발달장애학생의 미래 성인기 자립생활을 위한 학령기 중심의 특수교육학 연구과제 고찰

' 발달장애학생의 미래 성인기 자립생활을 위한 학령기 중심의 특수교육학 연구과제 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 미래성인기
  • 발달장애학생
  • 연구 과제
  • 자립생활
  • 전환교육
  • 특수교육학
  • 평생교육
  • 학령기중심
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
879 0

0.0%

' 발달장애학생의 미래 성인기 자립생활을 위한 학령기 중심의 특수교육학 연구과제 고찰' 의 참고문헌

  • 특수학교의 직업전환교육에 대한 지역사회 기관의 인식: 개별화전환교육계획을 중심으로
    한경근 지체.중복.건강장애연구 56 (2) : 1 ~ 19 [2013]
  • 특수학교 기반 발달장애성인 평생교육 지원 모형개발
    송소현 [2011]
  • 특수교육 학술지를 통해 본 장애인 평생교육 연구동향과 과제
    김남진 특수교육학연구 41 (4) : 215 ~ 234 [2007]
  • 특수교육 분야에서 본 현행 성인직업재활체계 및 서비스의 문제점과 앞으로의 개선 및 협력방안
    김진호 직업재활연구 13 (2) : 1 ~ 30 [2003]
  • 지체장애학교 중도·중복장애 졸업생의 학교교육에 대한 경험과 졸업 후 삶에 대한 질적 연구
    최옥순 지체.중복.건강장애연구 52 (1) : 1 ~ 26 [2009]
  • 지적장애학생을 위한 지역사회중심 직업교수 고찰
    김라경 특수교육재활과학연구 51 (1) : 63 ~ 89 [2012]
  • 지적장애학생들의 자립과 성인생활에 필요한 기능적 생활기술 고찰
    김진호 지적장애연구 14 (1) : 23 ~ 42 [2012]
  • 지적장애인 고등학교 졸업 이후 전환 실태와 개선 방안
    박희찬 지적장애연구 15 (2) : 1 ~ 24 [2013]
  • 지적장애아교육
    조인수 대구대학교출판부 [2012]
  • 지적장애아 교육
    신진숙 양서원 [2010]
  • 지적장애 고등학생의 성인생활을 위한 미래계획 사정에 대한 특수교육교사들의 인식
    김영준 지적장애연구 13 (2) : 29 ~ 54 [2011]
  • 중증 자폐성 장애 청소년의 성인기 전환에 대한 가족지원 요구 분석
    배내윤 특수교육 12 (1) : 31 ~ 59 [2013]
  • 중등기 이후 중증장애학생을 위한 전환교육 모형 연구
    한경근 지체.중복.건강장애연구 50 (1) : 21 ~ 45 [2007]
  • 중도장애인의 거주 형태에 따른 여가활동 비교 연구 : 지원 아파트와 그룹홈 비교
    김라경 특수교육저널:이론과 실천 12 (2) : 29 ~ 47 [2011]
  • 중도장애 학생의 성인기로의 성공적인 전환을 위한 계획과 실행 과정 및 과제
    조윤경 직업재활연구 13 (1) : 235 ~ 260 [2003]
  • 정신지체 학생의 성인기 전환을 위한 전환계획과 자기 결정력에 대한 부모와 교사의인식수준 비교
    박성우 특수교육연구 10 (1) : 169 ~ 192 [2003]
  • 정서ㆍ행동문제를 가진 아동을 위한 특수교육학 중심의 지원 방향 탐색
    황순영 교육혁신연구 23 (1) : 109 ~ 119 [2013]
  • 전환중심 교육실습 프로그램이 예비특수교사의 전환교육지식과 교수수행역량에 미치는 영향
    박인숙 특수아동교육연구 14 (3) : 373 ~ 394 [2012]
  • 전환사정 실천사항에 대한 교사인식수준과 기준개발
    송정선 대구대학교 대학원 [2009]
  • 전환기 지적장애청소년의 오락, 여가 및 건강생활 증진방략
    조인수 지적장애연구 16 (1) : 129 ~ 148 [2014]
  • 전환교육 실행과정에 따른 실천적 과제분석
    조인수 지적장애연구 13 (2) : 97 ~ 122 [2011]
  • 장애학생의 직업전환을 위한 지역사회 기관간의 프로그램 연계
    박희찬 특수아동교육연구 8 (3) : 103 ~ 127 [2006]
  • 장애학생 진로․직업교육 자립생활훈련 성과지표 개발
    송소현 지체.중복.건강장애연구 55 (1) : 19 ~ 44 [2012]
