중소기업/중견기업/소상공인/지역기업/사례 : 중소기업 R&D 인력의 R&D 성과와 무형식학습, 학습동기 및 학습지원환경의 인과적 관계

논문상세정보
' 중소기업/중견기업/소상공인/지역기업/사례 : 중소기업 R&D 인력의 R&D 성과와 무형식학습, 학습동기 및 학습지원환경의 인과적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • informal learning
  • learning motivation
  • r&d performance
  • r&d 성과
  • supportive learning environment
  • 무형식학습
  • 학습동기
  • 학습지원환경
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,048 0

0.0%

' 중소기업/중견기업/소상공인/지역기업/사례 : 중소기업 R&D 인력의 R&D 성과와 무형식학습, 학습동기 및 학습지원환경의 인과적 관계' 의 참고문헌

  • 학습이 성과에 미치는 영향
    최우재 경영경제연구 35 (2) : 59 ~ 76 [2012]
  • 학습동기 변인들과 인지전략 및 학업성취간의 관계
    한순미 교육심리연구 18 (1) : 329 ~ 350 [2004]
  • 팀 내 무형식학습이 팀 효과성에 미치는 영향: 사회적자본의 매개효과를 중심으로
    정홍인 기업교육연구 14 (2) : 45 ~ 64 [2012]
  • 직업능력개발 현황과 조사통계
    김미란 직업과 인력개발 14 (3) : 43 ~ 71 [2011]
  • 지식 노동자의 조직 학습 연구-정보통신 분야를 중심으로
    정연순 평생교육학연구 10 (3) : 31 ~ 54 [2004]
  • 중소기업에서의 학습지향성, 학습행동, 조직환경 및 학습성과의 인과관계
    김강호 고용직업능력개발연구 11 (3) : 171 ~ 192 [2008]
  • 중소기업 근로자의 핵심직무능력 향상교육의 학습동기 요인 분석
    이만표 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 12 (2) : 123 ~ 151 [2009]
  • 중소기업 근로자의 무형식학습과 관련 변인
    문세연 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 14 (3) : 111 ~ 138 [2011]
  • 중소기업 R&D 지원현황 분석 및 효율적 지원방안
    조용현 [2007]
  • 제조 중소기업의 경영성과 및 경쟁력 실태 분석
    조덕희 [2012]
  • 일터 학습이론의 한계와 방향:세 가지 실천기반 학습이론의 관점에서
    배을규 교육의 이론과 실천 12 (1) : 189 ~ 208 [2007]
  • 일터 학습과 조직 특성 간의 상관성 연구
    문진수 연세대학교 [2005]
  • 연구개발활동조사보고서
  • 연구개발 조직의 통합적 성과평가 체계에 관한 연구
    정선호 대한설비관리학회지 08 (1) : 8 ~ 101 [2003]
  • 연구개발 경영의 이론과 실제
    최석식 지식산업사 [2002]
  • 성인학습자의 학습동기와 자기주도학습의 관계
    한상훈 학습자중심교과교육연구 7 (2) : 355 ~ 374 [2007]
  • 산업별데이터를 활용한 중소기업과 대기업의 연구개발투자효율성비교
    서환주 중소기업연구 23 (4) : 337 ~ 361 [2001]
  • 무형식학습 영향 요인에 관한 통합적 문헌 고찰
    박혜선 평생교육학연구 18 (2) : 213 ~ 245 [2012]
  • 무형식 학습에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    이성엽 한국교육학연구 15 (1) : 133 ~ 185 [2009]
  • 박사
  • 대기업 근로자의 무형식학습과 권한위임, 자기효능감 및 학습동기의 관계
    박종선 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 15 (3) : 143 ~ 171 [2012]
  • 기업조직원의 인적자원전략 인식과 조직몰입 및 경력몰입의 관계 분석
    임승옥 고려대학교 대학원 [2007]
  • 기업의 핵심인재 현황 조사
  • 박사
  • 기업에서의 무형식 학습에 영향을 주는 조직맥락적 요인에 관한 비교연구
    박혜영 교육의 이론과 실천 13 (2) : 83 ~ 105 [2008]
  • 기업 연구개발 활동의 생산성 결정요인에 관한 연구
    박하나 한국과학기술원 [2000]
  • 기업 교육훈련 참여자의 학습동기와 자기효능감, 유인가, 직무몰입 및 상사지원의 관계
    곽재덕 서울대학교 대학원 [2010]
  • 균형성과표(Balanced Scorecard)를 활용한 R&D 평가시스템 구축에 관한 연구
    홍수연 성균관대학교 경영대학원 [2008]
  • 구조방정식모델링 : 원리와 실제
    배병렬 청람 [2007]
  • 구조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지 : 임상 19 (1) : 161 ~ 177 [2000]
  • 職務敎育訓鍊의 有效性과 그 影響要因
    金鎭模 서울大學校 大學院 [1997]
  • “The next society,” The Economist
    Drucker, P. [2001]
  • Work and motivation
    Vroom, V. H. Jossey-Bass [1964]
  • Utilizing the balanced scorecard for R&D performance measurement
    Bremer, W. G. R&D Management 34 (3) : 229 ~ 238 [2004]
  • Using analytic network process to establish performance evaluation for the R&D management department in Taiwan's hightech industry
