of thought: The impact of news frames on readers’ cognitive responses
    Price, V Communication Research 24 : 481 ~ 506 [1997]
  • Strongest persuasion skill
    Akira, Tago KyungSeong line [2005]
  • Source use in a"news disaster"account : A content analysis of voter news service stories
    Sumpter, R. S Journalism & Mass Communication Quarterly 79 (3) : 539 ~ 558 [2002]
  • Source expertise, time of source identification, and involvement in persuasion : An elaborative processing perspective
    Homer, P. M Journal of Advertising 19 (1) : 30 ~ 39 [1990]
  • Source credibility in social judgment : Bias, expertise, and the judge's point of view
    Birnbaum, M. H Journal of Personality and Social Psychology 37 (1) : 48 ~ 74 [1979]
  • Social origins of press cynicism in portraying politics
    Schudson, M American Behavioral Scientist 42 (6) : 998 ~ 1008 [1999]
  • Social movements as catalysts for policy change: The case of smoking and guns
    Nathanson, C. A Journal of Health Politics, Policy and Law 24 (3) : 421 ~ 488 [1999]
  • Social indicators in Korea
  • Smoking to be banned in PC rooms
  • Seoul rails against cigarettes with no smoking day
    Shim, S. H news town
  • Second-level agenda setting and political advertising: Investigating the transfer of issue and attribute saliency during the 2004 US presidential election
    Golan, G. J Journalism Studies 8 (3) : 432 ~ 443 [2007]
  • Rocket measurement of OH in the mesosphere
    Anderson, J. G Journal of Geophysical Research 76 (31) : 7820 ~ 7824 [1971]
  • Research methods and the new media
    Williams, F The Free Press [1988]
  • Relationship of credibility and message transfer capabilities of TV news anchor
    Kim, H. J Korean Journal of Broadcasting and Telecommunication Studies 10 : 139 ~ 165 [1998]
  • Online news contents consumption
    DMC report DMC MEDIA [2013]
  • Newspaper portrayals of child abuse : Frequency of coverage and frames of the issue
    Hove, T Mass Communication and Society 16 : 89 ~ 108 [2013]
  • Mediating the message
    Shoemaker, P. J Longman [1996]
  • Media discourse and public opinion on nuclear power : A constructionist approach
    Gamson, W. A American Journal of Sociology 95 (3) : 1 ~ 37 [1989]
  • Mass media research : An introduction
    Wimmer, R. D Wadsworth [2005]
  • Managing the public sphere : Journalistic construction of the great globalization debate
    Bennett, W. L Journal of Communication 54 : 437 ~ 455 [2004]
  • Issue frames and group-centrism in American public opinion
    Nelson, T. E The Journal of Politics 58 : 1055 ~ 1078 [1996]
  • Is anyone responsible
    Iyengar, S University of Chicago Press [1991]
  • Internet user trends in Web 2. 0 : Participation and sharing
    NIDA NIDA [2006]
  • Internet newspapers and online storytelling
    Kim, I. H communication books [2003]
  • Internet community ilovesmoking have a signature-seeking campaign for opposition to antismoking policy
    Kim, S. W The Financial News
  • Interdisciplinary relationships in the social sciences
    McGuire, W. J Aldine [1969]
  • In-group bias in the minimal intergroup situation : A cognitive-motivational analysis
    Brewer, M. B Psychological Bulletin 86 (2) : 307 ~ [1979]
  • Impacts of news frames in the coverage of conflicting issues on individual interpretation and opinion
    Rhee, J.-W Korean Journal of Journalism & Communication Studies 46 (1) : 441 ~ 482 [2001]
  • How do the frame move the society
    Lee, D. H [2012]
  • Highly credible sources: Persuasive facilitators or persuasive liabilities
    Dholakia, R. R Journal of Consumer Research 3 (4) : 223 ~ 232 [1977]
  • From two-step flow to the Internet : The changing array of sources for genetics information seeking
    Case, D. O Journal of the American Society for Information Science and Technology 55 (8) : 660 ~ 669 [2004]
  • Framing, the news media, and collective action
    Ryan, C Journal of Broadcasting & Electronic Media 45 : 175 ~ 182 [2001]
  • Framing persuasive appeals: Episodic and thematic framing, emotional response, and policy change
    Gross, K Political Psychology 29 : 169 ~ 192 [2008]
  • Framing obesity the evolution of news discourse on a public health issue
    Lawrence, R. G The Harvard International Journal of Press/Politics 9 (3) : 56 ~ 75 [2004]
  • Framing European politics : A content analysis of press and television news
    Semetko, H. A Journal of Communication 50 (2) : 93 ~ 109 [2000]
  • Framing : Toward clarification of a fractured paradigm
    Entman, R. M Journal of Communication 43 : 51 ~ 58 [1993]
  • Effects of sex, response order, and expertise in conformity : A dispositional approach
    Crano, W. D American Sociological Association 33 (3) : 239 ~ 252 [1970]
  • Effects of media, communicator, and message position on attitude change
    Andreoli, V Public Opinion Quarterly 42 (1) : 59 ~ 70 [1978]
  • Effective Public Relations
    Cutlip, S. M Prentice-Hall [2000]
  • Deciding what’s news
    Gans, H. J Northeastern University Press [2004]
  • Communication and persuasion: Psychological studies of opinion change
    Hovland, C. I Yale University Press [1953]
  • Communication and democracy: Exploring the intellectual frontiers in agenda-setting theory
    Ghanem, S Lawrence Erlbaum Associates : 3 ~ 14 [1997]
  • Characteristics of on-line newspapers as an alternative communication channel : A content-analysis of the Ohmynews
    Park, S. H Korean Journal of Journalism & Communication Studies 45 (2) : 117 ~ 155 [2001]
  • Characteristics and usage patterns of online news news reader
  • Building communication theory
    Infante, D. A Prospect Heights [2003]
  • Attitude change by public opinion : A comparison between college students' and general public’s social support effects
    Na, E. Y The Korean Journal of Social and Personality Psychology 9 (2) : 69 ~ 83 [1995]
  • Attention cycles and the H1N1 pandemic: A cross-national study of US and Korean newspaper coverage
    Oh, H. J Asian Journal of Communication 22 (2) : 214 ~ 232 [2012]
  • Agenda-setting, priming, and framing revisited: Another look at cognitive effects of political communication
    Scheufele, D. A Mass Communication & Society 3 : 297 ~ 316 [2000]
  • A study on the effects of interactivity on discussion by internet newspaper users
    Kim, B.-C Journal of Cybercommunication Academic Society 14 : 147 ~ 180 [2004]
  • A study on the co-orientation of providers and users toward features of online news
    Park, S. M Ewha Womans University [2005]