  • 장애학생 전환기 교육계획과 실행에서의 부모의 역할
    한경근 특수교육재활과학연구 43 (2) : 165 ~ 192 [2004]
  • 장애청소년의 전환교육 및 서비스에 대한 학부모의 인식 및 요구
    이성용 특수교육학연구 45 (3) : 155 ~ 187 [2010]
  • 장애성인 평생교육: 배제에서 포용으로
    강순원 평생교육학연구 19 (1) : 55 ~ 84 [2013]
  • 박사
  • 성공적인 지역사회로의 전환을 위한 중도·중복장애학생의 진로·직업교육 방향성 탐색
    박은송 지체.중복.건강장애연구 54 (2) : 211 ~ 234 [2011]
  • 발달장애학생의 중등과정 이후 교육으로의 전환경로와 방향
    박정식 지적장애연구 15 (4) : 255 ~ 273 [2013]
  • 발달장애학생의 전환교육을 위한 전환평가에 대한 고찰
    김진호 지적장애연구 8집 (3호) : 55 ~ 77 [2006]
  • 발달장애학생의 전환교육을 위한 고등교육 프로그램의 필요성과 운영 방향 모색
    박정식 지적장애연구 11 (3) : 161 ~ 191 [2009]
  • 발달장애학생의 자립과 성인생활을 위한 특수교육 교과교육의 적용방안 소고
    김영준 정서·행동장애연구 30 (2) : 143 ~ 179 [2014]
  • 발달장애학생을 위한 학령기전환교육모형 개발과 교육프로그램 및 방법 모색
    김진호 특수교육저널:이론과 실천 8 (4) : 1 ~ 27 [2007]
  • 발달 장애 고등부 졸업생의 취업 및 사회 적응 실태 추적 조사 연구
    이정기 발달장애연구 6 (2) : 1 ~ 16 [2002]
  • 미국과 한국의 IEP 변화과정 고찰 및 지적장애학생 IEP 운영의 발전 방안
    김양화 특수교육학연구 48 (4) : 55 ~ 79 [2014]
  • 독특한 교육적 지원요구학생을 위한 개별화 전환교육계획 실행방략
    조인수 지적장애연구 12 (1) : 89 ~ 121 [2010]
  • 독특한 교육적 지원요구를 가진 아동을 위한 생활자립훈련프로그램
    조인수 대구대학교 출판부 [2013]
  • 그룹홈 거주 자폐성장애 성인자녀가 일반가정에서 보이는 어머니와의 부정적 상호작용에 관한 참여관찰
    김영준 특수교육재활과학연구 52 (4) : 81 ~ 105 [2013]
  • 교사교육을 통한 특수교사의 자폐성 장애학생을 위한 지역사회참조 교수프로그램 개발 및 적용 효과 사례
    김영준 정서·행동장애연구 30 (1) : 47 ~ 81 [2014]
  • 고등학교 졸업이상 성인장애인의 취업현황 및 취업영향 요인연구
    박혜전 지체.중복.건강장애연구 56 (2) : 145 ~ 167 [2013]
  • Unfocused kids: Helping students to focus on their education and career plans
    Wakefield, S. M. CAPS Press [2004]
  • Transition service and delivery: a multi-state study of special education teacher’s perceptions of their transition competencies
    Benitez, D. T. University of Kansas [2005]
  • Transition planning inventory
    Clark, G. M. PRO-ED [1997]
  • Transition education and services for students with disabilities
    Sitlington, P. L. Allyn & Bacon [2010]
  • Transition assessment: Planning transition and IEP development for youth with mild to moderate disabilities
    Miller, R. J. Allyn and Bacon [2007]
  • Transition assessment practices in Nevada and Arizona: Are they tied to best practices?