    Liu, P. L. Asian Journal on Quality 8 (3) : 156 ~ 172 [2007]
  • Training in work organization, Handbook of Industrial and Organizational Psychology
    Goldstein, L. L. Consulting Psychologists Press [1991]
  • Trainees' Attributes and Attitudes: Neglected Influences on Training Effectiveness
    Noe, R. A. The Academy of Management Review 11 (4) : 736 ~ 749 [1986]
  • Towards a theory of informal and incidental learning in organizations
    Watkins, K. E. International Journal of Lifelong Education 2 (4) : 287 ~ 300 [1992]
  • Total quality management in SMEs
    Ghobadian, A. Omega 24 (1) : 83 ~ 106 [1996]
  • The synergistic effect of market orientation and learning orientation on organizational performance
    Baker, W. E. Journal of the Academy of Marketing Science 27 : 411 ~ 427 [1999]
  • The ontogenesis of speech acts
    Bruner, J. S. Journal of Child Language 2 : 1 ~ 20 [1975]
  • The influence of training reputation, managerial support, and self-efficacy on pre-training motivation and perceived training transfer
    Switzer, K. C. Applied H.R.M. Research 10 (1) : 21 ~ 34 [2005]
  • The balanced scorecard as a strategic management system
    Kaplan, R. S. Harvard Business Review : 61 ~ 66 [1992]
  • The analysis of covariance structures : Goodness-of-fit indices
    Hoelter, J. W. Sociological Methods and Research 11 : 325 ~ 368 [1983]
  • The adult learner
    Knowles, M. S. Gulf Publishing Company [2005]
  • The Relationship between workplace learning and job satisfaction in small US commercial banks
    Rowden, R. W. The Journal of Workplace Learning 17 (4) : 215 ~ 230 [2002]
  • Tests and assessment
    Walsh, W. Prentice Hall [1995]
  • Tacit knowledge in the workplace : the facilitating role of peer relationships
    Peroune, D. L. Journal of European Industrial Training 31 (4) : 244 ~ 258 [2007]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Simple moments of learning
    Dobbs, K. Training 35 (1) : 52 ~ 58 [2000]
  • Reporting analyses of covariance structures
    Boomsma, A Structural Equation Modeling 7 (3) : 461 ~ 483 [2000]
  • R&D 인력의 경력지향성과 성과 : 전문가 지향성과 조직인 지향성의 상보적인 효과
    차종석 경영학연구 26 (4) : 961 ~ 986 [1997]
  • R&D performance measurement : more than choosing a set of metrics
    Drongelen, I. C. R&D Management 29 (1) : 35 ~ 46 [1999]
  • Principles and pratice in reporting structural equation analyses
    McDonald, R. P. Psychological Methods 7 : 64 ~ 82 [2002]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford Publications [2005]
  • 박사
  • Performance of bootstrapping approaches to model test statistics and parameter standard error estimation in structural equation modeling
    Nevitt, J. Structural Equation Modeling : A Multidisciplinary Journal 8 (3) : 353 ~ 377 [2001]
  • Organizational learning in practice : How do small business learn to operate internationally?
    Anderson, V. Human Resource Development International 2 (3) : 235 ~ 258 [1999]
  • Mesuring development performance in the electronics industry
    Loch, C. Journal of Product Innovation Management 13 : 3 ~ 20 [1996]
  • Measuring R&D performance-state of the art
    Werner, B. M. Research Technology Management 40 (2) : 34 ~ 42 [1997]
  • Market orientation and the learning organisation
    Slater, S. Journal of Marketing 59 (3) : 63 ~ 74 [1995]
  • Learning in the workplace :strategies for effective practice
    Billett, S. Allen &Unwin [2001]
  • Learning conditions at work : A framework to understand and assess informal learning in the workplace
    Skule, S. International Journal of Training and Development 8 (1) : 8 ~ 20 [2004]
  • LISREL 8 : User's reference guide
    Jöreskog, K. G. Scientific software [1996]
  • Informal learning in the workplace : Unmasking human resource development
    Garrick, J. Routledge [1998]
  • Informal learning and the transfer of learning : How managers develop proficiency
    Enos, M. Human Resource Development Quarterly 14 (4) : 369 ~ 387 [2003]
  • Individual and contextual influence on multiple dimensions of training effectiveness
    Chiaburu, D. S. Journal of European Industrial Training 29 (8) : 604 ~ 626 [2005]
  • 박사
  • Goal orientation in organizational research : A conceptual and empirical foundation
    Button, S. B. Organizational Behavior and Human Decision Processes 67 (1) : 26 ~ 48 [1996]
  • Factors influencing learning in Eurepean learning oriented organizations : Issues for management
    Sambrook, S. Journal of European Industrial Training 24 (2) : 209 ~ 219 [2000]
  • Exploratory field study of training motivation : Influence of involvement, credibility, and transfer climate
    Clark, C. S. Group and Organization Management 18 (1) : 292 ~ 307 [1993]
  • Emerging perspectives in self-directed learning
    Kops, W. J. University of Oklahoma [1993]
  • Development of a self-directed learning instrument for use in work environments
    Bartlett, J. Journal of Vocational Education Research 24 (4) : 185 ~ 208 [1999]
  • Development and validation of scores on a two-dimensional workplace friendship scale
    Nielsen, I. K. Educational and Psychological Measurement 60 (4) : 628 ~ 643 [2000]
  • Design principles for the development of measurement systems for research and development processes
    Drongelen, I. C. R&D Management 27 (4) : 345 ~ 357 [1997]
  • Contextual factors influencing informal learning in a workplace setting
    Ellinger, A. D. Human Resource Development Quarterly 16 (3) : 389 ~ 416 [2005]
  • Common method biases in behavioral research:a critical review of the literature and recommended remedies
    Podsakoff, P. M. Journal of Applied Psychology 88 (5) : 879 ~ 903 [2003]
  • Classroom organization and management
    Brophy, J. Elementary School Journal 83 (4) : 265 ~ 286 [1983]
  • Applying trained skills on the job: The importance of the work environment
    Tracey, J. B. Journal of Applied Psychology 80 (2) : 239 ~ 252 [1995]
  • Applying quality practices to R&D
    Miller, R. Research and Technology Management : 47 ~ 53 [1995]
  • An integrative theory of motivation, volition, and performance
    Keller, J. M. Technology, Instruction, Cognition, and Learning 6 (2) : 79 ~ 104 [2008]
  • An empirical examination of the effects of self-efficacy, supervisor support and motivation to learn on transfer intention
    Al-Eisa, A. S. Management Decision 47 (8) : 1221 ~ 1224 [2009]
  • An alternative approach to method effects by using latent-variable models : Application in organizational behavioral research
    Williams, L. J. Journal of Applied Psychology 79 (3) : 323 ~ 331 [1994]
  • AHP를 활용한 R&D부문의 BSC관점별 가중치 도출
    박기석 경영교육연구 42 (42) : 119 ~ 137 [2006]
  • A survey of factors influencing the engagement of two professional groups in informal workplace learning activities
    Lohman, M. C. Human Resource Development Quarterly 16 (4) : 501 ~ 527 [2005]
  • A balanced scorecard approach for R&D : evidence from a case study
    Bigliardi, B. Facilities 28 (5) : 278 ~ 289 [2010]
  • A Manual for the Use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire(MSLQ)
    Pintrich, P. R. University of Michigan, National Center for Research to Improve Post secondary Teaching and Learning [1991]