    Thomas, C. A. Focus on Autism and other developmental Disabilities 17 (4) : 242 ~ 250 [2002]
  • Transition and students with learning disabilities:Facilitating the movement from school to adult life
    Cronin, M. E. PRO-ED : 85 ~ 112 [1996]
  • The quest for ordinary lives: The integrated post -school vocational functioning of 50 workers with significat disabilities
    Brown, L. Research Practice for Persons with Severe Disabilities 31 : 93 ~ 121 [2006]
  • Teaching the possibilities: Identifying individual transition needs
    Miller, R. J. Minnesota Educational Services : 17 ~ 31 [1993]
  • Teaching students with learning problems
    Mercer, C. D. Prentice-Hall : 97 ~ 144 [2001]
  • Teaching self-determined students with disabilities:Basic skills for successful transition
    Wehmeyer, M. L. Paul H. Brookes [1998]
  • Secondary program for students with developmental disabilities
    McDonnell, J. Allyn and Bacon [1991]
  • Promoting access to the general curriculum by teaching self-determination skills
    Palmer, S. Exceptional Children 70 (4) : 427 ~ 439 [2004]
  • Positive behavioral support for the classroom
    Scheuermann, B. K. Prentice Hall [2008]
  • Perspectives on transition practice
    Zhang, D. Career Developmental for Exceptional Individuals 28 (1) : 15 ~ 25 [2005]
  • Pathways to successful transition for youth with disabilities
    Greene, C. Merrill/Prentice Hall [2003]
  • My future my plan: A transition planning resource for life after high school For students with disabilities and their families
    Sheets, D. State of the Art, Inc [2003]
  • Life-centered career education
    Brolin, D. E. Council for Exceptional Children [1993]
  • Life skills instruction: A practical guide for integrating real-life content into the curriculum at the elementary and secondary levels for students with special needs or who are placed at risk
    Cronin, M. E. PRO-ED [2007]
  • Life beyond the classroom: Transition strategies for young people with disabilities
    Wehman, P. Paul H. Brookes [2001]
  • Life beyond the classroom: Transition strategies for young people with disabilities
    Wehman, P. Paul H. Brookes : 309 ~ 353 [2001]
  • Learning styles inventory. Lawrence
    Dunn, R. Price Syste, Inc [2003]
  • Involving Parents of Adolescents with Disabilities in Transition Planning
    김경화 특수교육재활과학연구 50 (1) : 1 ~ 14 [2011]
  • Integrating differentiated instruction & under standing by design
    Tomlinson, C. A. Association for Supervision and Curriculum Development [2006]
  • Informal assessments for transition to postsecondary education and training programs
    Sitlington, P. L. PRO-ED [2008]
  • Generalization of Training Effects in Social Skills Training for Students with Disabilities
    김진호 인문과학논총 7 : 91 ~ 102 [1999]
  • Functional curriculum models for secondary students with mild mental impairment
    Bouck, E. C. Education and Training in Developmental Disabilities 44 (4) : 435 ~ 443 [2009]
  • Families, professional, and exceptionality: Collaborating for empowerment
    Turnbull, A. P. Merill/Prentice Hall [2001]
  • Expanding career options for young women with learning disabilities
    Lindstrom, L. Career Development for Exceptional Individuals 27 : 43 ~ 63 [2004]
  • Curriculum and instruction for students with significant disabilities in inclusive settings
    Alper, S. Allyn and Bacon : 73 ~ 85 [2003]
  • Career development and transition services: A functional life skills approach
    Brolin, D. E. Merrill/Prentice Hall [2004]
  • Career assessment for adolescents with mild disabilities : Critical concerns for transition planning
    Rojewski, J. W. Career Development for Exceptional Individuals 25 (1) : 73 ~ 95 [2002]
  • Burnsville-Eagan- Savage school district: Special education due process manual
    Johnson, D. Burnsville-Eagan-Savage School District : 112 ~ 144 [2004]
  • Beyond high school: Transition from school to work
    Kohler, P. D. Wadsworth : 179 ~ 205 [1998]
  • A Life Skills Approach to Mathematics Instruction : Preparing Students with Learning Disabilities for the Real-Life Math Demands of Adulthood
    Patton, J. R. Journal of Learning Disabilities 30 (2) : 178 ~ 187 [1997]